MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 18 of 18
  1. #1
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Exclamation Slecht nieuws Saiyok gaat stoppen!

    De beste Thai bokser na Petrosyan in -70kg klasse stopt er mee hij zal nog een keer vechten in Thailand.

    http://www.olivier-angelini.org/arti...-65527073.html
    Last edited by Richelieu; 23-01-2011 at 22:00.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Damn! dat is slikken. Mn favoriete Thai op het moment. Echt balen.

    K-1 regels is een ander verhaal maar Saiyok is een 100% muaythai vechter en op die regels de absolute nr.1 in de wereld op dit moment.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  3. #3
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    Damn! dat is slikken. Mn favoriete Thai op het moment. Echt balen.

    K-1 regels is een ander verhaal maar Saiyok is een 100% muaythai vechter en op die regels de absolute nr.1 in de wereld op dit moment.
    Petrosyan is beter dan Saiyok!

  4. #4
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Petrosyan is beter dan Saiyok!
    Kun je niet bewijzen, je kan wel een leuke hypothese in de vorm van een betoog gaan neerzetten mocht er een discussie volgen, maar het is en blijft een veronderstelling.

    En vechters waarvan 1 onder K-1 regels vecht en de ander onder FMT regels vallen eigenlijk niet met elkaar te vergelijken, tenzij ze beiden regelmatig onder beide rulesets op topniveau hebben gevochten. Je kunt de discussie bijna vergelijken met wie er beter was Mike Tyson of Muhammad Ali.

  5. #5
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    Maar ik vind het zeker jammer dat hij stopt. Hij brengt altijd een dosis agressie mee die ik mis bij heel veel thaise vechters

  6. #6
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    The Netherlands
    Posts
    721
    vCash
    126000

    Default

    He who is not courageous enough to take risks will accomplish nothing in life.

  7. #7
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Djani View Post
    Kun je niet bewijzen, je kan wel een leuke hypothese in de vorm van een betoog gaan neerzetten mocht er een discussie volgen, maar het is en blijft een veronderstelling.

    En vechters waarvan 1 onder K-1 regels vecht en de ander onder FMT regels vallen eigenlijk niet met elkaar te vergelijken, tenzij ze beiden regelmatig onder beide rulesets op topniveau hebben gevochten. Je kunt de discussie bijna vergelijken met wie er beter was Mike Tyson of Muhammad Ali.
    Dat ik het niet kan bewijzen heb je gelijk in maar ik keek vorige week een aantal partijen van Saiyok, ik moet zeggen dat hij wel goed is maar als ik de beste Saiyok vergelijk met Petrosyan vind ik hem minder.

    Een VB. bokstechnisch zag ik gaten in zijn verdediging (Saiyok) en de tegenstander was niet zo goed om dit af te straffen. Maar ik d8 bij mezelf na, zou Saiyok zulke gaten in zijn dekking vertonen in een partij met Petrosyan, dan zou Petrosyan hem gewoon hard afstraffen, we weten allemaal dat hij die klasse en skills heeft. bovendien is Petrosyan gewoon scherper, kan beter reageren, bokstechnisch een stuk beter.

    Ik denk als beide toppers tegenelkaar staan dat Petrosyan het gewoon zou winnen, ik denk eerlijk gezegd niet eens dat Saiyok het Petrosyan super moeilijk zou maken.

    Ik wil niet zeggen dat Petrosyan het zou winnen van Saiyok op fmt regels! Want Saiyok is ongetwijfeld beter met ellebogen en clinchen. Wat ik wel zeg is dat Petrosyan een betere vechter is. Gebasseerd op skills die beide vechters hebben getoond, denk daarbij aan reactievermogen, bokstechnisch, traptechnisch, knieen, snelheid, slim vechten, etc.

    Hier een partij van de twee vechters waar ik het over heb tegen Stevelmans
    http://www.youtube.com/watch?v=8kM2SqtLoJM
    http://www.youtube.com/watch?v=QF2WzIYIpIo

    Beide tegen dezelfde vechter en als ik beide partijen observeer dan moet ik toch echt concluderen dat Petrosyan een stuk makkelijker door Stevelmans heengaat als Saiyok, op z'n zachts uitgedrukt. Ik weet dat alle vechters een andere stijl hebben en de ene vechtstijl een vechter beter ligt als een andere. Ik ben van mening dat Petrosyan een betere vechter is als Saiyok en de twee bovenstaande partijen bevestigen voor mijn gevoel mijn persoonlijke conclusie.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Echt jammer dat Saiyok er al op een redelijke vroege leeftijd (voor westerse begrippen) mee stopt. De man heeft natuurlijk een veelvoud aan partijen, maar het blijft jammer. Het is op dit moment één van de absolute toppers in het FTM sigment onder de 70 kilogram.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    @ Armenia

    je vergeet bij dat boksen wat je vergelijk tussen Petrosyan en Saiyok dat er op verschillende regels wordt gevochten. Bij K-1 is boksen veel belangrijker dan muaythai. Dit omdat het muaythai gewoon weg veel meer wapens heb. Je kan op muaythai regels gewoon moeilijk ff lekker gaan boksen omdat het elleboog werk dit hardhandig kan afstraffen en op muaythai regels kun je instappen en de clinch pakken. Denk bv aan Pajonsuk die, hoewel hij aardig kan boksen dit amper gebruikte, die poeierde zijn trappen erop en als zijn tegenstander ging boksen pakte hij hun vast en dan clinch/knie en de worp. Zelfs Joeri Mes kwam met zijn stoten er toen niet bij.

    En die gaten zijn omdat, ivm de muaythai wapens, de meeste muaythai vechters meer met hun handen naar voren staan dan strak bij hun hoofd. Je kan dan makkelijker vastgrijpen voor de clinch en te knieen en je kan de elleboog er beter indraaien.

    Saiyok is een echte muaythai vechter en heeft die stijl omdat hij zijn 8 wapens tot zijn beschikking heeft. En je haalt het boksen erbij maar je kan bv ook stellen dat de trappen van Saiyok veel harder en explosiever zijn. En dan halen we de knieen en de ellebogen er nog geeneens bij.


    het is appels met peren vergelijken.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  10. #10
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    @ Armenia

    je vergeet bij dat boksen wat je vergelijk tussen Petrosyan en Saiyok dat er op verschillende regels wordt gevochten. Bij K-1 is boksen veel belangrijker dan muaythai. Dit omdat het muaythai gewoon weg veel meer wapens heb. Je kan op muaythai regels gewoon moeilijk ff lekker gaan boksen omdat het elleboog werk dit hardhandig kan afstraffen en op muaythai regels kun je instappen en de clinch pakken. Denk bv aan Pajonsuk die, hoewel hij aardig kan boksen dit amper gebruikte, die poeierde zijn trappen erop en als zijn tegenstander ging boksen pakte hij hun vast en dan clinch/knie en de worp. Zelfs Joeri Mes kwam met zijn stoten er toen niet bij.

    En die gaten zijn omdat, ivm de muaythai wapens, de meeste muaythai vechters meer met hun handen naar voren staan dan strak bij hun hoofd. Je kan dan makkelijker vastgrijpen voor de clinch en te knieen en je kan de elleboog er beter indraaien.

    Saiyok is een echte muaythai vechter en heeft die stijl omdat hij zijn 8 wapens tot zijn beschikking heeft. En je haalt het boksen erbij maar je kan bv ook stellen dat de trappen van Saiyok veel harder en explosiever zijn. En dan halen we de knieen en de ellebogen er nog geeneens bij.


    het is appels met peren vergelijken.
    Perfect verwoord Payap. Ik heb heel veel Muay Thai partijen moeten kijken en de regelgeving moeten doorspitten om die nuance verschillen te kunnen begrijpen. Ik zou nog wel een paar voorbeelden kunnen opnoemen, maar ik heb geen zin om zolaat in de avond appels met peren te vergelijken ahaha

  11. #11
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    1.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post
    @ Armenia

    je vergeet bij dat boksen wat je vergelijk tussen Petrosyan en Saiyok dat er op verschillende regels wordt gevochten. Bij K-1 is boksen veel belangrijker dan muaythai. Dit omdat het muaythai gewoon weg veel meer wapens heb. Je kan op muaythai regels gewoon moeilijk ff lekker gaan boksen omdat het elleboog werk dit hardhandig kan afstraffen en op muaythai regels kun je instappen en de clinch pakken. Denk bv aan Pajonsuk die, hoewel hij aardig kan boksen dit amper gebruikte, die poeierde zijn trappen erop en als zijn tegenstander ging boksen pakte hij hun vast en dan clinch/knie en de worp. Zelfs Joeri Mes kwam met zijn stoten er toen niet bij.

    En die gaten zijn omdat, ivm de muaythai wapens, de meeste muaythai vechters meer met hun handen naar voren staan dan strak bij hun hoofd. Je kan dan makkelijker vastgrijpen voor de clinch en te knieen en je kan de elleboog er beter indraaien.

    Saiyok is een echte muaythai vechter en heeft die stijl omdat hij zijn 8 wapens tot zijn beschikking heeft. En je haalt het boksen erbij maar je kan bv ook stellen dat de trappen van Saiyok veel harder en explosiever zijn. En dan halen we de knieen en de ellebogen er nog geeneens bij.


    het is appels met peren vergelijken.
    Ja daar heb je ook gelijk in (over welke technieken harder meetellen bij verschillende regels en dat de vechters zich dan hierop richten)

    Maar jij zegt dat Saiyok de beste vechter op -70 is en daarom zei ik dat ik Petrosyan de beste op -70 vindt. Als het appels met peren vergelijken is dan kun jij zo'n uitspraak toch niet doen?

  12. #12
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by payap View Post


    het is appels met peren vergelijken.
    dit dus en niks anders
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  13. #13
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    3.490
    vCash
    126000

    Default

    27 jaar wat een zonde. Ik snap best dat zijn lichaam na zoveel partijen mischien moeite heeft, maar dat zou toch niet de einde kunnen betekenen als hij een lange tijd rus neemt zonder zware training of partijen want hij is nog jong en herstelt beter.

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ARMENIA View Post
    Ja daar heb je ook gelijk in (over welke technieken harder meetellen bij verschillende regels en dat de vechters zich dan hierop richten)

    Maar jij zegt dat Saiyok de beste vechter op -70 is en daarom zei ik dat ik Petrosyan de beste op -70 vindt. Als het appels met peren vergelijken is dan kun jij zo'n uitspraak toch niet doen?

    Wellicht heb ik me verkeerd verwoord. Saiyok is de beste vechter op -70 kg in het muaythai bedoel ik. Kickboksen/K-1 dan is idd Petrosyan de beste.

    Als beide ooit tegen mekaar zouden vechten in de huidige vorm dan denk ik ook dat Saiyok op Thaise muaythai regels de grootste kans zou maken om te winnen. Op kickboks/K-1 regels zou Petrosyan de grootste kans maken om te winnen.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Waarschijnlijk toch goed nieuws! Het artikel waarin wordt verteld dat saiyok gaat stoppen lijkt toch niet over goede bronnen hebben beschikt.

    http://www.olivier-angelini.org/arti...-65527073.html

    Saiyok schijnt al diverse wedstrijden in en buiten Thailand op de planning te hebben en ook in dit jaar Thai Fight tournament te vechten waar afgelopen jaar Anthony Kane in uit kwam.

    voor info:

    Saiyok retirement? - Muaythai focus

    hoop dat het waar is en we toch van Saiyok kunnen blijven genieten.
    Enjoy yourself it's later than you think
    Enjoy yourself while you're still in the pink
    The years go by as quickly as you wink
    Enjoy yourself enjoy yourself It's later than you think

  16. #16
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    hahah dat is ook wat, zijn niet echt goede bronnen dan
    Be a Warrior, not a Worrier

  17. #17
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Ik vond het wel raar ja. Ik had vorig jaar zelf een mail gekregen van de manager van Saiyok dat die zou vechten voor de Iszu 8th tournament voor dit jaar en dat Por Pramuk ook zou mee doen.

  18. #18
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    Op dat muaythaifocus-forum vertelt zo'n thaise gozer dat hij had gesproken met een voormalig por pramuk medewerker en dat die vertelde dat Buakaw in z'n contract heeft staan dat hij geen thaise tegenstanders mag hebben (en ook geen giorgio petrosyan). Schijnbaar omdat het por pramuk management niet wil dat buakaw overklast wordt en daardoor in waarde daalt. Ben benieuwd of dat waar is, ik hoop het niet. Het valt me ook op dat Saiyok al bijna 2 jaar niet meer een thaise tegenstander heeft gehad.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •