MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 26 to 50 of 62
  1. #26
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    92
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    En de hoeveelheid rellen die hierdoor zullen ontstaan (niet alleen van ons uit, maar ook vanuit politieke partijen) zullen dan niet meer te overzien zijn. Ik had zelf ook al die laksheid bedacht en gewoon een afwijzing te geven ipv onderzoek, maar ik betwijfel dit.

    Als dit gedaan wordt, en de organisator in hoger beroep gaat, en zij geen goed materiaal aan de rechter kunnen tonen vallen ze alsnog door de mand.
    .
    De rechter heeft natuurlijk altijd het laatste woorrd, maar ga maar eens procederen tegen de gemeente...Dat kost je een vermogen en een rechter ziet de gemeente tegenover zich en een kickbokspromotor...tel uit je winst...
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    En de hoeveelheid rellen die hierdoor zullen ontstaan (niet alleen van ons uit, maar ook vanuit politieke partijen) zullen dan niet meer te overzien zijn. Ik had zelf ook al die laksheid bedacht en gewoon een afwijzing te geven ipv onderzoek, maar ik betwijfel dit.

    Als dit gedaan wordt, en de organisator in hoger beroep gaat, en zij geen goed materiaal aan de rechter kunnen tonen vallen ze alsnog door de mand.
    Right. Hoger beroep. Want dat is gratis. En de oppositie geeft erg veel om vechtsport promoters en zal een oog in het zeil houden zodat de ambtenaren belast met de BIBOB niet laks worden.
    Hoofdsponsoren die coffeeshops zijn... Ok, dat kan ik snappen dat dat vaag blijft. Maar dat kan opgelost worden als er gewoon eens een bedrijf, of meerdere die zich samenvoegen voor dit doel, een goede marketing campagne opzet. Dit is gewoon simpelweg nog nooit gedaan.
    Ga je gang. Regel maar wat grote bedrijven die bereid zijn tientallen kleine, plaatselijke galas te sponsoren zodat die niet naar de shops hoeven te gaan. Jij bent tenslotte degene die in de BIBOB mogelijkheden ziet. Succes.
    Last edited by blackadder; 22-02-2011 at 11:20.

  3. #28
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik denk dat bureau bibob niet met capciteitsproblemen komt hoor. De horeca sector valt er ook onder en die is toch echt wel wat groter dan vechtsportsector.

    Coffeeshops vallen ook onder BIBOB, dus als de coffeeshop die sponsort door de BIBOB heen is gekomen, zie ik geen aanleiding daarom een vergunning te weigeren.

    Wat misschien meer een gevaar is, is dat promotors wellicht onnodig de nieuwe keuringen vrezen en daarom al bij voorbaat kiezen naar het buitenland te gaan.

  4. #29
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    409
    vCash
    126000

    Default

    Het feit dat organisatoren van vechtsportgala's het nu door de wet BIBOB moeilijk krijgen om sponsors te vinden toont toch wel aan dat de vechtsportwereld en de criminaliteit met elkaar verbonden zijn. Als dit niet zo was kwamen al die geldschieters makkelijk door de keuring heen.

    Desondanks is BIBOB wel een heel ondoorzichtige wet. De criteria voor goedkeuring zijn (volgens mij) niet openbaar.

    Wil de vechtsportwereld professionaliseren, dan moet de onderwereld erbuiten gehouden worden. In plaats van de hele tijd naar voetbal en andere sporten te wijzen moet men naar binnen kijken en de problemen daar aanpakken.

    Wanneer de gala's goed georganiseerd zijn, met een goede sfeer, sportieve gevechten en een rolmodel zoals Remy Bonjasky die ook voor de buitenwereld acceptabel is zou het best kunnen dat grotere bedrijven er wel hun naam aan willen verbinden. Zeker als de sport groeit, en die potentie heeft het wel.

    Adidas bijvoorbeeld maakt al karate- en judopakken. Het zou toch mooi zijn als zo'n grote fabrikant zich ook met kickboksen zou bezighouden.

    MMA is wat dat betreft veel beter georganiseerd.

  5. #30
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    1.322
    vCash
    126000

    Default

    Het grote probleem is niet zozeer het screenen van organisatoren, maar het punt dat een verguning onder de BIBOB wet geweigerd kan worden zonder opgaaf van reden. Ofwel, als mijn burgemeester een hekel heeft aan vechtsporten, er geen zak verstand van heeft en gewoon roept dat het niet doorgaat, heb ik daar niks tegen in te brengen....das een zeer gevaarlijk machtsmiddel. Een groot gala kan nog wel de kans zien om naar een andere provinci te gaan en hopen op een goedkeuring, maar een klein gala dat vaak afhankelijk is van lokale vechters en hun aanhang is dat dus funest.

  6. #31
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    66
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Dezelfde mensen scholen ook samen op voetbal wedstrijden, dance events zoals Sensation, dus dan moet men alles verbieden als men eerlijk en transparant wil handelen

    Als promotor niks te verbergen "transparant" heeft dan is er niks aan de hand toch? Gala's kunnen gewoon georganiseerd worden alleen zonder tuig. Ipv naar andere takken van sport te kijken,. eerst hand in eigen boezem stoppen en je ogen niet dicht doen voor de realiteit?
    Last edited by uraeus; 22-02-2011 at 12:47.
    I would rather live in a world where my life is surrounded by mystery than live in a world so small that my mind could comprehend it.

  7. #32
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Het grote probleem is niet zozeer het screenen van organisatoren, maar het punt dat een verguning onder de BIBOB wet geweigerd kan worden zonder opgaaf van reden. Ofwel, als mijn burgemeester een hekel heeft aan vechtsporten, er geen zak verstand van heeft en gewoon roept dat het niet doorgaat, heb ik daar niks tegen in te brengen....das een zeer gevaarlijk machtsmiddel. Een groot gala kan nog wel de kans zien om naar een andere provinci te gaan en hopen op een goedkeuring, maar een klein gala dat vaak afhankelijk is van lokale vechters en hun aanhang is dat dus funest.
    Volgens mij kan dat niet als je je inschrijft bij de kamer van koophandel en je hebt marketing plan plus een begroting en ja kan aantonen dat je alles incl BTW hebt betaald voor het Gala. Kunnen ze je niks maken.

    Een ander verhaal is. Als je met VIP-tafels gaat werken en deze contant betaald worden dan kan ik begrijpen dat de bibob wet zich ermee gaat bemoeien.


  8. #33
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    66
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Aangezien ik nog geen investeerders als Philips, Heineken of zelfs maar de kringloop winkel klaar zie staan om gala's te sponsoren gaat het zeker een probleem worden. Maak je maar klaar om niveau gewijs in dezelfde rij te gaan staan als de VS op kickboks gebied.

    Wie weet wanneer men een gala organiseert waar geen vage "criminele" figuren op af komt en de promoter ook niet openlijk contact hebt met dit soort figuren en er complete gezinnen op af komen dat het aantrekkelijk wordt voor eventuele sponsoren. Beeldvorming ;-)
    I would rather live in a world where my life is surrounded by mystery than live in a world so small that my mind could comprehend it.

  9. #34
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    66
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Anderson View Post


    Volgens mij kan dat niet als je je inschrijft bij de kamer van koophandel en je hebt marketing plan plus een begroting en ja kan aantonen dat je alles incl BTW hebt betaald voor het Gala. Kunnen ze je niks maken.

    Een ander verhaal is. Als je met VIP-tafels gaat werken en deze contant betaald worden dan kan ik begrijpen dat de bibob wet zich ermee gaat bemoeien.


    De wijze hoe een tafel betaalt wordt is niet het probleem.. degene die een tafel betaalt moet gewoon bekend zijn bij promoter. En vaak weet de promoter niet eens wie een tafel van 5k heeft neergelegd omdat het via via is gegaan en meestal het om witwas praktijken gaat.
    I would rather live in a world where my life is surrounded by mystery than live in a world so small that my mind could comprehend it.

  10. #35
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    1.405
    vCash
    126000

  11. #36
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by uraeus View Post
    Wie weet wanneer men een gala organiseert waar geen vage "criminele" figuren op af komt en de promoter ook niet openlijk contact hebt met dit soort figuren en er complete gezinnen op af komen dat het aantrekkelijk wordt voor eventuele sponsoren. Beeldvorming ;-)
    Wanneer de wet zodanig wordt gewijzigd dat de promoter onder de bezoekers een antecedenten onderzoek mag uitvoeren en vingerafdrukken en DNA mag afnemen zal dat snel voorbij zijn. En ik weet niet naar wat voor soort galas jij gaat. Maar ik zie elke keer genoeg gezinnen.

  12. #37
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    66
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Wanneer de wet zodanig wordt gewijzigd dat de promoter onder de bezoekers een antecedenten onderzoek mag uitvoeren en vingerafdrukken en DNA mag afnemen zal dat snel voorbij zijn. En ik weet niet naar wat voor soort galas jij gaat. Maar ik zie elke keer genoeg gezinnen.
    Zie je ook genoeg criminelen "nieuwe lichting" die veelvuldig gala's bezoeken en niet schromen om te laten zien dat ze niet koosjer zijn?
    Het aantal van dit soort gasten die een gala bezoeken en bekostigen weegt natuurlijk niet op als Hans en Wilma 1 x per jaar met kleine Sjors een gala bezoeken (€ 35,- per kaartje.) Of sluit je voor dat laatste je ogen en heb je het liever over wat er op zondag 15:30 in de Arena rond loopt? Zoals de meesten hier doen...
    I would rather live in a world where my life is surrounded by mystery than live in a world so small that my mind could comprehend it.

  13. #38
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by uraeus View Post
    Zie je ook genoeg criminelen "nieuwe lichting" die veelvuldig gala's bezoeken en niet schromen om te laten zien dat ze niet koosjer zijn?
    Het aantal van dit soort gasten die een gala bezoeken en bekostigen weegt natuurlijk niet op als Hans en Wilma 1 x per jaar met kleine Sjors een gala bezoeken (€ 35,- per kaartje.) Of sluit je voor dat laatste je ogen en heb je het liever over wat er op zondag 15:30 in de Arena rond loopt? Zoals de meesten hier doen...
    Ik loop niet in de arena rond.
    En aangezien jij blijkbaar alle antwoorden hebt leg maar even uit hoe je dat soort lui wilt weren van een openbaar evenement?

  14. #39
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    66
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Ik loop niet in de arena rond.
    En aangezien jij blijkbaar alle antwoorden hebt leg maar even uit hoe je dat soort lui wilt weren van een openbaar evenement?
    Ik ben bij elke gala van i'ts Showtime in de Arena geweest en bij andere "grote" galas in Mokum en ik en vele onder ons hier kunnen ze zo voor je aanwijzen. Dus ik vraag mij nu af naar welke galas jij gaat dat jij deze figuren niet ziet netwerken? Of is het taboe om het er over te hebben?
    I would rather live in a world where my life is surrounded by mystery than live in a world so small that my mind could comprehend it.

  15. #40
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by uraeus View Post
    Ik ben bij elke gala van i'ts Showtime in de Arena geweest en bij andere "grote" galas in Mokum en ik en vele onder ons hier kunnen ze zo voor je aanwijzen. Dus ik vraag mij nu af naar welke galas jij gaat dat jij deze figuren niet ziet netwerken? Of is het taboe om het er over te hebben?
    Ik ga naar gala's in het noorden. En hoe organiseert men nou gala's waar dit soort lui niet op afkomen? Of is dat iets wat anderen maar moeten uitvogelen?
    Last edited by blackadder; 22-02-2011 at 15:15.

  16. #41
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    66
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Ik ga naar gala's in het noorden. En hoe organiseert men nou gala's waar dit soort lui niet op afkomen? Of is dat iets wat anderen maar moeten uitvogelen?

    Jouw reactie is precies wat het gros van vechtsportlandje ook doet..

    zich van de domme houden!

    Doordat dit soort figuren rond lopen op gala's zullen vechters en bezoekers blootgesteld worden aan bepaalde activiteiten die op gala's plaatsvinden.En dan praat ik niet over wat er in de ring gebeurt maar vlak daar achter... Kijk naar Hesdy,Badr,Balrak of naar geliquideerde vechters in het verleden.. waar denk je dat ze dit soort figuren van kennen? Ik denk niet bijvoorbeeld bij de peuterspeelzaal van hun kinderen wat jij?

    Vervolgens loopt men te zeiken dat het imago van de sport sinds Hesdy is opgepakt weer een deuk heeft gekregen bla bla bla is sarcastisch bedoeld neem ik aan? ... Ik vraag me daadwerlijk af wie jullie in de maling nemen? Of het imago ooit goed was hahaha

    Het is zonde van de vechters die dagelijks in de sportschool hangen en hun zwetende best doen om vervolgens afgerekend te worden omdat de promoter zich in laat met bepaalde figuren om zo hun gala mede bekostigen. En vervolgens zeggen dat ze hart voor de sport hebben etc etc bullshit natuurlijk..

    Als ze dat echt hadden dan hadden ze de vechters gerespecteerd en hun fee niet mede met misdaadgeld betaalt
    Last edited by uraeus; 22-02-2011 at 15:31.
    I would rather live in a world where my life is surrounded by mystery than live in a world so small that my mind could comprehend it.

  17. #42
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Is er soms een reden dat je m'n vraag niet beantwoordt?
    En waar hou ik mij van de domme?

  18. #43
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Idd het probleem lijkt me nu we voldoende benoemd, oplossingen zijn een stuk lastiger.

  19. #44
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    66
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Is er soms een reden dat je m'n vraag niet beantwoordt?
    En waar hou ik mij van de domme?

    I rest my case! Met jou valt er niet te praten betreffende dit onderwerp.. mooi roze is niet lelijk (lees bril).
    I would rather live in a world where my life is surrounded by mystery than live in a world so small that my mind could comprehend it.

  20. #45
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default


    Whatever.
    Hou je voortaan dan maar buiten discussies.

  21. #46
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Nouja dan maar wat ideeën van mijn kant. Een aanpak zou misschien kunnen zijn dat je een soort samenwerking met belastingdienst en politie kan opzetten om overzicht te houden over de verkoop van de VIP plaatsen te houden. Op die manier geef je in de eerste plaats aan van goede wil te zijn het probleem op te lossen en schrikt het de doelgroep die het voor witwas praktijken of whatever gebruikt vast wel af.

    Een andere aanpak zou zijn om simpelweg de VIP tafels te schrappen. Ik denk dat de VIP tafels de ongewenste elementen trekken en ook dat dit bewust gebeurt. Een beetje in het kader van het doel heiligt de middelen. We willen een mooi gala en daar hebben we nou eenmaal een smak geld voor nodig, waar die smak geld vandaan komt maakt dan weinig uit. Als dit het geval is heeft het eerste alternatief geen zin, omdat je weet dat er te weinig legale animo is voor VIP tafels.
    Voordeel is dat je meer mensen kwijt kan en de sport opschoont en zodoende meer doorgroeimogelijkheden creëert. Nadeel is dat er waarschijnlijk minder geld zal binnenkomen.

  22. #47
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Nouja dan maar wat ideeën van mijn kant. Een aanpak zou misschien kunnen zijn dat je een soort samenwerking met belastingdienst en politie kan opzetten om overzicht te houden over de verkoop van de VIP plaatsen te houden. Op die manier geef je in de eerste plaats aan van goede wil te zijn het probleem op te lossen en schrikt het de doelgroep die het voor witwas praktijken of whatever gebruikt vast wel af.

    Een andere aanpak zou zijn om simpelweg de VIP tafels te schrappen. Ik denk dat de VIP tafels de ongewenste elementen trekken en ook dat dit bewust gebeurt. Een beetje in het kader van het doel heiligt de middelen. We willen een mooi gala en daar hebben we nou eenmaal een smak geld voor nodig, waar die smak geld vandaan komt maakt dan weinig uit. Als dit het geval is heeft het eerste alternatief geen zin, omdat je weet dat er te weinig legale animo is voor VIP tafels.
    Voordeel is dat je meer mensen kwijt kan en de sport opschoont en zodoende meer doorgroeimogelijkheden creëert. Nadeel is dat er waarschijnlijk minder geld zal binnenkomen.
    Vraag is alleen of dat geen inbreuk op de privacy is. Want je kunt het alleen maar controleren wanneer de tickets op naam worden verkocht. Verder denk ik dat zelfs wanneer men de VIP afschaft bepaalde lui dan gewoon ringside seats gaan kopen.

  23. #48
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    66
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post

    Whatever.
    Hou je voortaan dan maar buiten discussies.
    Ik zou als ik jou was deze raad zelf toepassen in deze thread aangezien jij nergens op in gaat als het wat dieper van stof wordt.

    Lees; zich van de domme houden.

    I would rather live in a world where my life is surrounded by mystery than live in a world so small that my mind could comprehend it.

  24. #49
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    En ik dacht dat jij je case reste.
    Quote Originally Posted by uraeus View Post
    Ik zou als ik jou was deze raad zelf toepassen in deze thread aangezien jij nergens op in gaat als het wat dieper van stof wordt.
    Als er iemand is die nergens op in gaat ben jij het wel. Dus hou je maar koest.

  25. #50
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Je kan dat misschien omzeilen door met een of ander reserveringssysteem te werken waar persoonlijk gegevens voor benodigd zijn. Uiteraard zal je wel wat algemene voorwaarden moeten opstellen met duidelijke uitleg waarom dit gebeurt. In principe als je niks te verbergen hebt, zou je denken dat mensen daar niet al te veel bezwaar tegen hebben. Hoe die samenwerking met politie en belastingdienst precies zou moeten plaatsvinden is lastig te zeggen, want ik weet ook niet zo goed wat de mogelijkheden van beide diensten zijn. Ik denk alleen wel dat het belangrijk is goede wil te tonen en ook te erkennen dat er problemen zijn. Dat werkt vaak beter dan alles blijven ontkennen. Wel zou het niet zo lastig moeten zijn om niet contant geld aan te nemen voor het betalen van die tafels. Kbedoel als dat bij de supermarkt al kan, waarom dan niet bij een vechtsportgala :P Ik denk dat je dan al een behoorlijke slag tegen het witwassen maakt.

    Over het tweede: aan de ene kant is het probleem natuurlijk dat dit soort mensen komen door de zogenaamde criminele bijeenkomsten. Ik denk alleen dat op het moment dat ze naast de eerder genoemde familie hans, wilma en sjors op de tribune moeten gaan zitten het al een stuk onaantrekkelijker wordt. Ten eerste natuurlijk om de privacy maar ook speelt status natuurlijk een rol.
    Veel zal toch experimenteel van karakter zijn en je moet ergens beginnen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •