MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 62
  1. #1
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    2.627
    vCash
    124333

    Default Ook vechtsportgala's onder wet bibob

    De Wet bibob wordt drastisch uitgebreid. Dit betekent dat de gemeente straks niet alleen in de horeca en de prostitutie vergunningen kan weigeren of intrekken, maar bijvoorbeeld ook de organisatie van vechtsportgala's mag gaan verbieden.

    De ministerraad heeft dat vrijdag besloten, maar de uitbreiding van de wet werd pas maandagmiddag bekend gemaakt bij een bezoek van minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) aan de Wallen en politiebureau Beursstraat, zo meldt Het Parool.

    De Wet bibob (bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur) is sinds 2003 van kracht en is bedoeld om naast politie en justitie, ook de overheid in staat te stellen criminaliteit te bestrijden.

    De wet is straks van kracht bij vastgoedtransacties waarbij de overheid als partij betrokken is. Zo moet voorkomen worden dat gemeenten in zee gaan met malafide partijen. Onder de wet vallen straks ook het exploiteren van speelautomaten en het exploiteren van vuurwerk, evenals dus het organiseren van vechtsportgala's.

    Burgemeester Van der Laan pleitte september vorig jaar al voor vechtsportgala's bij de bibob onder te brengen. Hij beschreef de gala's als 'netwerkbijeenkomsten van de georganiseerde misdaad'. Staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) was het eens met Van der Laan en zegde in november toe dat de vechtsportevenementen onder de wet zouden gaan vallen.
    - AT5 Nieuws

    PS: Wie is "Qtie-Pie" overigens? Bij het AT5 artikel staat een foto van MF, met daaronder deze naam.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Vraag me af waarom dit artikel precies gemaakt is. Er wordt werkelijk niks nieuws in gezegd.

  3. #3
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Harrie Nak View Post
    PS: Wie is "Qtie-Pie" overigens? Bij het AT5 artikel staat een foto van MF, met daaronder deze naam.
    AT5 heeft voor dit artikel een verkeerde bronvermelding gebruikt. De foto is gemaakt door Bas Uterwijk.

  4. #4
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Richelieu View Post
    AT5 heeft voor dit artikel een verkeerde bronvermelding gebruikt. De foto is gemaakt door Bas Uterwijk.
    Qtie-Pie is nu aan het bellen met AT5!
    @Harry Nak, Qtie is een member van MF!

  5. #5
    Join Date
    Jun 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    653
    vCash
    126000

    Default

    Zojuist AT5 telefonisch gesproken. De persoon @ AT5 die dit artikel heeft geplaatst, gaat mijn nickname wijzigen in de naam van Bas. @ Glen, thanks voor de info.
    Quote Originally Posted by Glen View Post
    Qtie-Pie is nu aan het bellen met AT5! @Harry Nak, Qtie is een member van MF!

  6. #6
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Welkom in de politiestaat Nederland.
    Nog even en je kan niet eens meer naar de WC gaan zonder toestemming.
    Fighting is poetry in motion

  7. #7
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Vraag me af waarom dit artikel precies gemaakt is. Er wordt werkelijk niks nieuws in gezegd.
    x2
    Be a Warrior, not a Worrier

  8. #8
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Let maar op, straks gaan sportscholen er ook onder vallen....

  9. #9
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Fuck van der Laan. Met zijn lelijke rotkop.

  10. #10
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Fuck van der Laan. Met zijn lelijke rotkop.
    En hij heeft z'n vaste comment weer gemaakt hahaha

  11. #11
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Welkom in de politiestaat Nederland.
    Nog even en je kan niet eens meer naar de WC gaan zonder toestemming.
    Heb jij nooit op school gezeten?

  12. #12
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    De overheden doen wat ze willen. Daar kunnen wij als burgers niets tegen in brengen.

    Als ze dingen gaan verbieden dan gaat het dezelfde kant op als regulering van de prostitutie, dat is ook een mislukking voor de maatschappij maar een redding voor de hotel branche..

    Ik had gehoopt dat ze eens kosten zouden besparen en alle voetbal clubs op hun eigen inkomsten zouden laten draaien, alle kosten die er gemaakt moeten worden voor de zogenaamde fans van sport op kosten van de fans zouden door berekenen.
    Dat zijn zaken waar ik wel iets mee kan of iets aan heb.
    Ik snap nog steeds niet dat er belasting geld naar voetbal gaat?

    Lijkt het niet raadzaam dat we dat eerst oplossen meneer van der Laan......
    Alle kosten die door de voetbal "fans" gemaakt worden is een concreet probleem en er kan ook concreet wat opgelost worden en ik geloof dat we de agenten op betere plekken kunnen gebruiken om echte misdaad zoals verkrachting, beroving, oplichting of moord te mogen oplossen.

    Het is jammer dat, een pak hem beet, 10 idioten het verpesten voor meer dan 400.000 liefhebbers.

  13. #13
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Remco, om even de devil's advocate te spelen; een deel van die lui die beroving, oplichting en moord plegen komen op dit moment vaak bij elkaar op de vechtsport gala's. Dus wat is er dan uiteindelijk mis met deze wetgeving? Liever pro-actief dan wonden likken...

  14. #14
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Dezelfde mensen scholen ook samen op voetbal wedstrijden, dance events zoals Sensation, dus dan moet men alles verbieden als men eerlijk en transparant wil handelen

  15. #15
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Ook voetbal wedstrijden en dance events zullen onder de Bibob wet vallen. Puntje bij paaltje echter, een 'politie onderzoek' heeft ons aangewezen als de klootzakken. Transparantie zal er echter nooit komen met Bibob, onder de noemer 'bescherming van informatie bronnen in het milieu'.

    Ik snap zelf de kritiek volledig, ik zie ook wel enige punten in de kant die ik toch liever niet wil bijstaan. Ik zie het tevens een mogelijkheid voor nieuwe bedrijven om ertussen te komen. Wie weet wat er gebeurt.

  16. #16
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Ik snap zelf de kritiek volledig, ik zie ook wel enige punten in de kant die ik toch liever niet wil bijstaan. Ik zie het tevens een mogelijkheid voor nieuwe bedrijven om ertussen te komen. Wie weet wat er gebeurt.
    Hoe zouden juist door Bibob dan nieuwe mogelijkheden moeten ontstaan? Je zou toch juist zeggen dat wet BIBOB juist een bepaald stigma op de sector zetten en dat bedrijven helemaal niet geassocieerd willen worden met vechtsport?

  17. #17
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Als ik de werking van de Bibob goed begrijp - gaat het niet om 'mogelijk publiek' wat het aantrekt, maar om de integriteit van de aanvrager van de vergunning en een mogelijke investeerder. Als ik nu bijvoorbeeld besluit in 6 maanden een gala op te zetten met de winst van mijn eigen bedrijf zou dat moeten kunnen.

    Daar zie ik dus de nieuwe mogelijkheden, want wie weet, misschien zijn er wel meer lui als ik.

  18. #18
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Als ik de werking van de Bibob goed begrijp - gaat het niet om 'mogelijk publiek' wat het aantrekt, maar om de integriteit van de aanvrager van de vergunning en een mogelijke investeerder. Als ik nu bijvoorbeeld besluit in 6 maanden een gala op te zetten met de winst van mijn eigen bedrijf zou dat moeten kunnen.

    Daar zie ik dus de nieuwe mogelijkheden, want wie weet, misschien zijn er wel meer lui als ik.
    Aangezien ik nog geen investeerders als Philips, Heineken of zelfs maar de kringloop winkel klaar zie staan om gala's te sponsoren gaat het zeker een probleem worden. Maak je maar klaar om niveau gewijs in dezelfde rij te gaan staan als de VS op kickboks gebied.

  19. #19
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Misschien zijn een deel van die grote bedrijven nog niet eens getriggered om mee te doen. Neem nou Heineken, Red Bull, en bijvoorbeeld het merk Axe. Alle drie merken die hun marketing volledig op mannen richten, en daarom allemaal potentieel zijn.

    Als de Bibob besluit de bijl erin te zetten en het doemscenario volgt, zal inderdaad het niveau wat dalen. Omdat logischerwijs de pro-vechters naar het buitenland gaan (waarschijnlijk Japan). Dat zal echter slechts een periode zijn, want er zal vast en zeker iets naar boven komen dat zal proberen alles weer vanouds te maken. Ben ik zeker van.

    Overigens zal misschien een slimmerik wel besluiten alle evenementen net over de grens te doen en zo een groot deel van het Nederlandse publiek bij zich houden... Ik zie eerder mogelijkheden dan een volledig doemscenario.

  20. #20
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Misschien zijn een deel van die grote bedrijven nog niet eens getriggered om mee te doen. Neem nou Heineken, Red Bull, en bijvoorbeeld het merk Axe. Alle drie merken die hun marketing volledig op mannen richten, en daarom allemaal potentieel zijn.

    Als de Bibob besluit de bijl erin te zetten en het doemscenario volgt, zal inderdaad het niveau wat dalen. Omdat logischerwijs de pro-vechters naar het buitenland gaan (waarschijnlijk Japan). Dat zal echter slechts een periode zijn, want er zal vast en zeker iets naar boven komen dat zal proberen alles weer vanouds te maken. Ben ik zeker van.

    Overigens zal misschien een slimmerik wel besluiten alle evenementen net over de grens te doen en zo een groot deel van het Nederlandse publiek bij zich houden... Ik zie eerder mogelijkheden dan een volledig doemscenario.
    Je snapt het niet helemaal. It's Showtime, Slamm of Ultimate Glory kunnen wel snel de grens over. Maar de vechters beginnen op kleine lokale galas. Die elk weekend door het hele land worden gehouden. Die zijn niet interessant voor grote merken met hun 100 -200 bezoekers en die kunnen ook niet even de grens over. En ja. Deze worden vaak door coffeeshops of growshops gesponsort. Bij gebrek aan beters. Prime target voor de BIBOB dus.
    En als die wegvallen daalt het niveau wegens gebrek aan competitie. En waar kweek je dan de Aertsen, Hoosten of Souwers? Mogelijkheden? Noem eens wat.
    Last edited by blackadder; 22-02-2011 at 10:33.

  21. #21
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Er worden hoeveel kleine gala's gegeven hier in Nederland? Ik wens de overheid succes met de mankracht te behalen om de Bibob op al deze gala's toe te passen. 1 of 2 zullen misschien per maand niet doorgaan (bijv. Eastwood Fightnight) maar echt overdreven veel zal dat niet zijn. Van der Laan gaat 't 'm immers naar mijn idee niet zo enorm veel om de kleinere gala's. Een politiek profiel zet je weg door imposante acties, niet door mierenneukerij.

  22. #22
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Was van de week op Haarlem Fight night en er waren allerlei kleine bedrijven die sponsorden en zelfs een kinderdagverblijf. Dat laatste vond ik wel hoopgevend. De hoofdsponsor was wel een coffeeshop.

    Wb. It's Showtime Simon haalt heel veel inkomsten uit de Vip tafels en ik gok dat een hele hoop van die tafels bezet worden door personen die niet kunnen aantonen waar dat geld voor het tafeltje vandaan komt. Voor de rest weet ik niet hoe het met de geldstromen van Simon zit. Maar als VDL eerder met Bibop schermde zal hij toch wel aanleiding hebben om daar vraagtekens bij te zetten.

  23. #23
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Er worden hoeveel kleine gala's gegeven hier in Nederland? Ik wens de overheid succes met de mankracht te behalen om de Bibob op al deze gala's toe te passen. 1 of 2 zullen misschien per maand niet doorgaan (bijv. Eastwood Fightnight) maar echt overdreven veel zal dat niet zijn. Van der Laan gaat 't 'm immers naar mijn idee niet zo enorm veel om de kleinere gala's. Een politiek profiel zet je weg door imposante acties, niet door mierenneukerij.
    T'is nu landelijk. En wie kan zeggen hoe gemeentes het elders aanpakken. Er zullen burgerstiefvaders zat zijn die voor de verandering eens graag daadkrachtig willen lijken door de georganiseerde misdaad aan te pakken door het hun moeilijk te maken om te 'newerken' op galas. En wat krijg je wanneer ambtenaren bergen van aanvragen te verwerken krijgen allemaal mbt vechtsport galas? Er wordt niet meer echt getest. Een paar misschien om de schijn op te houden. En de rest krijgt gewoon een standaard stempel. "REJECTED". En aangezien eeh...'bronnen' en uuh...shit 'beschermt' moeten worden zal het publiek het nooit weten.

  24. #24
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    En de hoeveelheid rellen die hierdoor zullen ontstaan (niet alleen van ons uit, maar ook vanuit politieke partijen) zullen dan niet meer te overzien zijn. Ik had zelf ook al die laksheid bedacht en gewoon een afwijzing te geven ipv onderzoek, maar ik betwijfel dit.

    Als dit gedaan wordt, en de organisator in hoger beroep gaat, en zij geen goed materiaal aan de rechter kunnen tonen vallen ze alsnog door de mand.

    Hoofdsponsoren die coffeeshops zijn... Ok, dat kan ik snappen dat dat vaag blijft. Maar dat kan opgelost worden als er gewoon eens een bedrijf, of meerdere die zich samenvoegen voor dit doel, een goede marketing campagne opzet. Dit is gewoon simpelweg nog nooit gedaan.

  25. #25
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    92
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Er worden hoeveel kleine gala's gegeven hier in Nederland? Ik wens de overheid succes met de mankracht te behalen om de Bibob op al deze gala's toe te passen. 1 of 2 zullen misschien per maand niet doorgaan (bijv. Eastwood Fightnight) maar echt overdreven veel zal dat niet zijn. Van der Laan gaat 't 'm immers naar mijn idee niet zo enorm veel om de kleinere gala's. Een politiek profiel zet je weg door imposante acties, niet door mierenneukerij.
    Dit is heel eenvoudig. Als men een gala gaat organiseren is er een vergunning nodig. De gemeente zal dan meteen de naam en de organisatie van het evenement doorspelen aan de locale politie. Die weet natuurlijk wel met wie men te maken heeft en kan dan de wet bibob toepassen en de vergunning weigeren of intrekken. Er zullen een hoop organisatoren verdwijnen....

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •