MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 26 to 50 of 82
  1. #26
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by citrusfruit View Post
    Nogal smakeloos van de maker van de cartoon, echter Wilders is wel de laatste die hier moeilijk om zou mogen doen. Bovendien vind ik vrijheid van meningsuiting een beetje overgewaardeerd. Natuurlijk kun je niet altijd zeggen wat je denkt. Zou een mooie boel worden als iedereen op zijn werk en in zijn relatie steeds maar zei wat ie dacht. Bij het uiten van je mening dien je een bepaald fatsoen in acht te nemen. Deze cartoon doet dat duidelijk niet en Wilders heeft daar zelf ook een handje van.
    Hier ben ik het helemaal mee eens.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Max. 400 x 125

  2. #27

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Mag ik er op wijzen dat geenstijl/dumpert/powned tegenwoordig ook onderdeel uitmaakt van het publieke bestel. Meningen die daar worden geuit zijn over het algemeen ook niet bijster genuanceerd en veel bevolkingsgroepen krijgen het daar dan ook flink voor de kiezen. Ik neem aan dat dit wel goed besteed geld is?...

    Ik vind het wel degelijk hypocriet wat Wilders hier doet. Het is inderdaad ongepast om de holocaust hierin te betrekken en zelf zou ik dit niet snel doen, maar tegelijkertijd heb je te maken met vrijheid van meningsuiting. Wilders is de laatste die hier iemand anders de les over moet lezen. Iedereen herinnert zich hopelijk de vergelijking nog die hij maakt tussen mein kampf en de Koran. Is dit niet iets wat de grens overschrijd? Lijkt mij wel, omdat hierin de filosofie staat waar bovenstaande verschrikkingen uit zijn voortgekomen.
    Dus niet zeuren en gewoon incasseren, kinderachtig gedoe.

    Quote Originally Posted by citrusfruit
    Nogal smakeloos van de maker van de cartoon, echter Wilders is wel de laatste die hier moeilijk om zou mogen doen. Bovendien vind ik vrijheid van meningsuiting een beetje overgewaardeerd. Natuurlijk kun je niet altijd zeggen wat je denkt. Zou een mooie boel worden als iedereen op zijn werk en in zijn relatie steeds maar zei wat ie dacht. Bij het uiten van je mening dien je een bepaald fatsoen in acht te nemen. Deze cartoon doet dat duidelijk niet en Wilders heeft daar zelf ook een handje van.
    x2
    Last edited by cholitzu; 14-02-2011 at 15:29.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  3. #28
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Al jaren lang is hij de enige politicus die ze helemaal kapot proberen te maken. Ze staan zeker te springen de dag dat hij Fortuyn achterna gaat. Hopelijk gebeurt dit nooit uiteraard.

    Grappig dat niemand hier bijvoorbeeld weet wat een smeerlap Pechtold is, als je tegen Wilders bent geven ze je dagelijks een platform en hebben ze nooit kritiek. Die gast heeft mensen kapot gemaakt toen hij nog een simpele zakenman was. Hoor je nooit he?
    Maar zo is het al sinds decennia en veranderen zal het niet, links verzorgt namelijk de enorme subsidies voor de publieke omroep.

  4. #29
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    Al jaren lang is hij de enige politicus die ze helemaal kapot proberen te maken. Ze staan zeker te springen de dag dat hij Fortuyn achterna gaat. Hopelijk gebeurt dit nooit uiteraard.

    Grappig dat niemand hier bijvoorbeeld weet wat een smeerlap Pechtold is, als je tegen Wilders bent geven ze je dagelijks een platform en hebben ze nooit kritiek. Die gast heeft mensen kapot gemaakt toen hij nog een simpele zakenman was. Hoor je nooit he?
    Maar zo is het al sinds decennia en veranderen zal het niet, links verzorgt namelijk de enorme subsidies voor de publieke omroep.
    Ga er eens inhoudelijk op in ipv allemaal andere zaken erbij halen.
    Max. 400 x 125

  5. #30
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Ok even voor de duidelijkheid, de cijfers liegen niet. 'Buitenlanders' hebben wel degelijk de meerderheid van de misdaden op hun naam staan. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat elke 'buitenlander' hetzelfde is. Dus geertje heeft wel een heel klein puntje '.'. Daarbij wil ik nog even zeggen dat ik geen racist ben, ik loop gewoon de feiten achterna. Ik wil dus niemand aanvallen hiermee.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  6. #31
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    647
    vCash
    30000

    Default

    De moraal van het verhaal is dat Wilders meent miljoenen (hoeveel Moslims zijn er op de wereld?) meent te mogen schofferen en belachelijk te maken. Ook vond hij die Deense cartoons kunnen onder het mom van "vrijheid van meningsuiting" en nu begint hij zelf te piepen als iemand een cartoon over hem maakt. Los van de context van die cartoon, die met betrekking tot het leed uit de tweede wereldoorlog eigenlijk niet door de beugel kan. Hij is echter niet de persoon om daar moeilijk over te mogen doen.
    Last edited by citrusfruit; 14-02-2011 at 18:09. Reason: typo

  7. #32

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Ok even voor de duidelijkheid, de cijfers liegen niet. 'Buitenlanders' hebben wel degelijk de meerderheid van de misdaden op hun naam staan. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat elke 'buitenlander' hetzelfde is. Dus geertje heeft wel een heel klein puntje '.'. Daarbij wil ik nog even zeggen dat ik geen racist ben, ik loop gewoon de feiten achterna. Ik wil dus niemand aanvallen hiermee.
    Wat voor "puntje" heeft hij dan?
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  8. #33
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    Wat voor "puntje" heeft hij dan?
    Dat de cijfers wel een beetje kloppen, dat er veel 'buitenlanders' toch wel in vergelijking best veel misdaden doen. Dit zal ook wel zijn oorzaken hebben: Het slechte aanpassen, moeilijke Nederlandse taal, vooroordelen van de Nederlanders waardoor ze minder snel aan werk komen etc. Ik zeg ook niet dat het allemaal hun schuld is.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  9. #34
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Ok even voor de duidelijkheid, de cijfers liegen niet. 'Buitenlanders' hebben wel degelijk de meerderheid van de misdaden op hun naam staan. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat elke 'buitenlander' hetzelfde is. Dus geertje heeft wel een heel klein puntje '.'. Daarbij wil ik nog even zeggen dat ik geen racist ben, ik loop gewoon de feiten achterna. Ik wil dus niemand aanvallen hiermee.
    Das niet eerlijk, er zijn ook veel meer buitenlanders dan Nederlanders. Zo was ik laatst in Turkije... wat denk je...

  10. #35
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    308
    vCash
    126000

    Default

    Tja normaal is dit niet mijn ding maar ik ga het toch opnemen voor Wilders!
    Wilders vind de cartoon smakeloos en schandelijk maar verbiedt deze niet!

    Het grote verschil met de mohamed cartoon is dat Wilders niet dreigt met geweld na aanleiding hiervan! Westergaard daarentegen werd flink bedreigd en door een idioot met een hakbijl opgewacht (en dan heb ik het nog niet gehad over alle massaprotesten uit het middenoosten tov Denemarken). De vergelijking wordt dus een beetje uit zijn verband getrokken!

    Als laatste wil ik graag aanhalen dat de slachtoffers van de holocaust nog nabestaanden hebben die leven, denk niet dat er nog veel mensen zijn die Mohammed gekend hebben. In mijn ogen zit er een groot verschil tussen een personage welke je kent uit een boek waarvan je niet weet wat fictie en wat realiteit is, of slachtoffers van een grote massaslachting niet zo heel lang geleden waarvan nabestaanden en overlevenden nog leven.

  11. #36

    Default

    Quote Originally Posted by -=AL CAPONE=- View Post
    Tja normaal is dit niet mijn ding maar ik ga het toch opnemen voor Wilders!
    Wilders vind de cartoon smakeloos en schandelijk maar verbiedt deze niet!

    Het grote verschil met de mohamed cartoon is dat Wilders niet dreigt met geweld na aanleiding hiervan! Westergaard daarentegen werd flink bedreigd en door een idioot met een hakbijl opgewacht (en dan heb ik het nog niet gehad over alle massaprotesten uit het middenoosten tov Denemarken). De vergelijking wordt dus een beetje uit zijn verband getrokken!



    Als laatste wil ik graag aanhalen dat de slachtoffers van de holocaust nog nabestaanden hebben die leven, denk niet dat er nog veel mensen zijn die Mohammed gekend hebben. In mijn ogen zit er een groot verschil tussen een personage welke je kent uit een boek waarvan je niet weet wat fictie en wat realiteit is, of slachtoffers van een grote massaslachting niet zo heel lang geleden waarvan nabestaanden en overlevenden nog leven.

    Zegt de man die een crimineel en serie moordenaar/slachter als avatar heeft. Heb je wel eens nagedacht over de slachtoffers die jou idool hebben gemaakt. HYPOCRIET
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  12. #37
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bartju View Post
    Lekker oogkleppe ophouden het is toch wel heel duidelijk dat hier vergeleken word of met hitler of een ss'er.
    Je kan het zien dat hij wijst naar de douche's of je kan zien dat hij een hitler groet maakt.
    En weet je wat het is dit is geen vrijheid van menings uiting dit is een verwijzing/vergelijking met een van de gruwelijkste
    gebeurtenissen in de wereld. de 2e wereld oorlog. Hij bedrijft gewoon de politiek en een vergelijking die ook maar enigszinds verwijst
    naar zo'n gruweldaad vind ik ongepast!
    Je stelt je aan. De analogie is gelet op Wilders zijn meest recente "gedachtebalonnen" volledig terecht.
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  13. #38
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by -=AL CAPONE=- View Post
    Tja normaal is dit niet mijn ding maar ik ga het toch opnemen voor Wilders!
    Wilders vind de cartoon smakeloos en schandelijk maar verbiedt deze niet!

    Het grote verschil met de mohamed cartoon is dat Wilders niet dreigt met geweld na aanleiding hiervan! Westergaard daarentegen werd flink bedreigd en door een idioot met een hakbijl opgewacht (en dan heb ik het nog niet gehad over alle massaprotesten uit het middenoosten tov Denemarken). De vergelijking wordt dus een beetje uit zijn verband getrokken!

    Als laatste wil ik graag aanhalen dat de slachtoffers van de holocaust nog nabestaanden hebben die leven, denk niet dat er nog veel mensen zijn die Mohammed gekend hebben. In mijn ogen zit er een groot verschil tussen een personage welke je kent uit een boek waarvan je niet weet wat fictie en wat realiteit is, of slachtoffers van een grote massaslachting niet zo heel lang geleden waarvan nabestaanden en overlevenden nog leven.
    Wie ben jij om te bepalen dat de cartoon over Mohammed minder erg is?
    Max. 400 x 125

  14. #39
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    @Al capone
    Je hebt gelijk dat Wilders in principe niet met geweld dreigt en ook verbiedt hij de cartoon niet. Je moet hier echter wel bijvertellen dat Wilders slechts een volksvertegenwoordiger is en dus helemaal niet in een positie is iets te verbieden. Hij heeft verder geen juridische dwangmiddelen. Toch probeert ie wel iets van een dwangmiddel toe te passen: Hij dreigt niet meer naar Pauw en Witteman te komen als de cartoon blijft staan. Hij pakt het misschien procedureel iets anders aan maar nog steeds met hetzelfde beoogde resultaat, dus zo verschillend is het niet.
    De schijnheiligheid van iets dergelijks met het oog op zijn eigen uitlatingen is nu inmiddels wel tot in den treure uitgelegd lijkt me.

    Als we nabestaanden als uitgangspunt nemen valt er ook nog wat te zeggen voor de cartoon van Mohammed met die bom. Is ook satire, maar er lopen genoeg nabestaanden van slachtoffers van terroristische aanslagen rond. Moeten die in de krant met leuke grappen daar weer aan herinnerd worden? Zo verschillend zijn de gevallen dan ook helemaal niet in mijn ogen en Wilders is dus hypocriet de ene cartoon te ondersteunen en de ander te veroordelen enkel gebaseerd op het feit dat hij daar het mikpunt van is.

  15. #40
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Das niet eerlijk, er zijn ook veel meer buitenlanders dan Nederlanders. Zo was ik laatst in Turkije... wat denk je...
    Haha, nationaal dan
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  16. #41
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Wie ben jij om te bepalen dat de cartoon over Mohammed minder erg is?
    Wie ben jij om te zeggen dat hij niet kan bepalen dat Mohammed minder erg is?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  17. #42
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    647
    vCash
    30000

    Default

    Wilders kan dat never niet bepalen, hij is geen Moslim. Ook al dreigt Wilders niet met geweld, hij creëert wel een bepaalde sfeer in dit land die kan leiden tot geweld. Aangezien hij een politicus is en zijn woorden dus veel mensen bereiken heeft hij een grotere verantwoordelijkheid om hier rekening mee te houden.

  18. #43
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Wie ben jij om te zeggen dat hij niet kan bepalen dat Mohammed minder erg is?
    Wie ben jij om te bepalen dat wiseguy niet kan bepalen of al capone niet kan bepalen dat de cartoon over mohammed minder erg is?!!11 :P

  19. #44
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Wie ben jij om te zeggen dat hij niet kan bepalen dat Mohammed minder erg is?
    Ik ben een moslim en ik weet hoe beledigend die cartoon is voor ons. Hij kan zich blijkbaar alleen verplaatsen in de joden maar niet in de moslims.
    Max. 400 x 125

  20. #45
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    308
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Ik ben een moslim en ik weet hoe beledigend die cartoon is voor ons. Hij kan zich blijkbaar alleen verplaatsen in de joden maar niet in de moslims.
    Tja ik heb gewoon heel weinig met de personages uit een oud boek waarvan nog niet eens onomstotelijk van vaststaat dat ze überhaupt ergens nuttig voor zijn geweest of hebben bestaan! (dit heb ik overigens ook met Jezus, Buddha, Horus, Mozes, kaboutertjes, heksen etc... allemaal karakters die leuk zijn in een goed boek maar waarvan de kans groot is dat ze fictief zijn) Maar ben dan zelf ook zo atheïstisch als de pest dus voor mij pics and prove or it didn't happen...

    En zoals ik al had uitgelegd voor mij is het alleen smakeloos als er directe verwanten/nabestaanden/overlevenden bij betrokken zijn. Helaas valt Mohammed hier niet onder.

    O ben trouwens niet tegen het verbieden van ook maar een of andere belediging of cartoon die een hele groep beledigt of dit nou pvv'ers, moslims, joden of iets anders betreft zolang je een groep beledigt heb je altijd elkaar nog om steun te vinden Vind sommige dingen alleen erg smakeloos.

    @cholitzu
    Tja je mag Al Capone van mij gerust ridiculiseren hoor! Hij heeft alleen minder doden op zijn geweten dan Mohammed en hij hield de drankvoorraad van Chicago tenminste nog op peil! Maar wil vanaf nu wel inhoudelijk verder in dit debat dus als je wilt mag je nog wel een tegenargument op dit punt geven ga er alleen niet verder op in dan, 't is maar dat je het weet....

  21. #46
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Ik ben een moslim en ik weet hoe beledigend die cartoon is voor ons. Hij kan zich blijkbaar alleen verplaatsen in de joden maar niet in de moslims.
    Geert Wilders heeft veel stemmen gekregen waardoor hij wat te zeggen heeft. Dit, omdat Nederland een democratie is. Als je het daar niet mee eens bent ''dan heb je gewoon pech''. Ik wil niet zeggen dat al zijn ideeën moeten kloppen, maar wie kan dit wel zeggen? Ik vind niemand.
    Er bestaat geen perfect systeem denk ik. Het ene is weer goed voor ons, maar weer slecht voor de natuur.

    Off topic:
    Al met al wil ik nog even mijn mening uiten over geloven. Natuurlijk snap ik wel dat je in een god wil geloven, omdat het je een prettig gevoel geeft. Alleen ik vind het na goed nadenken toch wel een onzin verhaal. Als je naar de geschiedenis kijkt dachten mensen niet goed na bij een verschijnsel, zoals onweer. Mensen dachten bijvoorbeeld dat hun god boos op hun was. Later in de geschiedenis is het verschijnsel verklaarbaar geworden, waardoor mensen weten dat het niet door een God komt. Ik vind het dus raar dat mensen nog in een god geloven.
    Last edited by Pansier; 15-02-2011 at 16:59.

  22. #47
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Pansier, de link die je geeft refereert naar een blog van iemand en is eerder bedoelt als satire (maatschappij kritische grapjes) over de gedachtegang van Wilders. De PVV heeft geen plannen voor verplichte euthenasie hoor

  23. #48
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    647
    vCash
    30000

    Default

    Ik zou dat euthanasie verhaal maar met een korreltje zout nemen...

  24. #49
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Geert Wilders heeft veel stemmen gekregen waardoor hij wat te zeggen heeft. Dit, omdat Nederland een democratie is. Als je het daar niet mee eens bent ''dan heb je gewoon pech''. Ik wil niet zeggen dat al zijn ideeën moeten kloppen, maar wie kan dit wel zeggen? Ik vind niemand.
    Al wil ik even duidelijk maken dat Geert Wilders wel naar mijn mening gestoorde ideeën heeft, zoals euthanasie voor 65+ verplicht bron: http://www.vkblog.nl/bericht/300046/...2B%C2%92ers%3F
    Er bestaat geen perfect systeem denk ik. Het ene is weer goed voor ons, maar weer slecht voor de natuur.

    Off topic:
    Al met al wil ik nog even mijn mening uiten over geloven. Natuurlijk snap ik wel dat je in een god wil geloven, omdat het je een prettig gevoel geeft. Alleen ik vind het na goed nadenken toch wel een onzin verhaal. Als je naar de geschiedenis kijkt dachten mensen niet goed na bij een verschijnsel, zoals onweer. Mensen dachten bijvoorbeeld dat hun god boos op hun was. Later in de geschiedenis is het verschijnsel verklaarbaar geworden, waardoor mensen weten dat het niet door een God komt. Ik vind het dus raar dat mensen nog in een god geloven.
    Je slaat de plank volledig mis. Waar zeg ik dat ik moeite heb met de vrijheid van meningsuiting. Geert lijkt er meer moeite mee te hebben dan ik.
    Max. 400 x 125

  25. #50
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Ah dankje . Ik elke keer vertellen tegen klasgenoten en schijnt dat ik niet goed oplet xD
    Nu vind ik geert wilders weer een toffere gozer
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •