MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 26
  1. #1
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default Wrestling vs. Judo

    Wrestling vs. Judo ft. Frank Trigg

    http://www.youtube.com/watch?v=9UwxD...layer_embedded
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  2. #2
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    niet echt eerlijk... worstelaars hebben geen submission kennis in huis.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  3. #3
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    que?! :P
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  4. #4
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    Hij begint er zelf aan toch...

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.733
    vCash
    126000

    Default

    Leuk filmje, dat is DE trigg? Die heeft veel geleerd in de jaren erna dan.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Heemskerk!
    Posts
    10.283
    vCash
    126000

    Default

    BOIIIIING

    1-0 voor judo

    judo rules!!!

    'If you can't teach it, you don't know it'
    Bushido Heemskerk | Judo en Braziliaans Jiu Jitsu

  7. #7
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by maartenjackie View Post
    Leuk filmje, dat is DE trigg? Die heeft veel geleerd in de jaren erna dan.
    Huh, was dat trigg? Ik dacht dat Trigg alleen de commentator was ofzo.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Het grappige is dat Frank nu ook 2e graads zwarte band judo is. Deze partij was van 1995 en wanneer is Frank met judo begonnen? juist 1995 hahaha.

    bron: Frank Trigg wiki

  9. #9
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    116
    vCash
    126000

    Default

    Niet om het een of ander maar in Azerbaijan, Rusland, Oezbekistan etc sterke worstellanden geldt altijd:

    Als je niet kan worstelen, niet sterk explosief en technisch genoeg ga je judoen of rugbyen

    Hier wordt een Amerikaanse collegiate worstelaar dus niet eens vrije stijl tegen een judoka gezet.

    Zet iedere top worstelaar in de wereld tegen de topjudoka in zijn gewicht met of zonder submission zullen de worstelaars winnen. Puur om het feit dat ze technischer, sterker en flexibeler zijn.
    Judo komt meer overeen met grieks romeins worstelen nogal recht op.

    Bij judo kan je ook altijd aan een pak trekken en erin hangen. Worstelaar moet zijn technique helemaal zuiver uitvoeren.

    Met name oostbloklanden hebben op worstelkampen altijd een paar judoka s die mee willen doen om hun skilllevel te verbeteren.

    Ook is worstelen attacktiever.
    Bij een mislukte judo greep kan je nog zaken doen om het spelletje af te breken Zo gaan ze vaak op hun knien zitten enz.
    Bij worstelen krijg je dan gewoon punten tegen..

    Ik zou iedereen eens een keer willen adviseren te gaan worstelen.

    Bokser, Kickbokser, Grapplers allemaal zeggen ze dat het voor hen loodzwaar is en vooral heel moeilijk..

    Toch kijk ik graag naar een dikke judomatch.
    Jammer dat je weinig doublelegged, single legged been aanvallen ziet enz.
    Hier een idee van worstelen in slomo
    Russische Nationals
    Russians In Slo Flo | 2009 Russian Nationals on Flowrestling
    2008 Russian Nationals Highlights | April 16 on Flowrestling
    PM voor een invitation van de welbekende vechtsport-torrent site...

  10. #10
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by Henry View Post
    Niet om het een of ander maar in Azerbaijan, Rusland, Oezbekistan etc sterke worstellanden geldt altijd:

    Als je niet kan worstelen, niet sterk explosief en technisch genoeg ga je judoen of rugbyen

    Hier wordt een Amerikaanse collegiate worstelaar dus niet eens vrije stijl tegen een judoka gezet.

    Zet iedere top worstelaar in de wereld tegen de topjudoka in zijn gewicht met of zonder submission zullen de worstelaars winnen. Puur om het feit dat ze technischer, sterker en flexibeler zijn.
    Judo komt meer overeen met grieks romeins worstelen nogal recht op.

    Bij judo kan je ook altijd aan een pak trekken en erin hangen. Worstelaar moet zijn technique helemaal zuiver uitvoeren.

    Met name oostbloklanden hebben op worstelkampen altijd een paar judoka s die mee willen doen om hun skilllevel te verbeteren.

    Ook is worstelen attacktiever.
    Bij een mislukte judo greep kan je nog zaken doen om het spelletje af te breken Zo gaan ze vaak op hun knien zitten enz.
    Bij worstelen krijg je dan gewoon punten tegen..

    Ik zou iedereen eens een keer willen adviseren te gaan worstelen.

    Bokser, Kickbokser, Grapplers allemaal zeggen ze dat het voor hen loodzwaar is en vooral heel moeilijk..

    Toch kijk ik graag naar een dikke judomatch.
    Jammer dat je weinig doublelegged, single legged been aanvallen ziet enz.
    Hier een idee van worstelen in slomo
    Russische Nationals
    Russians In Slo Flo | 2009 Russian Nationals on Flowrestling
    2008 Russian Nationals Highlights | April 16 on Flowrestling
    Amen.
    /thread

  11. #11
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  12. #12
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Almere
    Posts
    908
    vCash
    126000

    Default

    Dit zijn momentopnames. In de praktijk blijkt dat topworstelars de beste vechters zijn, GSP, Lesnar, King Mo!!

  13. #13
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    mijn mening:

    Worstelen in mma = vaak saai
    Judo in mma = prachtig om te zien.
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  14. #14
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

  15. #15
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    In Judo heb je veel meer variaties met worpen
    Juist door het pak

    Jouw persoonlijke stelling slaat helemaal nergens op Henry.
    In het Oostblok trainen mensen worstelen / Sambp / Judo op een club.

    Je zal altijd de discussie hebben welke sport de beste heeft
    Beheers je beide sporten dan ben je wel heel erg oppermachtig

    Wel heel veel momentopnames vindt je niet El Bambino

  16. #16
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    maar ook heeft hij partijen gewonnen hoor..... slaat kant nog wal
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  17. #17
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Henry View Post
    Niet om het een of ander maar in Azerbaijan, Rusland, Oezbekistan etc sterke worstellanden geldt altijd:

    Als je niet kan worstelen, niet sterk explosief en technisch genoeg ga je judoen of rugbyen

    Hier wordt een Amerikaanse collegiate worstelaar dus niet eens vrije stijl tegen een judoka gezet.

    Zet iedere top worstelaar in de wereld tegen de topjudoka in zijn gewicht met of zonder submission zullen de worstelaars winnen. Puur om het feit dat ze technischer, sterker en flexibeler zijn.
    Judo komt meer overeen met grieks romeins worstelen nogal recht op.

    Bij judo kan je ook altijd aan een pak trekken en erin hangen. Worstelaar moet zijn technique helemaal zuiver uitvoeren.

    Met name oostbloklanden hebben op worstelkampen altijd een paar judoka s die mee willen doen om hun skilllevel te verbeteren.

    Ook is worstelen attacktiever.
    Bij een mislukte judo greep kan je nog zaken doen om het spelletje af te breken Zo gaan ze vaak op hun knien zitten enz.
    Bij worstelen krijg je dan gewoon punten tegen..

    Ik zou iedereen eens een keer willen adviseren te gaan worstelen.

    Bokser, Kickbokser, Grapplers allemaal zeggen ze dat het voor hen loodzwaar is en vooral heel moeilijk..

    Toch kijk ik graag naar een dikke judomatch.
    Jammer dat je weinig doublelegged, single legged been aanvallen ziet enz.
    Hier een idee van worstelen in slomo
    Russische Nationals
    Russians In Slo Flo | 2009 Russian Nationals on Flowrestling
    2008 Russian Nationals Highlights | April 16 on Flowrestling
    Ik maak hieruit op dat jij nog nooit met een pak getraind hebt. Het pak werkt niet alleen voor je maar ook tegen je. Je hebt net zo zuivere techniek voor judo als voor worstelen nodig.

    Als een paralelle vergelijking maken zeg jij eigenlijk dat Voetbal beter dan Tennis is omdat je bij tennis een racket gebruikt en dat maakt het makkelijker om de bal harder weg te projecteren. Slaat natuurlijk nergens op, zowel worstelen als Judo hebben hun plek in de martial arts en niet een is beter dan de ander, ze vullen allebei een andere niche (met enige overlap).

  18. #18
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    ik herinner me een aantal pride partijen waardoor de vechter met de GI wint, terwijl die ander toch echt de betere vechter is.....

    bijvoorbeeld: Yoshida vs Tamura
    http://bcmoney-mobiletv.com/view/6/p...a-.vs.-tamura/
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  19. #19
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Ik maak hieruit op dat jij nog nooit met een pak getraind hebt. Het pak werkt niet alleen voor je maar ook tegen je. Je hebt net zo zuivere techniek voor judo als voor worstelen nodig.

    Als een paralelle vergelijking maken zeg jij eigenlijk dat Voetbal beter dan Tennis is omdat je bij tennis een racket gebruikt en dat maakt het makkelijker om de bal harder weg te projecteren. Slaat natuurlijk nergens op, zowel worstelen als Judo hebben hun plek in de martial arts en niet een is beter dan de ander, ze vullen allebei een andere niche (met enige overlap).
    Ik train met beide.
    Dat je voor Judo een net zo'n zuivere techniek nodig hebt is waar maar het is wel gewoon een feit dat iemand met pak veel makkelijker te pakken is dan zonder.
    Ik maak tijdens judoles regelmatig mee dat grotere jongens simpelweg hun arm uitsteken, dat pak vastgrijpen en gaan smijten.
    Dat is met worstelen gewoon niet mogelijk.
    De stap van worstelen naar mma is kleiner omdat je geen pak hebt, ook zijn worstelaars fysiek veel sterker.
    Gewoon door het feit dat grip krijgen op iemand zonder pak veel moeilijker is dan met, laat staan het creëeren van onbalans.
    Je moet vaak 2x zo hard werken.
    Ik zeg niet dat 1 van de 2 beter is, het spelletje blijft hetzelfde.
    Maar voor MMA vind ik worstelen wel degelijk een betere basis.

  20. #20
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Quote Originally Posted by El Bambino View Post
    Dit zijn momentopnames. In de praktijk blijkt dat topworstelars de beste vechters zijn, GSP, Lesnar, King Mo!!
    eh, als je vindt dat GSP, Lesnar en King Mo de beste vechters zijn waarom heb je dan een foto van Fedor (meervoudig russisch judokampioen en deelnemer EK) in je berichtje staan? Er zijn in verhouding veel minder judoka's actief binnen MMA. Zeker in de UFC wat een nogal wordt beheerst door amerikanen die nu eenmaal meer van het worstelen zijn. Die enkele judoka's die al overstappen naar MMA doen het meestal behoorlijk goed en zijn vooral erg vermakelijk om naar te kijken. (Yoshida, Parisian, Akiyama, Sokoudjou, Lombard enz) Heel wat anders dan GSP en Couture die aan lay and pray doen. Maar je hebt gelijk, er is nog geen judoka UFC kampioen geworden. Wellicht Fedor nog eens.

  21. #21
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    544
    vCash
    126000

    Default

    Laat dan eerst maar weer eens het ouderwetse echte judo zien zonder de nu zo bekende krachttoeren en vooral het trekken aan het pak.
    Sprak jaren geleden een judo leraar waarbij het trekken aan het pak en overige krachttoeren uit den boze waren
    Daar werd "gewoon" judo geleerd zuiver op techniek gebruik makend van de kracht van je tegenstander zonder dat duwen en trekken aan elkaars Gi,en dat is echt mooi om naar te kijken maar goed dat is mijn mening daar hoeven de krachtmensen het weer niet mee eens te zijn............

    Osu

  22. #22
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    NB
    Posts
    6.117
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    eh, als je vindt dat GSP, Lesnar en King Mo de beste vechters zijn waarom heb je dan een foto van Fedor (meervoudig russisch judokampioen en deelnemer EK) in je berichtje staan? Er zijn in verhouding veel minder judoka's actief binnen MMA. Zeker in de UFC wat een nogal wordt beheerst door amerikanen die nu eenmaal meer van het worstelen zijn. Die enkele judoka's die al overstappen naar MMA doen het meestal behoorlijk goed en zijn vooral erg vermakelijk om naar te kijken. (Yoshida, Parisian, Akiyama, Sokoudjou, Lombard enz) Heel wat anders dan GSP en Couture die aan lay and pray doen. Maar je hebt gelijk, er is nog geen judoka UFC kampioen geworden. Wellicht Fedor nog eens.
    of Aoki
    Fedor - Mousasi - GSP - Aoki - Hellboy - Cigano - Alvarez - Wicky - Diaz - Kitaoka
    Signature bet record: 2-0

  23. #23
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Ik train met beide.
    Dat je voor Judo een net zo'n zuivere techniek nodig hebt is waar maar het is wel gewoon een feit dat iemand met pak veel makkelijker te pakken is dan zonder.
    Ik maak tijdens judoles regelmatig mee dat grotere jongens simpelweg hun arm uitsteken, dat pak vastgrijpen en gaan smijten.
    Dat is met worstelen gewoon niet mogelijk.
    De stap van worstelen naar mma is kleiner omdat je geen pak hebt, ook zijn worstelaars fysiek veel sterker.
    Gewoon door het feit dat grip krijgen op iemand zonder pak veel moeilijker is dan met, laat staan het creëeren van onbalans.
    Je moet vaak 2x zo hard werken.
    Ik zeg niet dat 1 van de 2 beter is, het spelletje blijft hetzelfde.
    Maar voor MMA vind ik worstelen wel degelijk een betere basis.
    Dat het beter is voor MMA daar ben ik het mee eens, je traint immers zonder pak en dat is MMA ook. Al mis je wel de Submissions die Judo wel heeft.

    Mijn reactie was op het statement van Henry die beweert dat je voor judo minder techniek nodig hebt dan voor worstelen, wat slaat als een tang op een varken.

  24. #24
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Almere Buiten
    Posts
    192
    vCash
    126000

    Default

    Mmm, heerlijk zo een discussie. Ga meedoen..
    Beide sporten hebben zo ze voor en nadelen..
    Single 'n Double legs vanuit worstelen zijn uberhandige takedowns.. Behalve als je op een knie loopt..(Newton vs. Silva dacht ik)
    Heup en schouder worpen zijn harden worpen.. Alleen geef je wel je rug weg.. (Karo vs. veel)

    Er is telkens een stijl(techniek) dominant voor een periode.. High kick van Cro-cop.. Stand-up van chuck.. Ground-game van Saku.. Headstomps van chute-box.. Dirtybox van Randy.. BJJ van Gracies.. Telkens wordt er gezegd kickboks is de best.. boxing is de beste.. catchwrestling rules. bjj rules.. vies boxen is de beste..

    Persoonlijk denk ik dat een goed bedachte gameplan het beste is..

  25. #25
    Join Date
    Feb 2008
    Location
    Almere
    Posts
    908
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    eh, als je vindt dat GSP, Lesnar en King Mo de beste vechters zijn waarom heb je dan een foto van Fedor (meervoudig russisch judokampioen en deelnemer EK) in je berichtje staan? Er zijn in verhouding veel minder judoka's actief binnen MMA. Zeker in de UFC wat een nogal wordt beheerst door amerikanen die nu eenmaal meer van het worstelen zijn. Die enkele judoka's die al overstappen naar MMA doen het meestal behoorlijk goed en zijn vooral erg vermakelijk om naar te kijken. (Yoshida, Parisian, Akiyama, Sokoudjou, Lombard enz) Heel wat anders dan GSP en Couture die aan lay and pray doen. Maar je hebt gelijk, er is nog geen judoka UFC kampioen geworden. Wellicht Fedor nog eens.
    Ik zeg niet dat ik het mmoi vind, ik constanteer alleen de feiten!
    Worsterlaars zijn de saaiste vechters om te zien, GSP vind ik verschrikkelijk om naar te kijken. Toch is het geen toeval dat de topworstelaars de beste zijn in MMA. Worstelen is zeer efficient, al ben je de beste kickboxer of kung fu vechter, op je rug kan je niks doen !

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •