MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!

View Poll Results: Poll: Ik ben de vrijheid van meningsuiting zat.

Voters
31. You may not vote on this poll
  • Eens

    9 29,03%
  • Oneens

    20 64,52%
  • Geen mening

    2 6,45%
Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 25 of 71

Hybrid View

  1. #1

    Default Poll: Ik ben de vrijheid van meningsuiting zat.

    The title says it all.

    Bedankt voor uw stem.

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Onderbouwing?

  3. #3

    Default

    Ik ben een artikel aan het schrijven over ‘’De vrijheid van meningsuiting’’. En heb daarom op verschillende fora deze poll geplaatst. Omdat ik benieuwd ben wat jullie van deze stelling vinden, de uitkomsten wil ik graag verwerken in mijn artikel.

  4. #4
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Kijk als je dat nou ook gelijk in je openingspost zet dan weten mensen waarom ze op de pol kunnen reageren en waarover het gaat.

    Maar wat vind jij van deze stelling, ik zou zeggen geef het goede voorbeeld want voorbeeld doet volgen

  5. #5
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Dit is net zoiets als aan iemand vragen of hij/zij een eerlijk persoon is. Het resultaat zegt niets.
    Zonder vrijheid van mening kan je dus ook niet stemmen danwel op een poll reageren.

  6. #6
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    Wtf is dat nou voor vraag!? Vrijheid van meningsuiting is tog een van de beste dingen die we hebben!
    Dat is tog de basis van een goed gesprek debat discussie of dialoog! Wanneer we dat niet eens meer kunnen voeren dan leven we ook niet in een vrij land.

  7. #7
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Als je vrijheid van meningsuiting zat bent, rot dan gewoon op naar noord korea ofzo, daar zijn ze het wel met je eens...
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  8. #8

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Als je vrijheid van meningsuiting zat bent, rot dan gewoon op naar noord korea ofzo, daar zijn ze het wel met je eens...
    Kijk dat bedoel ik nou, wat is dat voor een reactie , rot op?Je kan niet eens niet gewoon een normale reactie geven. je hebt de bel wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt, denk je nou echt dat ze geen vrijheid van meningsuiting willen in Noord Korea?

    Mensenrechten
    Noord-Korea heeft een bijzonder slechte naam op het gebied van mensenrechten. Tegenstanders van het regime worden vervolgd en naar concentratiekampen verbannen. Er heerst grote voedselschaarste, grondrechten als godsdienstvrijheid en vrijheid van meningsuiting ontbreken en elke (vermeende) blijk van gebrek aan loyaliteit aan de leiders van het land kan leiden tot bestempeling als een dissident, met ernstige gevolgen van dien. Burgers mogen niet vrij rondreizen in het land. Ook buitenlanders mogen niet vrij rondreizen; toeristen zijn verplicht de gehele reis twee officiële gidsen bij zich te hebben.[14]
    [bewerken] Concentratiekampen

    In Noord-Korea zijn enkele concentratiekampen aanwezig. Voorbeelden hiervan zijn die gelegen nabij Yodok en Hoeryong. De situatie verschilt per kamp. De straffen variëren van dwangarbeid waarbij het verboden is te spreken of te lachen, de hele dag stilzitten zonder te bewegen tot ernstige mishandeling en marteling. Er zijn getuigenverslagen waarin gemeld werd dat er (chemische) wapens worden getest op gevangenen, waaronder gezinnen met kinderen.[15] Schattingen van het aantal mensen dat in concentratiekampen opgesloten zit variëren van 200.000 tot 1 miljoen (dat is 1-5% van de bevolking). De Noord-Koreaanse overheid ontkent het bestaan van de kampen.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  9. #9
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    die stelling slaat echt als een lul in een bord pap.....nergens op. zonder vrijheid van mening ben je nergens....

  10. #10
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.277
    vCash
    126000

    Default

    hbo journalistiek bij INholland?

  11. #11

    Default

    Vrijheid van meningsuiting is goed, zolang het niet misbruikt word zoals dat nu veel gebeurd. Soms beledigen mensen andere mensen alleen omdat het valt onder vrijheid van meningsuiting.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    Vrijheid van meningsuiting bestaat niet omdat er altijd met twee maten gemeten wordt.
    Kijk maar naar iemand als Nick Griffin (Partijleider van BNP in Engeland) die Islam en de Koran vergelijkt met Mein Kampf en hij zing in principe het zelfde liedje als Geert Wilders. Hij komt er gewoon mee weg en er gebeurt verder niets.
    Dan kijk je naar iemand als John Galliano (Britse Modeontwerper) die nadat hij een paar dingen had gezegd over Joden en Hitler werd ontslagen door Dior en hij moet ook 22.500 euro betalen als een boete en kan ook nog 6 maanden gevangenisstraf krijgen. En dat is een modeontwerper die een paar dingen over de Joden had gezegd terwijl hij duidelijk dronken zat in een bar. (het werd natuurlijk opgenomen op video)
    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  13. #13
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Onderwerpen die je zeker in je betoog/beschouwing/be-whatever op moet nemen:
    - opmerkingen die voor bepaalde groeperingen beledigend kunnen zijn worden altijd uiterst en soms overdreven serieus genomen. Ik heb het dan over opmerkingen over joden en in mindere mate over moslims.
    - het fenomeen dat vrijheid van godsdienst kennelijk hoger staat dan vrijheid van meningsuiting. Kijk maar naar de keren dat homoseksuelen beledigd en gediscrimineerd mogen worden onder het mom vrijheid van godsdienst.

  14. #14
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Onderwerpen die je zeker in je betoog/beschouwing/be-whatever op moet nemen:
    - opmerkingen die voor bepaalde groeperingen beledigend kunnen zijn worden altijd uiterst en soms overdreven serieus genomen. Ik heb het dan over opmerkingen over joden en in mindere mate over moslims.
    - het fenomeen dat vrijheid van godsdienst kennelijk hoger staat dan vrijheid van meningsuiting. Kijk maar naar de keren dat homoseksuelen beledigd en gediscrimineerd mogen worden onder het mom vrijheid van godsdienst.

  15. #15

    Default

    Quote Originally Posted by wrestler_nl View Post
    Vrijheid van meningsuiting bestaat niet omdat er altijd met twee maten gemeten wordt.
    Kijk maar naar iemand als Nick Griffin (Partijleider van BNP in Engeland) die Islam en de Koran vergelijkt met Mein Kampf en hij zing in principe het zelfde liedje als Geert Wilders. Hij komt er gewoon mee weg en er gebeurt verder niets.
    Dan kijk je naar iemand als John Galliano (Britse Modeontwerper) die nadat hij een paar dingen had gezegd over Joden en Hitler werd ontslagen door Dior en hij moet ook 22.500 euro betalen als een boete en kan ook nog 6 maanden gevangenisstraf krijgen. En dat is een modeontwerper die een paar dingen over de Joden had gezegd terwijl hij duidelijk dronken zat in een bar. (het werd natuurlijk opgenomen op video)
    Helemaal mee eens, Denk dat de meeste mensen eerst maar eens moeten leren een andere mening of cultuur/religie etc te respecteren dan kan er gebruik gemaakt worden van de vrijheid van meningsuiting zonder iemand te beledigen..
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  16. #16
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    3.351
    vCash
    125990

    Default

    Quote Originally Posted by wrestler_nl View Post
    Vrijheid van meningsuiting bestaat niet omdat er altijd met twee maten gemeten wordt.
    Kijk maar naar iemand als Nick Griffin (Partijleider van BNP in Engeland) die Islam en de Koran vergelijkt met Mein Kampf en hij zing in principe het zelfde liedje als Geert Wilders. Hij komt er gewoon mee weg en er gebeurt verder niets.
    Dan kijk je naar iemand als John Galliano (Britse Modeontwerper) die nadat hij een paar dingen had gezegd over Joden en Hitler werd ontslagen door Dior en hij moet ook 22.500 euro betalen als een boete en kan ook nog 6 maanden gevangenisstraf krijgen. En dat is een modeontwerper die een paar dingen over de Joden had gezegd terwijl hij duidelijk dronken zat in een bar. (het werd natuurlijk opgenomen op video)
    De media die je dagelijks kapot probeert te maken, een kogelvrij vest, geen vaste woonplaats, een rechtszaak, een cordon sanitaire, dagelijkse doodsbedreigen, een theo van Gogh, een PF, duizenden mensen vervolgd in Islamitische landen omdat ze de koran op één of andere manier hebben beledigt. Eigenaars van websites die bedreigt worden vanwege het analyseren van de volgelingen van de Islam.
    Wat bedoel je precies met "er mee wegkomen". Iedereen die een vraag stelt over geweld in de Islam wordt bestempeld als racist, genoeg geweld tegen deze mensen wat je nooit op tv ziet.

    Maar goed hoor als je tegen Wilders bent en voor Galliano, je ziet waarschijnlijk niet eens het verschil tussen beide. Dat is politiek. Elk mens dat een beetje onafhankelijk van de media hitserij naar deze zaken kijkt zou toch Galliano's uitspraken van een heel ander niveau vinden. De miljarden subsidies voor de publieke omroep doen ieder geval hun werk.

  17. #17
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    De media die je dagelijks kapot probeert te maken, een kogelvrij vest, geen vaste woonplaats, een rechtszaak, een cordon sanitaire, dagelijkse doodsbedreigen, een theo van Gogh, een PF, duizenden mensen vervolgd in Islamitische landen omdat ze de koran op één of andere manier hebben beledigt. Eigenaars van websites die bedreigt worden vanwege het analyseren van de volgelingen van de Islam.
    Wat bedoel je precies met "er mee wegkomen". Iedereen die een vraag stelt over geweld in de Islam wordt bestempeld als racist, genoeg geweld tegen deze mensen wat je nooit op tv ziet.

    Maar goed hoor als je tegen Wilders bent en voor Galliano, je ziet waarschijnlijk niet eens het verschil tussen beide. Dat is politiek. Elk mens dat een beetje onafhankelijk van de media hitserij naar deze zaken kijkt zou toch Galliano's uitspraken van een heel ander niveau vinden. De miljarden subsidies voor de publieke omroep doen ieder geval hun werk.
    Precies, zo denk ik er ook over...
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  18. #18
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Asura View Post
    De media die je dagelijks kapot probeert te maken, een kogelvrij vest, geen vaste woonplaats, een rechtszaak, een cordon sanitaire, dagelijkse doodsbedreigen, een theo van Gogh, een PF, duizenden mensen vervolgd in Islamitische landen omdat ze de koran op één of andere manier hebben beledigt. Eigenaars van websites die bedreigt worden vanwege het analyseren van de volgelingen van de Islam.
    Wat bedoel je precies met "er mee wegkomen". Iedereen die een vraag stelt over geweld in de Islam wordt bestempeld als racist, genoeg geweld tegen deze mensen wat je nooit op tv ziet.

    Maar goed hoor als je tegen Wilders bent en voor Galliano, je ziet waarschijnlijk niet eens het verschil tussen beide. Dat is politiek. Elk mens dat een beetje onafhankelijk van de media hitserij naar deze zaken kijkt zou toch Galliano's uitspraken van een heel ander niveau vinden. De miljarden subsidies voor de publieke omroep doen ieder geval hun werk.
    Ik heb het niet over individuelen. Ik heb het meer over de overheid en de wetten in een bepaalde land zoals bijv. Engeland.
    Zoals ik al eerder had gezegd als je de Joden beledigt dan kan je een gevangenisstraf verwachten van 6 maanden maar als je iets over de Islam zegt dan is het vrijheid van meningsuiting. Ik ben helemaal niet voor Galliano ik gaf alleen maar een voorbeeld zodat ik mezelf duidelijker kan maken.
    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  19. #19
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.387
    vCash
    127608

    Default

    De stelling is nogal ongenuanceerd hierdoor kan ik geen keuze maken. Aan de ene kant vind ik het goed om te kunnen zeggen wat je wil. Aan de andere kant wordt het recht misbruikt door bepaalde publieke figuren.

    Waar eindigt vrijheid van meningsuiting en begint belediging... dat is een interessante onderzoeksvraag.

  20. #20
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    De vraagstelling en onderbouwing bij een cito-toets van de basisschool is nog duidelijker..
    Be a Warrior, not a Worrier

  21. #21
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Jongens toch... Als iedereen het leven toch zo serieus zal nemen. Wat wil je dan? Een grondwet maken om alle grappen over organismen verboden te maken?

    Live for the good moments in life, not the bad ones
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  22. #22
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Tsja vrijheid van meningsuiting is toch wel een fundamenteel grondrecht, het is inderdaad de manier waarop het gebruikt wordt dat stoort.

    Wat ik echter enger vind is de manier waarop de mening gestuurd wordt door de media. De media beginnen steeds minder onafhankelijk te worden en nemen vaker stelling. De politieke kleuren beginnen steeds meer een rol te spelen met linkse en rechtse sites en omroepen. Op het internet hitst iedereen elkaar op en zijn er vaak puur op emotie gebaseerde discussies door types die zich enkel lijken te baseren op de steeds meer gekleurde berichtgeving. Hier in Nederland valt het nog mee omdat het probleem zich vooral voordoet op het internet, maar het begint toch op te komen denk ik. In de VS is dit al veel verderr, daar is neutrale berichtgeving zeldzaam geworden. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar er schuilt een zeker gevaar in.

  23. #23
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Utrecht
    Posts
    290
    vCash
    126000

    Default



    Er kan zich altijd wel iemand beledigd voelen. Moet daarom maar iedereen het zwijgen worden opgelegd?
    I wonder, does it pour me something opaque...

  24. #24

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Tsja vrijheid van meningsuiting is toch wel een fundamenteel grondrecht, het is inderdaad de manier waarop het gebruikt wordt dat stoort.

    Wat ik echter enger vind is de manier waarop de mening gestuurd wordt door de media. De media beginnen steeds minder onafhankelijk te worden en nemen vaker stelling. De politieke kleuren beginnen steeds meer een rol te spelen met linkse en rechtse sites en omroepen. Op het internet hitst iedereen elkaar op en zijn er vaak puur op emotie gebaseerde discussies door types die zich enkel lijken te baseren op de steeds meer gekleurde berichtgeving. Hier in Nederland valt het nog mee omdat het probleem zich vooral voordoet op het internet, maar het begint toch op te komen denk ik. In de VS is dit al veel verderr, daar is neutrale berichtgeving zeldzaam geworden. Vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar er schuilt een zeker gevaar in.
    x2
    Wilders is gevaarlijk, hij zet mensen tegen elkaar op.
    Last edited by cholitzu; 08-03-2011 at 22:45.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  25. #25
    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    1.406
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    x2
    Wilders is gevaarlijk, hij zet mensen tegen elkaar op.

    Hoe dan?

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •