MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 21 of 21
  1. #1
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    18
    vCash
    126000

    Exclamation Wa vinden jullie van dit schema (vernieuwd) / wat denken jullie ervan?

    Maandag: 19:00 - 20:00 Kickboksen

    Dinsdag: Krachttraining Full Body (Gewoon op de apparaten)*

    Woensdag: 19:00 - 20:00 Kickboksen

    Donderdag: 20:00 - 21:00 Boksen

    Vrijdag: Krachtraining Full Body (Gewoon op de apparaten)*

    Zaterdag: Rust dag.

    Zondag: 30 Minuten trap(RENNEN)! / 30 Minuten shadowboxing

    * Heeft iemand een goed Full Body Workout schema wat goed in combinatie gaat met het Kickboksen?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Met kickboxen lijkt me krachttraining op apparaten niet perfect. Ik zal als ik jou was veel herhalingen doen en niet op kracht maar middenin trainen cardio en kracht. Probeer kracht zoveel mogelijk herhalingen en explosief uitstoten.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #3
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    The Netherlands
    Posts
    721
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Met kickboxen lijkt me krachttraining op apparaten niet perfect. Ik zal als ik jou was veel herhalingen doen en niet op kracht maar middenin trainen cardio en kracht. Probeer kracht zoveel mogelijk herhalingen en explosief uitstoten.
    Dumbell oefeningen bedoel je ? ;-) Bedankt voor de snelle reactie hier heb ik wat aan! een stukje feedback
    He who is not courageous enough to take risks will accomplish nothing in life.

  4. #4
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    18
    vCash
    126000

    Default

    Idd, bedoel je dumbell oefeningen dan met name?

  5. #5
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik denk dat je als een beest moet vreten om nu meer calorieën binnen te krijgen dan je verbrandt, dus dat zit wel goed.
    Ik weet niet hoeveel je kan hebben maar ik denk dat er met zo'n schema wel goed moet oppassen dat je niet overtraint.

  6. #6
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    IK zou naar de middag voor krachttraining en vechtsport gaan die hier ergens in een ander topic genoemd wordt.

  7. #7
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Sudsakorn View Post
    Idd, bedoel je dumbell oefeningen dan met name?
    Ik ben geen voorstander van alleen dumbell. Ik vind apparaten ook wel ok, maar ik heb weinig ervaring met fitniss aangezien ik nog maar 16 ben. Wel heeft mijn trainer het er altijd over dat je met krachttraining niet veel gewicht moet doen en een paar uitstoten, aangezien je dan echt voor de foto gaat. Je moet een gewicht pakken die je vaak en explosief kan herhalen dan wordt je kracht voor vechtsporten ook beter. Ook moet je je rekken en strekken bijhouden, omdat je anders zo stijf als een tak wordt. En ik zal cardio tussendoor pakken, zodat je conditie en beweging hetzelfde blijft.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    Ga TRX doen, explosieve oefeningen in aan een gesloten ketens.
    Met de TRX kan je zonder moeite van de ene naar de andere oefening switchen en jij bepaalt meteen hoe zwaar je wilt.

    weg met apparaten, als je eenmaal maatjes bent geworden met je TRX dan wil je niet anders meer.

    neemt niet weg dat je niet zo nu en dan periodes moet hebben waarin je deadlifts, bankdrukken en pull ups moet doen voor maximale kracht.

    een tip om training te plannen.

    denk niet in weken, maar in dagen.
    je vechtsporten zijn vaste dagen.
    je kracht en conditie bouw je daaromheen.
    dus denk in dagen, je krijgt niet alles in 1 week.

  9. #9
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Ik ben juist geen fan van de apparaten. Toen ik aan het opbouwen was na mijn terugkomst in het vechtsport wereldje (inmiddels al weer wat jaren geleden), heb ik heel veel met dumbells en eigen gewicht gedaan. Chip ups, push ups, sit ups allerlei varianten. Op deze manier wordt je voor je vechtsport veel sterker dan alleen maar 1 richting op duwen/trekken op de apparaten. Just my 2 cents.

  10. #10
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Ik ben juist geen fan van de apparaten. Toen ik aan het opbouwen was na mijn terugkomst in het vechtsport wereldje (inmiddels al weer wat jaren geleden), heb ik heel veel met dumbells en eigen gewicht gedaan. Chip ups, push ups, sit ups allerlei varianten. Op deze manier wordt je voor je vechtsport veel sterker dan alleen maar 1 richting op duwen/trekken op de apparaten. Just my 2 cents.
    Ja jij zal het beter weten dan mij, ik heb ''jeugd-fitness'' op mijn 12e gedaan, maar dat is 90% cardio 10% gewicht en dan erg laag .
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  11. #11
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Ja jij zal het beter weten dan mij, ik heb ''jeugd-fitness'' op mijn 12e gedaan, maar dat is 90% cardio 10% gewicht en dan erg laag .
    Het is voor een deel ook voorkeur. Met apparaten kun je een hoop doen ook.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Het is voor een deel ook voorkeur. Met apparaten kun je een hoop doen ook.
    Ja natuurlijk, maar als jij zegt dat dumbells meer nut heeft voor vechtsport dan geloof ik je, het is toch een andere beweging, ik moet het nog zelf ervaren .
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  13. #13
    Join Date
    May 2010
    Location
    Noord-Brabant
    Posts
    1.302
    vCash
    126000

    Default

    Ik train zelf liever met dumbells en gewichten dan met apparaten.
    Omdat je dan veel meer coordinatie en sturing nodig hebt en je spieren zo veel beter traint.
    Is ook niet voor niks dat je op apparaten 2 keer zo zwaar pakt dan met losse gewichten, gewoon puur omdat je geholpen wordt.

    T.
    When I roundhouse kick you even Google won't find you

  14. #14
    Join Date
    May 2010
    Posts
    50
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Mister T. View Post
    Ik train zelf liever met dumbells en gewichten dan met apparaten.
    Omdat je dan veel meer coordinatie en sturing nodig hebt en je spieren zo veel beter traint.
    Is ook niet voor niks dat je op apparaten 2 keer zo zwaar pakt dan met losse gewichten, gewoon puur omdat je geholpen wordt.

    T.
    Niet precies geholpen, maar met een apparaat isoleer je een spier heel erg. En is alleen de agonistische spier (spier die verantwoordlijk is voor de beweging) actief. Bij bijv. een squat werkt de hamstrings als antagonostische spier (tegenovergestelde spier van een beweging bijv. biceps - triceps) tegen de beweging. De reden waarom je met apparaten veel zwaarder bewegingen kunt uitvoeren.

  15. #15
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    176
    vCash
    126000

    Default

    Dumbells zijn heilig, lees Ross Enamait boeken

  16. #16
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Dumbells versterken de spier in z'n geheel, terwijl een apparaat geconcentreerd spanning toepast. Kortom; beide zou ík persoonlijk doen. Zelf vind ik een fullbody workout niet zo geweldig. Zou liever een upper- en lowerbody schema pakken, maar goed, nogmaals, zijn persoonlijke dingen (reden hiervoor is dat ikzelf gemerkt heb dat bij een fullbody schema ik aan het eind gewoon té moe was om nog effectief te kunnen trainen).

    Key is toch wel voeding. Pas hier echt erg op. Want met dit schema wat je hier presenteert zul je toch als een beest moeten gaan eten, wat voor mij persoonlijk makkelijker gezegd dan gedaan was...

  17. #17
    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Gent, België
    Posts
    40
    vCash
    126000

    Default

    Vooral basis in eerste instantie...
    Deadlift, squat, bench press, chin-up, dips, power clean, floor press. Glute ham en 1 arm dumbell row is bij mij eveneens vaste kost... Ook neck harness vind ik heel handig en kan je gerust iedere dag doen!
    Minstens even belangrijk is voldoende nachtrust en recuperatietijd!

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Wat is je trainingsdoel?

  19. #19
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1.321
    vCash
    126000

    Default

    alle (kick)boks trainingen zijn maar een uurtje... vind ik nogal kort.

  20. #20
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.974
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsblok View Post
    alle (kick)boks trainingen zijn maar een uurtje... vind ik nogal kort.
    Tijd is verbonden aan wat je trainingsdoel is. Hoelang zou jij dan trainen?

  21. #21
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Octavius View Post
    Tijd is verbonden aan wat je trainingsdoel is. Hoelang zou jij dan trainen?
    Vind ik ook, je hebt ook een verschil tussen wedstrijd en recreatief. Een wedstrijd training is zwaarder als recreatief en mogelijk ook korter.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •