MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 29

Thread: AFAV toekomst

  1. #1
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    423
    vCash
    126000

    Default AFAV toekomst

    Het zal jullie misschien zijn opgevallen dat er de laatste tijd minder AFAV films worden geproduceerd dit heeft veel zo niet alles te maken met het feit dat het onmogelijk blijkt om sponsoren te vinden.

    Vreemd genoeg blijken zelf bedrijven die in onze films toch hele duidelijke exposure krijgen niet bereid te zijn om met een bijdrage AFAV in de lucht te houden. Het is vanaf het eerste moment altijd onze doelstelling geweest om de films gratis beschikbaar te stellen aan de community en dat zal ook altijd zo blijven.

    Waarom wij sponsoren/participanten nodig hebben? Heel simpel: zelf heb ik een professionele film/Tv achtergrond en de uren die ik aan AFAV besteed kan ik niet besteden aan commerciële activiteiten op het gebied van bijvoorbeeld bedrijfsfilms, documentaires, reportages etc etc.

    Ter indicatie: De tijd die er gaat zitten in een reportage kan je als volgt inschatten:
    opnames 1/2 dag
    montage 1/2 dag
    ondertitels, mastering etc 1/2

    Dus een reportage kost gemiddeld 1.5 dag zonder met tarieven te werken kan je dan wel een beetje inschatten wat het mij kost om jullie van footage te voorzien.

    Nogmaals het verbaast ons dat er geen bedrijven zijn die ons willen steunen. En dat terwijl onze films wereldwijd bijzonder goed worden ontvangen en wij ook van vechters en gyms zelf ook horen dat men ons werk waardeert. Men spreekt er zelfs over dat wij een positieve en daarmee belangrijke bijdrage leveren aan de sport.

    Hoe nu verder? Als de situatie blijft zoals deze nu is dan zullen wij de stekker uit AFAV moeten trekken. In dat geval zullen er nog sporadisch films gepubliceerd worden. En mijzelf een beetje kennende verdwijnt daarmee ook een groot deel van mijn enthousiasme. Ik heb vorige week wat zitten denken over opties om een dergelijk kanaal voor een andere sport op te zetten en dan kom ik al snel tot de conclusie dat er voldoende sporten te verzinnen zijn waarbij het eenvoudiger zal zijn om sponsoren over de streep te trekken.

    helaas ondervinden wij ook de gevolgen van het negatieve imago dat de sport buiten onze kring van liefhebbers heeft.

    Wat zijn de oplossingen? Wij zien op dit moment geen oplossingen, dus als jullie het licht zien horen wij dat graag.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Adds op de site wellicht?

  3. #3
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    423
    vCash
    126000

    Default

    De mogelijkheid van Add's is er al, men kan volledig automatisch add's toevoegen en betalen via Paypall.

    De komende weken zal ik twee zaken die nog op de plank liggen monteren en dan is alle voorraad aan materiaal toch echt op. Het geplande dubbel interview met Andy Souwer en Aussie gaan wij echter nog wel produceren. Dit omdat wij waardering hebben voor beide vechters.

  4. #4
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Tja erg jammer, ik hoop dat jullie voldoende bedrijven vinden die jullie willen steunen!
    Be a Warrior, not a Worrier

  5. #5
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Ik bedoelde eigenlijk andere adds. Je kunt toch ook zelf adds aan de site toevoegen waar je dan geld voor krijgt?

  6. #6
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Nederland
    Posts
    1.871
    vCash
    126000

    Default

    Dat is erg jammer. Ik kijk altijd graag naar AFAV.. Hoop dat er een oplossing komt.

  7. #7
    Join Date
    Oct 2010
    Posts
    210
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MMAFAN-1122 View Post
    Dat is erg jammer. Ik kijk altijd graag naar AFAV.. Hoop dat er een oplossing komt.
    x2

  8. #8
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Begrijp je punt heel goed Ervani, Kickboxtv.tv heeft in het begin dezelfde problemen gehad. In die beginfase kon je daar voor (meen ik) 50 euro een jaar abonnement nemen om vervolgens alle filmpjes te kunnen bekijken. Gevolg = niemand betaalde en niemand keek dus ook daadwerkelijk naar het opgenomen materiaal. Nu verhuren ze zich aan promotors op hun gala's te filmen en stellen ze gratis de filmpjes ter beschikking.

  9. #9
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Ik zou willen dat ik een oplossing voor je had Ervani, echt jammer dat het zo stroef gaat.
    Ik heb zelf als ondernemer ook moeite het hoofd boven water te houden in de audiovisuele-branche, en met mij veel collega's.
    Zeker weten dat het inderdaad ook met het negatieve imago van de sport te maken heeft. Het zou fijn zijn als daar eens een kentering in kwam,
    Succes man.

  10. #10
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    Helemaal geen sponsoren!? ook geen vechtsport gerelateerde bedrijven
    denk aan vechtsport online of nikko, booster buy2fight.com!?
    lijkt mij dat juist die bedrijven wel willen investeren in wat jullie laten zien.
    Want laten we eerlijk zijn het is een van t beste wat ik gezien heb ,super kwaliteit!

  11. #11
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    echt klote dit mannen.

    als ik rijk was, had ik jullie zo gesponsort. Maar helaas.

    Erg veel succes toegewenst en hoop dat het allemaal goed komt.
    Home mtk-gym.nl


  12. #12
    Join Date
    May 2006
    Location
    België
    Posts
    143
    vCash
    126000

    Default

    Erg jammer.
    Eerst en vooral wil ik kwijt dat ik jullie reportage's echt wel top vind!
    Ik heb ze elke maal met grote interesse en bewondering bekeken.
    Het is van hoog kwaliteitsniveau en het zou jammer zijn als jullie er niet mee voortdoen.

    Langst de andere kant zijn jullie nog niet zo héél lang bezig met het maken van de vechtsportreportage's.
    Ik zie sponsors sneller afgaan op iets wat uitgegroeid is tot een vaste waarde, en dat gaat volgens mij echt niet
    in 1 seizoen. Als je geld wil verdienen met deze sport is het denk ik echt zoeken voor een goede manier...

    Misschien jullie zelf aanbieden bij promotors om een bepaalde partij te promoten. En dan prijzen hanteren die haalbaar zijn...
    Ik organiseer bv zelf in mei een gala. Stel ik zou graag de hoofdpartij gepromoot hebben zou ik er zo'n 150€ kunnen voor kunnen uittrekken.
    (Niet te grootschalig gala met 2 A klasse partijen uit eigen stal) eventueel ook de verplaatsingskosten betalen (60€?) dan komt dat voor mij bv neer op een bedrag van maximaal 210€ wat ik ervoor kan uittrekken.
    Dat 150€ niet veel geld is voor 2 dagen werk, daar ga ik mee akkoord. Maar uiteindelijk verdien je geld met te doen wat je graag doet.

    Ik denk dat er in onze sport héél wat mensen bezig zijn (trainers, vechters) die heel wat tijd en ook geld in hun sport hebben gestoken voor ze er echt iets beginnen uit te halen. En wat er uit te halen is, dat is meestal mooi meegenomen, maar komt vaak niet overeen met wat men zou verdienen als men in die uren gewoon ging (bij)werken. Zeker niet als men er al de kosten aftrekt (verplaatsingskosten zaal of wedstrijd, tape, olie, ...).

    Niets aan te doen, maar kickbox is nog geen voetbal of tennis.

  13. #13
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    126
    vCash
    126000

    Default

    Het concept heeft wel toekomst. Op dit moment zijn er nu eenmaal weinig daadkrachtige sponsoren.

  14. #14
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    1.003
    vCash
    126000

    Default

    It takes long times to get something run. A lot of passion, effort and finance. K-1StarsLive is totally different from video business but it started as startup in 2006 with 40K Euro loss in private money!! - only people of the "inner circle" saw the hard years, problems and nearly stopping after 1 year. Now, 5 years later number 1 in workshops promotion worldwide and in growth stage. Sponsors are interested in the 5th year!! Nobody sees the difficulties startups have and how to finance. No bank will give money, no sponsors will fly in. One has to provide hard work and in the end it may!! pay out - nobody gives a guarantee, nothing.
    I see behind the scene in KickboxTV and they are similar. But they don`t complain neither did we, just go on and on and on.... Just go forward and give 100% and do what you can. Then you will succeed. People made reasonable recommendations here that may help.

    cu
    Frank
    Workshops, Camps & Education: www.K-1StarsLive.com - Fightsports Management: www.StarCreator.eu

  15. #15
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik heb verder weinig constructiefs te bieden, maar ik wil wel even zeggen dat ik jullie dingen altijd erg mooi in beeld gebracht vind! Zo vond ik die interviews met Kraus erg goed. Het zal met alles inderdaad vast een kwestie van lange adem zijn. Ik hoop dat jullie doorgaan met de vechtsport mooi te verslaan en zo niet wens ik jullie succes met andere projecten

  16. #16
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Probeer eens van Maaren auto's. Die gast sponsort ook veel galas in het noorden en kickboxtv.

  17. #17
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    423
    vCash
    126000

    Default

    Allen bedankt voor de feedback. Zoals duidelijk zal zijn maken wij deze reportages omdat wij liefhebbers van de sport zijn. De afgelopen periode (eind 2010) zijn er echter weken geweest dat er financieel onverantwoordelijk veel tijd in AFAV is gestoken. Maar resoluut de stekker er uit trekken is inderdaad niet de enige optie en zeker niet de beste. Een aantal reacties van jullie heeft daarbij de ogen geopend. De beste oplossing is eigenlijk om minder films te produceren en dat is ook de weg die wij voorlopig in gaan slaan. Dat betekend niet meer elke week ergens in het land opnames maken maar 2x per maand opnames. Dan is alles gewoon in de beschikbare vrije tijd te realiseren en hoeft het andere zaken niet in de weg te zitten.

    Later op de avond zal er een promo worden uitgebracht voor een nieuw programma waar wij aan werken.

  18. #18
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    149
    vCash
    126000

    Default

    Goed dat jullie doorgaan! Begrijpelijk natuurlijk dat er minder reportages worden uitgebracht. Maar als jullie op dit zelfde niveau blijven verder doen, moet er in de toekomst zeker een sponsor zich aangesproken voelen.
    Succes nog!
    Shinya Aoki: "Real Martial Arts Means A Knockout Or A Submission"

  19. #19
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Eindhoven
    Posts
    587
    vCash
    126000

    Default

    Een andere optie is om met AV-studenten te werken ..... stageplaatsen ...

  20. #20
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    423
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by MataLeo View Post
    Een andere optie is om met AV-studenten te werken ..... stageplaatsen ...
    Niet echt een optie omdat wij veel belang hechten aan de kwaliteit van de reportages. Met studenten ga je er in vrijwel alle gevallen op achteruit als het om de kwaliteit gaat. Denk dat juist dat iets is waarmee AFAV zich onderscheid van een aantal andere aanbieders.

  21. #21
    Join Date
    Sep 2006
    Posts
    1.003
    vCash
    126000

    Default

    +1 good work takes time and work good with limited ressources...then it will go on, i am sure. Just put priorities.
    Workshops, Camps & Education: www.K-1StarsLive.com - Fightsports Management: www.StarCreator.eu

  22. #22
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    @ Ervani, als eerste post van AVAF zag ik dit:
    AFAV

    Ik had een bepaald idee over wat jullie zouden doen,namelijk dat jullie vechtsport zouden analyseren op een manier dat 'casual fans' meer respect zouden krijgen voor het tactische,strategische gedeelte achter vechtsport.

    Ook vind ik persoonlijk jullie website,logo, en manier van videos presenteren (niet vids zelf) op jullie website niet echt slim in elkaar gezet.
    Het is me ook niet echt duidelijk wat voor waarde jullie toevoegen tegenover bijvoorbeeld andere mma/k-1 interviewers (Helwani,Tru) die zichzelf meer als middelpunt neerzetten binnen hun programma's.
    Niet om lullig te doen ofzo, gewoon mijn mening. Het is leuk voor de hardcore fans, maar geen enkel bedrijf heeft interesse in dit soort fans.

  23. #23
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    66
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ervani View Post
    Niet echt een optie omdat wij veel belang hechten aan de kwaliteit van de reportages. Met studenten ga je er in vrijwel alle gevallen op achteruit als het om de kwaliteit gaat. Denk dat juist dat iets is waarmee AFAV zich onderscheid van een aantal andere aanbieders.
    Niet lullig bedoeld maar de kwaliteit van wat ik tot nu toe heb gezien is ook niet je van het.. Het is leuk en vermakelijk maar om nou te zeggen dat dit professioneel is opgezet ?!? Als ik naar filmpjes van The Reem kijk dan zie ik dat deze gasten weten hoe ze informatie weten te overbrengen aan de geintereseerden. En als bv de mensen achter The Reem geen geld meer hebben dat men eerder staat te springen om daarvoor geld te geven dan aan AFAV.

    Dus ik zou betreft die studenten optie niet zomaar schrappen ..Wie weet kan je zelfs als je er aan mee werkt (studenten) wat los peuteren denk aan subsidie e.d. om de kosten te dekken..Of je intenties zijn anders en je wilt er gewoon geld aan verdienen?
    I would rather live in a world where my life is surrounded by mystery than live in a world so small that my mind could comprehend it.

  24. #24
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    423
    vCash
    126000

    Default

    @ Asura & @ Uraues, helaas kunnen we het niet iedereen naar de zin maken maar ik wil er wel op reageren.
    Asura: wij hebben bij de huisige reportages bewust voor gekozen om de interviewer buiten beeld te laten en deze geen prominente rol te geven. Het gaat immers om de vechters en niet om ene presentator. Als je onze serie bekijkt dan zal je zien dat wij bij een aantal programma's wel met een presentator/interviewer in beeld hebben gewerkt. De reacties daarop waren erg verdeeld, zelf waren wij daar wel tevreden over en het valt te verwachten dat wij bij bepaalde items wel weer volgens dit concept gaan werken.

    Opmerkingen over het logo & website graag onderbouwen, je maakt nu kenbaar da het volgens jou niet slim in elkaar zit dan ook graag een wat duidelijkere omschrijving wat precies? en hoe?

    @ Uraeus, als jouw opmerkingen zoals je aangeeft niet lullig bedoeld zijn dan heb ik geen moeite met kritiek, opbouwende kritiek. En dat woord opbouwend is iets dat ik mis. Je schrijf waarschijnlijk terecht (weet het echter niet zeker) dat de mensen achter de docu The Reem geen geld MEER hebben. Het lijkt er op dat er bij de eerste serie wel degelijk geld beschikbaar is geweest. De serie zit zeker goed in elkaar maar het is en hele tijdrovende klus om een dergelijke serie te maken. En tijd is geld zo simpel is het, een productioneel zware klus, reisjes naar het buitenland, volledige medewerking van alle hoofdpersonen en mensen die er toe doen etc etc. Ik kan je verzekeren dat ik ook een dergelijke serie kan maken.

    Nogmaals opbouwende kritiek is altijd welkom (graag zelfs) zo lang het opbouwend is, bij jou mis ik de onderbouwing en graag zie ik jouw wat concretere feedback tegemoet. Als je iets specifieker bent dan kunnen wij er iets aan hebben. Ga echter de professionaliteit niet in twijfel trekken, zelf heb ik ruim 20 jaar televisieprogramma's gemaakt waaronder bijzonder goed bekeken programma's zoek op mijn naam en je komt wel ergens op een site uit waar je een lijst met programma's kan vinden.

    En natuurlijk kan het altijd beter als je een groter team om je heen hebt, vergeet niet dat wij dit programma met twee mensen maken. Een persoon doet de gehele productie en de ander doet regie, camera, montage etc etc.

    En nogmaals een vergelijking met The Reem serie gaat waarschijnlijk mank omdat daar de randvoorwaarden anders zijn dan bij ons. Ik ben van mening dat wij binnen de mogelijkheden die wij hebben een goed product neerzetten.

    Gelukkig ontvangen wij van mensen die er toe doen ontzettende positieve feedback, hierbij heb ik het over vechters, trainers etc etc. En dan spreek ik niet over vechters die nog aan het begin van hun carrière staan maar mensen die zichzelf toch echt wel op wereld niveau hebben bewezen. En ook jullie twee weten dat als wij deze films niet maken jullie terug zullen moeten vallen op een aantal aanbieders die naar onze mening toch echt een minder product aanbieden.

    Over de commerciële doelstelling van ons: Ik hoef er geen Porsche van te kopen of een skybox in de Arena van te kunnen huren. Als je ons een beetje volgt kan je weten en merken dat het in de eerste plaats de liefde voor de sport is die ons drijft. Geld is echter ook noodzakelijk om met een bepaalde frequentie programma's te kunnen maken. Zoals eerder aangegeven kost 1 item ongeveer 1,5 dag, vraag even aan je werkgever of je 1,5 dag per week vrij mag krijgen, maar dan wel betaald... En als je dan het voorstel doet om zelf 1 van die dagen te betalen en je vraagt je werkgever om die overgebleven 0,5 dag te betalen... zou hij dat doen? Is het antwoord nee dan begrijp je dat sponsoren erg welkom zijn.


    In afwachting van jullie beider aanvullende en opbouwende kritiek: Ervani

  25. #25
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Persoonlijk vind ik wel dat de presentatie goed in elkaar zit. De site is wel toegankelijk en gebruiksvriendelijk. Ik zou dan ook wel willen weten hoe je dat dan nog slimmer zou moeten aanpakken.

    Het enige wat ik dan wat minder overtuigend vind, is de naam AFAV. Als je zou zeggen AFAV verzekeringen had ik het ook geloofd. Het is nou niet dat je direct denkt van hey! dit is iets met vechtsport ofzo.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •