MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 6 of 7 FirstFirst ... 234567 LastLast
Results 126 to 150 of 166
  1. #126
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Hendy View Post
    Ongelofelijk!!
    ik had het zoooooo niet verwacht...
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #127
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Ik zie Wing Chun eigenlijk als net zo iets als Aikido. Het is een leuke bezigheid voor mensen en je steekt er echt wel iets van op. Ook zie je op die filmpjes van Gillair dat ze er plezier in hebben en gezellig technieken uitwisselen met anderen. Maar zodra mensen het gaan hebben over zelfverdediging en mma wedstrijden dan zijn dit gewoon geen sporten daarvoor, althans niet op de manier waarop zij dit trainen.

    Zegt iemand tegen mij ik doen wing chun omdat ik geinteresseerd ben in de historisch waarde en de stressverlagende werking die het me geeft. Prima. Zegt iemand ik doe wing chun en heb gister geleerd hoe ik een takedown moet stoppen en kan dus in een gevecht winnen van een MMAer... dan zeg ik helaas jongen je bent illusies gevoerd.

    Darnaast is er natuurlijk nog de issue van verdachte contracten en belachelijk hoge prijzen... maar goed.

  3. #128
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    helemaal met je post eens brian
    Home mtk-gym.nl


  4. #129
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.733
    vCash
    126000

    Default

    Indd briant. Niets meer, niets minder

  5. #130
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Ik zie Wing Chun eigenlijk als net zo iets als Aikido. Het is een leuke bezigheid voor mensen en je steekt er echt wel iets van op. Ook zie je op die filmpjes van Gillair dat ze er plezier in hebben en gezellig technieken uitwisselen met anderen. Maar zodra mensen het gaan hebben over zelfverdediging en mma wedstrijden dan zijn dit gewoon geen sporten daarvoor, althans niet op de manier waarop zij dit trainen.

    Zegt iemand tegen mij ik doen wing chun omdat ik geinteresseerd ben in de historisch waarde en de stressverlagende werking die het me geeft. Prima. Zegt iemand ik doe wing chun en heb gister geleerd hoe ik een takedown moet stoppen en kan dus in een gevecht winnen van een MMAer... dan zeg ik helaas jongen je bent illusies gevoerd.

    Darnaast is er natuurlijk nog de issue van verdachte contracten en belachelijk hoge prijzen... maar goed.
    x2

  6. #131
    Join Date
    Jun 2011
    Location
    Haarlem
    Posts
    104
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Ik zie Wing Chun eigenlijk als net zo iets als Aikido. Het is een leuke bezigheid voor mensen en je steekt er echt wel iets van op. Ook zie je op die filmpjes van Gillair dat ze er plezier in hebben en gezellig technieken uitwisselen met anderen. Maar zodra mensen het gaan hebben over zelfverdediging en mma wedstrijden dan zijn dit gewoon geen sporten daarvoor, althans niet op de manier waarop zij dit trainen.

    Zegt iemand tegen mij ik doen wing chun omdat ik geinteresseerd ben in de historisch waarde en de stressverlagende werking die het me geeft. Prima. Zegt iemand ik doe wing chun en heb gister geleerd hoe ik een takedown moet stoppen en kan dus in een gevecht winnen van een MMAer... dan zeg ik helaas jongen je bent illusies gevoerd.

    Darnaast is er natuurlijk nog de issue van verdachte contracten en belachelijk hoge prijzen... maar goed.
    Wing Chun kan effectief zijn, ALS je weet hoe en wanneer je het moet toepassen. Wing Chun an sich is niet geschikt voor het gevecht waar twee mensen tegenover elkaar gaan staan om dan met elkaar in de 'clinch' te gaan. Zodra een chunner zo start is hij al verkeerd bezig. WC is met name, en ik zou bijna zeggen uitsluitend, geschikt voor short distance striking. De zogenaamde trapping range. Ideaal voor in overvolle kroegen, maar buiten op het pleintje hebben de meesten een probleem tegen iemand die gewend is om op afstand te vechten (daar valt ook onder de afstand te overbruggen). Waar het om draait is dat wanneer de vergelijking wordt getrokken (door zowel Chunners als andere sporters) tussen WC en andere vechtsporten de eeuwen oude fout wordt gemaakt van het vergeten dat wanneer je iemand uit zijn comfort zone haalt, hij waarschijnlijk zal verliezen. Een bokser in een worstelpartij zal net zo goed verliezen als een mma-getrainde vechter in een wedstrijd eskrima.

    Wat betreft de prijs voor lessen is het natuurlijk wat de gek er voor geeft. Maar het is wel een ander verhaal wanneer je zieltjes wint, zonder ze volledig in te lichten over wat ze voor hun geld kunnen verwachten. Zoiets significants als dat je voor een bepaald bedrag slechts tot een zeker niveau kunt komen en om dan verder te komen moet je een nog hoger bedrag neerleggen, lijkt me nogal essentiele informatie die van invloed kan zijn op de besluitvorming. Het is heel normaal dat mensen denken dat wanneer ze beginnen met een dergelijk traject, ze dat traject ook daadwerkelijk kunnen afmaken onder nagenoeg dezelfde voorwaarden. Wanneer de sportschool hier niet transparant in is, dan zou ik me goed kunnen voorstellen dat je een kans maakt om iig een gedeelte van je geld terug te krijgen.
    Nothing beats a suckerpunch.

  7. #132
    Join Date
    Dec 2011
    Posts
    1
    vCash
    126000

    Default goede kung fu school amsterdam

    Hallo allemaal,

    Welke Wing Chun Kung Fu school (liefst in Amsterdam) is aan te raden?

    Wat is de standaard qua betalingstermijnen, maandelijkse bijdragen etc.?

    Dankt,

    Guido

  8. #133
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    ik heb deze thread ff doorgelezen en alhoewel ik begrijp dat op Wing Chun, Ving Tsun ed. ernstig wordt neergekeken, geloof ik in het VT systeem zoals het door mijn leraar wordt onderwezen.
    Ja ik doe aan ving tsun

    Ik beoefen het totaal niet voor de historische bla bla bla, maar omdat ik het een effectief vechtsysteem vind en bovendien omdat het een grote uitdaging is om het me eigen te maken.

    Ik weet dat vrijwel iedereen (op de mensen die het beoefenen na.. ) het een lachertje vindt, en dat kan me niets schelen, als ik er maar in geloof.

    maar het moet me toch even van het hart dat die Sergio echt totaal geen verstand van vechtsport in het algemeen en VT in het bijzonder heeft

    Het is gewoon een fantast eerste klas en ik vind het altijd wonderlijk dat hij het voor elkaar krijgt om zoveel geld met zijn bullshit te verdienen .

    Het is net als bij Jomanda; als je een blauwe jurk aantrekt, een mooi muziekje opzet en doet alsof je geheime kennis en macht kunt geven aan iemand, dan trekt het altijd domoren aan .
    "If you have to stop and think, it's too late"

  9. #134
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    ik heb deze thread ff doorgelezen en alhoewel ik begrijp dat op Wing Chun, Ving Tsun ed. ernstig wordt neergekeken, geloof ik in het VT systeem zoals het door mijn leraar wordt onderwezen.
    Ja ik doe aan ving tsun

    Ik beoefen het totaal niet voor de historische bla bla bla, maar omdat ik het een effectief vechtsysteem vind en bovendien omdat het een grote uitdaging is om het me eigen te maken.

    Ik weet dat vrijwel iedereen (op de mensen die het beoefenen na.. ) het een lachertje vindt, en dat kan me niets schelen, als ik er maar in geloof.

    maar het moet me toch even van het hart dat die Sergio echt totaal geen verstand van vechtsport in het algemeen en VT in het bijzonder heeft

    Het is gewoon een fantast eerste klas en ik vind het altijd wonderlijk dat hij het voor elkaar krijgt om zoveel geld met zijn bullshit te verdienen .

    Het is net als bij Jomanda; als je een blauwe jurk aantrekt, een mooi muziekje opzet en doet alsof je geheime kennis en macht kunt geven aan iemand, dan trekt het altijd domoren aan .
    Ok, mag jij me uitleggen waarom wing chung WEL een effectief systeem is ivg met andere modernere (en doorontwikkelde) systemen.
    Fighting is poetry in motion

  10. #135
    Join Date
    Apr 2010
    Posts
    1.388
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by guidoo View Post
    Hallo allemaal,

    Welke Wing Chun Kung Fu school (liefst in Amsterdam) is aan te raden?

    Wat is de standaard qua betalingstermijnen, maandelijkse bijdragen etc.?

    Dankt,

    Guido
    Je moet eens kijken voor sensei titus Jansen. Dat is een gerespecteerde man in de mma wereld op het gebied van dansende draken vechtsport.

    Succes!

  11. #136
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Vinand View Post
    Je moet eens kijken voor sensei titus Jansen. Dat is een gerespecteerde man in de mma wereld op het gebied van dansende draken vechtsport.

    Succes!
    Die grappen worden echt te goedkoop..
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  12. #137
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Ok, mag jij me uitleggen waarom wing chung WEL een effectief systeem is ivg met andere modernere (en doorontwikkelde) systemen.
    Wat bedoel je nou? Dat ik het Ving Tsun WEL een effectief systeem vind en dat ik andere systemen NIET effectief vind? En of ik dat wil uitleggen?

    Want dan moet je mijn post nog maar eens lezen. Ik zeg slechts, dat ik ving tsun doe en dat IK het een effectief vechtsysteem vind. Ik zeg nergens dat ik andere systemen NIET effectief vind.
    Of moet ik nu aan jou gaan uitleggen waarom ik VT een effectief vechtsysteem vind ?
    Waarom zou ik daar de moeite voor nemen . Jij mag vinden wat je wilt, wat kan mij dat nou schelen?
    "If you have to stop and think, it's too late"

  13. #138
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik heb het zeven jaar geleden twee jaar gedaan en al zeg ik het zelf ik kon het heel aardig. naar mijn mening is WC/VT whatever wel effectief tegen ongeschoolde tegenstanders. Maar zodra iemand z'n handen omhoog doet wordt het al hard minder omdat er dus weinig gedaan wordt w.b.t. tactiek. Daarnaast gaat WC uit van centre line en heel veel korte snelle directe handelingen. Daarom gaat veel rechtdoor. Als iemand dus z'n handen voor z'n hoofd houdt wordt het voor de meesten hard minder.

    Wat ik altijd wel kon waarderen is de nadruk op snelheid, agressie en overwelming van je tegenstander. Ik denk dat dat dingen zijn die heel nuttig zijn.

  14. #139

    Default

    Hi Facade,

    Ik denk ook dat DAT de essentie is van Wing Chun tov. MMA.

    Als ik er de agressie voor had, en graag in die ring durfde staan en niet bang was voor veelvuldige klappen, had ik zeker MMA gaan doen.
    Maar ik mis alle drie de eigenschappen, ik ben niet bang om dat toe te geven.

    Ik beoefen wel Wing Chun, maar bezie MMA dus met respect en bewondering.
    MMA is een verzameling van allerlei vechtsporten, al gaat er uiteraard in het gevecht in de ring een hoop aan techniek verloren. Dat is bij WC/WT net zo goed het geval.
    Maar deze twee takken kun je ook niet in een ring tegenover elkaar zetten, en niet alleen omdat Wing Chun te 'gevaarlijk' is.(daar kom ik later op terug)

    Het heeft te maken met, zo zie ik het, de basis die onder Wing Chun ligt.

    WC/WT, is als je het op zijn jan-boeren-fluitjes afbreekt tot de Essentie, ontstaan om het kunnen overleven van een gevecht met iemand die
    a. Fysiek sterker is
    b. agressiever is, dus de aanval zal zoeken

    Het einddoel van Wing Chun is, als je alle mooie verhalen, bedoelingen en poespas van belanghebbenden er af haalt, ook weer heel simpel;

    a. If possible, vluchten of het gevecht ontwijken
    b. Als je niet weg kan, een beroep doen op die reflexen die je in den treure herhaalt bij WC, om zo het gevecht zo snel mogelijk te beeindigen door de tegenstander uit te schakelen of te ontmoedigen je weer aan te vallen

    Zet een gemiddelde WC-er tegen een gemiddelde MMA-er in een ring MET of ZONDER officiele regels.
    Ik schakel hier even een hele WC-menigte uit die zegt dat wing chun 'te gevaarlijk is' zonder regels.
    De uitkomst zal nog steeds voor 90% zeker zijn:
    De WC-er die K.O in een hoek ligt te bloeden, met de MMA-er er nog enthousiast meppend bovenop.

    Zet een bedreven WC-er tegen een bedreven MMA-er in een ring MET regels; zelfde uitkomst waarschijnlijk.

    Ik denk dat daar voornamelijk ook het verschil zit.
    Personen die MMA beoefenen, hebben een hoge dosis natuurlijke (positieve of negatieve) agressie in zich, die ze binnen hun sport ook kunnen, durven en willen uiten.
    Deze agressie, en dus de tegenstander ook echt 'dood' willen maken in het gevecht, bepaalt de uitkomst vrij vaak.

    Onder Wing Chunners is dat percentage aantoonbaar veel en veel lager.
    Bij beoefenaars speelt het verdedigingsprincipe en ook ontspanning ook een grote rol. Ik zie op mijn school heel goed het verschil tussen vechters en beoefenaars.
    Vechters gaan naar voren, en beoefenaars blijven toch tevreden bij het succesvol afslaan van een aanval, en zoeken de weg naar de tegenstander niet actief op.

    Maar, terug naar het gevecht :

    Haal in het geval van een goede en agressieve WC-er tegen een goede MMA-er ook nog eens alle regels en alle protectiemiddelen zoals helmen, handschoene, kneecaps etc. weg.
    Spiegel ook nog eens enthousiast voor dat het nu echt om leven en dood gaat aan beide vechters.
    In die situatie zal het kans-percentage voor beiden naar 50% dalen.

    De WC-er, als hij kundig is, en agressief genoeg, zal naar in dat geval inderdaad naar Bui Jee technieken grijpen, en richting de pressure points op armen en benen, knieen, ogen, slapen, kruis, nek en strot gaan. Dat betekent in het gevecht de eerste slag afwachten en afslaan van de tegenstander (want daar is WC dan wel weer bijzonder goed in, dat zal een MMA ook niet ontkennen), en direct de wig erin en gaan voor de weke delen.

    Als dat zou mogen, zie ik inderdaad de kansen gelijk worden, met ongeacht de uitkomst, in ieder geval een niet zo prettige fysieke staat van de MMA-er na zo'n gevecht.
    Maar als het dan weer om meerdere ronden zou gaan, zou de WCer het waarschijnlijk weer afleggen tegen de brute kracht en agressie van de tegenstander.

    Kortom;
    Ik vind MMA een mooi en bruut vechtsysteem dat het beste uit alle vechtsporten probeert te halen, en in zijn algemeenheid het allerbeste werkt in de ring en op straat. Zeker als je, wat iedereen lijkt te vergeten, de ingeboren agressie van de mens erachter, mee telt, want dat maakt het zeer zeker tot een succes.

    Maar vanuit de essentie waaruit het ontwikkeld is, is Wing Chun in de PRAKTIJK waarbij een agressieve situatie dreigt te ontsporen in een gevecht, net zo goed een enorm effectief vecht-systeem. Zonder dat je daar heel veel kracht voor nodig hebt.

    Ik heb het zelf al eens mee mogen maken op straat, tegen een veel groter persoon dat mij aanviel, terwijl ik niet in agressie modus was.
    Ik ben geen zwakkeling en pas 2 jaar bezig, maar ik was best verbaasd (en trots nadat de adrenaline was gedaald) dat de ingebakken reflexen van WC/VT/WT zo voorspelbaar makkelijk een aanval van een asociale agressieveling konden afslaan met zo weinig energie. Binnen een minuut, dat moet toch minstens net zo effectief zijn als MMA, lag een grote vent (de @#%@@) liggend als een foetus op straat, met de armen over zijn hoofd 'stop stop' te gillen.

    Eindconclusie; MMA nooit met WC vergelijken; het zijn echt verschillende werelden , maar vanuit de essentie van waaruit ze zijn ontwikkeld, zijn het beiden zeer effectieve systemen.

    Groetjes, Namaste,
    Maurice

  15. #140
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default


  16. #141
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Ben het toch wel eens met hem. Mooi en goed onderbouwd geschreven.

    Alleen had je ipv een MMA beter een kickbokser als voorbeeld gebruikt omdat een MMAer altijd nog de takedown achter de hand heeft liggen. En Noch een kickbokser noch een Wcer kan 1,2,3 een sprawl er uit gooien tegen een goed getimede takedown.
    Home mtk-gym.nl


  17. #142
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    heeft sniperzorro best een punt, iedereen moet gewoon lekker doen wat hij leuk vindt. wing chun maakt iemand geen goede straatvechter, maar mma ook lang niet altijd...

  18. #143
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    Beste Mixfight gasten.

    Ik heb dit hele topic eens door zitten lezen en wil eigenlijk wel reageren hierop.
    Allereerst wil ik even zeggen dat ik een vechsport liefhebber ben. Ik kijk graag naar K1 en MMA. Vind zelf Bas Rutten erg goed en Fedor is ook 1 van mijn favorieten.
    Ik train zelf Wing-chun Kung-fu (inmiddels iets meer als 5 jaar). Ik zit bij de associatie en train veel. Wij volgen het Barry Lee systeem (directe leerling van Wong Shun Leung).


    Eigenlijk wil ik heel veel vertellen maar zal het proberen een beetje leesbaar te houden.
    Allereerst over MMA/k1 en Kung-fu of wat dan ook enz.
    MMA, K1, Kickboksen, boksen etc, zijn allemaal SPORTEN. Het is gebaseerd op regels en vechters trainen daar dan ook voor. Binnen die regels proberen de deelnemers zo goed mogelijk te preseteren en te winnen van anderen. Elke goed getrainde vechter op hoog niveau weet hoe die het spelletje moet spelen binnen zijn eigen sport. Kijk maar naar Badr Hari die eerst verliest van Overeem in een K1 wedstrijd en vervolgens weer wint in een K1 wedstrijd. Echter zie je hem niet de Ring in stappen met MMA regels, want daar kan je heel kort over zijn...Dat gaatie gewoon afleggen.

    Dan is er Kung-fu, kempo, pencak silat enz. Dit zijn systemen die niet gebaseerd zijn op regels. Eigenlijk kan je dus zeggen dat elke techniek of beweging er op gericht is iemand anders serieuze schade aan te richten. Daarom trainen ze ook met wapens etc. Toen deze systemen begonnen was er nog sprake van mensen die elkaar vermoorden met wapens etc. Dit past echter totaal niet meer in de hedendaagse cultuur. Stel jezelf de vraag maar wie jij op straat ziet lopen met een zwaard of een speer. Tegenwoordig gebruiken mensen alleen pistolen en messen en hoogstends een knuppel. Slimme leraren zullen dus hun systeem aanpassen of meer richten op datgene wat relevand kan zijn in de praktijk.


    Over de discussie wie er gaat winnen op straat (mma of k1 of kung-fu) kunnen er ook hele verhalen verteld worden. De discussie hierover kan eindeloos gevoerd worden, want iedereen heeft gelijk. Maar stel jezelf eerst eens de vraag hoe vaak er een getrainde MMA'er tegenover een getrainde Karate-ka staat. De meeste van deze zullen op straat nauwelijks of nooit gaan vechten, omdat ze weten wat voor schade je een persoon kan aanrichten. Dit heeft met zelfcontrole te maken en dat zal je in elke vechstijl of sport leren te beheersen. Daarom is vechsport een goeie uitlaatklep voor mensen die weinig zelfcontrole hebben. Er is ook altijd wel iemand die sterker is dan jij of beter kan vechten/incasseren.
    Als ze dan toch tegenover elkaar gaan staan ligt het veelal niet eens aan het systeem maar aan het persoon zelf. Iemand die wing-chun beoefend en kundig daarin is kan winnen van een MMA'er maar dat zal puur aan het persoon zelf liggen. Andersom natuurlijk ook.
    In de ring is het een ander verhaal. Een persoon die kung-fu beoefend en in de ring met MMA regels wil stappen met een persoon die MMA doet, zal toch echt gericht op MMA regels moeten gaan trainen.
    Er is nog wel 1 ding over te zeggen en dat is dat MMA'ers vaak veel gedreven zijn als mensen die kung-fu beoefenen. conditie is vaak ook stukken beter.

    Over Kung-fu en wing chun(ving tsun).
    Helaas is er veel mistery en zweverig gedoe in de Kung-fu wereld. De historie dit dat/ zus zo, wat boeit het?? Het is leuk om te weten, maar als ik ergens kom wil ik graag weten wat het systeem inhoud en niet een verhaal van 2 uur hoe het ontstaan is. Leraren beloven je 'geheimen' en laten je dingen zien die niemand anders weet. Nou geloof mij nou 90% is allemaal bullshit en die gasten worden op straat keihard in elkaar gemept. Zoiets is wel leuk voor recreanten, maar goed vechten zal je er niet van leren.

    Ik zal eens vertellen hoe mijn eerste ervaring was bij de associatie Wing-chun in Dordrecht leraar Ed Voll.
    Ik kreeg 2 proeflessen, de eerste was het systeem laten zien, de 2e was een hele les meedraaien. De lessen duren 3 uur.
    De eerste les kreeg ik uitleg over het verschil tussen wing-chun en de meest voorkomende andere stijlen of systemen. Het verhaal is gericht op de praktijk en wat werkt en niet werkt. Er worden dus veel bewegingen laten zien met de handen en benen en zelfs met een mes. Na dit verhaal mocht in een rondje sparren met 1 van de leerlingen. Geen regels alleen rekening houden met ellebogen en tanden daar er geen bescherming word gebruikt. De sparpartij was voor nu zonder trappen. Van tevoren uitgelegd gekregen dat ik het tempo en de hardheid bepaal, met de nadruk erop dat hoe harder ik sla hoe harder ik ze krijg. Logisch als je wilt laten proeven dat je systeem werkt. Vervolgens begonnen en ik ben er voluit ingegaan met als resultaat dat ik alle hoeken van de zaal heb gezien. Ik was gelijk verkocht, dit was het voor mij. De 2e les heb ik mij gelijk ingeschreven.

    Inmiddels zit ik er meer dan 5 jaar op en heb veel getraint in andere steden. Trainde op begeven moment 5 a 6x in de week. Nu helaas minder want er zijn veel verplichten als je ouder wordt. Omdat ik nu al redelijk wat ervaringen heb ga ik af en toe eens kijken op andere scholen of stijlen. Dit is allemaal open-minded en niet met een vooroordeel, maar wel met een inzicht in vechten.

    Helaas zijn er ook scholen die op een verkeerde manier mensen proberen te trekken. Ik ben weleens ergens te gast geweest waar het bijna heel de les om ging om een andere school zwart te maken en wat die allemaal wel niet fout zouden doen. Ten eerste klopte er helemaal niks van wat hij verteld, en ten tweede waarom ga je aan mensen vertellen wat andere fout doen als ze niet eens weten wat wing-chun is? Laat gewoon zien wat je zelf in huis hebt en niet wat andere fout doen, als je het zelf niet eens beter kunt....

    Om nu op de school in dit topic te komen(IWKA) valt er genoeg te zeggen.
    Je hebt een aantal organisaties die dicht tegenaan mafia organisaties aankomen. Een school waar je een contract moet tekenen voor 4 jaar is gewoon absurt, dit mag helemaal niet eens in Nederland volgens de wet. Een jaarcontract mag, maar daarna moet het maandelijks opzegbaar zijn. Sergio geeft zelf niet eens les in nederland. Dit is in mijn ogen een school voor mensen met aardig wat geld die graag voor de geheimen van wing-chun willen betalen en zelf toch nooit gaan vechten, want de geheimen van Wing-chun weten ze daar die niemand anders weet! Ze sparren hier ook niet pas na een lange tijd, maar dan heb je dus al een contract getekend.

    Deed me sterk denken aan Leung-Ting die beweerd de laatste leerling te zijn van Yip-man en geheime technieken geleerd te hebben. Er is trouwens het 1 en ander over te vinden dat hij foto's vervalst heeft waar hij met Yip-man te zien is. Toch heeft hij de grootste organisatie in de wereld kwa wing-chun...I wonder why... Bij de NWTO moet je trouwens ook een contract tekenen en dat is volgens mij net zo duur als IWKA. En als je daar traint en leraar wilt worden onder hun moet je ook heel veel betalen en dat is wat ik bedoel met mafia organisatie. Sergio is ook een leerling van leung-ting en heeft waarschijnlijk gedacht dat hij het nog veel beter kan kwa organisatie als Leung-Ting.


    Ik ben het overigens wel eens dat er voor kwaliteit betaald moet worden, maar hoe kan je die kwaliteit controleren. Er word gewoon teveel zweverige onzin verteld.


    In onze wing chun stroming Wong-shun-leung/barry Lee is er juist helemaal geen sprake van. WSL en Wang kui wilden juist van het mysterieuze af. Wong shun leung stond trouwens ook bekend om zijn gevechten in Hong-Kong waar die veelal won of zelfs altijd voor zover ik weet. Dit waren straatgevechten zonder bescherming.

    Daarom geef ik als tip dat als je ergens in geïntereseerd bent probeert te proeven van verschillende scholen om zo een keuze te maken. Niet bij de eerste de beste school te blijven. Ik heb dit wel gedaan maar gelukkig bij een goede school....

  19. #144
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    wie ben je dan, want ik ben ook een leerling van Barry
    "If you have to stop and think, it's too late"

  20. #145
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    wie ben je dan, want ik ben ook een leerling van Barry



    en ik heb trouwens ooit geprobeerd om een keertje die Iadarola knakker te bezoeken om te kijken hoe zijn kung fu was, maar ik mocht niet eens meetrainen
    "If you have to stop and think, it's too late"

  21. #146
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    haha ik zie het aan je onderschrift ja.
    Ik ben pascal ik ben btw. geen leerling van Barry Lee zelf maar van Robert Vogel jr. en Ed Voll. Wij volgen het systeem van Barry maar dat zal je wel weten. Wie ben jij dan als ik vragen mag?

    Ik heb gewoon gebeld naar IWKA voor een proefles. Was niks aan alleen maar gelul en over geheimen van wing chun. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik kwam om te kijken hoe het is en eigenlijk voor gevorderde kwam. De leraar zei op het einde dat er idd niks aan is en dat hij contact op zou nemen met sergio om dan een vervolgles in de gevorderde klas te volgen ofzo. Wel duidelijk gemaakt dat ik train bij de associatie.

    Hij zou het laten weten, maar ik verwacht geen contact meer.

  22. #147
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Ik train bij Peter in Rotjeknor
    Ik heb wel een tijdje bij Vogel getraind, maar met Peet is het echt 100% het systeem zoals Barry het doceert en toen die wegging bij Vogel ben ik met hem meegegaan.
    Als je met grote groepen traint en je geeft het systeem zoals Barry dat wilt, dan hou je denk ik geen leerling over. Vogel moest dus wel wat aanpassingen maken in het lesgeven en wij hoeven dat niet te doen.
    Maar ik heb verder niets tegen Robbert, hoor. Hij heeft me altijd goed en eerlijk behandeld en het is een goeie.
    "If you have to stop and think, it's too late"

  23. #148
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Willemstad/Miami
    Posts
    1.674
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FOCUS View Post
    wie ben je dan, want ik ben ook een leerling van Barry
    Barry Groenteman?? Die naam heb ik lang niet meer gehoord op Mixfight.....

    On topic

    Ik heb in mijn studententijd een paar jaar Jeet Kune Do en Eskrima getrained bij Frans Stroeven in Utreg. Ik kickbokste toen ook al en deed ook al aan BJJ (damn wat vliegt de tijd), en ik moet zeggen dat ik het best interessante en effectieve technieken vond hebben. Natuurlijk was onze vriend Bruce Lee zelf al afgestapt van een aantal 'ouderwetse' WC filosofieen en had hij al andere vechtsporten geintegreerd in zijn systeem.
    Het punt blijft MMA een sport is met regels die er niet zijn buiten een ring. Dus dat is een appels met peren discussie...
    Mijn ervaring is dat het uberhaupt niet veel uit maakt of je wel of niet aan een vechtsport doet. Het oude gezegde, 'de eerste klap is een daalder waard', heb ik aan de deur vaak waarheid zien worden.....

  24. #149
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    5.649
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb dat Jeet Kune Do nooit begrepen hoor; Bruce Lee zei dat je niet slaafs moest volgen, maar dat je zelf moest ontdekken wat voor jezelf werkte... best een mooi uigangspunt...
    en dan gaat iedereen hem nadoen .
    Wat zou The Young Master daar zelf van vinden?

    Ik heb zelf ook nog een tijdje mesvechten gedaan bij Frans, dat was trouwens echt gaaf.
    Nog een aantal van die kleine mennekes vanuit de filipijnen (oa Pablo Percival) zien zwaaien met mes en stok, je gelooft je ogen niet! bizar...zo gaaf!!!

    ach en dat gedoe met mijn-stijl-is-beter-dan-de-jouwe en MMA werkt en karate werkt niet enz enz

    rock-paper-scissors

    en een dojo is geen ring is geen kooi is geen straat is geen cafe.....
    "If you have to stop and think, it's too late"

  25. #150
    Join Date
    Aug 2012
    Posts
    6
    vCash
    126000

    Default

    haha jah daar heb je zeker gelijk in. Het is gewoon appels met peren vergelijken. Kheb overigens weleens tegen een (goeie)kickbokser gespart en dat is wel ff aanpoten, maar ik denk dat je met WC best wel de overhand kan krijgen als je goed genoeg bent. Is natuurlijk wel afhankelijk van je tegenstander.

    Ik heb eens even gegoogled en kwam peter tegen en er stond ook een mobiel nummer bij. Ik ga eens bellen voor een proefles altijd leuk om eens een andere leerling van barry te horen/zien.

    Krijgen jullie trouwens nog les van Barry zelf?? Ik heb een e-mail gestuurd maar kreeg als antwoord dat hij nu in Australie zit. Dat is heel jammer want ik wil eigenlijk niks liever als bij hem trainen.

    Heb jij anders misschien een e-mail adres van jezelf voor mij, dan kan ik contact me je opnemen en eventueel wat afspreken ofzo?

    groetjes pascall

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •