MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 4 1234 LastLast
Results 1 to 25 of 100
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default Burkaverbod Frankrijk

    Wat vinden jullie van het Burkaverbod dat er nu bijna door is in Frankrijk? 150 euro voor een vrouw die een burka draagt. 30.000 euro voor mannen die hun vrouw dwingen een burka te dragen. Ik zie het net op het nieuws en het eerste wat in me opkomt is "Oh shit. Dit wordt wat." Ik kan me zo voorstellen dat dit niet gaat bijdragen aan betere leefsfeer in Frankrijk. Anderzijds: als je volhoud is het over 2 generaties algemeen geaccepteerd.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  2. #2
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    150 euro is te weinig. Wil je perse een Burka aan en lekker Islamistisch leven? Verhuis naar Iran. Zo niet. Niet zeiken. Wel vreemd dat de Fransen al verder zijn dan wij hier.

  3. #3
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    nog al een verschil in boetens vindt ik !!!

    als een vrouw je daar dan kapot wil hebben hoeft ze alleen een boerka aan te trekken en zeggen dat de man haar dwingt!
    Last edited by Marchant; 14-07-2010 at 03:55.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

  5. #5
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    gewoon verbieden die hap, je weet nooit wat er onder zit.......

  6. #6
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Persoonlijk vind ik het ook niks, je kan niet eens zien met wie je praat maar hoe zit het dan met de vrijheid van de godsdienst..?
    Be a Warrior, not a Worrier

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    PARIJS - De Tweede Kamer in Frankrijk heeft dinsdag ingestemd met het boerkaverbod, ruim een jaar nadat president Nicolas Sarkozy zei dat de verhullende kleding ''niet welkom'' is in zijn land.

    © AFP
    Het wetsvoorstel van de centrumrechtse regering kreeg steun van een ruime meerderheid in de Nationale Assemblee.
    Of de wet uiteindelijk ook van kracht wordt, is nog volstrekt onduidelijk. Waarnemers gaan ervan uit dat het voorstel in september zonder problemen door de Senaat zal worden

    Het is echter zeer de vraag of belangrijke juridische organen, zoals het constitutionele hof in Frankrijk en het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg ook akkoord zullen gaan.

    Boete
    Als dat wel het geval is, kan het verbod op zijn vroegst begin volgend jaar van kracht worden. In dat geval kunnen vrouwen die op straat of in openbare gebouwen gezichtsverhullende kleding dragen, een boete krijgen van 150 euro.
    Mannen riskeren een boete van maximaal 30.000 euro als zij een vrouw dwingen om de boerka of de nikab te dragen. In Frankrijk lopen bijna tweeduizend vrouwen rond in kleding die het hele lichaam bedekt. In totaal leven er vijf tot zes miljoen moslims in Frankrijk.
    Bastille

    De stemming in het parlement over het boerkaverbod kwam een dag voor de nationale feestdag in Frankrijk, 14 juli. Op die dag herdenken de Fransen de bestorming van de Bastille in Parijs tijdens de revolutie van 1789, die uitmondde in een seculiere republiek.
    Critici stellen dat Sarkozy en diens regering de wet slechts invoeren om te kunnen profiteren van het sentiment tegen de islam en tegen buitenlanders, dat leeft onder grote groepen Fransen.Frankrijk is niet het enige land dat een boerkaverbod wil invoeren. Hetzelfde geldt voor Spanje en België.
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Kemal View Post
    Persoonlijk vind ik het ook niks, je kan niet eens zien met wie je praat maar hoe zit het dan met de vrijheid van de godsdienst..?
    Volgens mij heb ik wel eens argumenten voorbij zien komen in dit soort discussies dat de burka niet rechtstreeks wordt voorgeschreven door de Koran, maar meer een interpretatie is van een paar obscure referenties naar mensen (en dan met name mannen) niet in bekoring brengen.
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  9. #9
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Goede zaak...moet hier ook snel komen...
    Jan met de korte achternaam mag hier overgens ook niet gemaskerd over straat lopen eigenlijk...zelfs met Carnaval ben je verplicht die vermomming af te doen mocht oom agent je daar om vragen...
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Near the coffee machine
    Posts
    4.894
    vCash
    126000

    Default

    Shit is gonna hit the fan..

  11. #11
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    waarom zou dit slecht zijn voor de leefsfeer?
    Quote:
    Originally Posted by Rosso
    Hell, voor 14 K liet ik me zelf wel 2 gram in mn bek schuiven en door een gast pompen

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by thrillseekah View Post
    waarom zou dit slecht zijn voor de leefsfeer?
    Omdat als ik terugdenk aan een jaar of wat terug er in o.a. Parijs veel problemen waren in de moeilijke wijken. In Frankrijk is de samenleving behoorlijk gepolariseerd als het aankomt op Moslims. Dit gaat daar geen positieve bijdrage aan leveren verwacht ik. Dit gaat op weerstand stuiten.
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  13. #13
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Als fransman sta ik achter dit verbod. Wij mogen toch ook niet met een bivakmuts over straat lopen? En daarnaast zien westerlingen een burka als "onderdrukking van de vrouw" en dat wordt niet geaccepteerd. Daarnaast dienen mensen zich aan te passen aan de normen en waarden van een land, net zozeer als dat vrouwen die naar een arabisch land op vakantie gaan zich ook gepast moeten kleden en zichzelf moeten bedekken.

    Natuurlijk vind ik het wel belachelijk dat zo'n verbod nodig is, maar ik heb hier over gesproken met meerdere gelovigen en die geven allemaal aan dat zij ook tegen een burka zijn en het onzin vinden dat vrouwen die moeten dragen omdat het niet eens in de Koran beschreven staat.

  14. #14
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    5.251
    vCash
    126000

    Default

    Helemaal mee eens!!! Deze wet mogen ze ook snel doorvoeren in Nederland, maar aangezien er weer een links kabinet komt vrees ik van niet!

    Zoals Garcia al aangeeft, wij mogen ook niet met een bivakmuts over staat lopen en het past gewoon niet onze westerse cultuur.
    Stukje inburgering: Als m'n moeder bij de bakker staat en er zou een vrouw binnnenkomen met een burka en die begint te praten, no wayyyyyy dat mijn moeder een gesprek voortzet met iemand waarvan ze het gezicht of de ogen niet kan zien. Kan gewoon niet!

    al lijkt het me wel moeilijk om te kunnen aantonen dat een man haar verplicht, meestal is het dan woord tegen woord

  15. #15
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Het gaat alleen om de gezichtsbedekkende neem ik aan dus met die doeken met gaasjes erin toch. Volgens mij zijn die mensen ook binnen de moslim cultuur in de EU ver in de minderheid.
    Uit principiele redenen begrijp ik dit verbod wel. Vrouwonterend inderdaad en een relikwie uit middeleeuwse tijden naar mijn mening. Vraag voor mij blijft echter wel of een verbod nou daadwerkelijk nodig is. Hoe dringend is de situatie in Frankrijk dan, loopt een heel groot deel van de moslim vrouwen daar met een burka of wat ?
    Als dat niet zo is, zou ik mensen de kans geven in hun eigen tempo aan de Franse (en moderne) cultuur aan te passen. Bovendien vraag ik me ook af of dit het juiste moment is om zo'n verbod door te voeren in Frankrijk. Het gaat economisch slecht dus is er al veel onvrede vooral bij mensen aan de onderkant van de samenleving waar ook een groot deel van de moslims zich bevindt... Het zou best kunnen dat er weer van die rellen uitbreken.

  16. #16
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Helemaal mee eens.
    Moet ook hier snel komen.

  17. #17
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Arnhem
    Posts
    1.168
    vCash
    126000

    Default

    ik hou niet van verboden
    Assholes finish first, quote: #21
    “In fact, this should be one of the measures of how good a friendship is: Will your buddy let you fuck a midget in his bed? If the answer is yes, then you know that dude is solid.”

  18. #18
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mickey View Post
    Omdat als ik terugdenk aan een jaar of wat terug er in o.a. Parijs veel problemen waren in de moeilijke wijken. In Frankrijk is de samenleving behoorlijk gepolariseerd als het aankomt op Moslims. Dit gaat daar geen positieve bijdrage aan leveren verwacht ik. Dit gaat op weerstand stuiten.
    Dus omdat het eventueel op weerstand gaat stuiten en er misschien weer gereld wordt kan men het maar beter laten? Sorry maar nee. Want wat voor positiefs draagt het laten dragen van een boerka bij aan de leefsfeer? Rellen kunnen ze ook om andere redenen, net als de laatste keren, dus dat is geen reden.

  19. #19
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Ik ben zelf geen voorstander van een burka en vind het er niet uit zien maar, als mensen dat willen dragen laat ze dat lekker dragen. Wat een bekrompenheid weer.
    Max. 400 x 125

  20. #20
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    yay

  21. #21
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Ik ben zelf geen voorstander van een burka en vind het er niet uit zien maar, als mensen dat willen dragen laat ze dat lekker dragen. Wat een bekrompenheid weer.

    hoezo bekrompenheid???
    zelfs in mekka worden geen burka's gedragen en is zelfs tijdens de pelgrimtochten verboden.
    stel ik ben geen voorstander van vrije vuurwapens, ,maar als iemand gewoon 2 revolvers wilt dragen in zijn broeksriem moet hij dat dan maar kunnen of ben ik dan bekrompen als ik van niet vindt??

    deze regel zal niet verzonen zijn van "we gaan lekker het islamietje pesten"
    zal dus nodig zijn
    Last edited by Marchant; 14-07-2010 at 16:02.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  22. #22
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    hoezo bekrompenheid???
    zelfs in mekka worden geen burka's gedragen en is zelfs tijdens de pelgrimtochten verboden.
    stel ik ben geen voorstander van vrije vuurwapens, ,maar als iemand gewoon 2 revolvers wilt dragen in zijn broeksriem moet hij dat dan maar kunnen of ben ik dan bekrompen als ik van niet vindt??

    deze regel zal niet verzonen zijn van "we gaan lekker het islamietje pesten"
    zal dus nodig zijn
    Je vergelijkt appels met peren. Burka's brengen geen gevaar( al zal wilders dit tegen spreken). Ik vind Burka's lelijk, maar ook hanenkammen en mannen met skinnyjeans enz.. Maar als mensen er zo bij willen lopen moeten ze daar vrij in zijn.
    Max. 400 x 125

  23. #23
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    ik hou ook niet van verboden, maar kan me in sommige argumenten betreffende de gezichtsbedekking wel vinden....


    en dit betreft van mij uit dus geen ene flikker het geloof....... puur veiligheid en herkenbaarheid...... andere kant...... maak ik me er niet druk om....


    natuurlijk ben ik dan wel weer van mening dat als een vrouw dit onder druk moet van haar man.....dat ze die man mogen opknopen......ehhh ik bedoel aanpakken.....dat soort zaken worden hier dus gewoon niet geaccepteerd........

    vind een hoofddoek al een heel ander verhaal dan iets wat je compleet anoniem maakt.....
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  24. #24
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    1.264
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb nog nooit een burka in NL gezien. :P
    Veiligheid en herkenbaarheid komen op mij over als excuus, alsof een burka het allemaal zo veel makkelijker maakt om schade aan te richten aan onze maatschappij.

    Maarja, liever een burka verbod dan een hoofddoek verbod....

  25. #25
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    2.440
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Je vergelijkt appels met peren. Burka's brengen geen gevaar( al zal wilders dit tegen spreken). Ik vind Burka's lelijk, maar ook hanenkammen en mannen met skinnyjeans enz.. Maar als mensen er zo bij willen lopen moeten ze daar vrij in zijn.
    Ik was laatst aan het autorijden met mn burka op en reed zo bijna een kind over, toen ik later op de fiets reed gebeurde het bijna weer.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •