MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 51
  1. #1
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default Nieuwe regels WFCA/MMA

    Onderstaande mail van Hans Loeffen (matchmaker WFCA) trof ik in mijn mailbox aan. De WFCA past zijn MMA regels op het amateurniveau aan;

    Quote Originally Posted by H.Loeffen

    Sportschoolhouders, managers en trainers.
    De reglementen van WFCA / MMA zijn aangepast.
    Bij de amateurs is stoten naar het hoofd tijdens het grond gevecht toegestaan.
    Natuurlijk kan er in overleg met promotor/trainer/vechter van worden afgezien.
    dat dient u dan ook met de inschrijving direct aan te geven.
    De reglementen zitten in de bijlage.

    Met vriendelijke sportgroet,
    Kind regards,
    Hans Loeffen
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Groningen
    Posts
    796
    vCash
    126000

    Default

    Vind het geen goede zet. Krijg je alleen maar lompe beukpartijen

  3. #3
    Join Date
    May 2009
    Location
    Tilburg
    Posts
    373
    vCash
    126000

    Default

    Eindelijk!!!!! Nu alleen nog 3 x 5 min bij de profs en we kunnen eindelijk beetje mannelijk gaan worden!!

  4. #4
    Join Date
    May 2009
    Location
    Tilburg
    Posts
    373
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by SjorsWilms View Post
    Vind het geen goede zet. Krijg je alleen maar lompe beukpartijen
    Bullshit, als je technish ben weet je hoe je je op de grond tegen "beuken" kan verdedigen!!

  5. #5
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Groningen
    Posts
    796
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Surrender View Post
    Bullshit, als je technish ben weet je hoe je je op de grond tegen "beuken" kan verdedigen!!
    Hoe denk je dat 2 amateurs zullen vechten bij hun eerste wedstrijd?? Absoluut niet technisch, en helemaal niet als ze door mogen stoten wanneer de tegenstander op de grond ligt.

  6. #6
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    De keuze wordt gegeven, ik vindt het een goede zet...

    Als je gewoon aangeeft dit niet te willen, wordt er logischerwijs een tegenstander gezocht die dit ook niet wil... Goede zet dus imo
    Last edited by Slome; 07-01-2011 at 19:11.
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  7. #7
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.680
    vCash
    125750

    Default

    Slimme zet. Heel veel organisators weken om deze reden uit naar de Nover

  8. #8
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Groningen
    Posts
    796
    vCash
    126000

    Default

    Rings

    ARTIKEL 13 GRONDGEVECHT

    2) Het is niet toegestaan te stoten naar het hoofd indien één of beide deelnemers contact maakt met de vloer, anders dan met de voeten.

  9. #9
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Nu nog een paar goede MMA scheidsrechters erbij en het komt goed!

  10. #10
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.733
    vCash
    126000

    Default

    goede zaak dit, we komen we wel

  11. #11
    Join Date
    May 2009
    Location
    Tilburg
    Posts
    373
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Nu nog een paar goede MMA scheidsrechters erbij en het komt goed!
    X2

  12. #12
    Join Date
    May 2009
    Location
    Tilburg
    Posts
    373
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by SjorsWilms View Post
    Hoe denk je dat 2 amateurs zullen vechten bij hun eerste wedstrijd?? Absoluut niet technisch, en helemaal niet als ze door mogen stoten wanneer de tegenstander op de grond ligt.
    Ik denk dat ze zo zullen leren dat er een verschill bestaat tussen MMA en grappling en dat ze dan in de toekomst echte MMA vechters zullen worden en geen lay and pray artiesten zoals de meeste Nederlandse MMA vechters! Er bestaat trouwens nog Shooto voor degene die die ground and pound niet aan willen gaan!!

  13. #13
    Join Date
    Jan 2005
    Posts
    311
    vCash
    126000

    Default

    Nederlands grondniveau zal hierdoor niet stijgen en de aansluiting met het buitenland niet makkelijker maken.
    Laat een beginner eerst eens minimaal 5 partijen winnen zonder stoten naar het hoofd kan hij derest van zijn carriere altijd nog met pounden vechten.Bovendien als je toch al het risico neemt om te vechten met stoten naar het hoofd waarom dan niet meteen door naar de b en geld ervoor vangen.Hierdoor willen mensen nog sneller naar de b/semi pro klassen gaan en welke promoter gaat en kan dat betalen??? we hebben al zoveel mma promoters in NL. niet dus!!!

    ps welke organisaties wijken uit naar de Nover dan ?Wil wel eens weten waar die MMA organisaties in nl dan zijn?
    Last edited by Jetli; 07-01-2011 at 22:57.

  14. #14
    Join Date
    Nov 2007
    Posts
    1.453
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Surrender View Post
    Ik denk dat ze zo zullen leren dat er een verschill bestaat tussen MMA en grappling en dat ze dan in de toekomst echte MMA vechters zullen worden en geen lay and pray artiesten zoals de meeste Nederlandse MMA vechters! Er bestaat trouwens nog Shooto voor degene die die ground and pound niet aan willen gaan!!
    Sorry, maar ik ken geen enkele Nederlandse lay and pray vechters... Lay and pray zie je volgens mij juist meer bij worstelaars en dat is nou niet echt de sterkste kant van de meeste MMA vechters in Nederland! Wat ik wel met je eens ben is dat veel grapplers op amateur regels zonder stoten naar het hoofd vaak alleen hun grappling skills gebruiken in een MMA partij, maar lay and pray vind ik toch echt iets anders.

    Ben benieuwd hoe de nieuwe regels aanslaan bij de promoters, vechters en het publiek.
    The dictionary is the only place where succes comes before work.

    www.sportfood.nl

  15. #15
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Wij hebben al jaren de regels die binnen het Shooto toegepast worden, of die van de IMA
    Dat zijn prima regels die goed op elkaar aansluiten

    Ik weet zeker dat als men even Ino of Martijn mailt dat ze de regels graag willen delen met hun

    Zo is er meer transparantie voor de atleten

  16. #16
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by Slome View Post
    De keuze wordt gegeven, ik vindt het een goede zet...

    Als je gewoon aangeeft dit niet te willen, wordt er logischerwijs een tegenstander gezocht die dit ook niet wil... Goede zet dus imo
    x2
    Be a Warrior, not a Worrier

  17. #17
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Washington DC
    Posts
    556
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het niets, als je op de grond wilt stoten naar het hoofd moet je gewoon veel partijen maken en dan pro worden.
    Nieuwelingen klasse in het kickboxing is toch ook zonder knieen naar het hoofd en zo? Da's toch niet voor niets?

  18. #18
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Groningen
    Posts
    796
    vCash
    126000

    Default

    Beginnend MMAers gaan volgens mij ook minder snel de ring in omdat je gewoon sneller KO gaat...

    Quote Originally Posted by Surrender View Post
    Ik denk dat ze zo zullen leren dat er een verschill bestaat tussen MMA en grappling en dat ze dan in de toekomst echte MMA vechters zullen worden en geen lay and pray artiesten zoals de meeste Nederlandse MMA vechters! Er bestaat trouwens nog Shooto voor degene die die ground and pound niet aan willen gaan!!
    Dit geeft de lay and prayers alleen meer "macht". Gewoon op de ander liggen en soms ff een stomp geven zodat de scheids het grondgevecht niet stop zet (door te weinig actie).

  19. #19
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by SjorsWilms View Post
    Vind het geen goede zet. Krijg je alleen maar lompe beukpartijen
    Quote Originally Posted by Jetli View Post
    Nederlands grondniveau zal hierdoor niet stijgen en de aansluiting met het buitenland niet makkelijker maken.
    Laat een beginner eerst eens minimaal 5 partijen winnen zonder stoten naar het hoofd kan hij derest van zijn carriere altijd nog met pounden vechten.Bovendien als je toch al het risico neemt om te vechten met stoten naar het hoofd waarom dan niet meteen door naar de b en geld ervoor vangen.Hierdoor willen mensen nog sneller naar de b/semi pro klassen gaan en welke promoter gaat en kan dat betalen??? we hebben al zoveel mma promoters in NL. niet dus!!!

    ps welke organisaties wijken uit naar de Nover dan ?Wil wel eens weten waar die MMA organisaties in nl dan zijn?
    In Amerika wordt er bij zowel prof als amateurs met stoten naar het hoofd gevochten.
    In Japan ook.
    Snap niet wat er veiliger aan is om dit zonder te doen, je leert een totaal verkeerde stijl van vechten aan en BJJ'ers zijn het grote voordeel op hun rug kwijt.

    Bovendien, is het wel zo dat scheidsrechters bij amateurs veel sneller inspringen en een partij stoppen op een ground en pound dan bij prof's.

    Quote Originally Posted by Strange Cutbean View Post
    Ik vind het niets, als je op de grond wilt stoten naar het hoofd moet je gewoon veel partijen maken en dan pro worden.
    Nieuwelingen klasse in het kickboxing is toch ook zonder knieen naar het hoofd en zo? Da's toch niet voor niets?
    Nogal een kromme vergelijking, een knie op je kop is wat anders dan een stoot.
    Bij nieuwelingen kickboxen zeg je toch ook niet dat je niet naar het hoofd mag stoten?
    Das een beter voorbeeld lijkt me.
    Fighting is poetry in motion

  20. #20
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Groningen
    Posts
    796
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    In Amerika wordt er bij zowel prof als amateurs met stoten naar het hoofd gevochten.
    Nogal een kromme vergelijking, een knie op je kop is wat anders dan een stoot.
    Bij nieuwelingen kickboxen zeg je toch ook niet dat je niet naar het hoofd mag stoten?
    Das een beter voorbeeld lijkt me.
    Een knie naar het hoofd doet erg veel schade en stoot naar het hoofd, wanneer je ligt, ook. Dus ik vind het wel een goede vergelijking!

  21. #21
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by SjorsWilms View Post
    Een knie naar het hoofd doet erg veel schade en stoot naar het hoofd, wanneer je ligt, ook. Dus ik vind het wel een goede vergelijking!
    Lol, dat valt zéker in vergelijking met een knie echt wel mee.
    En dan spreek ik uit ervaring.
    Fighting is poetry in motion

  22. #22
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Groningen
    Posts
    796
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Lol, dat valt zéker in vergelijking met een knie echt wel mee.
    En dan spreek ik uit ervaring.
    Heb jij wedstrijden gedaan waarbij je een knie naar het hoofd kreeg and GnP kreeg??

  23. #23
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by SjorsWilms View Post
    Heb jij wedstrijden gedaan waarbij je een knie naar het hoofd kreeg and GnP kreeg??
    Ik heb idd in mijn wedstrijden meegemaakt dat ik vol op mn bek geknie'd. brak hierbij overigens m'n neus.
    Maar ik heb geen profervaring als je dat bedoelt.
    Bij een GnP is het eigenlijk heel simpel, als je geen zin hebt vouw je je ellebogen om je gezicht en komt de scheids ertussen en dan is het snel klaar, zeker bij amateur.
    En een goeie GnP maken doen er maar weinig, is helemaal niet zo makkelijk als het lijkt.
    Knieën zijn op de grond nogsteeds verboden volgens mij (en dat is maar goed ook).
    Fighting is poetry in motion

  24. #24
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    18
    vCash
    126000

    Default

    ik vind het niet echt een geweldig idee, waarom zouden ze dan een nieuweling partij draaien, als ze in de B betaald krijgen? en ze lopen net zoveel risico. En een GnP kan echt wel schadelijk zijn en ik vind dat de beginners daar toch tegen beschermd moeten worden.

  25. #25
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by maaskantje View Post
    ik vind het niet echt een geweldig idee, waarom zouden ze dan een nieuweling partij draaien, als ze in de B betaald krijgen? en ze lopen net zoveel risico. En een GnP kan echt wel schadelijk zijn en ik vind dat de beginners daar toch tegen beschermd moeten worden.
    Niemand zegt ook dat dat niet zo is, maar waarom dan in Amerika en Japan wel?
    Dat zijn landen die toch al een stuk vooruit lopen op het MMA en het gaat daar prima.
    Fighting is poetry in motion

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •