MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 48
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.405
    vCash
    126000

    Default 'Vechtsportgala's gaan onder Bibob vallen'

    'Vechtsportgala's gaan onder Bibob vallen'

    Uitgegeven:5 november 2010 23:23
    Laatst gewijzigd:5 november 2010 23:25

    DEN HAAG - Vechtsportgala's gaan binnenkort onder de wet Bibob vallen, waarmee bijvoorbeeld gemeenten organisatoren kunnen laten controleren op een criminele achtergrond.

    Staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) heeft dat vrijdag toegezegd in een gesprek met burgemeester Eberhard van der Laan van Amsterdam. De woordvoerder van de staatssecretaris heeft dat laten weten.
    Van der Laan liet eerder in Het Parool weten enkele gala's uit zijn stad te willen weren omdat het 'netwerkbijeenkomsten van criminelen' zouden zijn en zag Bibob daarvoor als een geëigend middel.

    Gemeenten krijgen na het screenen een advies. Daarmee hebben ze een bestuurlijk middel om bijvoorbeeld vergunningen te weigeren.
    Teeven werkt aan een aanpassing van de wet en zal de vechtsportgala's daarin meenemen.

    Horeca


    Op dit moment geldt de wet Bibob al voor bijvoorbeeld vergunningen in onder andere horeca, bouw, afval en transport, coffeeshops, bordelen en smart- en growshops.
    Onlangs werd de wet uitgebreid met onder andere exploiteren van speelautomaten, het importeren van vuurwerk en vastgoedtransacties met de overheid. De wet is bedoeld om vermenging van onderwereld en bovenwereld tegen te gaan.
    Een gemeente kan voor het onderzoek hulp vragen aan het landelijk Bureau BIBOB. Als er sprake is van criminele antecedenten of onduidelijke financiële constructies kan worden besloten geen vergunning, subsidie of opdracht te geven.

    Bron: NU.nl
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Lekker weer. Ik zei ja dat van der Laan niet te vertrouwen was ondanks dat ie niet schuimbekkend op tafel stond te slaan in de gemeenteraad.

  3. #3
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    prima toch

  4. #4
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Zie hier verder dusdanig nog geen gigantisch probleem in.

  5. #5
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Tsja het gevaar zit em een beetje in dat het niet helemaal duidelijk is wat zo'n screening is, hoe betrouwbaar die is, hoe die verloopt en in hoeverre promotors de kans hebben zich te verweren. Als je nou bijvoorbeeld zo'n politierapport erbij haalt word ik daar niet vrolijk van.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Zie hier verder dusdanig nog geen gigantisch probleem in.
    Ik wel eerlijk gezegd. Via de Wet Bibob is het voor de burgemeester makkelijk(er) om een vergunning te weigeren. Aangezien hij zelf de twee belangrijkste promotors (Glory en Showtime) als een probleem ziet - sterker nog, min of meer zelfs als aanleiding voor dit hele proces - denk ik dat als dit wordt door gezet we zeker een probleem hebben.

  7. #7
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    tja wel jammer dit, ze kunnen dan zo lang doorspitten tot ze iets vinden waarop de vergunning niet verleend hoeft te worden..
    Be a Warrior, not a Worrier

  8. #8
    Join Date
    Aug 2006
    Posts
    580
    vCash
    30500

    Default

    Ik denk ook niet dat het goed gaat komen. Ze laten het immers niet voor zomaar onder Bibob vallen, daar hebben ze allang over nagedacht wat ze precies willen.

    Het is heel simpel, willen ze het niet gaat het niet meer gebeuren.
    Ze bedenken gewoon een reden, zwart geld van wie dan ook of iets anders wat ze niet aan staat. Niemand die het kan controleren.

    Ik zou het wel heel erg zonde vinden maarja wie ben ik, dat boeit hun echt niet

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Helaas. Ik ga nu maar stoppen met MMA en me volledig toeleggen op golf.

  10. #10
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    ach de sport werk hard voor erkenning...

    de overheid drukt het zo weer in een grimmige sfeer en in een donker hoekje......
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  11. #11
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Wat heeft t voor gevolgen voor its showtime aangezien Simon Rutz in zijn open brief aangaf ooit eens met justitie in aanmerking te zijn geweest?
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  12. #12
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    T'is wel opvallend dat dit de dag na de gemeentraads dinges komt waar dat zwerende geitenoog blijkbaar niet genoeg steun heeft kunnen krijgen in zijn strijd tegen vechtsporten.

  13. #13
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Als het tegen de vechtsport zou zijn zou v.d Laan een ronduit keiharde leugenaar zijn. Hij heeft expliciet gezegd dat 'dit niet tegen vechtsport is'.

  14. #14
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Als het tegen de vechtsport zou zijn zou v.d Laan een ronduit keiharde leugenaar zijn. Hij heeft expliciet gezegd dat 'dit niet tegen vechtsport is'.
    Natuurlijk zegt ie dat. Ben jij echt zo goedgelovig? Hij zal het wel niet op Tai Chi of Aikido hebben voorzien. Maar kickboksen en MMA? Het zwerende geitenoog zit in de politiek. He lies for a living.

  15. #15
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Kan het overigens zijn dat dit onderwerp verder niet meer behandeld wordt door de raad en dat een stemming helemaal niet nodig is?
    Ik vond het wat vreemd dat V/d laan al contact gezocht had terwijl dat onderdeel van dat 'voorstel' was.
    Nu ik er weer even naar kijk staat er ook: "Free Fight Gala's Ter bespreking en voor kennisgeving aannemen."

    Ook staat er bij agendapunten dat College van B&W besloten heeft dat .... etcetera. Je zou dan zeggen dat ze de goedkeuring van de raad niet eens nodig hebben.

  16. #16
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Kan het overigens zijn dat dit onderwerp verder niet meer behandeld wordt door de raad en dat een stemming helemaal niet nodig is?
    Ik vond het wat vreemd dat V/d laan al contact gezocht had terwijl dat onderdeel van dat 'voorstel' was.
    Nu ik er weer even naar kijk staat er ook: "Free Fight Gala's Ter bespreking en voor kennisgeving aannemen."

    Ook staat er bij agendapunten dat College van B&W besloten heeft dat .... etcetera. Je zou dan zeggen dat ze de goedkeuring van de raad niet eens nodig hebben.
    Lijkt mij helaas erg aannemelijk. Van der Laan lijkt mij wel het achterbakse type die dit in de raad gooit om de schijn te wekken dat hij om hun goedkeuring vraagt. Ik denk dat het enigste waar de raad om raad wordt gevraagd is hoe het allemaal geïmplementeerd gaat worden. Hopelijk heb ik het mis.

  17. #17
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    sinasappelekutteveen
    Posts
    756
    vCash
    126000

    Default

    Wat een graftak de misselijke glibber ik gaat z'n kop uitprinten en onder in m'n wc pot plakken kan ik lekker elke dag op z'n kop schijten.
    Laat 'm z'n stad veiliger maken je lost de criminaliteit toch niet op door zo'n raar dom bibob regeltje?
    Die rattekattekutkneus snapt het niet hoor je kan wel,hoe heten die groene takjes.....WIET kopen in Amsterdam maar een sport evenement organiseren terwijl je een keer hebt wild geplast mag dalijk niet meer, Sorry hoor maar dit is echt de omgekeerde wereld!

    PVDA Partij van de ACHTERBAKSE!

  18. #18
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind BIBOB een gevaarlijk iets...geeft veel te veel macht aan een gemeente...als je aan iets of iemand een hekel hebt...klap....BIBOB er bovenop en klaar is kees. Niemand kan er tegenin, niemand weet waarom...klinkt erg eng dit.

    Laat ik het zo zeggen....wat nou als deze man ook vind dat er bij sportscholen veel criminelen bij elkaar komen?

  19. #19
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Natuurlijk zegt ie dat. Ben jij echt zo goedgelovig? Hij zal het wel niet op Tai Chi of Aikido hebben voorzien. Maar kickboksen en MMA? Het zwerende geitenoog zit in de politiek. He lies for a living.
    Misschien ben ik wel gewoon goedgelovig... Heb een enigszins positief gevoel erbij moet ik zeggen.

  20. #20
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.680
    vCash
    125750

    Default

    Denk dat de grote gala's in geval van weigering de grens overgaan.
    I

  21. #21
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by TheSkindo View Post
    Ik vind BIBOB een gevaarlijk iets...geeft veel te veel macht aan een gemeente...als je aan iets of iemand een hekel hebt...klap....BIBOB er bovenop en klaar is kees. Niemand kan er tegenin, niemand weet waarom...klinkt erg eng dit.

    Laat ik het zo zeggen....wat nou als deze man ook vind dat er bij sportscholen veel criminelen bij elkaar komen?
    Dat zie ik hem doen wanneer hij eenmaal klaar is met de gala's de stad uit pesten.

  22. #22
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Misschien ben ik wel gewoon goedgelovig... Heb een enigszins positief gevoel erbij moet ik zeggen.
    Ik niet. Absoluut niet.
    Volgens ILKO heeft het hij zelfs nog een poging gedaan om zich als 'redder' van de vechtsport op te werpen.

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Je zou zeggen dat de sportscholen de volgende zijn die onder de wet BIBOB gaan vallen.....

  24. #24
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by TheSkindo View Post
    Ik vind BIBOB een gevaarlijk iets...geeft veel te veel macht aan een gemeente...als je aan iets of iemand een hekel hebt...klap....BIBOB er bovenop en klaar is kees. Niemand kan er tegenin, niemand weet waarom...klinkt erg eng dit.

    Laat ik het zo zeggen....wat nou als deze man ook vind dat er bij sportscholen veel criminelen bij elkaar komen?
    Helemaal mee eens. Het doen en laten van de overheid moet altijd gecontroleerd kunnen worden...

  25. #25
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    sinasappelekutteveen
    Posts
    756
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Jeru View Post
    Je zou zeggen dat de sportscholen de volgende zijn die onder de wet BIBOB gaan vallen.....

    Kijk juist ja dat ga je dus krijgen door dat stomme gezeik!
    Dat BIBOB geneuzel is "met je gezicht naar de muur politiek"je lost er niets mee op, je bestrijd er niets mee, het enige wat ze ermee bereiken is dat de goede onder de slechte gaan leiden en de slechten is in dit geval de gemeenten.
    Nogmaals!!! ik kan het niet vaak genoeg zeggen!!! drugs verkopen word gedoogt en een sport evenement word verboden is misschien wat zwart / wit gezien maar zo is het wel in dit land!
    Wat is het volgende ik wil voor m'n eigen beginnen (loop de KvK handel binnen) Sorry meneer u heeft een strafblad gaat helaas niet lukken (ik) waarom niet dan? (KvK) ja dat komt door de BIBOB wetgeving....(ik) hoe moet ik dan m'n geld verdienen? (KvK) is niet ons probleem mr.
    Sorry hoor ik sla misschien een beetje door maar dit komt toch op het zelfde neer of zie ik het verkeerd?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •