MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!

View Poll Results: Heeft de kerk het recht om dit te doen?

Voters
33. You may not vote on this poll
  • JA

    8 24,24%
  • NEE

    25 75,76%
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 60
  1. #1
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default Amerikaanse Kerk is van Plan om Korans te verbranden

    AMSTERDAM – Een Amerikaanse kerk is van plan een ‘Internationale Verbrand een Koran Dag’ te houden, precies negen jaar na de aanslagen in New York op 11 september 2001.



    Dit melden diverse Amerikaanse media.
    De christelijke kerk in Florida heeft een bord met de tekst ‘Islam is van de Duivel’ in de voortuin staan. Hier kreeg de kerk veel woedende reacties over.



    De pastor, Terry Jones, heeft nu opgeroepen massaal de Koran, het heilige boek van de islam, te verbranden. Hij beweert dat de Bijbelse teksten hem hiertoe gebieden.

    Feestdag

    De datum waarop de verbranding gepland staat is naast de herdenkingsdag voor de aanslagen voor de islam ook een heilige dag. Dit jaar vindt rond 11 september het islamitische Suikerfeest ter afsluiting van de Ramadan plaats.


    Jones zegt dat het niet gaat om haat, maar om de waarheid van het christendom, en om moslims bekeren. “We houden van de moslims en hopen dat ze tot de ware verlossing komen. We vallen de islam aan, het geloof, en de islamitische wet, de sharia.”


    'Verbrand Koran op 11 september' | nu.nl/buitenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl


    ...


    Wat vindt Mixfight hiervan? Heeft hij het recht om dat te doen omdat het een vrije land is of is dit dom van deze pastoor vooral in deze (moslim) spannende dagen?



    Ik vind het echt schandalig van deze kerk en ik denk dat hij gewoon om problemen vraagt & dan kan je lullen over vrijheid en wat dan ook maar vrijheid heeft ook een grens.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Almelo
    Posts
    237
    vCash
    126000

    Default

    beetje ziek.. de kerk telt 50 leden..als het al geen loge is....

    sowieso zijn veel verhalen uit de zuivere bijbel(oude testament) gelijk aan de koran..
    dus weet de pastoor niet eens waar hij over praat..
    het vaticaan en zelfs Geert Wilders zijn er tegen..


    Dit is wel weer om een reactie uit te lokken
    net als dat ze op ground zero een islamtisch centrum willen bouwen en daarnaast een gaybar
    dit is echt geen toeval


    ben benieuwd hoe de mensen hier op gaan reageren

  3. #3
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Arnhem
    Posts
    1.168
    vCash
    126000

    Default

    ze hebben het recht volgens mij wel, weet ik veel hoe dat juridisch zit. Zij doen in ieder geval beroep op hun 1st amendmend, las ik vanmiddag zoiets in de krant. Het zijn waarschijnlijk honderd gekken en bbq/boekverbranding, van die types met een heel laag voorhoofd. Jammer dat er eigenlijk zoveel aandacht aanbesteed wordt. Geeft 'de tegenpartij (de mongolen aan de andere kant vd wereld die poef doen)' ook alleen maar meer animo voor propaganda fotovideomateriaal. In dit soort zaken zijn geen winnaars.

    weltrusten
    Assholes finish first, quote: #21
    “In fact, this should be one of the measures of how good a friendship is: Will your buddy let you fuck a midget in his bed? If the answer is yes, then you know that dude is solid.”

  4. #4
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Ze hebben het recht. Anders had iemand het hun nu al verboden. Ze hebben het tenslotte vroeg genoeg, vorige maand geloof ik, al aangekondigd.

  5. #5
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    Het recht hebben ze volgens mij, maar dan heb je het ook gezegd.
    Puur om reactie uit te lokken...
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  6. #6
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    dat ze eerst dat gefriemel aan kleine kinderen maar eens aanpakken, spullen verbranden kan altijd nog hehe

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Ik wist dat het slecht ging met de kerk, maar dat ze nu zelfs geen hout meer hebben om hun open haard te stoken?

  8. #8
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Voorop gesteld ik ben tegen zo'n verbranding....maar alle commotie er om heen geeft toch wel te denken! De halve wereld in rep en roer omdat er een of andere dorpsidioot een paar boekjes (meer is het voor mij ook niet net zoals bv een bijbel) wil verbranden. De man krijgt meer doodsbedreigingen dan wie dan ook (geeft toch ook te denken) en hoewel ik dus tegen die verbranding ben vindt ik het wel van karakter tonen wanneer deze mafkees daar gewoon mee doorgaat...dat dan weer wel....niet terugkrabbelen voor bedreigingen,niet wijken voor terreur!
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Rotterdam Zuid en omstreken
    Posts
    6.164
    vCash
    126000

    Default

    Ben het helemaal met Arjan eens.

    Vind het ook een ziek idee om boeken van een ander te verbranden om daarmee een andere groep te kwetsen.

    Maar vind het nog veel ziekerrrrrrrrr dat de "andere groep" dreigd met Amerikanen te doden overal in de wereld om deze boekverbranding. Wat kan 99, 99 % van de Amerikanen er aan doen ? Helemaal niks toch, een ander doet dit toch !

    Kom op zeg, het is maar een boek, stel dat mijn "buitenlandse" buurman een bijbel verbrand denk je dan de Nederlanders alle buitenlanders gaan vermoorden. Het enige wat hij er mee zal bereiken is dat er geklaagd wordt over rook en stank.

    Sommige zijn helemaal de weg kwijt op deze wereld !!!!!!!! Pleur op met al die zieke geesten die van een geloof een sekte maken.
    Last edited by Sjaak; 09-09-2010 at 09:07.

  10. #10
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    dat ze eerst dat gefriemel aan kleine kinderen maar eens aanpakken, spullen verbranden kan altijd nog hehe
    hahaha n1

    Het wordt allemaal wel wat opgeblazen inderdaad. De man is duidelijk gestoord, hij liet zich ook filmen terwijl die ergens mee bezig was met een pistool op zijn bureau. Een beetje ongebruikelijk voor een pastoor lijkt me.

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mijn eigen wereld
    Posts
    9.509
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind de poll vraag bijzonder slecht geformuleerd.... Het recht hebben ze zeker, je mag zeer zeker een boek verbranden als je dat wilt.
    Is het een goed idee? Nee, het is een waardeloos idee! Het is het meest infantiele idee ooit.


  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    3.961
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sjaak View Post
    Ben het helemaal met Arjan eens.

    Vind het ook een ziek idee om boeken van een ander te verbranden om daarmee een andere groep te kwetsen.

    Maar vind het nog veel ziekerrrrrrrrr dat de "andere groep" dreigd met Amerikanen te doden overal in de wereld om deze boekverbranding. Wat kan 99, 99 % van de Amerikanen er aan doen ? Helemaal niks toch, een ander doet dit toch !

    Kom op zeg, het is maar een boek, stel dat mijn "buitenlandse" buurman een bijbel verbrand denk je dan de Nederlanders alle buitenlanders gaan vermoorden. Het enige wat hij er mee zal bereiken is dat er geklaagd wordt over rook en stank.

    Sommige zijn helemaal de weg kwijt op deze wereld !!!!!!!! Pleur op met al die zieke geesten die van een geloof een sekte maken.
    Ook mee eens. Wat ik overigens ook erg krom vind, als iemand hun koran in de hens wil zetten, zal er waarschijnlijk veel ophef zijn en een hoop protesten. Maar als iets namens hun boekje gedaan wordt, wat zoveel mensen treft, dan krijg je geen openbare protestacties (9-11)... Iets van je mag een mede moslim in het openbaar niet aanvallen geloof ik...?
    I've seen chaos and order reign supreme
    I've seen the beauty of the universe
    so peaceful and serene
    in seconds turn to violence and screams

  13. #13
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    liverpool & leeuwarden
    Posts
    1.982
    vCash
    126000

    Default

    hindu's verbranden al jaren koran, kraait geen haan naar. Amerika heb je zoveel verschillende gedachten binnen kerken dat je altijd wel een gek hebt die zoiets doet.



    gelijk weer een hoop media aandacht, kwam zelfs op 8 uur journaal
    Blaas die vuur en doe mij branden , whoop whoop!!

  14. #14
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Biiyen View Post
    Ik vind de poll vraag bijzonder slecht geformuleerd.... Het recht hebben ze zeker, je mag zeer zeker een boek verbranden als je dat wilt.
    Is het een goed idee? Nee, het is een waardeloos idee! Het is het meest infantiele idee ooit.

    Ik vind dat ze het recht niet hebben (vooral in deze tijden). Natuurlijk mogen ze zomaar een boek verbranden maar als ze de koran verbranden dan speel je natuurlijk met vuur met al die gekke moslim extremisten & dan speel je ook met het leven van andere mensen, denk aan aanslagen etc.
    De poll vraag klinkt een beetje raar maar ''it is what it is' :-) lol!
    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  15. #15
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    Ook Palin tegen koranverbranding



    Nadat eerder de Democraten zich openlijk hadden uitgesproken tegen de koranverbranding op 11 september, heeft nu ook de Republikeinse Sarah Palin de plannen van de protestantse predikant Terry Jones veroordeeld.
    Palin, die ooit nog in de race voor het vice-presidentschap stapte en nu de conservatieve Tea Party-beweging aanvoert, heeft het over een "hardvochtige en onnodige provocatie".
    De voormalige gouverneur van deelstaat Alaska, die zich mogelijk presidentskandidaat zal tonen in 2012, meldt op Facebook dat het verbanden van de heilige boeken in strijd is met de Amerikaanse idealen.
    Ze hoopt alvast dat Jones alsnog van zijn plannen afziet en de organisatie van de 'Internationale Verbrand een Koran-dag' stopzet.





    Ook Palin tegen koranverbranding - Gva.be
    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  16. #16
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    De media creeert zo lekker weer een mooie rel,
    Denk dat 99% wel in de gaten heeft dat dit een mongool betreft, het jammere is alleen dat er nog veel meer mongolen zijn die deze man serieus willen nemen.
    Ik bedoel dit is een niets zegende man vanuit een niet zeggend dorp/stadje in Florida.
    Misschien heeft deze man zoals Gokhan al aangaf 50 leden , dan hadden er misschien hooguit 30 man gekomen op 11 sept en waren er wat boeken verbrand en niemand (buiten dat dorp) had er wat van geweten en op 12 sept had iedereen weer met zijn normale leven verder gegaan.
    Wat ik wel hypocriet vindt is dat nu het om de Koran gaat zon ophef over is terwijl het al bijna standaard is als je een Arabische (moslim) demonstratie op tv of krant ziet/leest er wel altijd vlagen van landen in de brand mogen worden gestoken,ook dit kan gevoelig leggen bij mensen.
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  17. #17
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Is het geen HOAX voor een film???

    " Bassie en Adriaan en de gestolen Koran."
    Ik vindt die kerel zo op de baron lijken.

    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  18. #18
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    647
    vCash
    30000

    Default

    Ik hoop toch dat de Moslims wereldwijd zich niet op laten naaien door één zo'n oude gek.

  19. #19
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    Is het geen HOAX voor een film???

    " Bassie en Adriaan en de gestolen Koran."
    Ik vindt die kerel zo op de baron lijken.

    http://i604.photobucket.com/albums/t...74/mafkees.jpg
    ome ali heeft de kuran al vast zie ik muahaha

  20. #20
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    308
    vCash
    126000

    Default

    Ik zie het probleem echt niet het is een boek van papier van een drukkerij die er 10000 bij wijze van per dag drukt! De enige die wat mij betreft mogen klagen zijn de groenlinksers (en andere bomenliefhebbers) want dit is zonde voor de bomen die zijn gekapt! Dit denk ik overigens ook over de Thora, Playboy, Bijbel, Mein Kampf en Harry Potter boeken waarom kappen mensen nou niet gewoon met het heilig maken van een door mensen geproduceerd product.

  21. #21
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    dat ze eerst dat gefriemel aan kleine kinderen maar eens aanpakken, spullen verbranden kan altijd nog hehe
    muahaha x2
    Be a Warrior, not a Worrier

  22. #22
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    dat ze eerst dat gefriemel aan kleine kinderen maar eens aanpakken, spullen verbranden kan altijd nog hehe

    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  23. #23
    Join Date
    May 2008
    Posts
    206
    vCash
    126000

    Default

    Burn MF burn...

  24. #24
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Arnhem
    Posts
    1.168
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Kerberos View Post
    Burn MF burn...

    nvm
    Assholes finish first, quote: #21
    “In fact, this should be one of the measures of how good a friendship is: Will your buddy let you fuck a midget in his bed? If the answer is yes, then you know that dude is solid.”

  25. #25
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Gokhan View Post
    beetje ziek.. de kerk telt 50 leden..als het al geen loge is....

    sowieso zijn veel verhalen uit de zuivere bijbel(oude testament) gelijk aan de koran..
    dus weet de pastoor niet eens waar hij over praat..
    het vaticaan en zelfs Geert Wilders zijn er tegen..


    Dit is wel weer om een reactie uit te lokken
    net als dat ze op ground zero een islamtisch centrum willen bouwen en daarnaast een gaybar
    dit is echt geen toeval


    ben benieuwd hoe de mensen hier op gaan reageren
    En wat is een "zuivere bijbel" dan?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •