MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 13 of 13

Thread: Gerald Mamadeus

  1. #1
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    91
    vCash
    126000

    Default Gerald Mamadeus

    Ik trainde vroeger vanaf mijn twaalfde bij Matuari in Amsterdam Oost (muiderpoort station). De lessen kregen we van Chris Tullis en ene Danny en afentoe verzorgde Gerald Mamadeus de lessen voor de jonkies. Ik weet nog dat ik hem altijd groot op posters van gala's zag staan en dat hij genoeg belts mee terug nam. Toen de tijd dacht ik echt dat hij een van de beste van de wereld was. Nu is mijn vraag was hij dat ook echt.
    Op mixfight hoor je begrijpelijk vaak de namen van Ramon Dekkers en Rob Kaman maar what about Gerald Mamadeus?????? Ik zag op de portal zijn naam voorbij komen en in het artikel van Hammerkick vecht hij voor de wereld titel. Dus hoe goed was Gerald en waarom wordt hij nooit echt genoemd bij de grote kick/thaiboksers van Nederland.

    Gr Tim
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Was absoluut een goede knokker!

    Naar mijn idee is hij al een tijdje gestopt en idd hij had zeker een aantal titels.. ook heeft hij tegenover Dekkers gestaan!

    Heb die partij volgens mij nog op VHS liggen

  3. #3
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    91
    vCash
    126000

    Default

    Ok vet, wist niet dat hij tegen Ramon heeft gestaan.
    Maar hoe wordt hij gezien op dit forum. Was hij een echte wereldtopper en hoort hij in het rijtje grote grondleggers van het kickboksen van de jaren 80, 90. Misschien dat Hammerkick nog een mooi artikel heeft of wat kan vertellen over deze topper.

  4. #4
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Tim.H View Post
    Ok vet, wist niet dat hij tegen Ramon heeft gestaan.
    Maar hoe wordt hij gezien op dit forum. Was hij een echte wereldtopper en hoort hij in het rijtje grote grondleggers van het kickboksen van de jaren 80, 90. Misschien dat Hammerkick nog een mooi artikel heeft of wat kan vertellen over deze topper.
    vs Dekkers


  5. #5
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    4.376
    vCash
    126000

    Default

    Topvechter, oorspronkelijk een echte 'kickbokser' toen die scheiding er nog was..

    Tegen grote namen gestaan overal in de wereld. De laatste keer dat ik hem live aan het werk zag was volgens mij tegen Fikri Tijarti in 2001.

    Mooie techniek kan me nog een knock down d.m.v. een spinning backfist herinneren tegen Abdelkader Tarzati.

  6. #6
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    91
    vCash
    126000

    Default

    Ik kan me inderdaad nog herinneren dat hij een partij vocht tegen Fikri Tijarti. Op dit gala op te hypen was er een boekje met informtie over de vechters en wat Fr3ddy hierboven al zegt werd hij geroemd voor zijn succesvolle overstap van kickboksen naar thaiboksen als ik het goed heb is hij in beide disciplines wereldkampioen geweest.

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    6 voet diep
    Posts
    242
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb hem ook wel eens zien vechten.leuke vechter
    Last edited by everlast; 16-07-2010 at 17:15.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Dordrecht
    Posts
    2.747
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tim.H View Post
    Ok vet, wist niet dat hij tegen Ramon heeft gestaan.
    Maar hoe wordt hij gezien op dit forum. Was hij een echte wereldtopper en hoort hij in het rijtje grote grondleggers van het kickboksen van de jaren 80, 90. Misschien dat Hammerkick nog een mooi artikel heeft of wat kan vertellen over deze topper.
    Mamadeus was wereldklasse op full contact regels, daar was hij echt super in. Zijn beentechnieken waren fenomenaal. Op kickboks regels ging hij eigenlijk veel later vechten.

    http://www.youtube.com/watch?v=eo7cVA_Dm20

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Dordrecht
    Posts
    2.747
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Hendy View Post
    Was absoluut een goede knokker!
    Naar mijn idee is hij al een tijdje gestopt en idd hij had zeker een aantal titels.. ook heeft hij tegenover Dekkers gestaan!
    Heb die partij volgens mij nog op VHS liggen
    http://www.youtube.com/watch?v=O1wOoq0vyZI

    http://www.youtube.com/watch?v=I_RjxsYlVlY

  10. #10
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Bedankt Dirk!

  11. #11
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    net ook gekeken. Hij liet eerlijk waar ramon alle hoeken van de ring zien, maar zoals er weinig mensen tegen lowkicks van ramon kunnen, kon hij het helaas ook niet.

    die lowkicks waren serieus echt honkbal knuppels met full force op je been. dodelijk gewoon.
    Home mtk-gym.nl


  12. #12
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    239
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    net ook gekeken. Hij liet eerlijk waar ramon alle hoeken van de ring zien, maar zoals er weinig mensen tegen lowkicks van ramon kunnen, kon hij het helaas ook niet.

    die lowkicks waren serieus echt honkbal knuppels met full force op je been. dodelijk gewoon.
    Was een hele mooie partij! Volgens mij was dit ook de come back van Gerald na een knie operatie.
    Gerald heeft ook nog een schitterende partij geknokt tegen Sackmonkol in de Apollohal, was ook een hele mooi partij!

    Ik heb daar zelf ook een hele tijd getraint, Danny gaf daar inderdaad ook les.
    Velen kennen Danny wel, hij werkt al heel wat jaren als (topverkoper) bij Aiki Budo in Amsterdam.
    Als ik val dan sta ik op en als ik sta dan val ik op...

  13. #13
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    91
    vCash
    126000

    Default

    Velen kennen Danny wel, hij werkt al heel wat jaren als (topverkoper) bij Aiki Budo in Amsterdam.[/QUOTE]

    hahah dat wist ik niet maar de korting op spullen die je kreeg is nu wel te verklaren

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •