MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 17 of 17

Thread: Stair running

  1. #1
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    The Netherlands
    Posts
    721
    vCash
    126000

    Default Stair running

    Iemand bekend met het trappenlopen ?

    Zou het een toegevoegde meerwaarde zijn voor het verbeteren van de lowkicks?

    (In de zin van, harder/sneller kunnen trappen)..
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    He who is not courageous enough to take risks will accomplish nothing in life.

  2. #2
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    Conditioneel sowieso wel lijkt me.. maar het harder en sneller trappen zit m tog meer in de techniek.
    En het is nooit verkeerd om trappe te lopen


    Benefits of stair climbing.
    Stair climbing uses the muscles of the legs, in particular the quadriceps (front of the thighs) and the buttocks. It can be an intense activity both for the heart and leg muscles because you are carrying your body weight against gravity. It is low impact and safe for the knee joints for so long as you follow the guidelines of not doing too much too soon and you do not have any existing knee problems that may be aggravated. If you have such a problem, consult an orthopedic or sports medicine doctor before starting. In terms of calorie burning, it is time-efficient because you can burn a large amount of calories in a short period of time - approximately 300 calorie for thirty minutes (actual caloric expenditure depends on body weight and rate of climbing).

  3. #3
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    The Netherlands
    Posts
    721
    vCash
    126000

    Default

    Thx. Zou het goed zijn als vervanger van normaal hardlopen?
    He who is not courageous enough to take risks will accomplish nothing in life.

  4. #4
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    ik zou het meer voor erbij doen. of je het echt kan vervangen.. tjaa het kan maar of het vestandig is.. dat weet ik ook niet daar heb ik t weinig kennnis voor. maar als ik het zo mag zeggen zou het meer een toevoeging zijn dan een vervanging

  5. #5
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Bartju View Post
    Conditioneel sowieso wel lijkt me.. maar het harder en sneller trappen zit m tog meer in de techniek.
    En het is nooit verkeerd om trappe te lopen


    Benefits of stair climbing.
    Stair climbing uses the muscles of the legs, in particular the quadriceps (front of the thighs) and the buttocks. It can be an intense activity both for the heart and leg muscles because you are carrying your body weight against gravity. It is low impact and safe for the knee joints for so long as you follow the guidelines of not doing too much too soon and you do not have any existing knee problems that may be aggravated. If you have such a problem, consult an orthopedic or sports medicine doctor before starting. In terms of calorie burning, it is time-efficient because you can burn a large amount of calories in a short period of time - approximately 300 calorie for thirty minutes (actual caloric expenditure depends on body weight and rate of climbing).
    Snelheid in de techniek ja?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  6. #6
    Join Date
    May 2008
    Posts
    451
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb het een paar weken gedaan, maar je krijgt meer last van je knieën dan dat je conditie verbeterd. Ik zou er mee oppassen, je kan beter bij de fitness een apparaat pakken dan train je in een gecontroleerde omgeving en loop je minder snel de kans dat je een tijd op de bank moet zitten omdat je knieën de training niet meer trekken.

  7. #7
    Join Date
    Mar 2010
    Location
    The Netherlands
    Posts
    721
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Lennie View Post
    Ik heb het een paar weken gedaan, maar je krijgt meer last van je knieën dan dat je conditie verbeterd. Ik zou er mee oppassen, je kan beter bij de fitness een apparaat pakken dan train je in een gecontroleerde omgeving en loop je minder snel de kans dat je een tijd op de bank moet zitten omdat je knieën de training niet meer trekken.
    Oei, klinkt niet best.. dan maar blijven bij het intervallen denk ik.
    He who is not courageous enough to take risks will accomplish nothing in life.

  8. #8
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    176
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by DAWK1D View Post
    Oei, klinkt niet best.. dan maar blijven bij het intervallen denk ik.
    Dat was echt vreselijk slecht advies, OK dat hij zijn ervaringen deelt maar om te zeggen dat je beter fitnessapparaten kan pakken is waanzin.
    Stairrunning kan uiterst effectief zijn, ongeacht wie wat zegt. Dat hij er last van ze knieen van krijgt ligt betekent totaal NIET dat jij dat ook krijgt.

    Gewoon proberen!

    Trouwens denk ik ook dat het je explosiviteit verbeterd omdat het eigenlijk nog explosiever is dan sprinten omdat je meer tegen de zwaartekracht in werkt. Dus gebruik het ter ontwikkeling van conditie (en een beetje explosiviteit) en train daarnaast nog spierkracht (maxkracht en explosieve kracht/plyometrie).

  9. #9
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Limburg
    Posts
    1.426
    vCash
    126000

    Default

    Ik zou ook zeggen probeer het gewoon en luister naar je lichaam. Als je pijn aan knieen of gewrichten gaat voelen dan stoppen, en rustig opbouwen natuurlijk.
    Aoki - Hellboy - Gomi - Diaz Bros - GSP - Sonnen - Barnett

  10. #10
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Rotterdam
    Posts
    2.279
    vCash
    165955

    Default

    Ik zag ooit Rampage Jackson in een filmpje traplopen en die helemaal kapot.
    Toen dacht ik: "Dat kan ik ook doen".
    Nou, heb wel redelijk een conditie, en heb het een paar minuten gedaan.....en ik was Kapot...

  11. #11
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    combineren met burpees, dat is leuk
    Quote:
    Originally Posted by Rosso
    Hell, voor 14 K liet ik me zelf wel 2 gram in mn bek schuiven en door een gast pompen

  12. #12
    Join Date
    May 2008
    Posts
    451
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by jerul View Post
    Dat was echt vreselijk slecht advies, OK dat hij zijn ervaringen deelt maar om te zeggen dat je beter fitnessapparaten kan pakken is waanzin.
    Stairrunning kan uiterst effectief zijn, ongeacht wie wat zegt. Dat hij er last van ze knieen van krijgt ligt betekent totaal NIET dat jij dat ook krijgt.

    Gewoon proberen!

    Trouwens denk ik ook dat het je explosiviteit verbeterd omdat het eigenlijk nog explosiever is dan sprinten omdat je meer tegen de zwaartekracht in werkt. Dus gebruik het ter ontwikkeling van conditie (en een beetje explosiviteit) en train daarnaast nog spierkracht (maxkracht en explosieve kracht/plyometrie).
    Hoe zo is het een vreselijk slecht advies??
    Ik deel een persoonlijke ervaring waaruit ik kenbaar maak dat ik er erg veel last aan mijn knieën heb overgehouden aan stairrunning.
    Als je een fitness apparaat gebruikt(op de correcte manier), loop je dan minder kans op een blessure dan met stairrunning?
    Zeer waarschijnlijk wel, want je loopt het risico niet om je enkel te verzwikken, uit te glijden, van de trap te vallen of te over strekken.

  13. #13
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    176
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Lennie View Post
    Hoe zo is het een vreselijk slecht advies??
    Ik deel een persoonlijke ervaring waaruit ik kenbaar maak dat ik er erg veel last aan mijn knieën heb overgehouden aan stairrunning.
    Als je een fitness apparaat gebruikt(op de correcte manier), loop je dan minder kans op een blessure dan met stairrunning?
    Zeer waarschijnlijk wel, want je loopt het risico niet om je enkel te verzwikken, uit te glijden, van de trap te vallen of te over strekken.
    Natuurlijk is met een fitness apparaat trainen minder blessuregevoel dan met vrije gewichten. Echter heb je door te trainen met vrije gewichten (of bodyweight) ZOVEEL voordeel (coordinatie, rauwe kracht, beter vergelijkbaar met vechtsport, ect.) dat het gewoon puur onlogisch is om als je traint voor vechtsport apparaten te gebruiken.

    Verder wordt hoe beter je lichaam eraan gewend is en hoe serieuzer je de techniek neemt het trainen met vrije gewichten of in dit geval gewoon 'rennen tegen een trap op' minder blessuregevoelig. Plus als je altijd veilig traint op je apparaten wordt vechtsport dan niet blessuregevoeliger?

    Het is wel goed dat je je ervaring deelt zodat hij het misschien rustiger opbouwt en eerst begint met sprintjes op een vlakke ondergrond. Maar om uit jou ervaring meteen een conclusie te trekken voor hem en bedenken dat hij dan ook meteen last krijgt van zijn knieën gaat gewoon nergens over.

  14. #14
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by jerul View Post
    Natuurlijk is met een fitness apparaat trainen minder blessuregevoel dan met vrije gewichten. Echter heb je door te trainen met vrije gewichten (of bodyweight) ZOVEEL voordeel (coordinatie, rauwe kracht, beter vergelijkbaar met vechtsport, ect.) dat het gewoon puur onlogisch is om als je traint voor vechtsport apparaten te gebruiken.

    Verder wordt hoe beter je lichaam eraan gewend is en hoe serieuzer je de techniek neemt het trainen met vrije gewichten of in dit geval gewoon 'rennen tegen een trap op' minder blessuregevoelig. Plus als je altijd veilig traint op je apparaten wordt vechtsport dan niet blessuregevoeliger?

    Het is wel goed dat je je ervaring deelt zodat hij het misschien rustiger opbouwt en eerst begint met sprintjes op een vlakke ondergrond. Maar om uit jou ervaring meteen een conclusie te trekken voor hem en bedenken dat hij dan ook meteen last krijgt van zijn knieën gaat gewoon nergens over.
    Wie zegt dat jouw advies klopt? Lennie deelt gewoon zijn ervaringen en probeert iemand hiermee te helpen, hij doet hetzelfde als jij. Reageer niet zo bot..
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  15. #15
    Join Date
    Nov 2004
    Posts
    1.183
    vCash
    126000

    Default

    ik dacht dat de schade eerder komt van de trap naar beneden rennen, dan naar boven, aangezien de schok dan groter is.
    Quote:
    Originally Posted by Rosso
    Hell, voor 14 K liet ik me zelf wel 2 gram in mn bek schuiven en door een gast pompen

  16. #16
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Als je iets van duinen hebt kun die ook opsprinten. Kut wat is dat fucking zwaar.

  17. #17
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    176
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Wie zegt dat jouw advies klopt? Lennie deelt gewoon zijn ervaringen en probeert iemand hiermee te helpen, hij doet hetzelfde als jij. Reageer niet zo bot..
    Je hebt gelijk dat ik misschien iets te bot reageerde sorry daarvoor. Echter beweer ik niet dat ik 'gelijk' heb maar onderbouw ik waarom ik zijn advies slecht vond. Ik heb niks tegen advies geven en zeker niet als hij gewoon zijn ervaringen had gedeeld, integendeel zelfs. Ik vond het gewoon jammer dat hij zei 'je krijgt last van je knieen' en 'je kunt beter met apparaten trainen', terwijl dat zoveel genuanceerder ligt.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •