MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 7 FirstFirst 123456 ... LastLast
Results 26 to 50 of 166
  1. #26
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    bespottelijk dat je 208 euro per maand gaat vragen, maar misschien nog wel bespottelijker dat mensen het nog doen ook. Lijkt me niet dat je de prijs achteraf te horen krijgt of wel? Kbedoel ik ben ook wel eens voor het blok gezet, maar het blijft toch wel je eigen verantwoordelijkheid dat je daadwerkelijk je handtekening zet.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Het is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid om zoiets te willen tekenen.
    Doe je dat, dan heb je toch een bewuste keuze gemaakt denk ik.

    Buiten Nederland is €150 een normale prijs om te mogen trainen bij een club van niveau.
    Uitschieters in LA en NY (ik meen dat bij Renzo Gracie je minimaal 300 betaald).

    Als je het vanuit de kant van een docent gaat bekijken is het eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met een atleet.
    Die moeten hun geld proberen binnen tien jaar te genereren.
    Wat is er dan fout als je een van de betere docenten bent binnen je gebied om een prijs te vragen die boven die van een amateur ligt.

    Zoals ik al eerder schreef is het in Nederland een vechtmarkt de laatste jaren. En mensen gaan liever voor de helft lessen verzorgen en zo ook tekort doen aan hun eigen broodwinning dan te proberen er een normaal beroep van te maken.

    Je kan geen 40 uur intensief lesgeven op de mat.
    Dus je zal het in minder uren moeten zien te verdienen eigenlijk
    Maar de huur van een locatie is per maand en niet per uur
    Dus je zal het uit de lengte of breedte moeten halen.

  3. #28
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik snap best dat het lastig en frustrerend voor sportschoolhouders kan zijn om rond te komen. Maar jij zult toch ook wel door moeten hebben dat iets niet helemaal in de haak zit als je voor de eerste drie niveau's 140 euro betaalt en om dan verder te kunnen komen weer 208?. Het is gewoon een tactiek om mensen aan het lijntje te houden. Je houdt steeds een vis voor hun neus van 'als je nog verder wilt komen moet je dit nog betalen'. Het zou me niet verbazen als er na dat 'leiderschap' niveau er weer een niveau achter zit waar je weer meer voor moet betalen.

    In principe kun je als school zo veel contributie vragen als je wilt. Tegelijkertijd vind ik het redelijk om niet te proberen je klanten uit te knijpen door allerlei oplopende contributie-constructies. Of je nou je handtekening zet of niet, die Sergio probeert je er wel echt actief in te naaien naar mijn mening.

  4. #29
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat hij het van alle leraren commercieel gezien het beste doet van allen.
    Ik meen dat hij 200 leerlingen + heeft

    Zoals ik boven omschreef Nederland is het meest krenterige land ter wereld qua betalingen
    In Duitsland betaald met tenminste €80 om te trainen bij een redelijke club
    In Engeland betaald men € 15 per losse les bij een gemiddelde school

  5. #30
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    als je les geeft is het commerciele plaatje niet het belangrijkste toch?
    Quote:
    Originally Posted by Rosso
    Hell, voor 14 K liet ik me zelf wel 2 gram in mn bek schuiven en door een gast pompen

  6. #31
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Nou ik vind die prijzen echt niet beter of eerlijker dan de prijzen hier, al weet ik niet precies wat je dan precies onder een redelijke school verstaat.
    Ik vind het goed dat de prijzen binnen de perken blijven zodat het voor iedereen betaalbaar blijft. Het is fijn voor de leraren dat ze daar meer kunnen cashen, maar ik verkies dan onze 'krenterigheid' maar.

  7. #32
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.733
    vCash
    126000

    Default

    200 plus met een wurgcontract mr Pardoel haha

  8. #33

    Default

    Ik heb speciaal een account aangemaakt om te kunnen reageren in deze thread. Ik ben namelijk 1 van die jonge studenten die er dus is ingetrapt om zo een advanced contract te tekenen. (4 jaar lang (48 termijnen) van 209 euro.) Ik heb inderdaad het gevoel dat er wel degelijk misbruik is gemaakt van mijn naiviteit en impulsiviteit. Ik was op dat moment 18, met een flink gebrek aan zelfvertrouwen en houvast in mijn leven vanwege de plotselinge scheiding van mijn ouders. Ik zocht houvast, een concreet doel in mijn leven en iemand om tegen op te kijken. Dit vond ik allemaal bij de IWKA. Nu had ik al wat boks ervaring, en was ik mede hierdoor erg goed in vorm, erg gemotiveerd en toegewijd. En durf dan ook te zeggen dat ik van de mensen in dezelfde rank als ik, toch een van de betere leerlingen was.

    Toen ik op een dag plotseling in het kantoortje werd geroepen voor een gesprek, was ik natuurlijk enorm onder de indruk toen mij werd verteld dat zij ook op de hoogte waren van mijn toewijding en vorderingen. Zij vonden dat ik in aanmerking kwam voor de 'advanced class', en kreeg dan ook meteen het contract voor mijn neus geschoven. Ik heb dit aanbod in eerste instantie afgewezen, omdat ik het onverantwoordelijk vond om zonder overleg met mijn moeder en vriendin zo een financiele beslissing te maken. Maar na een goed gesprek met hen, hebben we toch besloten dat ik toch maar moest tekenen. (Kung fu was op dat moment echt mijn leven, ik was er echt dag en nacht mee bezig, en kon mij geen andere toekomst voorstellen dan kung fu leraar te worden). De volgende les ben ik meteen teruggegaan om het contract te ondertekenen, en een maand of 2 / 3 ook de advanced lessen gevolgd.

    Vervolgens kreeg ik een blessure aan mijn rug, en kon niet meer trainen. Ik werkte op dat moment in de bouw, dus ik kon ook niet meer werken om mijn lessen te betalen. Vandaar dat ik een mailtje heb gestuurd naar de school met de vraag wat de mogelijkheden waren rond het stopzetten van het contract.

    Hierop heb ik min of meer een dreig mailtje als antwoord gekregen, hier in stond dat stopzetten niet mogelijk was. En als ik het per se TOCH stop wilde zetten, ik maar een afkoopsom moest betalen van ik geloof 4000,- euro. Waar haalt een 18 / 19 jarige jongen in godsnaam een bedrag van 4000 euro vandaan om even zijn kung fu contract te beeindigen? Ik geloof dat er zelfs in stond, dat als ik weigerde te betalen zij zelfs bevoegd waren om de complete 48 termijnen in 1x bij mij op te eisen. Uiteindelijk heb ik weten te regelen dat ik, zolang ik niet in staat was om te trainen, ik per maand maar de helft hoef te betalen. (maar het uiteindelijke totaalbedrag van 10.000,- euro blijft hetzelfde). Tot op de dag van vandaag ben ik niet in staat geweest om met dezelfde intensiteit te trainen, en ben dus ook niet terug naar de school geweest. Ik heb momenteel een studielening lopen (naast mijn bijbaantje) om al mijn vaste lasten te kunnen betalen. (de maandelijkse 105 euro hakt er erg in, laat staan de volle 210 euro). Ik heb geen flauw idee wat ik in godsnaam met dit contract moet. Ik durf ook niet zomaar terug te gaan naar die school om heel voorzichtig te kunnen trainen, maar wel volle mep te betalen.

    Ik wil bij deze iedereen meegeven heel, HEEL erg goed na te denken over of zij het zich wel kunnen veroorloven om zo een 48 termijnen contract aan te gaan. Ik sla mijzelf nog dagelijks voor mijn kop dat ik dit contract heb ondertekend. Ik weet dondersgoed hoe ongelofelijk stom het van mij geweest is. En ik ben dan ook erg benieuwd of er hier iemand is met wat advies voor mij.

    Ik zou het in ieder geval heel erg op prijs stellen.

    mvg,

  9. #34
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    ik heb dit met open mond zitten lezen.

    dit is wel heel erg lelijk en heeftr ook niets met de filosofie van kung fu te maken. 209 euro per maand, 4 jaar contract?! je least geen auto
    Home mtk-gym.nl


  10. #35
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    wellicht had je gezien je situatie en leeftijd moeten afspreken om het voor een jaar aan te gaan ipv 4 jaar.
    (maar dat is makkelijk achteraf lullen)

    Op dat moment was het je waard geweest. Wel mooi dat martial arts je zo gevangen had en je steun gaf in je leven.
    Zoals je zelf aan geeft je was van plan om leraar te worden en dan is €10.000 investeren niet zo'n heel groot bedrag lijkt mij.

    Ik praat niets goed omdat ik weet dat bepaalde (ex)leerlingen van mij meer vroegen per maand dan ik het destijds deed toen ik doceerde
    Terwijl ze niet eens de helft aan de kennis / kunde in bezit hadden

    Succes in je verdere loopbaan

  11. #36
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Triest verhaal, ik hoop dat je er toch nog uit gaat komen financieel op een of andere manier.

    @remco: Ik denk dat jouw sector toch wat meer rechttoe rechtaan is met een duidelijker beeld wat men kan verwachten en ik betwijfel of het in die zin vergelijkbaar is.
    Echt dat oosterse Wing chun en andere stijlen kung fu is net wat anders vind ik. Een groot deel van de charme is voor veel mensen het mysterie en allerlei andere zweverigheid. Hiermee wordt echter wel ingeboet op transparantie. Bovendien is mijn ervaring dat er vaak volk op dit soort dingen afkomt dat minder sterk in de schoenen staat dan mensen die bijvoorbeeld komen boksen. Ik weet dat dit generaliserend is en misschien onterecht, maar dat is mijn ervaring.

    Als je die twee dingen combineert: een gebrek aan transparantie en mensen die sociaal niet sterk zijn, heb je een mooie zwendel. Er wordt in zekere zin voorgehouden een 'speciale' kant op te gaan maar dan moet wel meer betaald worden. wat paaien en wijzen op de zeldzaamheid hier en daar en klaar is kees. Eens aangekomen zie je dat je nog steeds bij dezelfde kneusjes als eerst zit en het speciale valt moeilijk terug te vinden.
    Ongeacht de prijs die je vraagt, moet je op een fatsoenlijke manier onderhandelen. Ik denk dat in veel gevallen misbruik gemaakt wordt van enige geestelijke onvolwassenheid op jongvolwassen leeftijd. Het feit dat je maar een keer de kans krijgt om op te zeggen ondersteunt deze aanname.

  12. #37
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.385
    vCash
    127608

    Default

    Mighty-Moze: Dat is een heel vervelende situatie man. Misschien kun je bij iemand uit je omgeving juridisch advies inwinnen. Of anders bij een advocaat langs gaan.

  13. #38
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Btw en misschien kan Justinian hier antwoord op geven.
    Ik heb voor m'n studie een hele tijd terug wat recht moeten doen en ik kan me een zwarte lijst met bepalingen van een overeenkomst herinneren.
    in burgerlijk wetboek boek 6 artikel 236 staat die lijst. En bij punt b staat als onredelijke bepaling: "Dat de aan de wederpartij toekomende bevoegdheid tot ontbinding, zoals deze in afdeling 5 van de titel 5 is geregeld, uitsluit of beperkt."

    bij de verwijzing naar afdeling 5 van de titel 5 haak ik al weer af in onwetendheid maar zou dit kunnen betekenen dat er voor Mighty moze er mogelijkheden zijn om dit contract te kunnen ontbinden?

  14. #39
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    207,90 Simone

    Over jaarcontracten:
    Normaal gesproken kunnen mensen je voor een jaar verbinden aan je club en daarna kan en mag je het per maand opzeggen
    (nieuwe wet sinds 2009) dankzij de ketens uit de fitnessbrache
    juist, zal deze niet gelden voor deze gym/stichting...
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  15. #40
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Het is inderdaad je eigen verantwoordelijkheid om zoiets te willen tekenen.
    Doe je dat, dan heb je toch een bewuste keuze gemaakt denk ik.

    Buiten Nederland is €150 een normale prijs om te mogen trainen bij een club van niveau.
    Uitschieters in LA en NY (ik meen dat bij Renzo Gracie je minimaal 300 betaald).

    Als je het vanuit de kant van een docent gaat bekijken is het eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als met een atleet.
    Die moeten hun geld proberen binnen tien jaar te genereren.
    Wat is er dan fout als je een van de betere docenten bent binnen je gebied om een prijs te vragen die boven die van een amateur ligt.

    Zoals ik al eerder schreef is het in Nederland een vechtmarkt de laatste jaren. En mensen gaan liever voor de helft lessen verzorgen en zo ook tekort doen aan hun eigen broodwinning dan te proberen er een normaal beroep van te maken.

    Je kan geen 40 uur intensief lesgeven op de mat.
    Dus je zal het in minder uren moeten zien te verdienen eigenlijk
    Maar de huur van een locatie is per maand en niet per uur
    Dus je zal het uit de lengte of breedte moeten halen.
    Hallo Remco,

    Je hebt hier wel een punt. Hoe beter de trainer hoe hoger de tarieven die hij kan vragen, kwestie van vraag en aanbod zoals bij zoveel dingen.
    Maar moet je bij Gracie ook een contract aangaan voor 4 jaar ?
    Ik kan me haast niet voorstellen dat zulke contracten legaal zijn in Nederland.

    gr.
    Bram

  16. #41

    Default

    Bij deze wil ik even iedereen bedanken voor de tijd en energie die jullie in het lezen van, en reageren op mijn post hebben gestoken. Ik heb in de loop van de tijd hier en daar al een beetje juridisch advies ontvangen, en denk dat de tijd idd is gekomen om een professionele advocaat hiernaar te laten kijken. Ik zal jullie in deze thread op de hoogte houden.

    Nogmaals, ontzettend bedankt voor jullie aandacht.

  17. #42
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Ik zou best wel geinteresseerd zijn om het contract eens volledig te kunnen lezen... Voordat ik iets ga zeggen erover. Hoe graag ik ook zou meeleven met je, een verhaal heeft altijd 2 kanten.

  18. #43
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Bij mijn weten mogen mensen die een sportdienst aanbieden een contract aanbieden voor max een jaar en dat daarna per maand (of drie maanden) op te zeggen is.

    Dat is mede door toedoen van de beruchte ketens in werking gesteld vanuit de overheid

    Bij mij was het transparant destijds. Een jaar minimaal (tenzij je een blessure hebt dat je niet kon of mocht sporten / bewegen) en daarna per half jaar verder...

  19. #44
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Misschien is het tijd om oplichters ontmaskerd hieropaf te sturen ofzo.
    In Amsterdam zit ook een ander kungfu school en dat is wel een goeie.
    Zit op de Tussen de bogen 111, de leraar is tevens een MMA vechter (Cesario di Dominico).
    Oja, en daar betaal je 40/50 euro per maand.
    Fighting is poetry in motion

  20. #45
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Bij mijn weten mogen mensen die een sportdienst aanbieden een contract aanbieden voor max een jaar en dat daarna per maand (of drie maanden) op te zeggen is.

    Dat is mede door toedoen van de beruchte ketens in werking gesteld vanuit de overheid

    Bij mij was het transparant destijds. Een jaar minimaal (tenzij je een blessure hebt dat je niet kon of mocht sporten / bewegen) en daarna per half jaar verder...
    Ik mag aannemen dat als iemand met een plausibel verhaal bij je aankwam dat het financieel echt niet haalbaar was dat er over dat jaarcontract ook nog wel te praten viel ? Ik heb een aantal jaren geleden een aantal afslankstudio's gehad, en als de dames niet afvielen dan kregen ze gewoon geld terug of ik ontbond het contract (ook al wist ik dat het hun eigen schuld was) omdat op de lange termijn je goede naam belangrijker is dan de winst op die ene klant.

    Ik vermoed dat deze mensen het inschrijven onder de noemer studie (net als bijv. de loi), dan kunnen ze eronder uit. Ga je via een reguliere opleiding studeren om leraar te worden dan kun je na afloop van elk jaar stoppen; studeer je bij de loi dan teken je voor de volledige 36 maand. Ze zullen het juridisch wel een beetje dichtgetimmerd hebben, want ze zullen het niet alleen van intimidatie hebben.

    Maar het blijft een vreemd verhaal en slecht voor de sport.

  21. #46
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Wat ik knap vindt aan WT
    Is dat ze naast een les plan ook een business plan hebben ontwikkeld

    Zoals Facada het ook aangaf. Sommige mensen zijn daar gevoelig voor.

    Sergio is een van de betere docenten in Nederland en is ook veel op reis (ik liet destijds met grote regelmaat mensen uit de top 10 v.d. wereld seminars geven) om aan de kwaliteit te werken.
    Daar staat een prijs tegenover.

    @ Bromios: Bij sommigen kan je het simpelweg nooit goed genoeg doen helaas. Dus je houdt altijd klanten over die lopen te lullen over je..
    Zoals Bob het ooit zei:
    ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen

  22. #47
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    @ Bromios: Bij sommigen kan je het simpelweg nooit goed genoeg doen helaas. Dus je houdt altijd klanten over die lopen te lullen over je..
    Zoals Bob het ooit zei:
    ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen
    Eens, maar dan heeft het in ieder geval niet aan mij gelegen

  23. #48
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Daar kan ik me volledig bij aansluiten...

  24. #49
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Siebengewald
    Posts
    2.760
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Simone View Post
    Ik vind het verschil tussen een dubbeltje en 208 euro per maand wel erg groot hoor..
    x2 Ik ook!
    I love it when a plan comes together. Colonel John Smith aka "Hannibal"

  25. #50
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    x 3
    Je hebt overal mensen voor.. en als mensen dat bereid zijn om te betalen per maand dan is dat hun goed recht.
    En als je het niet kan betalen moet je er ook niet aan beginnen...

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •