MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 73
  1. #1
    Join Date
    Nov 2005
    Posts
    11
    vCash
    126000

    Default Jan Plas overleden...

    Ik hoor al de hele ochtend van verschillende bronnen dat Jan Plas zelfmoord gepleegd zou hebben

    Wie zou dit kunnen bevestigen? Ik ben er echt ziek van als dit waar zou zijn
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    jeetje,, dat is een heavy bericht,,,, in afwachting... ik hoop het niet...
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  3. #3
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by Slome View Post
    jeetje,, dat is een heavy bericht,,,, in afwachting... ik hoop het niet...
    x2
    Be a Warrior, not a Worrier

  4. #4
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Down Town Emmen
    Posts
    6.334
    vCash
    126000

    Default

    Dit staat op zijn hyves:

    Ik heb het droeve nieuws ontvangen dat Sensei Jan Plas vanmorgen 1 september op 65 jarige leeftijd is overleden.
    Mag hij rusten in vrede.
    Vaarwel Sensei Osu.

    http://senseijanplas.hyves.nl/

    R.I.P

  5. #5
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.202
    vCash
    126052

    Default

    Zat hij niet vast ?

  6. #6
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Ooooow...RIP slecht zeer slecht...

  7. #7
    Join Date
    Jun 2006
    Posts
    47
    vCash
    126000

    Default

    RIP

  8. #8
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Wow, heftig. Mijn condoleances aan zijn familie.

  9. #9
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    544
    vCash
    126000

    Default

    Het is helaas waar .................
    Zie het nieuws op AT 5 waar telezen staat dat de beste kickbox trainer ooit helaas op 65 jarige leeftijd is overleden.
    Wat een rot week eerst Anton Geesink en nu Jan Plas..................
    Sterkte voor alle nabestaanden,ik vind dit persoonlijk echt heel erg.

    R.I.P.


    Osu

  10. #10
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    Bekende kickbokstrainer Jan Plas overleden

    (AT5)
    De bekende Amsterdamse kickboksleraar Jan Plas is op 65-jarige leeftijd overleden. Dat heeft het door hem opgerichte Mejiro Gym woensdag laten weten.

    Plas kwam twee jaar geleden in het nieuws toen hij wegens drugshandel werd gearresteerd. Hij liep daarvoor al jaren mee in de Amsterdamse onderwereld. In 1986 was hij betrokken bij de ontvoering van de zoon van hasjhandelaar Gijs van Dam sr. Voor de drugsbende van 'De Hakkelaar' deed hij klusjes. De bodyguard van Klaas Bruinsma, André Brilleman, was ooit een van zijn leerlingen. Brilleman werd in 1985 vermoedelijk door leden van Bruinsma's organisatie vermoord vanwege verraad. Hij werd teruggevonden in een blok beton.

    De dochter en schoonzoon van Plas, die beiden werkzaam waren bij de Amsterdamse politie werden twee jaar geleden ook aangehouden, onder andere wegens fraude. Die zaak had niets met Jan Plas te maken.

    ** dr is hier een nederlandse legende voor het kickboks en muay-thai overleden, en die rukkers van At5 willen sensatie**
    Last edited by Slome; 01-09-2010 at 15:53.
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  11. #11
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Damn.... i'm shocked... Dit zag ik echt niet aankomen.

    RIP... Jan Plas was een meer dan uitstekende trainer!

    Sterkte aan nabestaanden.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  12. #12
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    2.710
    vCash
    113250

    Default

    heftig, wordt gewoon helemaal stil van weet ook niet wat ik nu moet posten.. behalve Rust in vrede beste Jan... en die klote media moet dan ook weer gelijk alleen het negatieve naar boven halen.

  13. #13
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    Wat een verschrikkelijk nieuws! R.I.P

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    433
    vCash
    126000

    Default

    hier schrik ik van R.I.P

  15. #15
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Het lijkt wel een slagveld en niet alleen in vechtsportland... ene na de andere overlijd lijkt het wel.

    Rust in vrede

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Een van de allereerste pioniers, respect voor de man als vechtsporter.

  17. #17
    Join Date
    Sep 2007
    Posts
    369
    vCash
    126000

    Default

    AT5 vergeet gemakshalve te vermelden wat Plas binnen de sport bereikt heeft en wat hij voor sommigen betekend heeft.

  18. #18
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    544
    vCash
    126000

    Default

    De sensatie pers moeten ze ..schieten!
    Deze super trainer is er verantwoordelijk voor dat NL zo vreselijk goed op de wereldkaart van het kickboxen staat of het nu Thai boxen K1 of welk ander systeem was.
    Respect voor de kunde van deze man de Rinus Michels onder de kickbox trainers.
    Echt balen dit als je deze man les gaf geven bij team Aerts viel je mond open Sensei Plas zag echt alles tot in de kleinste details,onze sport heeft alles te danken aan deze man.

    Osu

  19. #19
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    RIP!
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  20. #20
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    van: http://senseijanplas.hyves.nl/



    Jan Plas (16 maart 1945) was verantwoordelijk voor de introductie van kickboksen in Europa. De Nederlandse kickbokser begon in 1978 zijn eigen school 'Mejiro Gym' waar talloze Nederlandse pioniers op kickboks gebied zijn opgeleid. Jan Plas zelf had de fijne kneepjes van het kickboksvak geleerd in japan van trainer Kenji Kurosaki. Jan Plas was onder de indruk van het niveau van de training bij 'Mejiro Gym Tokyo' en hij besloot daar te blijven om te trainen met kampioenen als Fujiwara en Shima.

    Veel ervaring rijker keerde hij terug in Nederland om daar zijn eigen school op te starten. De dojo van Kurosaki was gelegen in het 'Mejiro' district, vandaar de keuze van de naam van zijn school. Bovendien richtte hij in 1978 de NKBB (Nederlandse Kick-Boxing Bond) op, de eerste kickboks organisatie in Nederland.

    Tot de vechters die zijn opgeleid bij 'Mejiro Gym behoren bekende namen als Lucien Carbin, Johan Vos, Aris Koopman, Bert van Os, Bob Schreiber, Thijs Veldman, Rob Kaman, André Brilleman, Fred Royers, Peter en bert van Os, Miloud El Guebli,Peter verschuren, Husseyin Ay, André Mannaart, Leo de Snoo, , Nina van Roeden,Andere bekende vechters uit zijn stal waren o.a. Willem Galenkamp,Edgar Cairo,Peter en Marcel Swanck,Tommy van den Berg en rudy flinkevleugel ,paul lamott.

    Bekende vechters afkomstig uit oorspronkelijk andere scholen die later bij jan plas gingen trainen en voor hem vochten waren o.a. Ivo de Groot (Vos) Robbie Harinck/Schuman ( Chakuriki/Vos )Chris Klootwijk ( Chakuriki ) Yamali ( Chakuriki ).
    Zonder goede sparringpartners geen grote kampioenen mensen die niet in de spotlights stonden maar wel heel belangrijk waren in de wedstrijdgroep zijn oa cor ootes,roger en rudy brilleman ruud(rood)roelofs en tal van anderen.
    jan plas is een wereldtrainer/vent alsmede een zeer goede vechter zelf.

    ...rust zacht...
    Last edited by Slome; 01-09-2010 at 16:24.
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Wederom een schok... RIP

  22. #22
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Nederland
    Posts
    1.871
    vCash
    126000

    Default

    Ongeloofelijjk... Jan R.I.P!

  23. #23
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    320
    vCash
    126000

    Default

    May God have mercy upon his soul.


    2 legendes in een week is teveel......

  24. #24
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    goh wat een klap is dit zeg..

    Rust zacht
    Be a Warrior, not a Worrier

  25. #25
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    1.073
    vCash
    126500

    Default

    Het Nederlandse kickboksen heeft vandaag zijn grondlegger verloren.

    Voor mijn boek 'Mr. Perfect', heb ik meerdere keren uitgebreid met Jan Plas gesproken. Hij is mij daarbij altijd zeer ter wille geweest, niet alleen toen hij gedetineerd was, maar ook daarna. Nooit was een twintigste telefoontje hem teveel. Ik heb Jan Plas in die periode als geestig, innemend, maar ook als kwestbaar leren kennen. Hij kon ronduit vertellen, op z'n Amsterdams natuurlijk, waarbij ik me soms heb bestiert van het lachen. Maar meer dan eens stonden de tranen hem in de ogen.

    Jan Plas nam de moeite om me uitgebreid te vertellen over de ontwikkeling van het kickboksen - zowel in Japan, als in Nederland- en over de manier waarop het kickboksen hier terecht is gekomen.
    Hij vertelde over die pioniersperiode, over de ontdekkingsreis naar Japan met onder meer de latere recherchechef Jan van Looijen en Peter van den Hemel. Over Rob Kaman en over de legendarische knaller tussen Kaman en Ernesto Hoost in de Edenhal. Leuk was daarbij dat hij er na al die jaren maar niet uitkwam wie hij nou de beste van de twee vond. 'Als je die twee nou eens kon samenvoegen. Dan krijg je een monster', zei hij.

    Sommige mensen hier struikelen over de berichteving in de media t.a.v zijn overlijden en dan met name over het gebrek aan duiding. Die duiding zal zich in mijn boek vanzelf aftekenen. Al was het alleen maar om wat Ernesto Hoost zelf over 'Jan' zegt en over diens invloed op zijn carriere.

    Ik ben Jan Plas (en zijn vrouw Gerda) in elk geval zeer erkentelijk voor de moeite die hij zich heeft getroost om aan mijn boek mee te werken. Ik durf te beweren dat het zonder zijn hulp een minder leuk en zeker minder goed gedocumenteerd manuscript zou zijn geworden.

    Een bijzondere trainer en een bijzonder mens is heengegaan.

    Jens Olde Kalter

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •