MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!

View Poll Results: Heeft de kerk het recht om dit te doen?

Voters
33. You may not vote on this poll
  • JA

    8 24,24%
  • NEE

    25 75,76%
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 51 to 60 of 60
  1. #51
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Het oude testament is de Thora. In het nieuwe testament wordt juist aangegeven hoe Christenen moeten leven.

    Wanneer je het Oude en het Nieuwe Testament samenvoegt, dan pas heb je een bijbel. Indien een persoon alleen refereert naar het Oude testament, dan verwijst hij of zij in principe alleen naar de Thora. Je kan dus niet zeggen dat het oude testament de zuivere bijbel is. Want zonder het Nieuwe Testament is er geen Bijbel.

    Ik neem aan dat je de Bijbel nooit hebt gelezen, neem je ook niets kwalijk dan. In principe komt het hierop neer.

    In het oude testament wordt geschreven dat er een koning zal opstaan. Dan wordt er in het Oude Testament vaak gerefereerd naar de toekomst in de zin van: Hij zal dit en dat doen, als deze gebeurtenissen achterelkaar volgen betekent het dat Jezus, de verlosser op Aarde is gekomen. Dus eigenlijk is het Oude Testament alleen een soort van voorbode over wie de zoon van God zal zijn.

    Toen Jezus op aarde kwam hebben alle gebeurtenissen plaatsgevonden die in het Oude Testament voorspeld waren, omdat wij dus in Jezus geloven en geloven dat hij Degene is die is gezonden noemen wij ons Christenen. (als je alleen uitgaat van de zuivere bijbel hoe jij dat noemt, dan zouden wij ons geen christenen kunnen noemen) De joden geloven niet dat Jezus degene is waar in het Oude Testament vaak naar is vermeld dus erkennen ze Hem niet.

    En pas in het Nieuwe Testament staat precies hoe Christenen moeten leven, Het Nieuwe Testament is dus eigenlijk het belangrijkste deel van de bijbel, dat is namelijk echt bedoeld voor de Christenen. Dus Christenen zeggen dat Jezus door God is gezonden omdat in het Oude Testament stond dat er bepaalde gebeurtenissen zouden plaatsvinden.

    Om nu terug te komen op me punt. Je kan om de bovenstaande reden niet zeggen dat het Oude Testament de zuivere bijbel is. Als je alleen in het Oude Testament aanhangt dan hang je in principe het Jodendom aan. Het nieuwe testament is juist bedoeld voor de Christenen.



    Quote Originally Posted by Gokhan View Post
    Zuivere bijbel is in mijn ogen en vele moslims de oude testament, onaangepaste versie van de bijbel omdat er heel veel verschillende versies zijn uitgebracht met verschillende teksten.. dat is een van de redenen waarom je de koran ook het beste in het arabisch kan lezen ook al ben je turks nederlands of engels..er is maar 1 versie van de koran en die is nooit aangepast..

    ik zou een bijbel of een thora nooit op de grond leggen uit respect..

    dit is gewoon weer een manier van aandacht en onrust creeeren..
    ze trekken de lijn van 9 jaar geleden lekker door en de meeste mensen trappen er in
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by mocro9 View Post
    over 1 kam scheren ....

    Hoezo dan? Het is toch een vraag. Sommige volkeren zijn moslim maar niet heel erg praktiseren. Ik vroeg hem alleen of dit ook het geval bij Koerden is. Koe ik Koerden ken, zijn ze helemaal niet strenge moslims.

  3. #53
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Ag jonge.. de werkelijke machthebbers zien ons mensen als simpele zielen. Alle plannen zijn allang al gemaakt, door middel van de media en allerlei andere technieken zorgen ze voor oorlog en verderf om er zelf beter van te worden. Het draait uiteindelijk om je machtspositie te verbeteren en geld te verdienen. Religie en andere belangrijke waarden voor de normale en simpele man zijn gereedschappen om beide groepen te provoceren.

    Daar komen wij dus tevoorschijn in het plaatje, wij zijn de ezels die voor eigenlijk niks elkaar de kop afsnijden terwijl de planners van alles wat om ons heen gebeurt op globaal niveau ons aanzien en ons waarschijnlijk uitlachen. nu ik je dit zeg, hebben ze alweer allemaal nieuwe plannen om ervoor te zorgen dat er in een bepaalde regio weer iets gebeurt zodat zij ervan profiteren.

    9/11 --> Ik kan me voorstellen dat Bin laden er destijds niets van af wist.

    Nog een voorbeeld, de dood op princes Diana.. als iemand zijn eigen vrouw kan vermoorden. Kunnen zijn compagnons dan niet veel meer mensen om laten komen om een oorlog te rechtvaardigen tegen bepaalde groepen mensen waarvan ze 100X beter worden.

    Kan nog wel erg lang doorgaan..

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Dus wat je bedoelt, gohkan, is dat er een gaybar geplaatst wordt bij een moskee om moslims te provoceren en anderzijds dat er een islamitisch centrum geplaatst wordt om de westerse wereld te provoceren? Ik kan je niet goed begrijpen natuurlijk, maar dat lijkt me wel op het paranoïde af hoor.
    Het lijkt me toch niet dat er achter al deze dingen weer organisaties zitten met een soort van plan om de samenleving te polariseren.

  4. #54
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Zoals Gohkan dus zelf ook al zei, dan hebben jij en ik daar een (totaal) andere mening over... Iedereen moet maar denken wat ie wil en meer zal ik er verder maar niet over zeggen...

  5. #55
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    zou me niks verbazen, zo'n dingen zijn al eerder gebeurd. de geschiedenis zit vol met allerlei complotten en geheime afspraken. onmogelijk lijkt het me in ieder geval niet
    Quote:
    Originally Posted by Rosso
    Hell, voor 14 K liet ik me zelf wel 2 gram in mn bek schuiven en door een gast pompen

  6. #56
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Almelo
    Posts
    237
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Het oude testament is de Thora. In het nieuwe testament wordt juist aangegeven hoe Christenen moeten leven.
    thanks voor de uitleg man..ik bedoelde met de oude testament de 1e druk.. excuses als ik je beledigd heb vriend..dit was niet mijn bedoeling..

    ik zal er verder ook niet al te diep op in gaan in deze topic..

    is natuurlijk wel interessant om over te praten anders ken je pmen..


    ik wilde alleen maar duidelijk maken dat 11 september niks met de islam te maken heeft..
    en de moslims hoeven niet te boeten en jaren lang zichzelf verdedigen voor een aktie van een paar ontwetenden..

  7. #57
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  8. #58
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    dat is slecht voor het milieu


    op de vot dermit

  9. #59
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    Lekker weer van de westerse wereld,wereldwijde aandacht voor die mafkees,als er 1 of andere idioot in een kamelen land bijbels verbrand horen we er geen moer van,maar nu hoort de hele wereld van deze bozo! Ik zeg gewoon negeren die onzin,laat m lekker verbranden,heeft toch helemaal geen inhoudt dit... :S

  10. #60
    Join Date
    Dec 2005
    Posts
    2.594
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MB667 View Post
    dat is slecht voor het milieu

    Nee hoor,de Koran is milieuvriendelijk!! (??)

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •