MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 35

Thread: Krav Maga

  1. #1
    Join Date
    May 2008
    Posts
    451
    vCash
    126000

    Default Krav Maga

    Ik wil naast mijn MMA training ook beginnen of althans kijken of Krav Maga mij bevalt. Dit is omdat ik tijdelijk ben gestopt met boksen. Weet iemand een goede Krav Maga school in Amsterdam? Ik heb vorige week iemand van de Krav Maga Nederland een mail gestuurd maar krijg geen gehoor.
    Alvast bedankt,
    Lennie
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Wat wil je bereiken met Krav Maga Lennie?

  3. #3
    Join Date
    May 2008
    Posts
    451
    vCash
    126000

    Default

    Goede vraag Brian, ik wil het gewoon een keer proberen en kijken of het wat voor me is.

  4. #4
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Lennie View Post
    Goede vraag Brian, ik wil het gewoon een keer proberen en kijken of het wat voor me is.
    Okay, mijn ervaring met Krav Maga was niet zo best, maar het is natuurlijk nooit verkeerd een keer te kijken. Heb je al een beetje gegoogled :P

  5. #5
    Join Date
    May 2008
    Posts
    451
    vCash
    126000

    Default

    yup heb er twee gevonden, een is te ver en van de ander krijg ik geen reactie. Maar vertel wat viel tegen aan Krav Maga?

  6. #6
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Niet mijn ding laten we het daar op houden :P Ik zal je nog wel eens wat verhalen vertellen als ik je zie

  7. #7
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Op zich is het wel leuk, en als je tegen iemand staat die nog nooit aan vechtsport heeft gedaan is het een nuttige verdedigingssport, maarrrrrrrrrr het gelul met die wapens kunnen ze beter gewoon schrappen. Ik had het laatst nog: Een KM vechter zei: Ik heb een leraar, en dan mag jij een pistool hebben, je maakt geen kans!
    Ik zei: zullen we het nu doen? Neem me naar hem mee, geef me een geladen pistool en 10 meter afstand. Doen we het nu!
    Hij weer: Ehh ja, maar je moet hem dan wel in je broeksband doen..
    Ik weer: OK! doen we. Waar is die leraar van jou dan? Ik wil het echt doen! Niet met klappertjes, of verfpatronen, nee! een echt wapen!...
    Hij weer: eehhhh nou, als je twijfelt dan ben je de lul.
    Ik: Maar ik twijfel echt niet! Ik schiet hem gewoon waar ik hem raken kan....
    Hij: Ja, als het zo gaat dan maakt niemand kans. Maar de meeste twijfelen toch..
    Ik: Denk je nou echt, dat je ervan uit moet gaan dat de ander wel zou twijfelen?
    Hij: eeh nee, je kan beter weglopen.
    Ik: Waarom leer je dan niet weglopen, maar wel domme truucjes om iemand een geladen wapen afhandig te maken?
    Hij: Nou ja, als je niks doet..... dan...
    Ik: Je kan beter op een hardloopclubje, blijf je langer leven...

    Nou ja, die dingen dus...



    P.S. Jos Hermens won later vijf keer de Nederlandse veldlooptitel, volgens de betere langeafstandslopers de hoogste nationale atletiek eer.


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  8. #8
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by PigDog View Post
    Op zich is het wel leuk, en als je tegen iemand staat die nog nooit aan vechtsport heeft gedaan is het een nuttige verdedigingssport, maarrrrrrrrrr het gelul met die wapens kunnen ze beter gewoon schrappen. Ik had het laatst nog: Een KM vechter zei: Ik heb een leraar, en dan mag jij een pistool hebben, je maakt geen kans!
    Ik zei: zullen we het nu doen? Neem me naar hem mee, geef me een geladen pistool en 10 meter afstand. Doen we het nu!
    Hij weer: Ehh ja, maar je moet hem dan wel in je broeksband doen..
    Ik weer: OK! doen we. Waar is die leraar van jou dan? Ik wil het echt doen! Niet met klappertjes, of verfpatronen, nee! een echt wapen!...
    Hij weer: eehhhh nou, als je twijfelt dan ben je de lul.
    Ik: Maar ik twijfel echt niet! Ik schiet hem gewoon waar ik hem raken kan....
    Hij: Ja, als het zo gaat dan maakt niemand kans. Maar de meeste twijfelen toch..
    Ik: Denk je nou echt, dat je ervan uit moet gaan dat de ander wel zou twijfelen?
    Hij: eeh nee, je kan beter weglopen.
    Ik: Waarom leer je dan niet weglopen, maar wel domme truucjes om iemand een geladen wapen afhandig te maken?
    Hij: Nou ja, als je niks doet..... dan...
    Ik: Je kan beter op een hardloopclubje, blijf je langer leven...

    Nou ja, die dingen dus...



    P.S. Jos Hermens won later vijf keer de Nederlandse veldlooptitel, volgens de betere langeafstandslopers de hoogste nationale atletiek eer.
    Lol je verteld het komisch maar jammer genoeg is dit realistischer dan je zal vermoeden.

  9. #9
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    345
    vCash
    126000

    Default

    misschien beter om gewoon klassiek jiu jitsu erbij te gaan doen, is erg compleet en effectief
    Max 400x125

  10. #10
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Tilburg
    Posts
    221
    vCash
    126000

    Default

    Zoals je jiu jiujtsu scholen hebt met wisselende kwaliteit heb je dat met krav maga ook.
    Probeer gewoon een aantal sportscholen in je omgeving uit van verschillende sporten/systemen en organisaties.
    Proeflessen zijn meestal gratis, dus wat let je om goed om je heen te kijken en te proberen?

    Ik ken persoonlijk geen krav maga trainers die heel licht denken over het verdedigen tegen wapens waaronder messen en vuurwapens.
    Vaak zijn het niet de gevorderde beoefenaars die daar een grote mond over opzetten. Dat geldt ook niet specifiek voor krav maga.
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

  11. #11
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    757
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by bush1do View Post
    misschien beter om gewoon klassiek jiu jitsu erbij te gaan doen, is erg compleet en effectief
    Ik heb meer dan 16 jaar klassiek jiu jitsu gedaan. Ik zou dit ook eerder aanbevelen dan Krav Maga. Maar dat klinkt een beetje als "wij van WC eend adviseren WC eend".
    Ik zou in ieder geval ook bij jiu jitsu gaan kijken.


  12. #12
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    krav maga @ 013!!

  13. #13
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Breda area
    Posts
    3.900
    vCash
    126000

    Default

    Dus jij adviseert ook WC EEND?


    "Kill my demons, and you might kill my angels too"

  14. #14
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Almere Buiten
    Posts
    192
    vCash
    126000

    Default

    @PigDog: You funny!!! Hahaha

    Heb zelf ook gedacht om aan Krav te gaan doen. Gewoon leuk erbij.
    http://www.youtube.com/watch?v=xnZ0sfOiuIM
    zitten mooie acties bij.. (kijk wel voorbij de showelementen )

  15. #15
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Sint-Truiden
    Posts
    40
    vCash
    126000

    Default

    Leuk filmpje hierboven. Wat ik wel vreemd vind is dat hij na de ontwapening hetzelfde wapen in aanslag neemt. Wij hebben immers geleerd dat je dit beter niet doet, omdat jij niet weet of het wapen überhaupt geladen is. Beter de kolf gebruiken en tussen de ogen rammen bv.

  16. #16
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Ik heb altijd moeite om de geloofwaardigheid in te schatten van dat soort demo's. Vind het wel altijd mooi om naar te kijken.
    Max. 400 x 125

  17. #17
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Ik heb altijd moeite om de geloofwaardigheid in te schatten van dat soort demo's. Vind het wel altijd mooi om naar te kijken.
    x2 dertien in een dozijn als je het mij vraagt.

    Het gevaar is dat je mensen vertrouwen geeft voor iets waar ze eigenlijk bang voor zouden moeten zijn. De meesten van ons zullen nooit in aanraking komen met pistolen of messen. Als het dan toch eens gebeurd kun je er maar beter bang voor zijn en doen wat de overvaller wil. Die paar tientjes die ik meestal op zak heb daar ben ik niet van plan mijn leven voor te geven hoor.

  18. #18
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Sint-Truiden
    Posts
    40
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    x2 dertien in een dozijn als je het mij vraagt.

    Het gevaar is dat je mensen vertrouwen geeft voor iets waar ze eigenlijk bang voor zouden moeten zijn. De meesten van ons zullen nooit in aanraking komen met pistolen of messen. Als het dan toch eens gebeurd kun je er maar beter bang voor zijn en doen wat de overvaller wil. Die paar tientjes die ik meestal op zak heb daar ben ik niet van plan mijn leven voor te geven hoor.
    +1
    Om die reden beslissen sommige scholen deze lessen enkel te geven aan politieagenten, militairen en veiligheidspersoneel. Deze mensen komen beroepshalve wel in aanraking met gewapende agressievelingen en indien als laatste optie gebruikt kan dit volgens mij wel je leven redden.

  19. #19
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Almere Buiten
    Posts
    192
    vCash
    126000

    Default


    Precies.. Die gekke demo filmpjes..

  20. #20
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Tilburg
    Posts
    221
    vCash
    126000

    Default

    Wanneer een overvaller/ aanvaller iets vraagt wat je kunt geven is het meestal veiliger dat ook te doen.
    Nog belangrijker dan de techniek op zich is het besef wanneer je het doet en wanneer niet.
    Het voorbeeld van die paar tientjes geef ik zelf in mijn lessen ook. Ook wanneer je besluit mee te werken zorg je dat je dat doet zonder onverwachte of snelle bewegingen te maken. Maak de overvaller niet zenuwachtiger dan nodig.
    Wanneer je besluit om te ontwapenen doe je dat omdat je op dat moment inschat dat het fout afloopt als je niks doet.

    Demo's zien er vaak wel leuk en gelikt uit. Zelf heb ik meer met simpele technieken die voor de meeste mensen onder druk gewoon werken.
    Ik geloof niet in een alles overtreffende stijl die al het andere doet verbleken... (of zo iets).
    Dus kijk gewoon om je heen en volg proeflessen bij zoveel mogelijk scholen en stijlen.
    Zelf ben ik daarnaast ook bezig met boksen en MMA/BJJ

    De voornaamste reden dat ik voor krav maga heb gekozen is dat het gewoon een praktisch systeem is zonder veel poespas.
    Het is gericht op zelfverdediging en toch lekker veel training onder stress en sparring etc.

    Geweld is altijd gevaarlijk omdat het gemakkelijk kan escaleren tot een situatie met hetzij meerdere tegenstanders, wapens etc.
    Vandaar dat een stukje de-escalatie en preventie ook gewoon een onderdeel van de training is.
    Ik hoop niet dat het te veel als een reclamepraatje klinkt Anders adviseer ik ook gewoon wc-eend
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

  21. #21
    Join Date
    Jun 2009
    Location
    Almere Buiten
    Posts
    192
    vCash
    126000

    Default

    Kijk.. Dat is een mooie uitleg.. Maar wie weet hoe het zit met Systema??

  22. #22
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    4.076
    vCash
    176808

    Default

    Het ontwapenen hoort meer bij het militaire systeem, hij het burgersysteem draait het meer om tijdelijk uitschakelen om je heen kijken voor evt nog meer aanvallers en daarna wegwezen. In het militaire systeem ga je meer in op het permanent uitschakelen.

  23. #23
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Tilburg
    Posts
    221
    vCash
    126000

    Default

    In de burgerversie leer je wel degelijk ontwapenen van vuurwapens, stokken en messen, maar dat zit pas laat in het systeem.

    Kort door de bocht is inderdaad het militair systeem meer gericht op uitschakelen, burgersysteem meer gericht op ontsnappen en voor de politie meer gericht op controle van de situatie/ persoon. Het grootste verschil is de dingen waar je op traint. Het militaire systeem is behoorlijk op wapens gericht. Het komt weinig voor dat militairen compleet zonder wapens komen te zitten.
    Dus bij een plotselinge aanval zorgen dat je de ruimte krijgt je eigen wapens te gebruiken. Je traint op specifieke situaties voor militairen die voor burgers gewoon niet interessant zijn. politieagenten krijgen dus o.a. arrestatietechnieken, gebruik van handboeien, het beschermen van je wapengordel tijdens een situatie etc. etc. Ook weer dingen die je voor dat beroep nodig hebt, maar voor burgers niet zo boeiend zijn als zelfverdediging. Vandaar dat de IKMF/ KMG daar een strikt onderscheid in maakt. Niet alle organisaties maken dat onderscheid strikt.
    Hier kan dus nog wel wat verschil in zitten qua plek waar je traint.
    Last edited by gimgamgommetje; 12-11-2010 at 12:00.
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

  24. #24
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Mario Witteman View Post

    Precies.. Die gekke demo filmpjes..
    Beste Mario van deze techniek zijn vele voorbeelden bekend waarop deze techniek succesvol tegen een verzettende tegenstander werkt.

    http://www.youtube.com/watch?v=-PqdJMf0zQQ

  25. #25
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Tilburg
    Posts
    221
    vCash
    126000

    Default

    De flying armbar had ik laatst ook geleerd bij MMA. Ik heb hem nog niet tijdens het sparren uitgeprobeerd , maar dat gaat nog wel komen
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •