MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 42 of 42
  1. #26
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Wat zijn de criteria voor een organisator om 'in orde' te worden bevonden?
    Ik vertrouw vd Laan nog steeds voor geen milimeter. T'is en blijft een politicus. En een PvdA'er on top of that. En hij heeft gevoetbalt.
    Dat weet hij zelf ook niet natuurlijk. Bij het beoordelingsproces zelf is hij dan ook niet betrokken.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Dat weet hij zelf ook niet natuurlijk. Bij het beoordelingsproces zelf is hij dan ook niet betrokken.
    Maakt hij zich zelf dan wel lekker makkelijk van af.

  3. #28
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Nouja ik weet niet of ie dat op het oog had, maar het voordeel is dat hij natuurlijk minder invloed heeft binnen bureau bibob.

  4. #29
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Nouja ik weet niet of ie dat op het oog had
    Ik kan me niet voorstellen dat hij er zo maar aan is begonnen.
    maar het voordeel is dat hij natuurlijk minder invloed heeft binnen bureau bibob.
    Of dat een voordeel is moet nog maar blijken. Voor hetzelfde geld krijg je een kleingeestige, geitenwollen sokken ambtenaar die het gewoon stelselmatig afwijst omdat hij het onverdraagbaar met een beschaafde maatschappij vindt dat er twee mensen zijn die elkaar letsel proberen toe te brengen. En dus voor zichzelf in bescherming moeten worden genomen of ze het nou leuk vinden of niet. Oh ja. En de kinderen he? Geen goed voorbeeld voor de jeugd. En je kunt er niemand op aanspreken.
    Wel 'grappig' dat er wordt gezegd dat de financiering van de galas zo ontransparent is dat men de BIBOB er op los moet laten. Niks is minder transparent dan de BIBOB. Erwtensoep met extra rookworst is nog transparenter.
    Last edited by blackadder; 25-01-2011 at 17:59.

  5. #30
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    En die transparantie lijkt mij het enige hekel punt van deze hele wetgeving. De verdere redenatie lijkt me in orde, want goed, het feit dat het een politicus is heb je drie opties:
    - Niet geloven, ómdat het een politicus is.
    - Wel geloven, óndanks dat het een politicus is.

    De optie die ik neem:
    - Het gezegde gewoon realistisch bekijken, en ik denk dat dit de waarheid is.

  6. #31
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    top!
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  7. #32
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow
    Posts
    15.737
    vCash
    126000

    Default

    Thanks Bas.
    Als judo makkelijk was had het wel voetbal geheten.

  8. #33
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    Baske: je werk wordt internationaal bekeken: en Mixfight.nl dus ook.... TOP!

    Amsterdam Mayor NOT Looking to Ban Martial Arts Events

    Amsterdam Mayor NOT Looking to Ban Martial Arts Events | LiverKick.com
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  9. #34
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    En die transparantie lijkt mij het enige hekel punt van deze hele wetgeving. De verdere redenatie lijkt me in orde, want goed, het feit dat het een politicus is heb je drie opties:
    - Niet geloven, ómdat het een politicus is.
    - Wel geloven, óndanks dat het een politicus is.
    Ik vertrouw hem gewoon niet. Want als hij bij de uitwerking van zijn voorstel verder niks meer ermee te maken heeft, kan hij genoeg vuile dingen achter de schermen regelen en in het openbaar zijn handen in onschuld wassen. Want wat zijn nou de criteria waarnaaar de organisator wordt beoordeelt? Voldoet Manhoef , fighting stars, met zijn strafblad eraan en kan hij zijn promotie nu al net zo goed oprollen? Rutz met zijn taakstraf? Ultimate Glory vanwege Nyqvist ondanks dat ie al achter de tralies zit en UG helemaal niet van hem is?
    Van der Laan heeft het over miscommunicatie en grondig politie onderzoek maar blijft desondanks lekker non informatief.
    Last edited by blackadder; 28-01-2011 at 16:18.

  10. #35
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Slome View Post
    Baske: je werk wordt internationaal bekeken: en Mixfight.nl dus ook.... TOP!

    Amsterdam Mayor NOT Looking to Ban Martial Arts Events

    Amsterdam Mayor NOT Looking to Ban Martial Arts Events | LiverKick.com
    Makes me very, very happy man

    @Blackadder: Kan ik je gelijk in geven, maar zoals Van der Laan zegt, de rechter beslist het uiteindelijk. De Bibob maakt haar zaak op, en gaat daarmee naar de rechter. Hoe men enkele dingen heeft uitgevonden zal wel het één en ander met informanten te maken hebben, maar de feiten die tegen een persoon gebruikt worden, daar kan toch tegenin gegaan worden in de rechtsbank?

  11. #36
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Makes me very, very happy man

    @Blackadder: Kan ik je gelijk in geven, maar zoals Van der Laan zegt, de rechter beslist het uiteindelijk. De Bibob maakt haar zaak op, en gaat daarmee naar de rechter. Hoe men enkele dingen heeft uitgevonden zal wel het één en ander met informanten te maken hebben, maar de feiten die tegen een persoon gebruikt worden, daar kan toch tegenin gegaan worden in de rechtsbank?
    Dan moet eerst bekend worden gemaakt waarom een vergunning niet wordt verstrekt. En als ik me niet vergis hoeft de BIBOB dat toch niet bekend te maken? Want dat is ja de kern aan het hele ding. Niemand weet hoe de BIBOB tot hun beslissing komt. En zoals Uncle Fester in jullie interview ja al zei:
    "Het probleem zit ‘m echter in ’t feit dat alle informatie die de overheid binnenkrijgt info uit het milieu zelf betreft of van de politie. Informatie die niet zomaar voluit op straat gegooid kan worden, informanten kunnen bekend gemaakt worden en dat kan alleen maar leiden tot problemen."
    En dat klinkt voor mij als: Droom maar lekker verder als jullie denken dat wij jullie onze redenen gaan vertellen. Wij doen lekker wat we willen. Nahnahnahnahnah. Zolang ik er maar goed uitziet voor de ongeïnformeerde kiezer.

  12. #37
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat veel van de argumenten voor of tegen veelal speculatie zijn. Pas als de Bibob haar eerste vruchten (of hoe je 't ook wilt noemen) begint af te werpen, zien we pas hoe het eraan toe gaat.

    Hiermee bedoel ik een organisatie die in hoger beroep gaat, en dat ik daar bij kan zijn om er een artikel van te maken :P

  13. #38
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Ik denk dat veel van de argumenten voor of tegen veelal speculatie zijn.
    Tuurlijk is het speculatie. Kan ook niet anders omdat Uncle Fester het zo vaag houdt.
    Pas als de Bibob haar eerste vruchten (of hoe je 't ook wilt noemen) begint af te werpen, zien we pas hoe het eraan toe gaat.

    Hiermee bedoel ik een organisatie die in hoger beroep gaat, en dat ik daar bij kan zijn om er een artikel van te maken :P
    Hopelijk. Maar zelfs als gaat er iemand in hoger beroep dan nog kan het errug lang duren voordat er wat bij uitrolt.

  14. #39
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Je moet je niet al te veel aan de rechter vastklampen. Zoals ik al een paar keer heb gepost is de toetsing door de bestuursrechter zeer marginaal, daarnaast is de bewijslast zoals bij een gewone rechtzaak niet aanwezig. Zo zijn er nog een aantal bezwaren die de rechtszekerheid en het eerlijke proces schade toerichten. Dit is door een evaluatie van de overheid zelf vastgesteld. Dit heeft dus te maken met de bezwaren tegen BIBOB in het algemeen.
    Ook is het niet realistisch om te zeggen 'daar zullen we snel achter komen.' Immers, informatie wordt niet vrijgegeven en of een organisatie nou wel of niet een vergunning krijgt, het is voor ons als simpele toeschouwer onmogelijk er een oordeel over te vormen.

    Over van der Laan zelf: Ik denk dat je echt het belang van vechtsport overschat Blackadder. Dat kan met alle respect toch helemaal niemand wat schelen. Het lijkt me dan ook bijzonder sterk dat er allemaal complotten worden gepland achter de schermen om 'onze sport' af te breken.

  15. #40
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post

    Over van der Laan zelf: Ik denk dat je echt het belang van vechtsport overschat Blackadder. Dat kan met alle respect toch helemaal niemand wat schelen. Het lijkt me dan ook bijzonder sterk dat er allemaal complotten worden gepland achter de schermen om 'onze sport' af te breken.
    Da's waar dat het de meesten niets kan schelen. Daarom vertrouw ik van der Laan ook niet om het eerlijk te houden. Van der Laan moet in de voetsporen van de populaire Cohen treden. Van der Laan zal bij het grote publiek eigenlijk alleen als gefaalde minister van een gefaald kabinet bekend zijn die ineens burgemeester van Amsterdam is geworden dankzij vriendjespolitiek. Dus wat doen om een naam voor zichzelf te maken? Iets eerst opblazen, netwerk bijeenkomsten voor de georganiseerde misdaad, en dan afbreken wat de meesten toch niet zullen missen. Tadaa...Eberhart 'Elliot Ness' van der Laan.
    Last edited by blackadder; 28-01-2011 at 19:31.

  16. #41
    Join Date
    Mar 2009
    Location
    sinasappelekutteveen
    Posts
    756
    vCash
    126000

    Default

    Thanks Bas maar het is en blijft een zwerend geitenoog een linkse glibber bahh!
    [SIGPIC]

  17. #42
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Je moet je niet al te veel aan de rechter vastklampen. Zoals ik al een paar keer heb gepost is de toetsing door de bestuursrechter zeer marginaal, daarnaast is de bewijslast zoals bij een gewone rechtzaak niet aanwezig. Zo zijn er nog een aantal bezwaren die de rechtszekerheid en het eerlijke proces schade toerichten. Dit is door een evaluatie van de overheid zelf vastgesteld. Dit heeft dus te maken met de bezwaren tegen BIBOB in het algemeen.
    Ook is het niet realistisch om te zeggen 'daar zullen we snel achter komen.' Immers, informatie wordt niet vrijgegeven en of een organisatie nou wel of niet een vergunning krijgt, het is voor ons als simpele toeschouwer onmogelijk er een oordeel over te vormen.
    Hm, zal maar eerlijk zijn en zeggen dat ik 't van die kant nog niet echt bekeken heb. Maar goed, ik geloof best dat er op vechtsport gala's het één en ander rondloopt, en dit wil men eruit hebben. Logisch, zou ik ook willen als een vechtsport gala organiseer. Wat kan men effectief doen, naast de Bibob?

    Nu denk ik wel, de Bibob kijkt enkel naar het fundament van zo'n organisatie - de organisatoren en de investeerders, als die ok zijn wil dat nog niet zeggen dat er niks zal gebeuren op 't gala. Heb je daar ideeën over? Kritiek leveren op de Bibob is uiteraard mogelijk, maar ik vind wel dat er iets gedaan moet worden.

    M'n oude trainer weigert zelfs naar gala's te gaan, vanwege de criminele dingen die hem daar overkomen zijn. Er gebeurt wel degelijk iets, en dat weten we allemaal wel.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •