MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 5 of 7 FirstFirst 1234567 LastLast
Results 101 to 125 of 166
  1. #101
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    Ik vind het allemaal erg knap & technisch mooi om naar te kijken maar waarom heeft zo'n man in zo'n filmpje een pak aan ? Om te demonstreren dat je op straat onderweg naar je werk best in een zwaardgevecht met een ninja terecht zou kunnen komen ?

    En volgens mij is het zo dat die zgn. harde en korte blokkeringen die ze gebruiken kansloos zijn als iemand je gewoon een goeie hoek geeft, maar dat kan aan mij liggen.
    sommige mensen vinden het gewoon leuk
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #102
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by ijsbier View Post
    sommige mensen vinden het gewoon leuk
    Dat snap ik Ik vind het ook wel leuk om naar te kijken, en het zal ook wel heel moeilijk zijn om je reflexen zo te trainen. Maar die fimpjes geven volgens mij een nogal averechts effect op de populariteit.

  3. #103
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Groningen
    Posts
    796
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by willy123 View Post
    Hoe kan je 200 euro per maand te duur vinden? Je leert er wel mooi de armverlengtechniek!

    http://www.youtube.com/watch?v=2yOvyHUtOvI

    Hoe komt het toch dat wingchunmeesters nooit aan welke vorm van competitie ook meedoen?
    Bij verlies stort het commerciele model in elkaar?
    Dit is toch zielig, dat hij na al die jaren nog steeds niet ziet dat hij zijn schouders indraait. Hij leunt zelfs een beetje naar voren....


  4. #104
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    738
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Goeie vraag.
    Ik zie Wing Chung meer als een vechtkunst dan als een vechtsport.
    De weinige confrontaties die er tussen dat soort vechtkunsten en "echte" competitiesporten zijn geweest waren iig niet goed.

  5. #105
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Ik garandeer je dat er leerlingen zijn die na het zien van beide foto's, inclusief lijnen, het nog steeds niet zien
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  6. #106
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Ik garandeer je dat er leerlingen zijn die na het zien van beide foto's, inclusief lijnen, het nog steeds niet zien
    Wat zien?

  7. #107
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.733
    vCash
    126000

    Default

    Wordt tijd dat sifu hier komt posten

  8. #108
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    the hague
    Posts
    374
    vCash
    126000

    Default

    Zou nog liever lessen volgen van Sensei Titus, dan dat gezever van sifu sergio voor 200euro per maand...
    http://www.youtube.com/watch?v=zghvcIZOZQM

  9. #109
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Wing chun en dat soort vechtkunsten, doen mij altijd aan van die zweverige tai chi dingen denken, lijkt leuk, maar je hebt er geen reet aan.

  10. #110
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    the hague
    Posts
    374
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by smike View Post
    Wing chun en dat soort vechtkunsten, doen mij altijd aan van die zweverige tai chi dingen denken, lijkt leuk, maar je hebt er geen reet aan.
    nou, maar als je maar lang genoeg 200euro per maand doneert mag je jezelf Master noemen! Daar moet dan wel een nieuw contract voor
    tekenen a ... per maand.

  11. #111
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    3.913
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by willy123 View Post
    nou, maar als je maar lang genoeg 200euro per maand doneert mag je jezelf Master noemen! Daar moet dan wel een nieuw contract voor
    tekenen a ... per maand.
    Voor 20000 euro mag ik mezelf winkung chun fu ultimate fatality master noemen... YEAHHHHH

  12. #112
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  13. #113
    Join Date
    Mar 2011
    Location
    Zeewolde
    Posts
    2
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by smike View Post
    Wing chun en dat soort vechtkunsten, doen mij altijd aan van die zweverige tai chi dingen denken, lijkt leuk, maar je hebt er geen reet aan.
    Het is jammer dat dit soort BS van Sergio een totaal verkeerd beeld laat zien. Hij zet onze sport met dit soort onzin, keer op keer voor aap. En ja...marketing heeft hij wel goed begrepen.

    Dat filmpje van Philipp Bayer, dat is waar Wing Chun/Ving Tsun echt over gaat. Graag nodig ik iemand van dit forum uit om eens bij mij in de school langs te komen om op vriendelijke wijze een serieus beeld te vormen. Wellicht... Smike? Maar iemand anders mag natuurlijk ook.

    Ving Tsun Kung Fu Harderwijk Zeewolde
    A Clever fighter is on who not only wins, but excels in wining with ease!

  14. #114
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    jammer dat zeewolde niet om de hoek is maar misschien de volgende mixfight on tour daar een verslag maken.
    Ik ben wel heel benieuwd hoe de lessen gaan. (ben ook geen wing chun hater)
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  15. #115
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    wtf is this shit?

  16. #116
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.527
    vCash
    126000

    Default

    Lachwekkend. Mensen denken dat elke vechtsport ook werkt ..meeste zijn gewoon een Ilusie om geld op te leveren.

  17. #117
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    ik heb alle respect voor wing chungers alleen vind ik hun argument waarom er geen MMAende wing chungers zijn belachelijk. Namelijk, wing chung is te gevaarlijk voor in een mma wedstrijd. Het zijn namelijk allemaal moordenaars, als ze de kooi of ring instappen.
    Home mtk-gym.nl


  18. #118
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    MMA= Gewoon vechten. De techniek is echt niet om over naar huis te schrijven. In China bestond MMA al 4000 jaar geleden. Toen kwam Wing Chun, alle chinese MMA-ers stierven dat jaar en Mao Zedong zwoor op zijn dode overgrootvader dat een onschuldige MMA vechter nooit meer met een Wing Chun vechter in de ring zou staan. Elk jaar herdenkt het Chinees olympisch commitee nog wat er kan gebeuren als men prestaties belangrijker vind dan veiligheid en regels.

    Oke, even serieus. Wing Chin kan echt wel werken, als je de juiste mentaliteit hebt, maar als het op de grond komt moet je gewoon judo, worstelen of BJJ kennen. En Tai Chi is trouwens heel goed voor vechters die moeite hebben te ontspannen tijdens het sparren.
    Ni politicien ni militaire, je ne suis qu'un troubadour...

  19. #119
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    wing chung heeft geen lowkick blokkades, de manier waarop ze mawashi stoppen gaat niet werken als z een goede harde mawashi krijgen van ene kickboksen. Der zijn gewoon een aantal gaten in hun spel vind ik.
    Home mtk-gym.nl


  20. #120
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default



    Check die sweep op 1:17

  21. #121
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb btw ook een maand Wing Chun gedaan, voor ik ging grapplen/mma en even later BJJ. Dit was omdat ik graag mma wou doen, ik dus zoeken naar een mma school bij Eindhoven in de buurt en toen vond ik een Wing Chun school in Eindhoven die ook 'Freefight' gaven. Dus ik daar heen voor een proefles, allemaal toffe mensen maar het niveu grappling was daar nog lager dan bij een voetbal club, ik gooide ze daar een voor een op de grond tijdens het sparren (omdat ik vroeger judo heb gedaan). Dit vond ik niet zo tof omdat ik dan niks leerde. Uiteindelijk heb ik me gewoon ingeschreven voor een maand. Maar na elke les had ik zoiets van 'wat heb ik nu geleerd?'. Dus ik heb me uitgeschreven en vertelt waarom ik me uitschreef. De reactie van die leraar was best aan de boze kant, hij zei 'Oke, ik vind het best! Dan hoef ik je vanaf nu niet meer tezien.'

    Ben blij dat ik daar niet ben gebleven en dat ik nu train waar ik nu train, anders had ik denk ik nooit dit niveau kunnen berijken. (Niet dat ik nu zown hoog niveau heb ofzo..)

    Eigenlijk moetten we daar ook een keer langs gaan. Want dat waren me toch een stel frikandellen. Zelfs de hoge banders hadden moeite met een simpele armbar of rear naked choke...

    Hier btw de site voor enkele geintreseerde:
    http://www.vechtsportschooleindhoven.nl/

  22. #122
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Gilair, die sensei uit dat filmpje ziet er wel echt goed uit, eerlijk is eerlijk.
    Home mtk-gym.nl


  23. #123
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    Gilair, die sensei uit dat filmpje ziet er wel echt goed uit, eerlijk is eerlijk.
    Jah, je ziet niet veel maar hij zier er verstandig uit. Maar nogsteeds, die sweep....

  24. #124
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.733
    vCash
    126000

    Default

    Wing Chun is leuk in films

  25. #125
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Quote Originally Posted by R.H. View Post
    Ongelofelijk!!

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •