MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 28 of 28
  1. #26
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Leiden
    Posts
    171
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Tony Galento View Post
    mma is ook een heel ander spelletje. ik vind dit trouwens geen goed voorbeeld, kyotaro beweegt z'n hoofd en beweegt tegelijkertijd achteruit. dat is geen bobbing en weaving in de klassieke zin van het woord.
    Hij bedoelde ook Gegard...
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Ik denk toch dat mijn verhaaltje wel gedeeltelijk kan kloppen. Misschien niet voor iedereen, maar ik denk dat 100% ''Germanen'' toch wel lomp en stijf zijn .
    Nogmaals. Spreek voor jezelf.

  3. #28
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Cork
    Posts
    1.824
    vCash
    126000

    Default

    Je ziet dit inderdaad heel weinig, bij wie je het echt heel duidelijk ziet is Giorgio Petrosyan, zijn head movement gaat ook nog hand in hand met body movement. Zelfde geldt voor Chahbari.
    Ook Alistair maakt hier gebruik van, maar dan op zijn eigen statische manier. ( Minder bewegelijke vechter )
    Maar ben van mening dat je dit inderdaad kunt aanleren, maar de bewegelijkheid moet ook in je zitten.

    Ik zelf ben bokstrainer van een kleine groep jonge jongens, je ziet op het begin meteen met wat voor soort vechters je te maken hebt. De één staat meteen al statisch, de ander is erg bewegelijk & draait rondjes om de tegenstanders heen.
    Of je ziet meteen al die head movement.

    Hier in NL leer je vanuit je dekking te vechten, combo's afronden met een lowkick & je hands weer terug naar het hoofd. Hierdoor is er minder ruimte voor het aanleren van head movement, terwijl dit in je voordeel kan werken, je krijgt hierdoor meer inzicht & je leert te anticiperen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •