MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 12 of 12

Hybrid View

  1. #1
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Camerabg1 Mixfight Archief: On Tour (Deel I)

    Mixfight Archief: On Tour (Deel I)
    Tekst en foto's: Harmen Bakker e.a.

    Het duurt nog wel even voordat de gala’s weer gaan beginnen en tijdens het archiveren van mijn desktop kwam ik een behoorlijke stapel ouwe Mixfight on Tour verslagen tegen. Recentelijk is het duo Basu/Baske nog op bezoek geweest bij MTK Gym in Amsterdam en hebben daar een erg mooi verslag gemaakt. In het verleden bezocht Mixfight regelmatig een sportschool of seminar en aangezien we sindsdien (januari 2007) aanzienlijk meer bezoekers en leden hebben gegenereerd leek het me als opwarmer voor het komende seizoen mooi om wat van die oude verslagen terug te halen.

    De eerste sportschool die ik in het kader van Mixfight on Tour bezocht was Azer Gym (januari 2007) in Zwolle. Toen nog gevestigd in een keet achter Cafe de Bommel, waar vroeger de bierfusten werden opgeslagen gaf Suat Azer een groep jongeren les. Tegenwoordig runt Azer een groot sportcentrum in Kampen - http://www.sfckampen.nl maar de kickboksschool bestaat nog steeds met vechters als Dave van de Ploeg, Hovik Tikranjan, Gurhan Degirmenci en Niels Olofson en vechten op gala’s door heel Nederland. Eén van de topvechters, Hovik vocht afgelopen maand nog in Suriname op het Slamm!! gala “Klaar om te Bossen”.



    De tweede sportschool zal sommige nieuwe kickboksliefhebbers misschien niets zeggen, maar Loeks Gym in hartje Alkmaar bezocht ik in februari 2007 en was destijds één van de topscholen in Nederland. Robert van Nimwegen en Peter Hoes draaien erg mooie partijen en vooral van Nimwegen was één van de mannen in de klasse tot 63,5 Kg. Niet lang daarna fuseerde Loeks Gym met Gym Alkmaar en werd het Van Os, naar de namen van de trainers Peter en Edwin van Os. Wel bleef de oude Loeks Gym spirit in leven bij de vele leden die overstapten naar het nieuwe van Os Gym. Volgens mij draagt Robert van Nimwegen nog steeds een ketting met daaraan een zilveren Loeks Gym hanger. Onder andere Aleide Lawant, Hannes Schneider (de rest van de Gebr. Schneider overigens ook), Robert van Nimwegen en Ellen Bruins (matchmaker) hebben allen hun roots bij Loeks Gym liggen.







    De school die een aantal maanden daarna volgde, in juli 2007 was die van medeforumbroeder Bert Kops die aan de Weesperzijde in Amsterdam een school runt waar eigenlijk iedereen zijn favoriete vechtsport kan beoefenen. Of het nu MMA, Worstelen, Boksen of Kickboksen is..…bij Kops kan het al vele jaren allemaal. In die tijd trainde Team Aerts ook nog in het pand, dus het was er altijd druk.



    Een maand daarna in juli 2007 bezocht ik twee scholen in beide uiteinden van het land, TB Den Haag en Team Hardcore in Klazinaveen. In het begin van het jaar had ik samen met oud Mixfight fotograaf paspoes een fotoreportage gemaakt in Groningen (Ring Rage II) waar me de vechters van TB Den Haag aan hun knalgele broekjes erg opvielen. In Den Haag is nog steeds een grote sportschool bevestigd waar destijds Hafid el Boustati en Lindo Profas de mannen waren om rekening mee te houden. Verder was er een behoorlijke stal van vechters die door heel Nederland vochten, want TB Den Haag is zeker niet vies van het bezoeken van een gala ver buiten hun eigen regio.





    Niet lang daarna Team Hardcore in Klazinaveen. Er zijn veel Mixfight leden die op allerlei manieren hun steentje bijdroegen aan dit destijds nieuwe vechtsportmanagement. Hetzij als vechter, als trainer of als schrijver/fotograaf voor het medium Royal Rumble wat later over werd genomen door de mensen achter Team Hardcore. In Klazinaveen staat nog steeds de ruim opgezette dojo die tegenwoordig als Meijro Gym Drenthe door het leven gaat en waar Peter Verschuren de hoofdtrainer is.





    Later deze week zullen de vervolgdelen online verschijnen.

    Het totaal overzicht; (deel I)

    Azer Gym – januari 2007
    Loeks Gym – februari 2007
    TB Den Haag – juni 2007
    Kops Gym – juli 2007
    Team Hardcore – juli 2007
    Mejiro Gym – juli 2007
    Gym Alkmaar – augustus 2007
    Everybody Gym – augustus 2007
    FFC – augustus 2007
    SportsArt – augustus 2007
    KB Arnhem – augustus 2007
    Team Schreiber – augustus 2007
    Scorpio Gym – oktober 2007
    Top Team Beverwijk – november 2007
    Bearpaw Gym – februari 2008
    Muay Boran Gym – maart 2008
    Angelo Gym – april 2008
    Team Slamm!! – augustus 2008
    Seminar Andy Souwer – augustus 2008
    Gym International – augustus 2008
    KB Komen – september 2008
    Mike’s Gym – april 2009
    Seminar Peter Aerts – april 2009
    Last edited by Richelieu; 03-01-2011 at 11:05.

  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Thanks Harmen, leuk dit!
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    1.123
    vCash
    126000

    Default

    cool Harmen!
    ..

  4. #4
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    1.453
    vCash
    126000

    Default

    Cool, thanks!
    can i kick it?....Yes you can!!

    Rob Kaman highlights

  5. #5
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    ZOG
    Posts
    1.571
    vCash
    126000

    Default

    Mooi Harmen!

    ff een kleine update. Mejirogym Drenthe is verhuisd naar de Paganelstraat 4 in Emmen.
    Is niet veel meer over van deze groep.
    Sta er bij maar kan me er niets van herinneren. Zal de leeftijd wel zijn.

  6. #6
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Tov View Post
    Mooi Harmen!

    ff een kleine update. Mejirogym Drenthe is verhuisd naar de Paganelstraat 4 in Emmen.
    Is niet veel meer over van deze groep.
    Sta er bij maar kan me er niets van herinneren. Zal de leeftijd wel zijn.
    http://i549.photobucket.com/albums/i...OUR/IMG_19.jpg
    Verrek Theo, zag het nu pas! Bedankt voor de toevoeging, dacht dat Mejiro Gym Drenthe nog in dezelfde lokatie zat als TH. Wat is er tegewoordig ingevestigd?

  7. #7
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    ZOG
    Posts
    1.571
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    Verrek Theo, zag het nu pas! Bedankt voor de toevoeging, dacht dat Mejiro Gym Drenthe nog in dezelfde lokatie zat als TH. Wat is er tegewoordig ingevestigd?
    Dacht iets met fitness, maar kom er niet meer.

  8. #8
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    leuk om weer te zien man, ben benieuwd naar de volgende en natuurlijk naar alle nieuwe verslagen!!!
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  9. #9
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    echt heel erg leuk dit!! ben benieuwd naar de volgende delen.
    Home mtk-gym.nl


  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Leuk om even weer te zien . Opvallend trouwens hoeveel de sportscholen in Nederland eigenlijk aan verandering onderhevig zijn. Normaal gesproken sta je daar niet zo bij stil, maar als je even terug gaat kijken is het toch aardig wat.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  11. #11
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Ronald View Post
    Leuk om even weer te zien . Opvallend trouwens hoeveel de sportscholen in Nederland eigenlijk aan verandering onderhevig zijn. Normaal gesproken sta je daar niet zo bij stil, maar als je even terug gaat kijken is het toch aardig wat.
    Wacht maar op de andere delen Ronald, heb nog een groot aantal leuke groepsfoto's in petto

  12. #12
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Mixfight.nl
    Posts
    7.236
    vCash
    113919

    Default

    Erg leuk om weer eens terug te zien Harmen!

    Bedankt man.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •