MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 34 of 34
  1. #26
    Join Date
    Feb 2005
    Location
    Belgenland
    Posts
    283
    vCash
    126000

    Default

    Freddy van Bad Boys heeft zilver gehaald in zijn gewicht bij de bruine banders en ook zilver in de open klasse!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    1.453
    vCash
    126000

    Default

    De dag van gisteren zag er ongeveer zo uit, nu op naar de blackbelts!:

    Zaterdag 29-01-2011:

    Ten eerste sorry voor de vertraging van de blog, dat is de schuld van de (vele) Caipirinha's gisteren avond. Maar onder het motto beter laat dan nooit toch nog maar een blog over hoe de zaterdag is gegaan.

    De dag begon wederom vroeg vandaag, om 09:00 begon de bruine band Adult dus Jordy wilde wat eerder in de hal zijn om zich op te kunnen warmen. Om 08:15 dus al in de hal in volle verwachting van wat er komen gaat. Stipt om 09:00 begint men met het afroepen van de namen voor de bruine banden klasse. Naast Jordy komen ook Remco van Baardewijk (Team Agua), Wim Deputter en Arbi Muradov (Beide van Exit BJJ) in actie bij de bruine gordels. Arbi en Wim winnen allebei hun eerste partij in de klasse tot 76 kg op armklem en gaan dus door naar de volgende ronde. Remco van Baardewijk wint zijn eerste partij op punten en ook hij gaat door naar de volgende ronde in de klasse tot 70 kg. Jordy z'n wedstrijd is een verhaal appart.

    Jordy vecht in de eerste ronde tegen een vechter die ook voor Gracie Barra uit komt. Zijn tegenstander trekt guard en Jordy doet hetzelfde maar besluit toch van boven te gaan vechten (wat hem 1 advantage voorsprong geeft). Tot twee maal toe weet Jordy bijna te passeren waardoor hij zijn kleine voorsprong nog verder weet uit te bouwen naar 3 advantages tegen 0. Ook een rugaanval geeft hem nog een advantage en hetzelfde scenario als aan het begin van de partij (beide trekken guard en Jordy komt boven) zorgt uiteindelijk voor een 5-0 voorsprong in advantages. Met nog ongeveer 3 minuten op de klok gaat Jordy z'n tegenstander voor De la Riva guard en pakt Jordy's been vast. Z'n tegenstander gaat staan en heeft nog steeds Jordy's been vast en wil voor een Single leg aanvallen. Jordy neemt echter over en met een prachtige Ippon gooit hij zijn tegenstander op zijn rug. De scheids stopt de actie omdat beide heren buiten de mat terecht zijn gekomen en herstart in het midden van de mat, geeft twee punten aan Jordy's oppenent en geeft het teken om verder te vechten. Verbazing allom en als uiteindelijk blijkt dat Jordy in de resterende twee minuten niet in staat is om zijn tegenstander te laten kloppen verliest hij dus onterecht de partij. De jongen waar Jordy van verloor won uiteindelijk de klasse relatief gemakkelijk, zonder punten tegen te krijgen. Na afloop gaf de hoofdscheidsrechter Jordy, na het zien van de beelden, gelijk en had de beslissing de andere kant op moeten gaan, maar daar koop je niets voor...

    Wim Deputter versloeg in de tweede ronden Oliver Geddes op punten. Geddes is een van de beste bruine banders -76 kg in Europa/de Wereld maar kon niet veel beginnen tegen Wim, Wim stond dus in de halve finale! Arbi verloor van een sterke Judoka op punten 4-0 en lag er dus in de kwartfinale uit. Ook Remco van Baardewijk verloor in de kwartfinale en kon dus geen medaille mee terug naar Nederland nemen. Uiteindelijk verloor Wim in de halve finale dus voor hem was er brons, Proficiat!

    De dag werd meteen een stuk leuker toen Jochem Branderhorst aan de bak moest. Jochem domineerde zijn tegenstander in de halve en hele finale en nam zowaar het goud mee naar Nederland. Beide partijen gaven hetzelfde beeld, de tegenstanders vielen Jochems rug aan maar deze verdigde en kwam in beide partijen bovenop. Van boven was hij iedere keer dominant, passeren, Knee on belly en controle. De eerste partij eindigde op submission, de tweede naar ik meen op punten.

    Bart Creemers en Freddy werden beide derde in hun klasse. De partijen in de halve finale gingen verloren door submission. In de open klasse kwamen ze echter sterk terug, Bart won zijn eerste partij maar verloor de tweede van een sterke Judoka. Freddy draaide zelfs nog iets beter en haalde het zilver in de open gewichtsklasse. Ook Jochem deed nog mee aan het open gewicht maar verloor zijn eerste partij eveneens van een Judoka.

    Wat betreft andere deelnemers, ik heb nog een jongen van Rickson Gracie Holland in actie gezien (ben zijn naam kwijt) bij de paarse banders. Ik zag hem twee of drie partijen winnen maar weet niet wat hij uiteindelijk heeft gemaakt. Ook Nico Herbert kwam gisteren de mat op. Als ik me niet vergis verloor hij beide partijen en hij was dan ook niet geheel tevreden. Ook Desmond heeft nog geknokt en verloor in zijn eigen klasse zijn eerste partij. In de open klasse draaide hij wat beter en won twee partijen. Zijn derde partij kwam hij tegen een jongen van ik denk meer dan 100kg en verloor volgens mij de partij.

    Het extratje van de dag was de wedstrijd tussen landen teams. We hadden met 5 man een team namens Nederland ingeschreven in de klasse blauwe banders +76 kg. We kwamen in de achtste finale uit tegen de winnaar van Team USA vs. Team Duitsland, dat werd dus USA die Duitsland met 3-0 aan de kant had gezet. We kwamen in de team wedstrijd met 2-0 voor, Chango en ik wonnen beide onze partij. Persoonlijk was ik tevreden met mn partij omdat ik een aantal dingen uit de training op de mat kon laten zien. Wout, Cliff en Maarten verloren uiteindelijk hun partij waardoor de USA dus met 3-2 door ging naar de kwartfinale.

    Vandaag resteren de black belts waar we nu naar gaan kijken. Het niveau gisteren in de open klasse voor mannen en vrouwen (black belts) was ongelofelijk hoog en we hebben al prachtige partijen gezien. Onder andere Augusto Ferrari (die komende week in NEderland les komt geven) vocht een aantal sterke partijen in het open gewicht. Hij verloor helaas in de kwartfinale van voormalig wereldkampioen Sergio Moraes met twee punten verschil. Ik ben benieuwd wat de dag vandaag gaat brengen, maar het is ongetwijfeld heel veel Jiu Jitsu!
    The dictionary is the only place where succes comes before work.

    www.sportfood.nl

  3. #28
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Quote Originally Posted by FightingDutchman View Post
    Wat betreft andere deelnemers, ik heb nog een jongen van Rickson Gracie Holland in actie gezien (ben zijn naam kwijt) bij de paarse banders. Ik zag hem twee of drie partijen winnen maar weet niet wat hij uiteindelijk heeft gemaakt.
    Dat moet my main man Raoul Hiwat zijn. Hij is uiteindelijk 3e geworden.

    Meer uitslagen: http://www.ibjjf.org/results/2011euro.htm

  4. #29
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    Amsterdam
    Posts
    174
    vCash
    126714

    Default

    Bedankt voor de uitgebreide updates!
    My karma just ran over your dogma.

  5. #30
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1.321
    vCash
    126000

    Default

    thanks!

  6. #31
    Join Date
    Jan 2011
    Posts
    1
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by FightingDutchman View Post
    Zaterdag 29-01-2011:

    Ook Desmond heeft nog geknokt en verloor in zijn eigen klasse zijn eerste partij. In de open klasse draaide hij wat beter en won twee partijen. Zijn derde partij kwam hij tegen een jongen van ik denk meer dan 100kg en verloor volgens mij de partij.
    Zelf net terug uit Lissabon en wil graag even een medaille aanvulling geven. Mijn eerste partij in mijn eigen klasse ( senior purple belt medium heavy)verloor ik op twee punten. Ik zat totaal niet in mijn spel. Voorafgaande hieraan werd ook nog een mijn pak afgekeurd om dat er een zoom van twee cm(!) los zat. Baalde flink van mijn verlies. Dan maar vol met revanche wachten tot vijf uur op de open klasse. Toen kon ik eindelijk mijn spel knokken. Eerste partij gedomineerd en gewonnen op punten. Tweede en derde gewonnen op submission en helaas de vierde partij op scheidsrechtersbeslissing verloren van de winnende finalist van rond de honderd twintig kilo. Gelukkig wist de organisatie redelijk snel te melden dat ik een BRONZEN MEDAILLE had gewonnen. Hardstikke blij natuurlijk hiermee. Het was een leuk toernooi met veelbekende gezichten en kan het zeker iedereen aanraden om erheen te gaan. Gr. Desmond (Carlson Gracie Holland)
    Last edited by desvdb; 30-01-2011 at 21:58.

  7. #32
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    779
    vCash
    126000

    Default

    iedereen gefeliciteerd met de geweldige prestaties en ook een superverslag! Het is fantastisch hoe jullie Nederland en Belgie op de kaart zetten Ik wilde nog een kleine aanvulling doen, Remco van Baardewijk had net zoals Jordy geen geluk met de ref. Hij kreeg geen advantage voor zijn triangle waardoor hij verloor en niet doorging naar de semi's. Dit soort details maken met name in de advanced klassen het verschil!


    Strength Doesn’t Come From Physical Capacity, It Comes From Indomitable will
    Mahatma Ghandi

  8. #33
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Hoe hebben Arbi, Wim en Ken het gedaan?

  9. #34
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    1.453
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by goro View Post
    Hoe hebben Arbi, Wim en Ken het gedaan?
    Dude, ff naar onder scrollen . Arbi verloren in de kwartfinale op punten. Wim verloren in de halve finale (en dus derde). Ken eerste partij verloren, maar was voor zover ik weet niet 100% fit....
    The dictionary is the only place where succes comes before work.

    www.sportfood.nl

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •