MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 50
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default Nog tips voor Las Vegas, Los Angeles, San Fransisco enzo?

    In de zomer ga ik een trip maken naar de VS. Gaat een mooie rondreis worden. We beginnen in Las Vegas, dan richting San Fransisco, Los Angeles, en dan oostelijk de parken als Grand Canyon, Mesa Verde en Bryce Canyon enzo. Gave reis en ik heb er nu al zin in

    Nu zijn er vast mensen die hetzelfde rondje ook gemaakt hebben. Iemand nog leuke tips voor onderweg? Nog ergens een leuke rodeo, een flinke mall, zelf paardrijden, een leuk stadje, ergens kunnen knallen met een Colt 45, gezellige restaurantjes, een mooie route, handige websites, of nog andere leuke tips? Laat maar horen, alles is welkom
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Oss
    Posts
    30.429
    vCash
    101624

    Default

    Te gek Ronald, ben benieuwd naar je foto's

    Chael Sonnen: The only thing bigger than UFC 167 is Wanderlei Silvas forehead

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Wheelie View Post
    Te gek Ronald, ben benieuwd naar je foto's
    Is eigenlijk best wel grappig, met vakantie gaan heel veel mensen juist veel fotograferen. Zelf doe ik dat amper, ondanks dat het een hobby van me is. Ik laat zelfs m'n camera's altijd thuis en neem een compactcameraatje mee. Op vakantie schiet ik meestal echt snel even wat herinneringen in plaats dat ik er echt een plaatje van probeer te maken. Maar mochten er een paar leuke bijzitten dan post ik ze zeker even

    Ik wilde trouwens ook graag met een muilezel de Grand Canyon in om op de bodem de nacht door te brengen. Maar... ik ben te zwaar . Maximaal 91 kg, inclusief kleding (en je wordt vooraf gewogen). Dat ga ik echt niet meer halen. Toen ik trouwens zag dat de prijs daarvoor met z'n tweeën $ 850,- was kon ik me al wat sneller over de teleurstelling heen zetten
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  4. #4
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    heel veel plezier daar alvast, weet alleen geen enkele route maar de route die je wilt gaan lijkt me in iedergeval een mooie..!



    Be a Warrior, not a Worrier

  5. #5
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    783
    vCash
    126000

    Default

    In vegas heb je the gun store waar je kan knallen . Kijk ook ff op deze website Bezienswaardigheden , zelf ga ik volgend jaar ook een ronde maken starten in phoenix en eindigen in san diego . denk zelf the north kalib trail te doen in de grand canyon maar twijfel ook nog over de havasupai hike maar das er iets buiten.

    phoenix/sedona , grand canyon , page, monument valley, moab arches , canyonlands , bryce canyon , zion np , las vegas , death valley, lee
    vining , yosemite np , san fransisco , cambria , los angeles , san diego , zoiets moet het worden maar moet het nog allemaal even op papier zetten.

    suc6
    Last edited by Nopain85; 13-11-2010 at 23:06.

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Hahaha... yep, begint er op te lijken

    @Nopain: die gunstore in Las Vegas ga ik in ieder geval even opzoeken. Thanks
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  7. #7
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    5.251
    vCash
    126000

    Default

    Ronald! top reis man! ik heb ongeveer hetzelfde rondje gemaakt LA - SAN DIEGO - LAS VEGAS - SF - HIGHWAY 1

    We hebben er een verslag over geschreven destijds.. check it out http://road-trip.nl/Roadtrip2006.htm

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by joost View Post
    Top Joost, ik ga 'm helemaal doorlezen
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Het was top om te lezen Joost! Heb 'm van A tot Z doorgenomen

    Even een vraagje over Highway 1 van SF naar LA: je schrijft dat die behoorlijk kronkelig is. Kon je er toch nog een beetje doorrijden? Ik wil 'm namelijk ook gaan rijden en wil dan in 1 dag van SF naar Santa Barbara rijden. Is dat een beetje goed te doen als je 's morgens op tijd uit SF weg gaat?
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  10. #10
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    783
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Het was top om te lezen Joost! Heb 'm van A tot Z doorgenomen

    Even een vraagje over Highway 1 van SF naar LA: je schrijft dat die behoorlijk kronkelig is. Kon je er toch nog een beetje doorrijden? Ik wil 'm namelijk ook gaan rijden en wil dan in 1 dag van SF naar Santa Barbara rijden. Is dat een beetje goed te doen als je 's morgens op tijd uit SF weg gaat?
    ik geloof dat dat 6 uur karren is ofzo ronald , mij werd aangeraden om in cambria ofzo te overnachten.

  11. #11
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    783
    vCash
    126000

    Default

    ey joost , heb jij je hotels van te voren geboekt allemaal of dat daar gedaan ?

    leuk verslag trouwens.

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Nopain85 View Post
    ik geloof dat dat 6 uur karren is ofzo ronald , mij werd aangeraden om in cambria ofzo te overnachten.
    6 Uur is op zich nog wel te doen, maar is wel erg afhankelijk van hoe geconcentreerd je moet rijden. Als dat inderdaad erg kronkelig is heb je het na een aantal uurtjes wel gehad denk ik. Voordeel van in 1 keer doorrijden is uiteraard wel dat je een dag winst hebt. Ik hoor in ieder geval vaak dat het een erg mooie route is. Denk dat ik 'm dus sowieso wel ga rijden en dan misschien wel van het moment af laat hangen of we doorrijden of niet.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  13. #13
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    5.251
    vCash
    126000

    Default

    Hey Ronald,

    zoals nopain al beschrijft is het ongeveer 6 uur rijden van SF naar LA.. Highway 1 is zeker kronkelig maar je kunt er prima rijden.. alleen niet zo hard
    Je moet er wel aan denken dat je regelmatig wilt stoppen om van het mooie uitzicht te genieten dus tel er maar sowieso een uur bij op! Ik vind Highway 1 echt de moeite waard!!
    Wij hebben de nacht ook doorgebracht in Cambria, en de volgende dag een middagje Santa Barbara gedaan en toen door naar L.A. Achteraf had ik wel wat langer in Santa Barbara willen blijven.. iets meer van de stad en het strand willen zien. Er heerst hier ook echt een surferscultuurtje! De mensen zijn aardig en de omgeving super mooi.


  14. #14
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    5.251
    vCash
    126000

    Default

    Amerika heeft een regel dat je de eerste 2 nachten moet boeken.. (iets met immigratie) vraag me ook niet waarom precies!
    Dus die eerste 2 nachten en de laatste nacht hebben we geboekt.. de rest hebben we gewoon daar gezocht!

  15. #15
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    5.251
    vCash
    126000

    Default

    Wat ik zeker 'e'en van de hoogte punten vond was Yosemite Nation Park... Dat was echt bizarrrr mooi! daar moet je zeker heengaan Ronald!
    wat ik o.a. ook erg vet vond was
    - Alcatraz en met name de audio tour (dit hebben we voor dat we op vakantie gingen geboekt. We wisten ongeveer wel wanneer we in SF zouden zijn. Als je niet echt een planning hebt moet je dat dan ook niet van te voren boeken ... audio tour is erg impressive, je hoort zelfs de echte geluidsopnames van toen)
    - Met Dolfijnen zwemmen in Sea World San Diego. Een hele mooie ervaring (dit hebben we ook voordat we op vakantie gingen geboekt)
    - Las Vegas wat een GE-WEL-DIGE stad!!! NIET NORMAAL!
    - San Diego

    zoals je ziet raak ik niet uitgepraat over deze trip vraag me ook gerust dingen ronald kijken of ik je daar antwoord op kan geven

  16. #16
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Heb ook ongeveer die ronde gemaakt. Zal zo es naar het verslag zoeken. Volgens mij heeft dat destijds nog hier op MF gestaan...
    Tip aan jou: Besteed niet te veel tijd aan LA. Vond het in vergelijking met de rest erg saai. Valt weinig te zien en is enorm uitgestrekt in tegenstelling tot de andere steden. Ik ga zoeken...

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  17. #17
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Hiero: http://borisendees.waarbenjij.nu/?page=profile

    Mijn grote tip: Helicoptervlucht over de Grand Canyon + Vegas met champagneontbijt op een clif in de de Canyon! Kost wat, maar dan hedde ook wa, wedewel!

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by joost View Post
    Amerika heeft een regel dat je de eerste 2 nachten moet boeken.. (iets met immigratie) vraag me ook niet waarom precies!
    Dus die eerste 2 nachten en de laatste nacht hebben we geboekt.. de rest hebben we gewoon daar gezocht!
    Toevallig heb ik ook de eerste 2 nachten geboekt. Maar dat was meer zodat we de eerste 2 nachten niet hoeven te zoeken. Die regel kende ik geen eens . Ik zit de eerste 2 nachten trouwens in de Stratosphere in Las Vegas, die jij ook al beschrijft.

    Grand Canyon heb ik als aller laatst gepland. Ik wil daar graag in het park zelf overnachten en dan moet je gewoon (heel lang van tevoren) reserveren, anders kom je er niet in (zit in Bright Angel in een cabin).
    Maar tussen de eerste en laatste dagen heb ik alleen de route gepland en verder nog niets gereserveerd. Op die manier zitten we ook nergens aan vast en kunnen we gaan en staan waar we willen, zonder ergens op tijd te moeten zijn of te vertrekken. Ik wil een mini laptop meenemen en dan gewoon ter plekke steeds even op het Internet kijken waar we die nacht gaan overnachten.

    Oh ja, weet je toevallig ook of je in de VS ook makkelijk een prepaidkaart kunt kopen? Of is dat daar een dure grap? Wel handig als ik m'n telefoon als modem kan gebruiken. Dan heb ik altijd overal internet, dus ook zonder wifi van het hotel.
    Heb je ook enig idee hoe de dekking voor je mobieltje daar is als je onderweg bent? Hele lange wegen, maar heb je daar ook overal bereik?

    @el bastardo: bedankt man, die ga ik zeker ook even lezen
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  19. #19
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Have fun man! Was echt SUPER!

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  20. #20
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    783
    vCash
    126000

    Default

    Ronald yosemite word ook aangeraden van te voren te boeken .

  21. #21
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Nopain85 View Post
    Ronald yosemite word ook aangeraden van te voren te boeken .
    Klopt, maar dat geldt dan vooral als je in het park zelf wilt overnachten. Ik ga wel naar Yosemite toe maar zoek dan ergens een hotel buiten het park zelf. Als je 's morgens het park in wilt moet je dan waarschijnlijk wel eerst een uurtje rijden, maar het geeft veel meer ruimte in het reisschema. Ik ga bijvoorbeeld vanuit Las Vegas, via Death Valley, naar Yosemite. Maar ik weet nog niet of ik dat ik 1 dag ga doen of dat we ergens gaan overnachten. Bovendien wil ik ook het stadje Bodie nog graag zien, dat voor Yosemite ligt. Nu kan ik gewoon doen wat ik wil, en zelfs m'n plannen nog helemaal wijzigen, en zit ik nergens aan vast .

    Weet je trouwens dat je tegenwoordig reistoestemming nodig hebt om in de VS te verblijven? Daarvoor moet je een ESTA aanvraag doen (http://www.visaversa.com/nl/19/faq-visum-amerika/). Niet vergeten want dan sta je mooi te kijken op Schiphol
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  22. #22
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    783
    vCash
    126000

    Default

    ja klopt ronald , ik ga precies het zelfde doen . Vanuit death valley naar lee vining en de volgende dag naar yosemite , Bodie is toch dat spook stadje bij lee vining ?

  23. #23
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    783
    vCash
    126000

    Default

    Ja die heb ik al een keer aangevraagt , volgens mij is die 3 jaar geldig .

  24. #24
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Nopain85 View Post
    ja klopt ronald , ik ga precies het zelfde doen . Vanuit death valley naar lee vining en de volgende dag naar yosemite , Bodie is toch dat spook stadje bij lee vining ?
    Klopt, nog geen uurtje rijden naar Lee Vining. Kwam het toevallig tegen en leek me eigenlijk wel leuk.

    Die ESTA is trouwens 2 jaar geldig. Maar een nieuwe is zo aangevraagd natuurlijk. Ik heb het ook net gedaan. Stelt zo weinig voor dat ik me zelfs afvraag waarom ze het doen.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    The Netherlands
    Posts
    3.254
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    In de zomer ga ik een trip maken naar de VS. Gaat een mooie rondreis worden. We beginnen in Las Vegas, dan richting San Fransisco, Los Angeles, en dan oostelijk de parken als Grand Canyon, Mesa Verde en Bryce Canyon enzo. Gave reis en ik heb er nu al zin in

    Nu zijn er vast mensen die hetzelfde rondje ook gemaakt hebben. Iemand nog leuke tips voor onderweg? Nog ergens een leuke rodeo, een flinke mall, zelf paardrijden, een leuk stadje, ergens kunnen knallen met een Colt 45, gezellige restaurantjes, een mooie route, handige websites, of nog andere leuke tips? Laat maar horen, alles is welkom
    Heb een tijd geleden een trip gemaakt van Vancouver naar Mexico, en wil komende zomer ook deze trip gaan maken in Cali.

    Voor een mall kijk je iig naar: http://www.outletbound.com/usa50.html#Top

    Zal tegen de tijd dat ik heb gereserveerd je de details geven ...lol ... eerst in december maar eens naar Canada ...
    Ush,
    Marco.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •