MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 37

Hybrid View

  1. #1
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Camerabg1 Verslag Mixfight dag en uitreiking Awards 2011

    Datum: 26 februari 2011
    Locatie: Beast of the East te Apeldoorn
    Tekst: Tony Schreurs

    Mixfight dag en uitreiking Awards

    Op 26 februari vond de Mixfight dag plaats bij de gym van Beast of the East in Apeldoorn. Gedurende deze dag stonden er verschillende activiteiten op de planning; een MMA seminar, een Kickboks seminar en de uitreiking van de Mixfight awards voor diverse categorieën over het jaar 2010.

    Zaterdagmiddag 12.15u, vanuit Echt in het midden van Limburg reed ik samen met de heren Boris (Bastardo) en de broertjes Arne en Ben Boekee van Hoyer’s Gym richting het verre oosten, Apeldoorn om precies te zijn. De reden hiervoor is natuurlijk de Mixfight dag 2011. Na een lange twee uur durende rit kwam dan eindelijk het bord “Welkom in Apeldoorn” voorbij. Beter gezegd, het bord stond vlak naast de auto welke ik naast de uitrit van de snelweg geparkeerd had omdat Boris en Ben nog even hun spreekwoordelijke hond moesten uitlaten. Vooral in het geval van Ben Boekee had ik daar alle begrip voor daar hij deze ochtend pas om een uur of acht in bed lag naast een avond/nacht stappen. Het gevolg van deze avond stappen was dan ook goed te ruiken in mijn auto die naar een schrale Ierse pub rook. Desalniettemin hadden de broertjes Boekee flink zin in de seminars die later op de dag gepland stonden.

    Entree en locatie
    Eenmaal aangekomen op de locatie begon het uitdelen van handjes aan de vele bekenden gezichten van de mixfight crew en andere insiders. De sfeer was gezellig en iedereen zat gezellig te socializen of te genieten van een bakkie koffie. Faldir Chahbari stond daarbij goedlachs te helpen vanuit achter de bar. Na een kopje koffie ging ik maar eens op onderzoek uit en ging ik de locatie eens goed nader bekijken. Sowieso is deze gym echt een prachtlocatie. Mooie kantine, gezellige bar, kleedkamers, alles zag er tip top uit. In de kantine stond een flatscreen met een diashow met foto’s van onze eigen Basu.
    Het belangrijkste van een gym is natuurlijk de dojo zelf. Deze zat verwerkt in een ruime kelder. De dojo zag er in ieder geval tiptop uit. De rode matten zorgde voor een mooie sfeer op mijn netvlies. In de dojo zat ook nog een ring verwerkt.

    El Bastardo Fight Clothing en Groundfighter Fightwear
    Terug naar de kantine, hier was Boris Bastardo druk bezig met het inrichten van zijn stand om zijn Bastardo kledinglijn te promoten. Ik ben benieuwd hoe de zaken er over een jaar uitzien, want ik zie steeds meer vechters met een shirt, short of beanie van Bastardo fight clothing. Naast Bastardo fight Clothing was er ook kleding van Beast of the East en van Groundfighter Fightwear te verkrijgen.

    MMA Seminar

    Inmiddels is het een uur of twee in de middag. Tijd voor de eerste seminar dus. De eerste seminar was gericht op MMA en stond onder leiding van Martijn de Jong (Golden Glory) en ons eigen Roy “Justinian” van der Wal. Ik was blij verrast om te zien dat er zoveel deelnemers bij waren. Ik heb ze niet geteld maar ik gok op een stuk of 35 a 40 personen.
    De seminar begin met een lekkere warming up middels schaduwboksen, dit later afgewisseld met knieën. De oefeningen werden steeds uitgebreid met nieuwe elementen zoals sprawls op commando. Na deze eerste warming up werden er duo’s gevormd met als doel op een relax tempo te duwen, trekken, pummelen, worstelen. Hierbij kwamen later nog wat stoten en trappen bij.
    Meer van dit soort trainingselementen passeerden de revue en toen was het tijd om een aantal MMA technieken onder de loep te nemen. Hierbij kun je denken aan knieën gevolgd door een takedown en een counter.
    Inmiddels kwam Justinian met een nieuwe techniek op de proppen; Shooten voor de takedown, gecounterd worden middels een guiillotine choke en vanuit deze positie de tegenstander optillen en naar de grond werken om zo een sidemount te verkrijgen. Leuk om te zien hoe Slome en Baske deze oefening samen uitvoerde. Ik gok Slome op een kilootje of 105 en Baske op een 75kg (correct me if wrong). Het gemak waarop Slome Baske optilde stond in schril contrast met de manier hoe Baske op zijn beurt Slome probeerde op te tillen. Tussendoor zag ik verder in de dojo hoe iemand opgetild werd en daarbij een gat in de TL verlichting sloeg.
    Vervolgens stonden nog een tweetal technieken op de lijst. Vanuit sidemount positie in een guillotine en van hieruit naar north-south werken ter verdediging. En vanuit idem positie losdraaien en naar een armklem/kimura te werken. Dit alles werd afgerond met een 3x5 minuten relax rollen met zijn allen. En toen was de seminar voorbij en kon iedereen handjes schudden met sensei Martijn en sensei Roy.

    Kickboks seminar

    Niet veel later was het tijd voor kickboks seminar. Deze stond onder leiding van Faldir Chahbari en Rayen ´Tru Bala’ Simson. De meesten waren nog warm van de MMA seminar. Echter zaten er ook een aantal nieuwe gezichten in deze groep (waaronder een leuke groep kinderen)… Dus toch nog een korte warming up alvorens te beginnen met de seminar. De warming up bestond uit los stoten/schaduwboksen met versnellingen op commando. Faldir begon hierna met zijn seminar deel (hij moest halverwege de seminar weg om naar een gala in Eindhoven te gaan). Hierbij schonk hij de nodige aandacht aan de front-kick. Met name het stukje timing werd in detail behandeld. Tijdens het oefenen liepen Rayen en Faldir door de zaal om iedereen aandachtig te voorzien van tips en trucs. Door met de volgende oefening. Deze had de zelfde insteek als de vorige, maar als de tegenstander te dichtbij komt werd deze getrakteerd op een knie. Ook hier stond het timing aspect centraal.
    Tijdens de rest van de seminar stond vooral de zgn. switch pas centraal. Deze voettechniek zorgde voor een optimale positie om je tegenstander te voorzien van een harde directe aanval middels been, knie of vuist. Ook een combinatie waarbij een (schamp) stoot achter het oor tot disoriëntatie leidt waarop je kans hebt je tegenstander aan te vallen werd uitgelegd.
    Rayen ging vervolgens nog verder met het uitleggen van combinaties op een counter en een techniek waarop je je tegenstander kan wegdrukken/laten struikelen om hierop je aanval te vervolgen. Toen zat ook deze seminar er weer op. Ik moet zeggen dat ik heel wat rode zweterige koppies gezien heb. Niet vreemd overigens want de trainingsruimte was inmiddels vochtiger dan de ochtenddauw op een paddestoel. En zo moet het ook!

    Uitreiking Mixfight Awards

    Na de seminars kon iedereen zich douchen, omkleden, opfrissen en zich klaarmaken voor de uitreiking van de Awards. Op de achtergrond waren de DJ’s Quintin en Dj Dlirious bezig met de spreekwoordelijke wheels of steel om de locatie van muziek te voorzien. Het wachten was op Alistair Overeem die ietwat verlaat was. Anderen zoals Ringgirl Melissa, Mootje Khamal, Stefan Struve en Gegard Mousasi waren reeds aanwezig. Nadat Alistair met zijn dochtertje en Fabrice gearriveerd waren kon de Award uitreiking beginnen. Forumbroeder Cyril Garcia nam de presentatie voor zijn rekening. De cameraman van FightStar TV was aanwezig voor opnames te maken (ook voor Eurosport).
    De uitslagen waren als volgt:

    Ringgirl van het jaar
    : Melissa Poels
    MMA amateur: Arne Boekee
    MMA Dames: Marloes Coenen
    Kickboks dame: 1. Jemyma Betrian 2. Titiane van Polanen 3. Sylvana Pruymboom
    Kickboks heren: 1. Alistair Overeem 2. Peter Aerts 3. Mohammed Khamal
    MMA heren: 1. Stefan Struve 2. Alistair Overeem 3. Gegard Mousasi

    Na afloop was er nog tijd om na te drinken en na te kletsen, waarna iedereen weer zijn weg naar huis vervolgde.
    Ik heb in ieder geval een uitstekend dagje gehad en heb me zeer goed vermaakt aldaar in het Oosten.
    Ik wil dan ook iedereen danken die aan deze dag meegeholpen heeft. Speciale dank naar Faldir Chahbari, Rayen Simson, Roy vd Wal en Martijn de jong voor het verzorgen van de seminars. Ook speciale dank naar Beast of the East voor het ter beschikking stellen van de locatie.

    Tony

    PS: onder deze post veel foto's van Mama. Voor de foto's van Basu kijk je hier.
    Last edited by Tony; 28-02-2011 at 15:07.
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  2. #2
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Somewhere over the rainbow
    Posts
    15.737
    vCash
    126000

    Default







































    Als judo makkelijk was had het wel voetbal geheten.

  3. #3
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    Thanks voor de charmante foto's....... Vet om terug te zien.......

    @ TONY: make it 120 Kg... maar Baske had me goed onder controle.....
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  4. #4
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    wat een enge man, die kale met dat middelvingertje omhoog .....mooie foto's

  5. #5
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Leventdepevent View Post
    wat een enge man, die kale met dat middelvingertje omhoog .....mooie foto's
    Je mag altijd ff op die vinger komen zitten lieverd. haha

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  6. #6
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    Leuk Verslag en mooie foto's.
    Bedankt
    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  7. #7
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Leuke foto's!

  8. #8
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Ik was degene die tegen de lichtbak aantrapte toen ik gelanceerd werd door Hunter.

  9. #9
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Haha, was jij dat?

    Leuk jullie allemaal 's een keer te zien!

    Nu moet ik wel zeggen dat tijdens 't potje BJJ ik m'n kopje heb horen kraken Slome, toen je over me heen rolde, haha. Het optillen ging inderdaad wat moeilijker

    Ook de foto's van Marieke geven een prachtig beeld van hoe 't was. Was een mooie dag... (Regen niet meegeteld)

  10. #10
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    1.123
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Haha, was jij dat?

    Leuk jullie allemaal 's een keer te zien!

    Nu moet ik wel zeggen dat tijdens 't potje BJJ ik m'n kopje heb horen kraken Slome, toen je over me heen rolde, haha. Het optillen ging inderdaad wat moeilijker

    Ook de foto's van Marieke geven een prachtig beeld van hoe 't was. Was een mooie dag... (Regen niet meegeteld)
    moehahahahaha!!!
    Slome kraakte niet alleen je kopje:
    ..

  11. #11
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by basu View Post
    moehahahahaha!!!
    Slome kraakte niet alleen je kopje:
    http://i719.photobucket.com/albums/w...u/mfdag049.jpg
    Die ziet er inderdaad wel gruwelijk uit. Volgens mij ergerde hij zich na mijn tevergeefse guillotine-attempt die zeker een minuut duurde XD

  12. #12
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    www.blackjackets.nl
    Posts
    4.297
    vCash
    126000

    Default

    Marieke en Tony... thanks! was een gezellige dagen was weer leuk om jullie koppen weer eens te zien

  13. #13
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Khanom Thom View Post
    Marieke en Tony... thanks! was een gezellige dagen was weer leuk om jullie koppen weer eens te zien
    Ik kan me niet voorstellen dat je het leuk vindt om de kop van Tony te zien... Als je daarvan houdt, raad ik je aan om een naar Kaatsheuvel te gaan... Lopen er 100 van die!

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  14. #14
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    West Europa
    Posts
    17.880
    vCash
    112709

    Default

    Quote Originally Posted by el bastardo View Post
    Ik kan me niet voorstellen dat je het leuk vindt om de kop van Tony te zien... Als je daarvan houdt, raad ik je aan om een naar Kaatsheuvel te gaan... Lopen er 100 van die!
    lol
    weblog voor producers, artiesten en gear lovers: Zerolatency.nl

  15. #15
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Mooie reportage!

  16. #16
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Mooi fotoverslag!
    Last edited by Kemal; 27-02-2011 at 18:01.
    Be a Warrior, not a Worrier

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Mixfight.nl/Nederland/Thailand...
    Posts
    21.524
    vCash
    126000

    Default

    Topfoto's en verslag bedankt!

  18. #18
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    nice!!!!!!
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  19. #19
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.097
    vCash
    126000

    Default

    Leuk om het verslag te lezen en de foto's te zien, jammer dat ik niet kon die dag.

    Maareh Tony: 'richting het verre oosten, Apeldoorn om precies te zijn' ?! Ben je wel eens in Enschede geweest?

    En nu is ook gelijk duidelijk waar Slome z'n nickname vandaan heeft


  20. #20
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    ZOG
    Posts
    1.571
    vCash
    126000

    Default

    Heel wat gemist. Ziet er goed uit! Thanks.

  21. #21
    Join Date
    May 2007
    Location
    n.v.t.
    Posts
    9.795
    vCash
    138328

    Default

    Quote Originally Posted by Fyodor View Post
    Leuk om het verslag te lezen en de foto's te zien, jammer dat ik niet kon die dag.

    Maareh Tony: 'richting het verre oosten, Apeldoorn om precies te zijn' ?! Ben je wel eens in Enschede geweest?

    En nu is ook gelijk duidelijk waar Slome z'n nickname vandaan heeft
    o, leg uit?! lol
    "Some people have so much respect for their superiors
    they have none left for themselves."

  22. #22
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.097
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Slome View Post
    o, leg uit?! lol
    Iets met gewicht? Of zit ik ernaast?


  23. #23
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Top hoor!
    Thanks Tony en Marieke!!

  24. #24
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    What happened to them photos?? Kan de helft niet meer zien?

    Edit: niks gezegd. Kut internet verbinding hier ook.
    Last edited by Baske; 28-02-2011 at 00:15.

  25. #25
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Mooi verslag Marieke en Tony. Krijg ik er toch nog wat van mee op deze manier
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •