MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 16 of 16
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Camerabg1 Interview Jairzinho Rozenstruik - The Rising Star van Suriname

    ‘BIGI BOI’ JAIRZINHO ROZENSTRUIK, AN SURINAM DREAM IN HOLLAND

    Het 22-jarige Surinaamse zwaargewicht talent Jairzinho Rozenstruik heeft zich in korte tijd opgewerkt tot niet alleen de meest actieve en succesvolste vechter uit Suriname maar ook tot meest attractieve met zijn harde KO’s zeges. Een maand geleden maakte hij zijn debuut in de A-Klasse met een KO overwinning op Utley Mariana. Afgelopen zaterdag wist hij ook zijn tweede A-Klasse partij te winnen. In de 1e ronde maakte hij al een eind aan de partij door tegenstander Etienne Schop met een harde linkse hoek gevolgd door een rechtse directe KO te slaan.



    Jairzinho ‘Bigi Boi’ Rozenstruik 24-2-1,20


    Toch was Jairzinho nog geen jaar geleden een van de talenten in Suriname die af en toe een partij draaide maar door gebrek aan wedstrijden, sparringpartners en vooral mogelijkheden om zich te kunnen ontwikkelen nooit echt de kans zou krijgen om het maximale te kunnen halen uit zijn carrière. Een contract bij Team Slamm!! veranderde echter zijn leven. Jairzinho kon naar Nederland komen om onder professionele begeleiding te trainen en wedstrijden te vechten. En met succes. Van beginnend B-Klasser werkte hij zich binnen een jaar op naar de A-Klasse waar hij ook zijn eerste twee partijen wist te winnen. Sinds zijn komst naar Nederland begin dit jaar vocht Jairzinho al 8 wedstrijden met 7 overwinningen die allemaal op KO waren. Slechts een partij werd een onbeslist tegen Jafharr Wilnis. Maar enkele maanden eerder had Jairzinho ook al van Jafharr voortijdig gewonnen.



    Jairzinho tekent zijn contract bij team Slamm!!


    Jairzinho, waar en wanneer ben je geboren?

    Op 17 maart 1988 in Paramaribo, Suriname.


    Heb je nog broertjes en zusjes?

    Ja, we zijn thuis met zijn vijven. Ik heb een jongere broer en zus en een oudere broer en zus.


    Ben je de enige die aan kickboksen doe of heb je ook nog een broer of zus die aan kickboksen doet?

    Nee, ik ben de enige in ons gezin.


    Je hebt de bijnaam ‘Bigi Boi’. Hoe ben je daar aan gekomen?

    Die naam heb ik al sinds ik een kind was. De jongens in de buurt noemde me al toen ik een jaar of 10 was omdat ik nogal groot en sterk was voor mijn leeftijd.



    Jairzinho VS Utley Mariana in zijn eerste A partij


    Hoe ben je er toe gekomen om te gaan kickboksen?

    Ik was met wat vrienden aan het voetballen toen er ook wat jongens kickboksen aan het trainen waren. Ik wou wat stoer doen en dacht dat ik dat ook wel zou kunnen. Ik ben toen ook naar de sportschool gegaan om mee te trainen. Ik ben aardig groot en sterk dus dat moest geen probleem zijn maar ik had weinig te vertellen en werd alle kanten opgestuurd. Ik had toen echt zoiets van dit wil ik ook leren!


    Hoe vindt je familie het dat je aan een harde sport als kickboksen doet?

    Dat verschilt nogal. Mijn moeder vindt het maar niets maar mijn vader vindt het wel mooi.


    Wanneer vocht je de eerste wedstrijd?

    Na vier maanden trainen heb ik al mijn eerste wedstrijd gevocht.



    Jairzinho tijdens een van zijn eerste partijen in 2007


    En …. ?

    Ha ha, ik verloor maar dat gaf me alleen maar meer reden om nog harder te trainen. En dat heb ik ook gedaan want daarna won ik vijf partijen op rij op KO!


    Hoeveel partijen heb je ondertussen al gevochten en wat is je record?

    Ik heb in totaal 27 partijen gevochten waarvan ik er 24 heb gewonnen. 20 daarvan waren op KO. 2 keer verloor ik en 1 keer werd het onbeslist. Sinds ik dit jaar in Nederland ben heb ik 8 partijen gevochten. 7 gewonnen en allemaal op KO en eenmaal onbeslist.


    Je hebt nu een contract bij Team Slamm!!, hoe belangrijk is dat voor je?

    Ja, zij geven mij de kans om verder te komen. Ik kan onder professionele en ervaren begeleiding trainen. Zowel bij Team Slamm!! als ook bij Vos Gym. Zij zorgen voor veel wedstrijden waar ik van leer en mezelf kan ontwikkelen. En ook wordt ik op veel andere punten gesteund. Met voeding, fysiotherapie en ik ben bv goed verzekerd voor het geval er wat mis gaat.



    Training bij team Slamm!!


    Als je geen kans had gekregen om in Nederland te kunnen trainen en vechten hoe zou je carrière dan zijn verlopen?

    Dan was het erg moeilijk geworden. Met trainen zijn er eigenlijk geen sparringpartners voor een zwaargewicht in Suriname. Er lopen wel een aantal goede vechters rond maar dat zijn allemaal lichtere vechters. En met wedstrijden was het nog moeilijker geworden. Er zijn bijna geen zwaargewichten en zeker niet op mijn niveau in Suriname. In Suriname heb je zeker goede trainers die je kunnen brengen en de techniek kunnen leren maar als je echt met de top wil gaan meten en verder wilt komen dan heb je ervaren trainers en coaches nodig die weten hoe het spelletje tactisch en strategisch in elkaar zit.


    Hoe vaak ben je in Nederland en hoe bevalt het leven hier?

    Ik kan maar drie maanden in Nederland zijn en dan moet ik weer drie maanden terug naar Suriname ivm visum zaken. Het leven is hier compleet anders. Een hele andere levensstijl die vooral veel zakelijker is.



    Trainen in Nederland


    Zit je nog op school of werk je naast je trainen en wedstrijden?

    Ik werk in de beveiliging als ik in Suriname ben.


    Hoe zit het met het talent in Suriname?

    Er is heel veel talent in Suriname. Alleen ze moeten de kans krijgen omdat te ontwikkelen en daarvoor moeten ze naar Nederland. Ik weet zeker dat als men wat jongens een kans geeft zoals ik die heb gehad om hier te trainen, leven en wedstrijden te draaien dat er een hoop talent kan doorstromen.



    Weging voor gevecht in Suriname


    Heb jezelf favorieten en voorbeelden in de sport?

    Ja, de Surinaamse jongens die grote kampioenen zijn geworden als Remy Bonjasky en Ernesto Hoost. Ook Ismael Londt is een voorbeeld voor me.


    Heb je zelf een doel met het kickboksen voor ogen?

    Ik hoop over de hele wereldwijd op grote gala’s te kunnen vechten en daar Suriname te mogen vertegenwoordigen.


    Met dit doel van Jairzinho nemen wij afscheid van hem. Een doel wat langzamerhand al vorm begint te krijgen want volgend jaar zal Jairzinho gaan deelnemen aan de Taftnet Cup in Kazan, Rusland.



    Gevecht in Nederland
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Top Payap! Ik heb hem nu een paar keer zien vechten, goede vechter!

  3. #3
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Justinian View Post
    Top Payap! Ik heb hem nu een paar keer zien vechten, goede vechter!
    Op 24 november zal hij aantreden tegen Mutlu Karubulet op het RINGS gala "Blood, Sweat & Tears", dus daar zul je hem wederom in actie zien. Bigi Boy is echt een talent wat ver kan komen, zeke er gezien zijn leeftijd en de huidige vorm waarin hij zit. Hieronder nog een tweetal foto's van afgelopen weekend tegen Etienne Schop in Hellevoetsluis.




  4. #4
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    1.123
    vCash
    126000

    Default

    cool Chris! Thanks!
    ..

  5. #5
    Join Date
    Aug 2009
    Posts
    462
    vCash
    126000

    Default

    HELEMAAL TE GEK BIGI! Ik blijf je volgen en wij houden contact!

  6. #6
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Leuk interview!

    Bedankt Chris.

  7. #7
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Almelo
    Posts
    1.488
    vCash
    126000

    Default

    Ben echt benieuwd hoe hij het tegen Mutlu zal doen en andersom op het RINGS gala 'Blood, Sweat & Tears' ..... in Enschede!
    Ik ben er in ieder geval bij, zoals elk jaar.
    See you.
    Momentopname bij benadering (niet wetenschappelijk onderbouwd) :
    Former Reputation Received (400 point(s) total)
    Latest Reputation Received (509 point(s) total)

  8. #8
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Nederland
    Posts
    1.871
    vCash
    126000

    Default

    Bedankt!

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Dragon Tail View Post
    Ben echt benieuwd hoe hij het tegen Mutlu zal doen en andersom op het RINGS gala 'Blood, Sweat & Tears' ..... in Enschede!
    Ik ben er in ieder geval bij, zoals elk jaar.
    See you.
    Verwacht een mooie en vooral harde partij. Mutlu kan veel hebben en Bigi is een jongen die echt voor de KO gaat.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    De eerst volgende partij van Jairzinho zal zijn op 28 november op het RINGS gala in Enschede tegen Mutlu Karabulut.

    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  11. #11
    Join Date
    Jun 2005
    Posts
    477
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    Verwacht een mooie en vooral harde partij. Mutlu kan veel hebben en Bigi is een jongen die echt voor de KO gaat.
    Ik verwacht ook een hele leuke pot. Twee vechters die er vol voor zullen gaan. Mutlu is wel wat meer ervaren.

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    En vanavond op het RINGS gala wederom een KO overwinning voor Jairzinho!






    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  13. #13
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Top gedaan van Bigi Boi! Ben benieuwd naar zijn partij in Suriname.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    158
    vCash
    126000

    Default

    hij heeft het zeker top gedaan dangelo trouwens ook
    harmen wat vindje van bigi boy's nieuwe kledingslijn ?

  15. #15
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Thanks leuk interview!
    Be a Warrior, not a Worrier

  16. #16
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by milton felter View Post
    hij heeft het zeker top gedaan dangelo trouwens ook
    harmen wat vindje van bigi boy's nieuwe kledingslijn ?
    Ziet er goed uit, de rode letters en type passen goed bij hem denk ik!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •