MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 51 to 75 of 91
  1. #51
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Het stuk is geschreven vanuit een VS perspectief.
    Net als de meeste hedendaagse conspiracy theories.
    En waar staat dat echt IEDEREEN dat zou moeten zijn

    Er staat nergens every single person which.....
    Muggezifterij. Het mag wel duidelijk zijn dat ik daarboven niet letterlijk was.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het altijd zo vermakelijk dat er zoveel exotische zaken worden gekoppeld aan een heel eenvoudig principe. Human Nature.

    "Power tends to corrupt, and absolute power corrupts absolutely. Great men are almost always bad men."

    Ik kan me vinden in de stelling dat er momenteel veel macht ligt bij een aantal grote coöperaties en instituten die een significante economische invloed hebben en om die reden ook direct of indirect invloed kunnen uitoefenen op overheden en economieën. Maar om die organisaties nou een agenda toe te dichten die gericht is op volledige wereld dominatie en onderdrukking van de mensheid gaat te ver.

    Als je dit soort theorieën gaat lezen worden er vaak parallelen getrokken met Orwell. In boek 1984 omschreef hij een samenleving die volledig wordt beheerst door de overheid. Dit is in ogen van de meeste conspiracy theorists het ultieme streven van TPTB (The Powers That Be).

    Als je echter goed naar onze samenleving kijkt lijkt het erop dat Aldous Huxley waarschijnlijk gelijk gaat krijgen.

    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  3. #53
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    het is geen muggezifterij..
    je komt met een conclusie die niet klopt, en beschouwd als waarheid
    Ik geef daarop een redelijk weerwoord.

  4. #54
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    @ micky
    Ik ben geen adept van alles wat conspiracy is.
    Ik heb wel veel vraagtekens bij bepaalde zaken.

    het is eigenlijk te gek voor woorden dat er miljoenen (misschien miljarden) mensen geloven dat de bijbel of de koran de daadwerkelijke geschiedenis is.

  5. #55
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Het is vrij simpel, men begrijpt niet hoe een en ander in elkaar steekt en zoekt daarom antwoorden bij allerlei samenzweringstheorieën.
    Het overheidsbestuur en het functioneren van een land is een studie op zich en het klopt dat er zoiets bestaat als een krachtenveld en een omgeving waarbinnen een besluit genomen wordt. Dit wil echter niet zeggen dat er allerlei geheimzinnige machten achter de schermen de dienst uitmaken.

  6. #56
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    het is geen muggezifterij..
    je komt met een conclusie die niet klopt, en beschouwd als waarheid
    Ik geef daarop een redelijk weerwoord.
    Ik kwam niet met een conclusie. Dat zou inhouden dat ik dat artikel van project Avalon serieus neem. Ik vermaakte mij over hun statement op het einde.

  7. #57
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Ignorance.. zucht
    Max. 400 x 125

  8. #58
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default


  9. #59
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    @ blackadder:
    Je vermaak over het statement was niet correct in mijn ogen.
    Gezien de sfeer van je andere posts

  10. #60
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    @ blackadder:
    Je vermaak over het statement was niet correct in mijn ogen.
    Gezien de sfeer van je andere posts
    Que?

  11. #61

    Default

    In sommige gevallen is 1 en 1 echt wel 2, maar wil men het niet geloven omdat het niet in hun straatje past. Neem nou bv het worldtrade centre, ik denk dat er genoeg bewijs is om te geloven dat het in ieder geval niet is gegaan zoals de regering de mensen probeert wijstemaken.

    11 kapers waarvan er nog 6 in leven zijn? die hebben dit dus als enige overleefd. Net als dat paspoort dat zonder schrammetje tussen het puin is gevonden, terwijll alles tot stof is vergaan en zelfs staal is gesmolten en haarscherp "gesneden". De manier waarop de gebouwen zijn ingestort, pentagon aangevallen, maar niemand heeft een vliegtuig gezien ook niet op bewakingscameras, en er is geen enkel brokstuk te bekenen dat enigszins lijkt op iets van een vliegtuig.
    En dan dat derde gebouw dat spontaan instort.

    het feit dat zoals ze dat zo mooi zeggen in zeitgeist, a man living in a cage hier achter zit, en het defence syteem van de vs dat miljarden kost heeft kunnen omzeilen. normaal gesproken zijn er na een melding van kaping meteen een tiental straaljagers in de lucht binnen enkele minuten, nu duurde het 80 min. En ook heel toevallig werd er op dezelfde dag een oefening gehouden die juist dit soort kapingen had moeten voorkomen. En dan het gezicht van Bush tooen het hem werd verteld, en gewoon bleef doorgaan waar hij toen mee bezig was.

    En bepaalde dingen gebeuren er op dit moment ook in nl en europa, als je dingen maar blijft herhalen in de media, dag in dag uit, gaan de mensen het vanzelf geloven.



    If it looks like shit and smells like shit, you don't have to actually eat it to know it's shit.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  12. #62
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Ik kan me volledig bij je aansluiten..

    Als mensen het niet willen geloven dat de bankiers ons beet hebben.
    Onze (groot)ouders moesten tenminste 50% van het bedrag hebben om een huis te kunnen / mogen financieren.
    Nu kon je de laatste jaren een veelvoud van je jaar salaris als hypotheek krijgen zonder eigen inleg.

    Kijk wat men doet met de olie prijzen... En wetende dat er voor Brazilie een nieuw veld gevonden is dat 1/3 van de gehele wereld beslaat.

    Wij worden voor de gek gehouden waar we bij staan.

  13. #63
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik snap dat jij met je uitgebreide kennis van de totstandkoming van olieprijzen tot de conclusie gekomen bent dat hier iets niet in de haak zit?

  14. #64
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Ik kan me volledig bij je aansluiten..

    Als mensen het niet willen geloven dat de bankiers ons beet hebben.
    Onze (groot)ouders moesten tenminste 50% van het bedrag hebben om een huis te kunnen / mogen financieren.
    Nu kon je de laatste jaren een veelvoud van je jaar salaris als hypotheek krijgen zonder eigen inleg.

    Kijk wat men doet met de olie prijzen... En wetende dat er voor Brazilie een nieuw veld gevonden is dat 1/3 van de gehele wereld beslaat.

    Wij worden voor de gek gehouden waar we bij staan.
    Dus dat.
    Grappig dat blackadder en andere ignorant fuckos al bij voorbaat met rancune reageren, voordat men z'n huiswerk heeft gedaan.
    Natuurlijk zit er een hoop lariekoek tussen ala reptilians, alu hoedjes, etc.
    Maar een hoop van bovenstaand is gewoon wetenschappelijk bewezen, zijn geverifiëerde bronnen voor en is niets minder dan de waarheid.
    Fighting is poetry in motion

  15. #65
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Dus dat.
    Grappig dat blackadder en andere ignorant fuckos al bij voorbaat met rancune reageren, voordat men z'n huiswerk heeft gedaan.
    Natuurlijk zit er een hoop lariekoek tussen ala reptilians, alu hoedjes, etc.
    Maar een hoop van bovenstaand is gewoon wetenschappelijk bewezen, zijn geverifiëerde bronnen voor en is niets minder dan de waarheid.
    Ik reageer met 'rancune' op een statement wat zegt dat diegenen die publiekelijk succesvol zijn automatisch in een of ander complot zitten en dan ben ik een ignoront fucko? Ben je vergeten je schizo medicijnen te nemen of zo?

  16. #66
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Ik kan me volledig bij je aansluiten..

    Als mensen het niet willen geloven dat de bankiers ons beet hebben.
    Onze (groot)ouders moesten tenminste 50% van het bedrag hebben om een huis te kunnen / mogen financieren.
    Nu kon je de laatste jaren een veelvoud van je jaar salaris als hypotheek krijgen zonder eigen inleg.

    Kijk wat men doet met de olie prijzen... En wetende dat er voor Brazilie een nieuw veld gevonden is dat 1/3 van de gehele wereld beslaat.

    Wij worden voor de gek gehouden waar we bij staan.
    Wat hebben bovenstaande zaken nu te maken met complottheorieën van hierboven?
    Bankiers die ons beet hebben(WTF): Banken zijn bedrijven die zoveel mogelijk winst willen maken, net als de meeste grote bedrijven overigens. Als consument dien je dat te beseffen. Iedereen heeft op de basisschool rekenles gehad, en ook dat als je geld leent je dat terug dient te betalen.
    Olie prijzen: Hetzelfde verhaal. Rijke sjieken en de OPEC bepalen samen met de bedrijven(die wederom zoveelmogelijk geld willen verdienen) die zorgen voor distributie(Shell b.v.) de prijzen, en prijzen worden kunstmatig hoog gehouden b.v. door olievooraden bewust te onderschatten.

    Bovenstaande zaken hebben 0,0 te maken met een of andere bilderberg group of een andere organisatie die wellicht nog spannender en/of geheimer is.

    Die hele WTC conspiracy is ook zo'n ontzettend gelul. Jullie worden voor de gek gehouden met verdraaide feiten. Er word in de video's net gedaan of bepaalde dingen "bewezen" en "waar" zijn, en je hebt als kijker niet de middelen achter te hand om zaken te controleren.
    D'r zijn ook weer video's in omloop die de zogenaamde feiten uit de WTC conspiracy videos weer 1 voor 1 ontkrachten.
    Feit is dat de overheid grote fouten heeft gemaakt(en die zaken heeft achtergehouden), hadden wellicht de daders eerder op kunnen pakken, en een boel levens kunnen redden. Maar dat mensen de rest van de onzin eromheen geloven is echt geweldig.
    Last edited by YoMarK; 04-03-2011 at 10:00.

  17. #67

    Default

    Quote Originally Posted by YoMarK View Post
    Die hele WTC conspiracy is ook zo'n ontzettend gelul. Jullie worden voor de gek gehouden met verdraaide feiten. Er word in de video's net gedaan of bepaalde dingen "bewezen" en "waar" zijn, en je hebt als kijker niet de middelen achter te hand om zaken te controleren.
    D'r zijn ook weer video's in omloop die de zogenaamde feiten uit de WTC conspiracy videos weer 1 voor 1 ontkrachten.
    Feit is dat de overheid grote fouten heeft gemaakt(en die zaken heeft achtergehouden), hadden wellicht de daders eerder op kunnen pakken, en een boel levens kunnen redden. Maar dat mensen de rest van de onzin eromheen geloven is echt geweldig.
    Dus jij denkt dat alles wat jou voorgeschoteld wordt door de "andere" media, de waarheid is. Jij denkt dus dat jij niet voor de gek wordt gehouden, dat is pas echt geweldig. Want ook voor dat nieuws heb je als kijker niet de middelen om dit te controleren. Dus waar baseer jij jou waarheid op, was je er soms bij, heb je het met eigen ogen gezien?
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  18. #68
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    MixFight.nl
    Posts
    12.944
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind dit een leuke discussie, maar denk toch er wat nuances moeten worden aangebracht.

    Zoals ik eerder al aangaf: als je een video hebt gekeken op het internet zoals bijvoorbeeld Zeitgeist, Collapse of an Inconvenient Truth is het altijd een goed idee om diezelfde term nog een keer te googlen met de term “debunked” er achter. Op die manier neem je ook hoogte van de tegenargumenten. Realiseer je dat een boel auteurs ook moedwillig inspelen op angsten van de populatie om boeken, documentaires en producten te verkopen. Post 9-11zijn hier talloze voorbeelden van. 2012 is de laatste hype. Elke website die pro-2012 is heeft vaak ook wel een paar boeken in de verkoop over het onderwerp. Of op zijn minst een shitload aan google ads die naar websites gaan die dergelijke producten verkopen. There is money to be made from fear! En dat gebeurd nu ook op grote schaal.

    Dat overheden false flag operaties uitvoeren en groeperingen tegen elkaar uitspelen is overigens ook een strategie die zo oud is als beschaving zelf. Met name de Romeinen waren erg bedreven in verdeel en heers. Toch moet je toegeven dat het romeinse rijk een significante bijdrage heeft geleverd aan de ontwikkeling van beschaving in het algemeen.

    Facade zet de zaak in het juiste perspectief. Samenzweringstheorieen in zijn algeem hebben de neiging de complexe realiteit te reduceren tot hapklare brokken die voor een leek heel plausibel lijken, maar waar de details gemakshalve maar achterwege worden gelaten, om er vervolgens nog een sausje van sensationalisme over heen te gieten. Als voorbeeld zouden we de wereld economie kunnen nemen. Entropy Economics stelt bijvoorbeeld dat de complexiteit van de huidge wereld economie zo groot is dat deze niet langer te sturen is zonder actieve participatie van ALLE betrokkenen. Voor meer informatie verwijs ik naar dit artikel: http://bayes.wustl.edu/etj/articles/....economics.pdf. Je zou daarom kunnen beargumenteren dat het naief is te veronderstellen dat de vermeende invloed van deze organisaties zo ver zou kunnen reiken.

    Het valt me daarnaast op dat sommige economische principes worden afgedaan als het moedwillig klein houden van de burger om deze in het gareel te houden. Het feit dat een huis tegenwoordig meer kost als voorheen valt eenvoudig te verklaren door inflatie en marktwerking.

    Dit neemt echter niet weg dat momenteel de verhoudingen scheef staan in de wereld. Het feit dat op een x aantal uur vliegen van hier mensen sterven van de honger terwijl wij elke avond eten wegmieteren klopt niet. Het klopt ook dat deze situatie in stand wordt gehouden door het rijke westen. Door het heffen van invoerrechten op producten uit Afrika saboteren wij moedwillig de kansen van de derde wereld om hun economie op te laten bloeien. Wij werpen drempels op voor deze landen omdat ze veel goedkoper kunnen produceren als wij zelf omdat arbeid daar veel goedkoper is. Doen we dit niet krijgen onze eigen bedrijven daar last van. Het is macro economics 101. Maar omdat wij in een eurozone zitten en er sprake is van een vrij verkeer van personen en goederen lijkt het of we die economische principes in dit soort discussies gemakshalve altijd maar vergeten.

    En het klopt dat het mandaat en vermogen om hier verandering in te brengen momenteel bij een aantal bijzonder machtige mannen ligt die niet bijzonder genegen zullen zijn om afstand te doen van deze macht. Een oprechte zorg van me is bijvoorbeeld de privatisering van het leger in de vorm van bedrijven als Black Water. Hun trouw ligt niet bij een natie, maar bij geld. En in zoverre kan ik me wel wat voorstellen bij een aantal NWO concepten. Zie ook mijn quote van gister over Power. Probleem is dat wij als burgers hier evengoed schuldig aan zijn. Moet je kijken wat er hier in Nederland gebeurd op het moment dat we de pensioen leeftijd met 2 jaar willen verhogen om het sociale economische vangnet op peil te krijgen. Iedereen van de leg. Mensen willen er zelf niet op achteruit gaan, maar zouden onderwijl wel graag zien dat de wereld een mooiere plek wordt voor iedereen. Sorry boys.. Not gonna happen. We zijn te blij met onze Iphones en Ipads.

    En wat media aangaat: alles wat je op TV ziet heeft kleur. Dit geld voor DWDD, RTL Nieuws, Fox, CNN maar ook alle alternatieve news sources op het internet. Belangrijkste is dat je kritisch blijft denken en je eigen menig vormt gebaseerd op feiten. Niet op aannames en slecht onderbouwde samenraapsels.
    Als ze praten gaat het goed, als ze haten gaat het beter.
    Don't get your hopes up, I'm just the wingman..

  19. #69
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Quote Originally Posted by YoMarK View Post
    Wat hebben bovenstaande zaken nu te maken met complottheorieën van hierboven?
    Bankiers die ons beet hebben(WTF): Banken zijn bedrijven die zoveel mogelijk winst willen maken, net als de meeste grote bedrijven overigens. Als consument dien je dat te beseffen. Iedereen heeft op de basisschool rekenles gehad, en ook dat als je geld leent je dat terug dient te betalen.
    Olie prijzen: Hetzelfde verhaal. Rijke sjieken en de OPEC bepalen samen met de bedrijven(die wederom zoveelmogelijk geld willen verdienen) die zorgen voor distributie(Shell b.v.) de prijzen, en prijzen worden kunstmatig hoog gehouden b.v. door olievooraden bewust te onderschatten.

    Bovenstaande zaken hebben 0,0 te maken met een of andere bilderberg group of een andere organisatie die wellicht nog spannender en/of geheimer is.

    Die hele WTC conspiracy is ook zo'n ontzettend gelul. Jullie worden voor de gek gehouden met verdraaide feiten. Er word in de video's net gedaan of bepaalde dingen "bewezen" en "waar" zijn, en je hebt als kijker niet de middelen achter te hand om zaken te controleren.
    D'r zijn ook weer video's in omloop die de zogenaamde feiten uit de WTC conspiracy videos weer 1 voor 1 ontkrachten.
    Feit is dat de overheid grote fouten heeft gemaakt(en die zaken heeft achtergehouden), hadden wellicht de daders eerder op kunnen pakken, en een boel levens kunnen redden. Maar dat mensen de rest van de onzin eromheen geloven is echt geweldig.
    Zomaar een paar random vraagjes


    Hoe verklaren ze dit?

    http://www.youtube.com/watch?v=0ptvvbaR0-U

    In het rapport is gebouw 7 weggelaten.

    Nog een vraag. Osama Bin Laden die het zogenaamde brein is achter de aanvallen staat op de most wanted list van de FBI. Waarom wordt hij volgens de FBI niet gezocht voor de aanslagen op 9/11 (Zie most wanted list op fbi site)?

    Waarom betaald men in Amerika belasting aan een prive onderneming?

    Waarom doneren dezelfde bedrijven aan zowel de republikeinen als de Democraten?

    Er is al vaker een vliegtuig in een stalen gebouw gevlogen daar zijn ze ook op gebouwd hoe komt het dat het toch instortte?

    Waarom waren er explosies in de kelder?

    Waarom was Osama Bin Laden (Tim Osman) in dienst van de CIA?

    Waarom wordt er in de media nooit bericht over de jaarlijkse bijeenkomsten van de Bilderberg group?
    Max. 400 x 125

  20. #70
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    3.432
    vCash
    84750

    Default

    Power corrupts. Mensen doen er alles aan om aan de macht te blijven en komen samen om plannen te smeden om geld te verdienen.

    Ik quote mezelf maar weer even en dan wil ik daar graag een inhoudelijke reactie van degene die dit als lulkoek bestempelen.

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    De lobbyisten (die de werkelijke machthebbers zijn) hebben enorm veel baat bij een oorlog. Zoals je in Zeitgeist hebt kunnen zien is de Federal Reserve ( Amerikaanse centrale bank) een prive instelling. Zij lenen (digitaal) geld uit aan de overheid en krijgen daarvoor enorme rentes. In tijden van oorlog lenen ze gigantische bedragen uit.
    Dan heb ik het nog niet eens over de wapenleveranciers die (vaak) beide partijen in een oorlog voorzien van wapens en de opium en oliehandel die ze in handen krijgen.
    Er zijn nog zoveel dingen die hier over te vertellen zijn waaruit blijkt dat de democratie maar schijn is. Dat er gezocht wordt naar redenen om een absurde wetten zoals the patriot act door te voeren. Er sterven jaarlijks gemiddeld 60 mensen als gevolg van terrorise. De nummer 1 doodsoorzaak zijn hartfalen. Toch wordt er 1000x zoveel uitgegeven aan de bestreiding van terrorisme.

    De president is slechts een buikspreekpop van de grote bedrijven. Zowel de Republikeinen als de Democraten worden gefinancierd door het zelfde groepje bedrijven. Doormiddel van verkiezingen wordt de indruk gewekt dat mensen daadwerkelijk wat te kiezen hebben maar uiteindelijk zullen zij de agenda van de lobbyisten volgen.
    Max. 400 x 125

  21. #71
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    @ Facade:
    Bij toeval ken ik mensen die in de olie handel zitten
    (ze houden kantoor in Geneve en Moskou )

  22. #72
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    haha ok Remco. De vraag was meer ook om aan te geven dat veel vragen die men heeft ook voortkomt uit het simpele ontbreken van vak relevante kennis. Nu had ik een paar dagen geleden al wat over het onderwerp gehoord op rtl z van een expert. (Waarom stijgt de prijs terwijl er geen dalend aanbod is) Vandaar dat toen ik jouw reactie las dat ik dat ik dan toch even dacht dat je wat te vlug was om weer op de volgende samenzwering te stappen:

    RTL XL

  23. #73
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Ik kan niet geloven dat wij waanzinnig slim waren en heel beschaafd waren zodat wij een bouwstijl hadden die zo nauwkeurig was (zie piramides en tempels in Zuid Amerika b.v.), ook nog eens irrigatie systemen hadden die achter de komma nauwkeurig waren en daarna zo stom zijn geworden als een achtereind van een varken.

    Er was op verschillende plekken op de aarde een pre sanskriet schrift gevonden.
    Op verschillende plekken dus... en een het zelfde soort exacte schrift. Vaarden we 6000 jaar geleden al de wereld rond dan?
    Volgens "onze" geschiedenis waren het de vikings / noormannen die als eersten de oversteek maakte ...

    Stroom maken konden ze al meer dan 1500 jaar geleden en toen werden we opeens dommer....

    Ik geloof zeker dat bepaalde regeringen / machten dubbele agenda's hebben.

    Zoals ik al eerder gepost had. kijk eens naar de geschiedenis van de Rotschilds en kijk eens wat de FED is en doet
    Kennedy zag dat ook in en wilde het gaan stoppen, voordat zijn wet er door zou komen werd hij plots vermoord.. toeval natuurlijk..
    Zeker hoe de "dader" ook weer aan zijn einde kwam.

    Toen de b.v. de Blackbird aan het publiek getoond werd vloog het ding al meer dan 20 jaar zijn spionage vluchten.
    Geloof je niet dat ze al lang een ander (verbeterd) toestel hebben ?

    Op vliegbasis Volkel lagen al jaren de kernbommen.
    Dat was ook geheim gebleven voor meer dan tig jaar.

  24. #74
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Wiseguy View Post
    Power corrupts. Mensen doen er alles aan om aan de macht te blijven en komen samen om plannen te smeden om geld te verdienen.

    Ik quote mezelf maar weer even en dan wil ik daar graag een inhoudelijke reactie van degene die dit als lulkoek bestempelen.
    Ik ga niet alles wat hier al gepost is onderuithalen, men is vrij te denken wat ie wil uiteraard.
    Over jouw quote. Ik doe zelf een studie over de organisatie van de staat en het bestuur ervan.
    Het klopt dat er invloed en enige macht ligt bij lobbyisten en pressiegroepen, maar niet alle macht. Deze macht heet de vijfde macht. Boven deze macht staat nog de ambtelijke macht als vierde macht en de overige drie machten van trias politica.

    Met dat in het achterhoofd kunnen zij allemaal druk uitoefenen. Zij doen dit echter wel allemaal met een afzonderlijke agenda, vaak draait het om geld. Ze hebben vaak echter in Nederland vrij weinig mogelijkheden om echt macht uit te oefenen. Met uitzondering van vakbonden uiteraard die kunnen gaan staken. Het is echter niet ongewoon dat voordat beleid gemaakt wordt er om de tafel gegaan wordt met vertegenwoordigers van de verschillende belanghebbenden/actoren in zogenaamd 'interactief beleid'. Allemaal vrij saai en weinig samenzweerderig.

    In de VS ligt het net wat anders. Bedrijven en 'weldoeners' financieren campagnes. Vaak steunen dus die mensen de partijen die hun belangen het best vertegenwoordigen. Die macht is daar dus zonder meer wat groter, maar uiteindelijk is men afhankelijk van de kiezers en zal de politiek altijd alles doen om die binnen te krijgen (zie huidige tea party beweging). Het is natuurlijk wel een logisch gevolg dat om een voorbeeld te noemen de VS de wapenwet niet snel zal verscherpen of aan schonere verbrandingstechnieken gaat werken
    belang 1. Werkgelegeneheid, belang 2. bedrijven staan hier niet om te springen en dus wordt het lastig te realiseren en om campgagnes te financieren als je zoiets zou steunen. De amerikaanse politiek is naast mijn studie weer een studie op zich en er valt zonder conspiracy theory's ook weer een hoop over te vinden.

    Waar ik mij aan stoor is dat Het woord 'macht' en het woord 'invloed' te pas en te onpas door elkaar gegooid worden en het zo veel interessanter en spannender maken dan het in feite is... Dit zijn allemaal gewoon goed gedocumenteerde politieke principes en zoals Mickey terecht aangeeft is het de nuance die her en der ontbreekt.

    Als je hier overigens van houdt en je houdt ook van lezen moet je de samenzwering van David Baldacci eens proberen. Naast het plot van overduidelijk een samenzwering :P bevat het hele interessante informatie over het politieke systeem in de VS. Baldacci heeft zelf een studie politieke wetenschappen gedaan in de VS en het geeft best wel wat inzicht en een heel kritische kijk op midden oosten beleid. Leest ook makkelijk weg overigens :P
    Last edited by Facade; 04-03-2011 at 12:53.

  25. #75
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by Mickey View Post
    Ik vind dit een leuke discussie, maar denk toch er wat nuances moeten worden aangebracht.

    Zoals ik eerder al aangaf: als je een video hebt gekeken op het internet zoals bijvoorbeeld Zeitgeist, Collapse of an Inconvenient Truth is het altijd een goed idee om diezelfde term nog een keer te googlen met de term “debunked” er achter. Op die manier neem je ook hoogte van de tegenargumenten. Realiseer je dat een boel auteurs ook moedwillig inspelen op angsten van de populatie om boeken, documentaires en producten te verkopen. Post 9-11zijn hier talloze voorbeelden van. 2012 is de laatste hype. Elke website die pro-2012 is heeft vaak ook wel een paar boeken in de verkoop over het onderwerp. Of op zijn minst een shitload aan google ads die naar websites gaan die dergelijke producten verkopen. There is money to be made from fear! En dat gebeurd nu ook op grote schaal.

    Dat overheden false flag operaties uitvoeren en groeperingen tegen elkaar uitspelen is overigens ook een strategie die zo oud is als beschaving zelf. Met name de Romeinen waren erg bedreven in verdeel en heers. Toch moet je toegeven dat het romeinse rijk een significante bijdrage heeft geleverd aan de ontwikkeling van beschaving in het algemeen.

    Facade zet de zaak in het juiste perspectief. Samenzweringstheorieen in zijn algeem hebben de neiging de complexe realiteit te reduceren tot hapklare brokken die voor een leek heel plausibel lijken, maar waar de details gemakshalve maar achterwege worden gelaten, om er vervolgens nog een sausje van sensationalisme over heen te gieten. Als voorbeeld zouden we de wereld economie kunnen nemen. Entropy Economics stelt bijvoorbeeld dat de complexiteit van de huidge wereld economie zo groot is dat deze niet langer te sturen is zonder actieve participatie van ALLE betrokkenen. Voor meer informatie verwijs ik naar dit artikel: http://bayes.wustl.edu/etj/articles/....economics.pdf. Je zou daarom kunnen beargumenteren dat het naief is te veronderstellen dat de vermeende invloed van deze organisaties zo ver zou kunnen reiken.

    Het valt me daarnaast op dat sommige economische principes worden afgedaan als het moedwillig klein houden van de burger om deze in het gareel te houden. Het feit dat een huis tegenwoordig meer kost als voorheen valt eenvoudig te verklaren door inflatie en marktwerking.

    Dit neemt echter niet weg dat momenteel de verhoudingen scheef staan in de wereld. Het feit dat op een x aantal uur vliegen van hier mensen sterven van de honger terwijl wij elke avond eten wegmieteren klopt niet. Het klopt ook dat deze situatie in stand wordt gehouden door het rijke westen. Door het heffen van invoerrechten op producten uit Afrika saboteren wij moedwillig de kansen van de derde wereld om hun economie op te laten bloeien. Wij werpen drempels op voor deze landen omdat ze veel goedkoper kunnen produceren als wij zelf omdat arbeid daar veel goedkoper is. Doen we dit niet krijgen onze eigen bedrijven daar last van. Het is macro economics 101. Maar omdat wij in een eurozone zitten en er sprake is van een vrij verkeer van personen en goederen lijkt het of we die economische principes in dit soort discussies gemakshalve altijd maar vergeten.

    En het klopt dat het mandaat en vermogen om hier verandering in te brengen momenteel bij een aantal bijzonder machtige mannen ligt die niet bijzonder genegen zullen zijn om afstand te doen van deze macht. Een oprechte zorg van me is bijvoorbeeld de privatisering van het leger in de vorm van bedrijven als Black Water. Hun trouw ligt niet bij een natie, maar bij geld. En in zoverre kan ik me wel wat voorstellen bij een aantal NWO concepten. Zie ook mijn quote van gister over Power. Probleem is dat wij als burgers hier evengoed schuldig aan zijn. Moet je kijken wat er hier in Nederland gebeurd op het moment dat we de pensioen leeftijd met 2 jaar willen verhogen om het sociale economische vangnet op peil te krijgen. Iedereen van de leg. Mensen willen er zelf niet op achteruit gaan, maar zouden onderwijl wel graag zien dat de wereld een mooiere plek wordt voor iedereen. Sorry boys.. Not gonna happen. We zijn te blij met onze Iphones en Ipads.

    En wat media aangaat: alles wat je op TV ziet heeft kleur. Dit geld voor DWDD, RTL Nieuws, Fox, CNN maar ook alle alternatieve news sources op het internet. Belangrijkste is dat je kritisch blijft denken en je eigen menig vormt gebaseerd op feiten. Niet op aannames en slecht onderbouwde samenraapsels.
    Eindelijk iemand met een heldere kijk op de zaken hier.
    Als je al ziet hoe lastig het is voor bedrijven om de juiste goederen en mensen op de juiste tijd op de juiste plaats te krijgen dan snap je dat het regeren van de hele wereld en dat ook nog onder controle houden toch een stukkie lastiger is.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •