MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 11 of 11
  1. #1
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default Adobe Illustrator/Photoshop CS5

    Heb sinds kort deze programma's erop staan (ok, Photoshop staat er een hele tijd op). Een eigen bedrijf opzetten vergt natuurlijk ook enig grafisch ontwerp.

    Het ideale programma om een goed logo te kunnen opzetten lijkt me Illustrator, maar het programma is nog één grote samenhang van symbolen en tekst waar ik nog absoluut geen kut van snap. Op internet gezocht naar officiële lessen, en ik ben uitgekomen op Adobe Illustrator CS5: Classroom in a Book. Probleem is: Het kost rond de 50 euro. Nu ben ik wel bereid om die 50 euro te investeren als je je bedenkt dat ze tegenwoordig rond de 2000 vragen voor website design, logo maken, briefpapier ontwerp, al die troep. Van de pot gerukte prijzen, als je 't mij vraagt.

    Als iemand hier tutorials van goede kwaliteit kent (van basis tot de wat moeilijkere dingen), zou ik dat erg op prijs stellen. Als iemand langs besluit te komen en al wat meer weet van deze dingen en misschien geinteresseerd is mij helpen voor een vergoeding, ook goed :P

    Alvast bedankt voor de mogelijke hulp
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    149
    vCash
    126000

    Default

    Good-Tutorials - Newest Tutorials

    Ik zou ook eens zoeken naar boeken en deze dan op torrent sites en warez-bb op te zoeken. En tegenwoordig heb je ook al veel videotutorials zoals Revision3 > PixelPerfect
    Shinya Aoki: "Real Martial Arts Means A Knockout Or A Submission"

  3. #3
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    classroom in a book staat hier in de bieb
    Quote:
    Originally Posted by Rosso
    Hell, voor 14 K liet ik me zelf wel 2 gram in mn bek schuiven en door een gast pompen

  4. #4
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Thanks. Helaas op Good Tutorials niks gevonden, en videotutorials heb ik 't niet zo op. Wil het liefste uitprinten en stapsgewijs alles uitvoeren ipv telkens filmpje pauzeren, zelf doen, aanzetten, terugspoelen, pauzeren, etc. Heb mbv torrents misschien iets gevonden, ik hoop op het beste! Zo'n programma zul je never-nooit op eigen kracht leren :P

  5. #5
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by thrillseekah View Post
    classroom in a book staat hier in de bieb
    Hmm, goed idee inderdaad! Thanks!

  6. #6
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    149
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Thanks. Helaas op Good Tutorials niks gevonden, en videotutorials heb ik 't niet zo op. Wil het liefste uitprinten en stapsgewijs alles uitvoeren ipv telkens filmpje pauzeren, zelf doen, aanzetten, terugspoelen, pauzeren, etc. Heb mbv torrents misschien iets gevonden, ik hoop op het beste! Zo'n programma zul je never-nooit op eigen kracht leren :P
    Door trial-and-error leer je veel in photoshop/illustrator.
    Video-tutorials waar ze gewoon elke stap in uitleggen vind ik ook niets, maar bij sommige leer je toch veel bij doordat je de "pro's" hun hulpmiddeltjes enzo leert kennen.
    Shinya Aoki: "Real Martial Arts Means A Knockout Or A Submission"

  7. #7

    Default

    http://www.photoshop-tutorials.nl/Ba...n-Actions.html

    Hmm als het gaat om je eigen bedrijf, en je hebt nog geen ervaring met ontwerp dmv photoshop of illustrator zal ik toch serieus gaan denken om te investeren in een logo, je logo is tenslotte je trademark. Als een logo er niet profesioneel uitziet, zal het bedrijf ook niet snel serieus genomen worden.

    Ik wil je best wel helpen met het een of ander, maar hangt er een beetje vanaf wat je precies wilt.

    stuur anders een pm
    Last edited by cholitzu; 28-12-2010 at 21:07.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  8. #8
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    deventer
    Posts
    1.437
    vCash
    126000

    Default

    Ik werk hobbymatig met illustrator/photoshop.. (even door de zure appel heen bijten)
    idd is een logo zeer belangrijk! Neem de tijd en ontwerp iets wat echt een eyecatcher is.
    Mij werd indesign aangeraden als extra pakket, maar ik heb het helaas nog niet getest.. iemand ervaring mee?
    What the ßleep do w∑ (K)π0w!?
    As a ATHEIST.... If you exist and will prove mine unbelief was wrong:
    PLEASE GIVE US BACK STEVE JOBS AND TAKE JUSTIN BIEBER!!

  9. #9

    Default

    Quote Originally Posted by Bagheera View Post
    Ik werk hobbymatig met illustrator/photoshop.. (even door de zure appel heen bijten)
    idd is een logo zeer belangrijk! Neem de tijd en ontwerp iets wat echt een eyecatcher is.
    Mij werd indesign aangeraden als extra pakket, maar ik heb het helaas nog niet getest.. iemand ervaring mee?
    indesign is meer voor opmaak van folders en brochures etc.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  10. #10
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb je een mailtje gestuurd cholitzu

    Indesign meer voor folders en brochures? Die ga ik natuurlijk ook nodig hebben. Misschien dus maar 's gaan kijken.

  11. #11
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    308
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Heb sinds kort deze programma's erop staan (ok, Photoshop staat er een hele tijd op). Een eigen bedrijf opzetten vergt natuurlijk ook enig grafisch ontwerp.

    Het ideale programma om een goed logo te kunnen opzetten lijkt me Illustrator, maar het programma is nog één grote samenhang van symbolen en tekst waar ik nog absoluut geen kut van snap. Op internet gezocht naar officiële lessen, en ik ben uitgekomen op Adobe Illustrator CS5: Classroom in a Book. Probleem is: Het kost rond de 50 euro. Nu ben ik wel bereid om die 50 euro te investeren als je je bedenkt dat ze tegenwoordig rond de 2000 vragen voor website design, logo maken, briefpapier ontwerp, al die troep. Van de pot gerukte prijzen, als je 't mij vraagt.

    Als iemand hier tutorials van goede kwaliteit kent (van basis tot de wat moeilijkere dingen), zou ik dat erg op prijs stellen. Als iemand langs besluit te komen en al wat meer weet van deze dingen en misschien geinteresseerd is mij helpen voor een vergoeding, ook goed :P

    Alvast bedankt voor de mogelijke hulp
    Vind dat eigenlijk wel redelijk! Een goed ontwerp kost geld net zoals een goed geprogrameerde website! Daarnaast neem ik aan dat jij straks ook niet gratis gaat werken Je kunt het allemaal zelf proberen maar ik denk dat je dan qua uren heel snel aan de €2000 zit en het ontwerp een stuk minder mooi is.

    Maar als je toch iets wilt leren: Tuts+ Network

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •