MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 34
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Filmpje Legends of muaythai

    Het muaythai heeft vele grote vechters voortgebracht die voor veel spektakel hebben gezorgd in de ring. In deze topic ruimte om legendarische partijen van Thaise grootheden te plaatsen om nog eens te genieten van hun partijen.

    Chart Kongtaranee Payakarun van het Sityodtong kamp is de broer van de bekende Samart Payakarun. Hij was in Thailand vele malen kampioen van het Lumpinee stadion (5 x ?) en vocht ook tegen de Nederlanders Milo el Geubli en John Fortres.

    Hier de partij tussen Chart en de man die later bij ons hoge ogen zou gooien Sackmongkol Sitchochuke.

    http://www.youtube.com/watch?v=1r5ih...eature=related
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Hier Chart in zijn enige partij die hij in Nederland vocht tegen John Fortres

    http://www.youtube.com/watch?v=b6SO5...eature=related
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  3. #3
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  4. #4
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #5
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het jammer dat zoveel van die Muay Thai legendes zo onbekend zijn buiten Thailand. Ik kan bijvoorbeeld voor de meeste van hun niet eens info op internet vinden van hun of hun record etc.

  6. #6
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

  7. #7
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    Uitgeest
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    Het muaythai heeft vele grote vechters voortgebracht die voor veel spektakel hebben gezorgd in de ring. In deze topic ruimte om legendarische partijen van Thaise grootheden te plaatsen om nog eens te genieten van hun partijen.

    Chart Kongtaranee Payakarun van het Sityodtong kamp is de broer van de bekende Samart Payakarun. Hij was in Thailand vele malen kampioen van het Lumpinee stadion (5 x ?) en vocht ook tegen de Nederlanders Milo el Geubli en John Fortres.

    Hier de partij tussen Chart en de man die later bij ons hoge ogen zou gooien Sackmongkol Sitchochuke.

    http://www.youtube.com/watch?v=1r5ih...eature=related
    Chart vs. Sackmongkol Sitchochuke" vondt ik een ontzettend suffe partij, weinig combinaties en weinig vuur. Je signature is trouwens ook gedateteerd.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by tnk2k View Post
    Chart vs. Sackmongkol Sitchochuke" vondt ik een ontzettend suffe partij, weinig combinaties en weinig vuur. Je signature is trouwens ook gedateteerd.
    Sackmongkol heeft zo'n beetje van alle toppers in Nederland gewonnen. Tegen Chart komt hij er echter niet aan en als hij wat doet straft Chart het bijna steeds af. Wat de klasse van deze Chart weer geeft.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  9. #9
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Be a Warrior, not a Worrier

  10. #10
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    Chart Kongtaranee Payakarun van het Sityodtong kamp is de broer van de bekende Samart Payakarun. Hij was in Thailand vele malen kampioen van het Lumpinee stadion (5 x ?) en vocht ook tegen de Nederlanders Milo el Geubli en John Fortres.
    ]
    Proffesor Chris, hij heeft ook tegen Joao Vierra gestaan van Ommoord !!

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Dordrecht
    Posts
    2.747
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Glen View Post
    Proffesor Chris, hij heeft ook tegen Joao Vierra gestaan van Ommoord !!


    Joao Vierra vs Chart (09-04-1989) Jaap Edenhal / Amsterdam

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Glen View Post
    Proffesor Chris, hij heeft ook tegen Joao Vierra gestaan van Ommoord !!
    Thanx! Die was ik echt kwijt in mn geheugen. Wat was de uitslag? Chart zal wel gewonnen hebben maar hoe?
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  13. #13
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    @ kemal, Namsaknoi is denk ik de beste vechter van Thailand van het afgelopen decennium. Hij vecht dit weekend in Italie maar zal niet meer de man van vroeger zijn.

    Veel Thaise vechters maakte ook in het K-1 systeem furore. Denk aan uiteraard Buakaw en Kaoklai. Maar ook bv Changpuek, Kaolan en Sadou zaten in de toernooien.

    Een van de eerste top thais die het in het zwaargewicht opnam was Nokweed Davy, bijgenaamd The Bangkok Legend. In zijn top dagen won hij alle titels in Thailand tussend en 55 en 60 kg en was hij de top van de top in Thailand. Hij vocht oa tegen de Nederlanders Orlando Wiet, Gerald Zwaane en Iwan Grando (allen winst). Op latere leeftijd toen hij al 74 kg op de schaal wist te brengen vocht hij tegen Jerome le Banner (met Milton felter in zijn hoek) die zo'n 40 kg zwaarder was. In een tijd dat K-1 nog gewoon 5 x 3 was.

    Tegenwoordig is Nokweed trainer in Thailand op Koh Samui. Daar ligt het beroemde WMC Lamai trainingskamp waar liefhebbers uit de hele wereld heen komen om te trainen.


    http://www.youtube.com/watch?v=tV-CB...eature=related
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  14. #14
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    Thnx Payap! Dit is een Muay Thai education topic

  15. #15
    Join Date
    Aug 2007
    Posts
    228
    vCash
    126000

    Default

    Hey Payap,

    Vorig jaar zijn wij met wat vrienden (zoals ieder jaar) naar Thailand geweest om te trainen.
    Roy heeft hier destijds nog een "on tour" topic van gemaakt. Staat hij links op de foto uit mijn hoofd gezegd met een Mickey Mouse shirt aan....

    Joury Smans (A klasse, binnenkort FMT in ned. gematched) en ikzelf hebben in Thailand mogen trainen met Namsaknoi in Phuket.
    Bij onze wedstrijden was hij cornerman, dat was wel geinig....
    Helaas heeft hij privé wat troubles gehad waardoor hij nu weer naar een gym in Bangkok is verkast.

    Zo'n 2x per jaar doet hij nog een potje in Phuket met daarnaast trips naar het buitenland om het geld.
    Zijn techniek is onnavolgbaar en op thaise regels is hij nog steeds een geduchte tegenstander (m.u.v. de topthai neem ik aan), simpelweg door zijn ervaring. Mohamed's (hij is moslim) laatste pot was een rematch tegen Robert van Tiger, daar kun je zien dat het echte vuur er wel uit is....

    Uit mijn hoofd gezegd was hij 5 of 7 jaar ongeslagen kampioen in Bangkok... daardoor is hij geboycot.... en kwam hij niet meer aan de bak.
    Uiteraard zijn er vele topthai, maar Namsaknoi hoort zeker in het rijtje thuis, alhoewel je de thaise regels wel een beetje moet kennen om zijn spel "te zien". Check zijn partij tegen Pajonsuk maar eens, of tegen Saenchai, overigens geen kleine namen.

    Wat overigens wel echt heel geinig is, is om hem de traditionele Muay Boran trucs te zien doen.

    Ben zeer benieuwd wat hij gaat doen in Italië, trainen doet hij namelijk zelf niet meer.

    Overigens mis ik in het rijtje Bovy nog, zeker tegen Supahualek http://www.youtube.com/watch?v=s2LCT...eature=related

  16. #16
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    Hier Chart in zijn enige partij die hij in Nederland vocht tegen John Fortres

    http://www.youtube.com/watch?v=b6SO5...eature=related
    Bedankt voor de leuke filmpjes.
    Chart vocht ook tegen culbgenoot Vierra in Amsterdam. Dit was toen Vierra inviel voor G. Ballentine op het gala van Kaman vs Wessels deel 1.

    Blijf de filmpjes plaatsen aub. Dit zijn echt van die filmpjes die je terug in de tijd laten gaan van Zendokan en later Fighting Spirit/ Zendokan.

  17. #17
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Hammerkick View Post
    http://message.axkickboxing.com/imag...s%20vierra.JPG

    Joao Vierra vs Chart (09-04-1989) Jaap Edenhal / Amsterdam
    Thanks Dirk, ik zag het nu pas. Schitterende vechter was Vierra, hij heeft nog even bij Vleesenbeel getrained. Maar eerlijk gezegd hoorde ik weinig van hem nadat hij weg ging bij Ommoord.

  18. #18
    Join Date
    Apr 2009
    Posts
    442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    Thanx! Die was ik echt kwijt in mn geheugen. Wat was de uitslag? Chart zal wel gewonnen hebben maar hoe?
    Heel duidelijk op punten, wat geen schande was.
    Chart was WT Muat-Thai en was, als het klopt wat Zendokan toen overlegde, genaaid voor de WT boksen.

  19. #19
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    21
    vCash
    126000

    Default

    Dit is echt een leuke treat; tof om allemaal even terug te zien

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Fightfan View Post
    Heel duidelijk op punten, wat geen schande was.
    Chart was WT Muat-Thai en was, als het klopt wat Zendokan toen overlegde, genaaid voor de WT boksen.
    Was tegen Khaosai galaxy, ook een Thai.

    Born: May 15, 1959 Petchaboon Province, Thailand
    Real Name: Khaosai Wanghompu
    Manager: Phil Glassman
    Professional Record: 50-1 (44 kayos)
    Inductee International Boxing Hall of Fame: 1999

    Galaxy was a hard hitting southpaw, with unbending determination who often came off the canvas to knockout his opponents. He made 19 defenses of his title, of which only three managed to last the distance. Galaxy is a national hero in his native Thailand often made six-figure purses that were unmatched until recently. However, he did not fight the top fighters of his day -- his best wins were over shot fighters Willie "Birdlegs" Jensen and later, Rafael Orono. Khaosai's twin brother, Khaokor, went on to win the WBA Bantamweight Title, making the two the first twin brothers to ever win "World Titles" (Chana Porpoain and Songkram Porpoain recently became the second to do it.)

    hier een stukje van de partij

    http://www.youtube.com/watch?v=amqH9C5g-e8
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  21. #21
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Amsterdam
    Posts
    331
    vCash
    126000

    Default Deze is ook niet onaardig


    "Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man."
    The dude

  22. #22
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by T15Boxing View Post
    Ik vind het jammer dat zoveel van die Muay Thai legendes zo onbekend zijn buiten Thailand. Ik kan bijvoorbeeld voor de meeste van hun niet eens info op internet vinden van hun of hun record etc.
    Saenchai sor kingstar is toch heel erg bekend in Thailand?

    En Ramon Dekkers zeker weten heel bekend in thailand!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  23. #23
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    @ kemal, Namsaknoi is denk ik de beste vechter van Thailand van het afgelopen decennium. Hij vecht dit weekend in Italie maar zal niet meer de man van vroeger zijn.

    Veel Thaise vechters maakte ook in het K-1 systeem furore. Denk aan uiteraard Buakaw en Kaoklai. Maar ook bv Changpuek, Kaolan en Sadou zaten in de toernooien.

    Een van de eerste top thais die het in het zwaargewicht opnam was Nokweed Davy, bijgenaamd The Bangkok Legend. In zijn top dagen won hij alle titels in Thailand tussend en 55 en 60 kg en was hij de top van de top in Thailand. Hij vocht oa tegen de Nederlanders Orlando Wiet, Gerald Zwaane en Iwan Grando (allen winst). Op latere leeftijd toen hij al 74 kg op de schaal wist te brengen vocht hij tegen Jerome le Banner (met Milton felter in zijn hoek) die zo'n 40 kg zwaarder was. In een tijd dat K-1 nog gewoon 5 x 3 was.

    Tegenwoordig is Nokweed trainer in Thailand op Koh Samui. Daar ligt het beroemde WMC Lamai trainingskamp waar liefhebbers uit de hele wereld heen komen om te trainen.


    http://www.youtube.com/watch?v=tV-CB...eature=related
    Blijf dat een leuk filmpje vinden, moest echt even kijken toen ik deze voor het eerst zag...wie was nu ook alweer die verzorger in de hoek van le Banner ?

    Quote Originally Posted by Ringmaster View Post
    Hey Reinout, weer aanwezig? Bovenstaande video is voor mij 1 van mijn favoriete partijen. JWP vs JSC in de mooiste S-1 Cup tot nu toe.

  24. #24
    Join Date
    Sep 2008
    Location
    Amsterdam
    Posts
    331
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Hey Reinout, weer aanwezig?
    Haha ja, ik heb weer internet

  25. #25
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Ringmaster View Post
    Haha ja, ik heb weer internet
    Top, zou er nog een leven zijn zonder internet?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •