MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 50
  1. #1
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    1.455
    vCash
    126000

    Default Daar gaan we weer...-dubieuze sponsors-

    Sponsors vechtgala’s dubieus

    Niet alleen de vip-bezoekers, maar ook de sponsors van vechtgala’s zijn in de ogen van de politie dubieus. Samen met de belastingdienst doet de Amsterdamse recherche onderzoek naar de geldstromen die er omgaan bij deze evenementen.


    Ondertussen gaan ook in Utrecht stemmen op om de gala’s aan banden te leggen, net als Amsterdam wil.
    In een rapportage van de rechercheurs Zware Criminaliteit van de Amsterdamse politie staat dat een groep vaste sponsors van de gala’s op grote schaal zaken doet met criminelen. Dat zijn verkopers van afluisterapparatuur (spyshops) en leveranciers van benodigdheden voor wietteelt (growshops). Ook sponsoren verkopers van dure horloges, een bekend statussymbool en ruilmiddel onder criminelen, de bijeenkomsten.
    Deze sponsors krijgen in ruil voor hun financiële steun aan het toernooi een of meerdere VIP-tafels toegewezen. Juist in de VIP-sectie ziet de politie veel bekende criminelen. Bij een controle vorig jaar bleek 60 procent van de bezoekers van een vechtgala in de ArenA een strafblad te hebben. Burgemeester Van der Laan noemt de gala’s ’netwerkbijeenkomsten voor de georganiseerde misdaad’.


    Bron:Spits Nieuws


    60% van de bezoekers in de Arena...???
    Last edited by Slome; 13-10-2010 at 15:01.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    can i kick it?....Yes you can!!

    Rob Kaman highlights

  2. #2
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    The Netherlands
    Posts
    721
    vCash
    126000

    Default

    Ja mijn moeder belde me op vanochtend, en zei dat ik er eens goed over moet nadenken, of ik überhaupt nog wel wedstrijden wil/mag doen, omdat ze niet wil dat ik tussen dit ''soort volk'' terecht kom..

    pure onzin imo :S :S maarja..
    Last edited by DAWK1D; 13-10-2010 at 08:56.
    He who is not courageous enough to take risks will accomplish nothing in life.

  3. #3
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    "zucht"

  4. #4
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Belde jouw moeder je ook op Garcia?

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  5. #5
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    Spyshops = legaal
    Growshops = legaal
    Juwelier = legaal
    Vechtsport = legaal
    Kaartje kopen/verkopen = legaal

    - dan moet Nederland ze f*ucking wetgeving aanpassen en dat soort dingen verbieden, dan kan je die snuiters oppakken... dan zijn het criminelen.

    60% van de Arena een strafblad?! heel vaag hoor, maar mij is niets gevraagd; en de mensen met wie k daar was ook niet... heb ook nergens legitimatie hoeven tonen... dit is echt te zot voor woorden... Utrecht: "als t in Amsterdam niet mag, doen wij daar ook aan mee; geen gala's meer in de Vechtsebanen" Dus een kettingreactie.... en voor je t weet zitte we met ze alle in vochtige keldertjes en loodsje om vechters te zien knokken....(heeft ook wel wat he)
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by BiCkOnE View Post
    Bij een controle vorig jaar bleek 60 procent van de bezoekers van een vechtgala in de ArenA een strafblad te hebben. Burgemeester Van der Laan noemt de gala’s ’netwerkbijeenkomsten voor de georganiseerde misdaad’.
    Ik vraag me werkelijk af hoe dit onderzoek is uitgevoerd. De kaarten staan niet op naam, lang niet iedereen komt met de auto (kenteken check), dus heeft er dan een steekproef plaats gevonden?

  7. #7
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Ik vraag me werkelijk af hoe dit onderzoek is uitgevoerd. De kaarten staan niet op naam, lang niet iedereen komt met de auto (kenteken check), dus heeft er dan een steekproef plaats gevonden?
    Is gewoon bullshit of ze bedoelen 60 % van de VIP bezoekers

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  8. #8
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Antwerp
    Posts
    812
    vCash
    126000

    Default


  9. #9
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    1.455
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Ik vraag me werkelijk af hoe dit onderzoek is uitgevoerd. De kaarten staan niet op naam, lang niet iedereen komt met de auto (kenteken check), dus heeft er dan een steekproef plaats gevonden?
    Dat vroeg ik me dus ook af..
    Overigens, het weggeven van VIP kaarten is volgens mij heel normaal in de sport, neem aan dat een sponsor van een voetbalclub o.i.d. ook wat "VIP kaarten" ontvangt....
    Vraagtekens, vraagtekens......
    can i kick it?....Yes you can!!

    Rob Kaman highlights

  10. #10
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Slome View Post
    Spyshops = legaal
    Growshops = legaal
    Juwelier = legaal
    Vechtsport = legaal
    Kaartje kopen/verkopen = legaal

    - dan moet Nederland ze f*ucking wetgeving aanpassen en dat soort dingen verbieden, dan kan je die snuiters oppakken... dan zijn het criminelen.


    60% van de Arena een strafblad?! heel vaag hoor, maar mij is niets gevraagd; en de mensen met wie k daar was ook niet... heb ook nergens legitimatie hoeven tonen... dit is echt te zot voor woorden... Utrecht: "als t in Amsterdam niet mag, doen wij daar ook aan mee; geen gala's meer in de Vechtsebanen" Dus een kettingreactie.... en voor je t weet zitte we met ze alle in vochtige keldertjes en loodsje om vechters te zien knokken....(heeft ook wel wat he)
    Ja, precies. Aan de ene kant wil de staat verdienen aan alcohol, tabak, gokken, (soft)drugs, hoeren etc., maar aan de andere kant willen zij die gala's criminaliseren. Die V/d Laan pakt een soft target, de vechtsportgala's, om 'daadkracht' te tonen. Hij weet dat zijn partij vaak het verwijt krijgt dat zij te weinig daadkracht tonen, dus probeert hij zich ten koste van de vechtsport te profileren. Een vechtsport als kickboksen/ muay thai/ mma die vergeleken met andere vechtsporten als bijv. judo relatief weinig populariteit geniet en dus geen sterke lobby heeft is makkelijker aan te pakken.

    Hij zou toch iets aan dat homogeweld in A'dam doen? Ik hoor daar niets meer over. Waarom hoor ik hem niet meer over die buurten als Bos en Lommer en Slotervaart die geterroriseerd worden door bepaalde jongeren? Waarom hoor ik hem niet over hoe hij die overvalgolf in A'dam wil stoppen?
    Quote Originally Posted by Justinian
    Ik vraag me werkelijk af hoe dit onderzoek is uitgevoerd. De kaarten staan niet op naam, lang niet iedereen komt met de auto (kenteken check), dus heeft er dan een steekproef plaats gevonden?
    Ja, dat vraag ik me ook af. Ook al kloppen die cijfers (wat ik betwijfel), wat dan nog? Die gasten hebben hun straf toch uitgezeten? Mensen als Holleeder en Van Hout bezochten toch ook voetbalwedstrijden?

  11. #11
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    nog ff iets: stel dat: de gala's verboden worden in A'dam en Utrecht... stel dat: er 60% crimineel is. Dan wijkt die 60% toch uit naar elders om daar een kopje thee te drinken... ze verplaatsen het probleem; terwijl je nu overzicht heb.. stel dat: ze in heel Nederland gala's gaan verbieden (wat ik me niet voor kan stellen) dan gaan die 60% toch langs de hockeyvelden zitten o.i.d.....

    Stel dat: Vd Laan eens ff goed ging nadenken en criminaliteit niet linkt aan een sport of een evenement; maar aan mismanagement van zijn eigen functie namelijk de hoogst bevoegde zijn binnen de gemeente betreft Openbare orde en Veiligheid. Erg kinderachtig om dan te denken door het aanpakken van een aantal evenementen dat je dit oplost....
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  12. #12
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    620
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Slome View Post
    nog ff iets: stel dat: de gala's verboden worden in A'dam en Utrecht... stel dat: er 60% crimineel is. Dan wijkt die 60% toch uit naar elders om daar een kopje thee te drinken... ze verplaatsen het probleem; terwijl je nu overzicht heb.. stel dat: ze in heel Nederland gala's gaan verbieden (wat ik me niet voor kan stellen) dan gaan die 60% toch langs de hockeyvelden zitten o.i.d.....

    Stel dat: Vd Laan eens ff goed ging nadenken en criminaliteit niet linkt aan een sport of een evenement; maar aan mismanagement van zijn eigen functie namelijk de hoogst bevoegde zijn binnen de gemeente betreft Openbare orde en Veiligheid. Erg kinderachtig om dan te denken door het aanpakken van een aantal evenementen dat je dit oplost....
    Ja, precies, maar volgens mij gaat het V/d Laan helemaal niet om het oplossen van een probleem maar om 'daadkracht' te tonen. Al deze bullsh!t is voor de bühne.

    Kijk hoeveel 'criminelen' met amateur en profvoetbal te maken hebben en hebben gehad. Ik ga geen eens namen noemen, maar iedereen weet wel hoe laat het is. Waarom hoor ik geen politici over volkssport #1 zeiken?

  13. #13
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    Ik geloof er geen reet van. En Simon zei nog duidelijk dat hij de politie had uitgenodigd om al zijn financien te controleren.

  14. #14
    Join Date
    Sep 2007
    Posts
    369
    vCash
    126000

    Default

    Blijkbaar hoef je geen IQ-test te ondergaan om burgemeester van Amsterdam te worden. Dat er de nodige onderwereld te vinden is bij ieder evenement waar een beetje geld in om gaat staan is algemeen bekend. Vd Laan is de laatste Nederlander die dit hoort en blaat het rond alsof hij iets nieuws ontdekt heeft. Maar al zouden deze gala's 'netwerkbijeenkomsten' zijn, wat bereik je dan met het verbieden van deze gala's, behalve dan dat je er zoveel sportliefhebbers mee benadeelt? Denkt hij dat 'de onderwereld' elkaar dan niet meer ontmoet en dus ophoudt te bestaan? Wat een onzin. En als er vraagtekens zijn bij sommige sponsors, ga daar dan iets onderzoeken, in plaats van op een plek waar zij hun geld uitgeven. Wordt het autobedrijf waar een crimineel zijn dure auto koopt ook opeens onderwereld?
    Ik baal ervan dat een sportwereld waarin zoveel mensen zich op een positieve manier inzetten beschadigd wordt door een politicus die, niet gehinderd door enige kennis van zaken, blijkbaar iets tegen vechtsport heeft en even makkelijk denkt te scoren. Als hij zo goed weet wie die criminelen zijn moet hij ze gewoon oppakken en er geen anderen mee lastig vallen.
    Ik weet heus wel dat er de nodige dubieuze figuren in de sport te vinden zijn, maar dat is op elke andere plek waar een beetje geld te vinden is niet anders. Denk aan vastgoed, paardenwereld, financiele instellingen en ga zo maar door.

  15. #15
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    Bobson is right.....
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  16. #16
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  17. #17
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Slome View Post

    Stel dat: Vd Laan eens ff ging nadenken
    Ja. Dat zie ik gebeuren.

  18. #18
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    348
    vCash
    126000

    Default

    Zullen de sponsoren leuk vinden, zulke media berichten.
    Zou me leuk lijken dat een bedrijf als 'full tilt poker' een rectificatie eist van de spits.

    Daarnaast ben ik dit soort berichten meer dan zat. Net een nieuw nederlands wereldkampioen mma (marloes) , komt nergens een bericht van in de media ...

    Misschien moeten we met zn alle een manier verzinnen om MMA (ben tevens ook de woorden free-fight, cage-fight, kooivechten meer dan zat) op een positieve mannier in de media te krijgen.

  19. #19
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Als iemand het geld ervoor heeft, zou men een gratis wekelijkse of maandelijkse krant alá Spits of Metro kunnen maken en die dan door het land verdelen. Waarin mensen schrijven die er ook daadwerkelijk wat van af weten. Inplaats van een stel lutsers die even wat youtube filmpjes kijken en dan artikelen gaan schrijven.

  20. #20
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    Quote Originally Posted by Vince View Post
    Zullen de sponsoren leuk vinden, zulke media berichten.
    Zou me leuk lijken dat een bedrijf als 'full tilt poker' een rectificatie eist van de spits.

    Daarnaast ben ik dit soort berichten meer dan zat. Net een nieuw nederlands wereldkampioen mma (marloes) , komt nergens een bericht van in de media ...

    Misschien moeten we met zn alle een manier verzinnen om MMA (ben tevens ook de woorden free-fight, cage-fight, kooivechten meer dan zat) op een positieve mannier in de media te krijgen.
    Ik zou een feestje vieren als Full Tilt Poker dat zou doen

    Ik hoop dat bij dat Glory PTA-evenement MMA ook genoeg screentime zal krijgen bij RTL. Dat zou een mooi begin zijn. Met het juiste commentaar erbij kan de educatie van het gewone volk beginnen.

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Breda
    Posts
    12.801
    vCash
    82310

  22. #22
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    348
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Als iemand het geld ervoor heeft, zou men een gratis wekelijkse of maandelijkse krant alá Spits of Metro kunnen maken en die dan door het land verdelen. Waarin mensen schrijven die er ook daadwerkelijk wat van af weten. Inplaats van een stel lutsers die even wat youtube filmpjes kijken en dan artikelen gaan schrijven.
    Zou een maandelijkse column van mixfight.nl in de metro of elke willekeurige andere krant te gek vinden.
    Er gebeurd maandelijks genoeg op MMA / Kickbox gebied.

  23. #23
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Vince View Post
    Zou een maandelijkse column van mixfight.nl in de metro of elke willekeurige andere krant te gek vinden.
    Er gebeurd maandelijks genoeg op MMA / Kickbox gebied.
    Das zeker geen gek idee!

  24. #24
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Vince View Post
    Zou een maandelijkse column van mixfight.nl in de metro of elke willekeurige andere krant te gek vinden.
    Er gebeurd maandelijks genoeg op MMA / Kickbox gebied.
    Het zou in elk geval een begin zijn. Wordt alleen een beetje problematisch, lijkt mij, wanneer die krant dan artikelen als diegene waar het hier om gaat overneemt. Want wat moet je als columnist dan als je je best doet om onze sport een positief image te geven een een paar pagina's eerder boort de krant diezelfde sport de grond in zonder je zelfs maar te consulteren. Daarom lijkt het mij het beste zoiets in eigen regie te houden zodat je niet afhankelijk bent van de grillen van de uitgever. Maar, ja. Wie moet dat betalen?

  25. #25
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    Pfff wat een onzin weer, V/d laan moet inderdaad is na gaan denken en als hij die criminelen wil aanpakken niet via sportgala's.
    Goede reputatie opbouwen kan jaren duren... erg jammer zoals dat nu door 1 iemand zonder verstand wordt kapot gemaakt.

    T.
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •