MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 7 12345 ... LastLast
Results 1 to 25 of 166
  1. #1
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    14
    vCash
    126000

    Default IWKA Amsterdam, mijn ervaring op de Wing Chun school van Sifu Sergio

    Misschien wel aardig ter informatie voor mensen die de Wing Chun school van Sifu Sergio overwegen.
    Ik ben er lid geweest en ik ben gestopt omdat ik het best prijzig vind. Je krijgt eerst een jaarcontract van 140 euro per maand. Je kunt dan echter slechts 3 niveau's doortrainen, want om hoger dan niveau 3 te komen moet je een nieuw contract afsluiten dat leadership heet. Dat hebben ze mij helemaal niet zo verteld in het begin. Ik voel mij eigenlijk ook best genaaid. Na de proefles hebben ze me echt voor het blok gezet om te tekenen met het verhaal dat er niet zoveel plek is. Nou ik kan je zeggen dat er vrijwel wekelijks nieuwe mensen bijkwamen die echt niet zo bijzonder waren dus van schaarste was geen sprake. Soms zat de zaal echt bom vol nieuwelingen.
    Het leadership contract is voor 4 (!!!) jaar en kost 208 euro per maand. Na 2 jaar heb je 1x de mogelijkheid om tussentijd op te zeggen. Dat was dus de enige keus die ik had om door te trainen. Ik kan me gewoon niet commiteren voor zo ver in de toekomst en ben dus geen lid meer. Voor de duidelijkheid: Je kunt onder geen mogelijkheid onder je contract uitkomen. Heb van verschillende leden gehoord dat ze ook ontevreden zijn, er misbruik is gemaakt van hun naiviteit of impulsiviteit en het contract onder geen omstandigheid ontbonden kan worden.
    Ik kan me niet voorstellen dat dit normale praktijken zijn en misschien zitten onder jullie lezers wel mensen die ook een mening of ervaring hebben met zoiets.

    Dex
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    WTF?? 208e per maand met een contract van 4 jaar??

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    gewoon een kamehameha en je bent er vanaf joh

  4. #4
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    wat een afzetters..
    Be a Warrior, not a Worrier

  5. #5
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default

    Ik had wel eens eerder nare dingen over Sergio gehoord, maar dit is te gek voor woorden

  6. #6
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    14
    vCash
    126000

    Default

    yeah spread the word iig want ik dik niks aan in dit verhaal. het is een soort marketing driven machine die school.
    ik vind het vooral lullig voor mensen die er intrappen maar het eigenlijk echt niet kunnen betalen. jonge mensen van 18 of 19 jaar die nog studeren. ik geloof wel in karma dus ze komen zichzelf nog wel tegen maar vind het zeker niet erg om hier ook mee naar buiten te treden

  7. #7
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    amsterdam
    Posts
    696
    vCash
    126000

    Default

    Is zo'n contract eigenlijk wel toegestaan, je zou eigenlijk een krant of tv programma moeten inschakelen

  8. #8
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Wing Chun -.-

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Hendy View Post
    WTF?? 208e per maand met een contract van 4 jaar??
    En ik maar twijfelen of ik dat nieuwe mobieltje wel moet kopen voor 35 euro per maand...

    Natuurlijk is het gekkenwerk zo'n contract, maar ik moet ook zeggen dat ik het behoorlijk naief vind van degenen die het tekenen...
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  10. #10
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    791
    vCash
    126000

    Default

    Lijkt me juridisch ook niet correct? Zal het eens opzoeken..
    Fighting is poetry in motion

  11. #11
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Tilburg
    Posts
    221
    vCash
    126000

    Default

    Poeh , ik houd al niet van jaarcontracten, laat staan 4 jaar.
    Ik zou het inderdaad niet tekenen.
    Wat een astronomisch hoge contributie voor Nederlandse begrippen. Ik had geen idee dat het hier ook zo hoog kon en mensen er gewoon intrappen.
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

  12. #12
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Sergio doet het beter dan de gemiddelde leraar in Nederland.
    Het is ook een redelijke prijs voor wat er geboden wordt.
    Een pand midden in Amsterdam is niet goedkoop.

    Wing Chiung staat ook bekend om hun business model.
    Je hebt overal een markt voor, zo zie je maar weer.

    En mensen vonden het "duur" om €40 per maand te betalen op mijn oude club...
    En ik vindt mijzelf , eerlijk gezegd, niet slecht met nationale titels in Judo, ietwat meer dan tien nationale titels in het Jiu Jitsu, Internationale, Europese titels in Grappling, BJJ en Jiu Jitsu. Top 8 met BJJ en een paar maal derde en een maal eerste met Jiu Jitsu. Daarnaast nog een aantal mensen in het verleden naar een top 10 (en hoger geholpen).
    Mijn (ex) leerlingen zijn leraar geworden en hebben mensen op het hoogste niveau vd wereld neer gezet, en zetten daarnaast ook weer zwarte banders weg. Elke seminar die ik organiseerde met een van de wereld toppers moest ook nog eens geld bij....
    En dan mensen nog klagen dat ze het te duur vinden.

    Sergio vraagt commitment en sommigen kunnen het echt niet betalen maar anderen hebben het er graag voor over.

    Maar het is ook typisch Nederlands om alles voor een dubbeltje te willen hebben.
    en het liefst voor minder, naast het gebrek aan het loyaal zijn

    Er is een mooi gezegde over ons Nederlanders:
    We don't appriciate service en daar zit t hem eigenlijk ook wel in

  13. #13
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    791
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het verschil tussen een dubbeltje en 208 euro per maand wel erg groot hoor..
    Fighting is poetry in motion

  14. #14
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Wing Chun -.-
    x2
    Dat schijnen trouwens vrij normale prijzen te zijn in de WC wereld.

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Linne, Netherlands
    Posts
    6.616
    vCash
    121250

    Default

    Voor 200 euro per maand verwacht ik een all in abonennement op alle vechtsporten bij een gym en dan ook nog eens 4 vrouwen naar keuze.......


    op de vot dermit

  16. #16
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    207,90 Simone

    Over jaarcontracten:
    Normaal gesproken kunnen mensen je voor een jaar verbinden aan je club en daarna kan en mag je het per maand opzeggen
    (nieuwe wet sinds 2009) dankzij de ketens uit de fitnessbrache

  17. #17
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    1.453
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Simone View Post
    Ik vind het verschil tussen een dubbeltje en 208 euro per maand wel erg groot hoor..
    X2, ben je bijna 10000 euries lichter na 4 jaar...
    can i kick it?....Yes you can!!

    Rob Kaman highlights

  18. #18
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    daamnnnnn 208 euro per maand?

    dat is serieus echt geen grap. Duurste prijs dat ik ooit heb gehoord voor sporten.
    Home mtk-gym.nl


  19. #19
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    14
    vCash
    126000

    Default

    remco pardoel:

    Je wordt bij het IWKA er ingeluld. Dat is heel wat anders dan transparant zijn en bewust kunnen kiezen voor dat soort contracten. Vervolgens nemen ze niet de verantwoordelijkheid om te bekennen en het contract te ontbinden. Als je dat service wil noemen ....

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.733
    vCash
    126000

    Default

    Ik las op internet dat Bruce lee ook zo'n soort contract had getekend bij yip man, hij kwam er niet onderuit, hij is uiteindelijk gestorven bij de Lidl op de stoep, maar zonder gekke ik vind het belachelijk duur. Sifu Sergio, die naam klinkt al mallefiede

  21. #21
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    205
    vCash
    126000

    Default

    screw this shit, ik ga ook wing chump geven

  22. #22
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.733
    vCash
    126000

    Default

    Sifu Sergio heeft veel filmpjes op YouTube, leuke reisjes naar China enz staan erop, hoe komt ie toch aan al die duit?

  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Sergio doet het beter dan de gemiddelde leraar in Nederland.
    Het is ook een redelijke prijs voor wat er geboden wordt.
    Een pand midden in Amsterdam is niet goedkoop.

    Wing Chiung staat ook bekend om hun business model.
    Je hebt overal een markt voor, zo zie je maar weer.

    En mensen vonden het "duur" om €40 per maand te betalen op mijn oude club...
    En ik vindt mijzelf , eerlijk gezegd, niet slecht met nationale titels in Judo, ietwat meer dan tien nationale titels in het Jiu Jitsu, Internationale, Europese titels in Grappling, BJJ en Jiu Jitsu. Top 8 met BJJ en een paar maal derde en een maal eerste met Jiu Jitsu. Daarnaast nog een aantal mensen in het verleden naar een top 10 (en hoger geholpen).
    Mijn (ex) leerlingen zijn leraar geworden en hebben mensen op het hoogste niveau vd wereld neer gezet, en zetten daarnaast ook weer zwarte banders weg. Elke seminar die ik organiseerde met een van de wereld toppers moest ook nog eens geld bij....
    En dan mensen nog klagen dat ze het te duur vinden.

    Sergio vraagt commitment en sommigen kunnen het echt niet betalen maar anderen hebben het er graag voor over.

    Maar het is ook typisch Nederlands om alles voor een dubbeltje te willen hebben.
    en het liefst voor minder, naast het gebrek aan het loyaal zijn

    Er is een mooi gezegde over ons Nederlanders:
    We don't appriciate service en daar zit t hem eigenlijk ook wel in
    ik ben de beste en loyaalste leering ooit he remco. ik betaal 2 jaar door zonder te komen trainen

  24. #24
    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    974
    vCash
    126000

    Default

    Big business dus.

  25. #25
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    207,90 Simone
    Oh nou. Waar hebben we het dan over? Koopje. Waar moet ik tekenen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •