MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 30 of 30
  1. #26
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    419
    vCash
    126000

    Default

    Beetje een up maar hier nog een leuke (Nederlandse) geschiedenis-van-mma/UFC (vanuit de gracie perspectief)

    http://www.fightscene.nl/nl/service/...denis-van-mma/
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Pancrase moet je trouwens niet verwarren met Pankration...

    Pancrase is de Oosterse competitie (waar o.a. Bas Rutten en de Shamrocks in vochten), Pankration is de oude griekse sport waarbij het no-holds-barred gevecht centraal stond.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  3. #28
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    3.038
    vCash
    126022

    Default


  4. #29
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Shooto begon in Japan eerder dan Pancrase met wedstrijden maar het was als ik Enson moet geloven een grote zooi zonder structuur...Pancrase was idd een paar maanden eerder dan de UFC...Wel is het zo dat UFC de eerste aantal wedstrijden echt stijl tegen stijl was en er eigenlijk nog geen sprake was van MIXED Martial Arts en dat ze in Japan al bezig waren met een soort van Unified Rules en crosstraining. As for Gracie JJ...die wedstrijden waren NHB maar volgens mij was het ook meer stijl vs stijl als echt MMA, net als de Catch-as-can worstelaars in hun tijd. Mijn kennis van Vale Tudo en Luta Livre is niet groot genoeg om daar uitsluitsel over te geven...

  5. #30
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    En ik moet even zeggen dat de UFC wel verantwoordelijk is voor de moderne manier van (cross)trainen en het door de populariteit wel verantwoordelijk is geweest voor de opleving van het moderne MMA in zijn huidige vorm. Eigenlijk kun je in het kort zeggen dat modern MMA een direct resultaat was van de UFC die indirect door allerlei stijlen en wedstrijdsystemen weer zijn beinvloed...beetje een cirkel dus...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •