MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 17 of 17

Thread: Help

  1. #1
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default Help

    Ik kan op internet nergens een samenvatting vinden van het boek:
    Niets verandert van Frank Verkuijl.

    Kan iemand me helpen?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  2. #2
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    115
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Ik kan op internet nergens een samenvatting vinden van het boek:
    Niets verandert van Frank Verkuijl.

    Kan iemand me helpen?

    Alstublieft.......

    http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-...ct_description

  3. #3
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Dat is geen samenvatting, het is een beschrijving en een recensie. Wat ik nodig heb is een samenvatting van het verhaal die ik niet kan vinden.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  4. #4
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Reps als je een samenvatting voor me hebt
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  5. #5
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    maak t gewoon zelf lui menneke,,, ik haalde toen dr tijd alles van scholieren.com.... weet niet of dat nog zo is/kan... succes iig
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  6. #6
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    5.251
    vCash
    126000

    Default

    Hahaha wanhopige scholier opzoek naar een samenvatting van een boek! Geweldig ik zie mezelf terug!

    Succes ermee!!

  7. #7
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Naja kijk, ik heb een beetje een dement geheugen. Ik lees een boek alleen daarna weet ik alles niet meer zo goed. Dan lees ik een keer de samenvatting en dan weet ik weer wat ik gelezen heb en kan ik uit mijn eigen woorden een samenvatting maken.

    Ik ben geen lui menneke!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  8. #8
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Stond trouwens wel een mop in het boek die door Oom Frits wordt verteld :
    Hoe wordt een turkse vrouw zwanger?
    Die vent spuit z'n kwakkie tegen de muur en de vliegen doen de rest.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  9. #9
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Nu wil ik toch even mijn gelijk dat ik niet lui ben, hier de zelfgemaakte samenvatting:
    Als je fouten ziet graag even laten weten, zodat ik deze kan verbeteren BVD.

    1. (Het verhaal begint op een vooruitzicht, dit is het vervolg op het verhaal) Het was de begrafenis van Anna, Wim’s verloofde. ‘’Deze was vermoord door Wim. ‘’De begrafenis was werkelijk fantastisch. Het was echt prachtig. De zon scheen, er was geen zuchtje wind. De rouwstoet bewoog zich traag en zwijgzaam naar het graf.’’ (Citaat) Hierdoor weet je al dat Wim een beetje gestoord is. De vader en moeder van Anna, de heer en mevrouw Bloemendaal waren ook aanwezig en keken Wim alleen aan met een kille blik. Ze vonden dat het Wim zijn schuld was dat Anna dood was. Na de begrafenis was er nog een receptie, maar iedereen was al snel weg. Later ging hij naar huis en hij was blij dat hij van Anna af was. Hij wilde het gaan vieren met een whisky, en bedacht plannen om naar Las Vegas te gaan om te feesten, maar hij kon niet meer helder denken. Hij wilde zijn verhaal kwijt.
    Wim laat weinig verdriet zien. Hij is zelfs een beetje blij dat hij van Anna af is.
    2. Wim kwam op school en hoorde het verhaal dat een klasgenootje (Kukel) dood was gegaan. Hij had namelijk een soldeerbout onder het water gehouden terwijl de stekker er nog inzat, hij was geëlektriseerd. Op school was dit een grote grap en iedereen lachte erom dat hij zo stom kon zijn. Ze zagen de tragedie er niet van in. Na school ging Wim samen met Dregt het bos in. Het bos was van een boer met een hond waar Wim erg bang van was, maar samen met Dregt durfde hij er wel heen. Normaal ging hij erdoorheen, omdat hij anders heel ver moest omlopen. Daarvoor wilde hij het risico wel nemen. In het bos vonden ze een vogel die bijna dood was. Ze hebben de kop eraf gesneden, de organen eruit gehaald, de vleugels eraf getrokken, verbrand, (want kukel was ook verbrand)en zo begraven. Dregt moest naar huis en vroeg of Wim het kon afmaken. Wim maakte een geheim teken erop zodat hij en Dregt hem altijd konden terugvinden. Daarna kwam de boer en greep hem hard bij zijn nek. De boer vertelde hem dat als hij nog naar huis wilde, hij eerst moest betalen. Hij moest al zijn bezittingen afstaan, maar het was niet genoeg. De boer kwam erachter dat er iets begraven was en liet de hond het uitgraven. De hond greep de vogel en schudde het wild rond. Toen de hond afgeleid was kon Wim ontsnappen.
    Wim doet zich stoer voor als hij bij zijn vrienden is, maar bij het voorval van de boer laat hij zien dat hij niet zo stoer is als hij zich voordoet.
    3. Wim rende snel naar huis en waste zijn handen af. Zijn moeder vroeg waarom hij zo laat thuis was en hij zei dat hij moest nablijven. Hij krijgt te horen dat ze een schoonmaker in huis krijgen, Fé. Ze komt uit de Filippijnen. Er kwam veel bezoek, omdat Wim’s vader zijn 10e babywinkel had geopend. Na het feest ging hij een peuk roken die hij had gepikt uit een pakje dat nog op tafel stond. Hij hoorde geklop en ging kijken. Hij zag dat oom Christiaan en Tante Tineke aan het vrijen waren. Oom Christiaan zag hem en schreeuwde: ‘Donder op!’. Wim had een goede uitslag voor zijn Cito-toets en kreeg daarom een cadeau van zijn vader. Zijn vader had een zijlboot voor hem gekocht en leerde hem zijlen.

    4. Op de middelbare school liep het echter mis met Wim’s cijfers. Hij was de eerste paar jaar door gekomen, doordat zijn vader telkens op het eind voor hem opkwam, zodat hij alsnog over kon gaan. Wim wilde niet verder leren. Zijn vader was woest, want hij wilde dat Wim zijn winkels overnam. Wim mocht niet mee op zomervakantie, omdat hij van zijn vader moest studeren, zodat hij volgend jaar niet alsnog blijft zitten. Toen het zover was en zijn ouders op vakantie waren kwam Fé zijn kamer binnen. Ze had een trieste mededeling: Wim’s ouders waren overleden in een auto ongeluk. Fé begon te huilen. Wim vond het niet erg en voelde een lachbui opkomen. Fé regelde alles voor de bruiloft van Wim’s ouders. Na de begrafenis kwam er bezoek voor Wim, meneer Bloemendaal, de juridisch adviseur van pa’s winkelketen. Hij vertelde dat Wim nu eigenaar was. Hij zei dat hij wist dat Wim de winkels nu nog niet kon leiden. Wim zou 5000 gulden per maand krijgen van de winst. Wanneer hij 21 was kreeg hij volle beschikking over het geld. Meneer Bloemendaal zei dat hij zijn voogd was en dat Wim bij hem kon intrekken, maar dit wees Wim af. Hij bleef in zijn ouders huis wonen waar Fé schoonmaakte.
    5. Vanaf dat moment ging Wim alleen nog maar feesten. Hij dronk en rookte veel. Vanuit een bar ging Wim met een meisje naar het park. Hij ging in het gras liggen met haar. Zij wilde niet en Wim verkrachtte haar. Later ging hij naar een hoerenbar, maar hij had niet genoeg geld om binnen te komen en werd weggestuurd. Hij zag een man fietsen. Hij smeet hem van zijn fiets af en stool zijn portemonnee. En ging alsnog de bar binnen. In de bar zag hij Dregt zitten van vroeger. Hij maakte er een praatje mee en gaf later een feestje in zijn eigen huis met Dregt en een paar vrienden van hem.
    6. Wim was uiteindelijk toch bij meneer Bloemendaal ingetrokken. Wim versierde Anna. Hij was verliefd op haar. Uiteindelijk werden ze een stel en kregen een kindje, Laura. Anna was dol op het kindje, maar Wim voelde er weinig voor. Op een dag ging Anna samen met haar vriendin sporten en Fé ging boodschappen doen. Wim zat tv te kijken terwijl Laura in haar wiegje lag te slapen. Het was erg stil en Wim besloot eens te gaan kijken bij Laura. Hij deed de deur open en zag dat Laura klem was komen te zitten tussen de wieg en zichzelf had opgehangen. Wim toonde geen gevoelens en ging douchen. Fé en Anna kwamen tegelijkertijd thuis en Anna ging naar het kindje kijken. Wim hoorde een harde schreeuw. Anna en Fé waren erg overstuur van de dood van het kindje.
    7. Vanaf die tijd ging het tussen Wim en Anna mis in de relatie. Wim gaf Anna geen enkele troost bij het verwerken van Laura’s dood. Vader en moeder Bloemendaal vonden dit ook niet kunnen en waren boos op Wim. Anna zocht troost bij de buurman die zijn vrouw was verloren en wist hoe het voelde. Wim dacht dat ze vreemdging met hem. Op een avond was hij het zat en ging uit waar hij iemand ontmoette en ermee vreemdging. Toen hij de volgende ochtend thuiskwam liep het weer uit op een ruzie tussen Wim en Anna. Wim zei dat ze zeker wel wilde weten waar hij die nacht was geweest. Ze zei dat ze het wel dacht te weten en gaf er eigenlijk ook niets om. Het werd van kwaad tot erger en uiteindelijk hield Wim Anna vast in bed en spoot medicijnen in haar bovenbeen waardoor ze kwam te overlijden…
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  10. #10
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    1. (Het verhaal begint met een vooruitzicht, dit is het vervolg op het verhaal) Het was de begrafenis van Anna, Wim’s verloofde. ‘’zij was vermoord door Wim. ‘’De begrafenis was werkelijk fantastisch, echt prachtig. De zon scheen, en er was geen zuchtje wind. De rouwstoet bewoog zich traag en zwijgzaam naar het graf.’’ (Citaat) Hierdoor weet je al dat Wim een beetje gestoord is. De vader en moeder van Anna, de heer en mevrouw Bloemendaal, waren ook aanwezig en keken Wim alleen aan met een kille blik. Ze vonden dat het Wim zijn schuld was dat Anna dood was. Na de begrafenis was er nog een receptie, maar iedereen was al snel weg. Later ging Wim naar huis en hij was blij dat hij van Anna af was. Hij wilde het gaan vieren met een glas whisky, en bedacht plannen om naar Las Vegas te gaan om te feesten, maar hij kon niet meer helder denken. Hij wilde zijn verhaal kwijt.
    Wim laat weinig verdriet zien, hij is zelfs blij dat hij van Anna af is.
    2. Wim kwam op school en hoorde het verhaal dat een klasgenootje (Kukel) dood was gegaan. Hij had namelijk een soldeerbout onder het water gehouden terwijl de stekker er nog inzat, hij was geëlektriseerd. Op school was dit een grote grap en iedereen lachte erom dat hij zo stom kon zijn. Ze zagen de tragedie er niet van in. Na school ging Wim samen met Dregt het bos in. Het bos was van een boer met een hond waar Wim erg bang voor was, maar samen met Dregt durfde hij er wel heen. Normaal ging hij erdoorheen, omdat hij anders heel ver moest omlopen. Daarvoor wilde hij het risico wel nemen. In het bos vonden ze een vogel die bijna dood was. Ze hebben zijn kop eraf gesneden, de organen eruit gehaald, de vleugels eraf getrokken, verbrand, (want kukel was ook verbrand) en zo begraven. Dregt moest naar huis en vroeg of Wim het kon afmaken. Wim maakte een geheim teken erop zodat Dregt en hij hem altijd konden terugvinden. Daarna kwam de boer en greep Wim hem hard bij zijn nek. De boer vertelde hem dat als hij nog naar huis wilde, hij eerst moest betalen. Hij moest al zijn bezittingen afstaan, maar dat was niet genoeg. De boer kwam erachter dat er iets begraven was en liet de hond het uitgraven. De hond greep de vogel en schudde het wild rond. Toen de hond afgeleid was kon Wim ontsnappen.
    Wim doet zich stoer voor als hij bij zijn vrienden is, maar bij het voorval van de boer laat hij zien dat hij niet zo stoer is als hij zich voordoet.
    3. Wim rende snel naar huis en waste zijn handen. Zijn moeder vroeg waarom hij zo laat thuis was en Wim vertelt dat hij moest nablijven. Hij krijgt te horen dat ze een schoonmaker in huis krijgen, Fé. Ze komt uit de Filippijnen. Er kwam veel bezoek, omdat Wim’s vader zijn 10e babywinkel had geopend. Na het feest ging hij een peuk roken die hij had gepikt uit een pakje dat nog op tafel stond. Hij hoorde geklop en ging kijken. Hij zag dat oom Christiaan en Tante Tineke aan het vrijen waren. Oom Christiaan zag hem en schreeuwde: ‘Donder op!’. Wim had een goede uitslag voor zijn Cito-toets en kreeg daarom een cadeau van zijn vader. Zijn vader had een zeilboot voor hem gekocht en leerde hem zeilen.

    4. Op de middelbare school liep het echter mis met Wim’s cijfers. Hij was de eerste paar jaar door gekomen, doordat zijn vader telkens op het eind voor hem opkwam, waardoor hij alsnog over kon gaan. Wim wilde niet verder leren. Zijn vader was woest, want hij wilde dat Wim zijn winkels overnam. Wim mocht niet mee op zomervakantie, omdat hij van zijn vader moest studeren, zodat hij volgend jaar niet alsnog zou blijven zitten. Toen het zover was en zijn ouders op vakantie waren kwam Fé zijn kamer binnen. Ze had een trieste mededeling: Wim’s ouders waren omgekomen bij een auto ongeluk. Fé begon te huilen. Wim vond het niet erg en voelde een lachbui opkomen. Fé regelde alles voor de begrafenis van Wim’s ouders. Na de begrafenis kwam er bezoek voor Wim, meneer Bloemendaal, de juridisch adviseur van de winkelketens van zijn vader. Hij vertelde dat Wim nu de eigenaar was. Hij zei dat hij wist dat Wim de winkels nu nog niet kon leiden. Wim zou 5000 gulden per maand krijgen van de winst. Wanneer hij 21 was kreeg hij volle beschikking over het geld. Meneer Bloemendaal zei dat hij zijn voogd was en dat Wim bij hem kon intrekken, maar dit wees Wim af. Hij bleef in het huis van zijn ouders wonen waar Fé schoonmaakte.
    5. Vanaf dat moment ging Wim alleen nog maar feesten en hij dronk en rookte veel. Vanuit een bar ging Wim met een meisje naar het park. Hij ging in het gras liggen met haar. Zij wilde niet en Wim verkrachtte haar. Later ging hij naar een hoerenbar, maar hij had niet genoeg geld om binnen te komen en werd weggestuurd. Hij zag een man fietsen. Hij smeet hem van zijn fiets af en stool zijn portemonnee. En ging alsnog de bar binnen. In de bar zag hij Dregt zitten van vroeger. Hij maakte een praatje met Dregt en gaf later een feestje in zijn eigen huis met Dregt en een paar vrienden van hem.
    6. Wim was uiteindelijk toch bij meneer Bloemendaal ingetrokken. Wim versierde Anna, hij was verliefd op haar. Uiteindelijk werden ze een stel en kregen een kindje genaamd Laura. Anna was dol op het kindje, maar Wim voelde er weinig voor. Op een dag ging Anna samen met haar vriendin sporten en Fé ging boodschappen doen. Wim zat tv te kijken terwijl Laura in haar wiegje lag te slapen. Het was erg stil en Wim besloot eens te gaan kijken bij Laura. Hij deed de deur open en zag dat Laura klem was komen te zitten tussen de wieg en zichzelf had opgehangen. Wim toonde geen gevoelens en ging douchen. Fé en Anna kwamen tegelijkertijd thuis en Anna ging naar het kindje kijken. Wim hoorde een harde schreeuw. Anna en Fé waren erg overstuur van de dood van het kindje.
    7. Vanaf die tijd ging het tussen Wim en Anna mis in de relatie. Wim gaf Anna geen enkele troost bij het verwerken van Laura’s dood. Vader en moeder Bloemendaal vonden dit ook niet kunnen en waren boos op Wim. Anna zocht troost bij de buurman die zijn vrouw was verloren en wist hoe Anna zich voelde. Wim dacht dat ze vreemdging met hem. Op een avond was hij het zat en ging uit waar hij iemand ontmoette, hij ging vreemd met haar. Toen hij de volgende ochtend thuiskwam liep het weer uit op een ruzie tussen Wim en Anna. Wim zei dat ze zeker wel wilde weten waar hij die nacht was geweest maar Anna zei dat ze het wel dacht te weten en gaf er eigenlijk ook niets om. Het werd van kwaad tot erger en uiteindelijk hield Wim Anna vast in bed en spoot medicijnen in haar bovenbeen waardoor ze kwam te overlijden…
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  11. #11
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    Zeilboot met ij en leren zijlen

    Ook bruiloft en begrafenis verwarren

    Nouja er zijn in iedergeval wat foutjes uitgehaald die ik zo snel kon zien.

    Mvg T.
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  12. #12
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    1
    vCash
    126000

    Default answer

    Kill yourself)

  13. #13
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    1.Ze vonden dat het Wim zijn schuld was dat Anna dood is.
    Be a Warrior, not a Worrier

  14. #14
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    wat een kut boek als je t zo leest

  15. #15
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    wat een kut boek als je t zo leest
    Tjah, dat denk ik bij bijna alle boeken
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  16. #16
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Tjah, dat denk ik bij bijna alle boeken
    hahaha gelijk heb je.....ik wacht altijd op de film

  17. #17
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    hahaha gelijk heb je.....ik wacht altijd op de film
    Haha ik ook. Ik kwam er pas achter dat de boeken van LOTR bestonden nadat ik de films keek .
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •