MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!

View Poll Results: Poll: Ik ben de vrijheid van meningsuiting zat.

Voters
31. You may not vote on this poll
  • Eens

    9 29,03%
  • Oneens

    20 64,52%
  • Geen mening

    2 6,45%
Page 3 of 3 FirstFirst 123
Results 51 to 71 of 71
  1. #51
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Cohen & consorten zijn ook gevaarlijk. Want zij willen de problemen die er nu eenmaal zijn met bepaalde groepen allochtonen niet onder ogen zien. Deden hun dat wel was Wilders niet nodig. Iemand moet nu eenmaal de vinger op de zere wond leggen.
    Voorop gesteld dat feiten niet liegen en er onomstotelijk vaststaat dat bepaalde allochtone groepen onevenredig vertegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers, denk ik eerder dat deze problematiek gebruikt wordt om een proces van een veranderend Nederland tegen te gaan. De zogenaamde stok om mee te slaan, zoals jij zou zeggen dat v/d Laan bijvoorbeeld incidenten gebruikt om de vechtsport mee tegen te gaan.

    Ik denk persoonlijk dat het allemaal met identiteit en nationaliteit te maken heeft. Je hebt wijken die bevolkt worden door buitenlanders. Deze mensen kunnen allemaal universitaire opleidingen hebben en 0% vertegenwoordigd zijn in de criminele cijfers, maar gevoelsmatig zit het niet goed. Nederland verandert en verliest de identiteit volgens veel mensen (ook al zijn ze misschien niet in staat het zo te benoemen). Dit is dan die zogenaamde Islamisering. Vaak worden dan weer de problemen aangehaald maar eigenlijk hebben die weinig met de onderliggende woede te maken. Ik denk dat het triest maar waar is dat de publieke opinie tegen deze groep gericht blijft zolang die goed te onderscheiden is in de samenleving (het niet 'integreren' lees: volledig afstand doen van je wortels en de Nederlandsche vaderlandskleuren omarmen, dubbel paspoort, of wat je ook maar op een niet nederlander doet lijken). Helaas maakt het dan weinig uit hoe goed je bent opgeleid of wat voor werk je doet. Tot zoiets verandert blijven types als Wilders stemmen binnenhalen.

    Dit is dan mijn theorie en als je een paar punten erbij haalt van Wilders als: het volkslied zingen op school, De Nederlandse Canon leren, Nederlandse vlag op elke school, het ondertekenen van een assimilatieformulier, denk ik dat het redelijk klopt al zeg ik het zelf :P
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Voorop gesteld dat feiten niet liegen en er onomstotelijk vaststaat dat bepaalde allochtone groepen onevenredig vertegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers
    Eerlijk gezegd geloof ik niet dat de politieke elites van pvda, sp, groenlinks etc...de cijfers heeft gemanipuleerd om deze groepen crimineler te laten lijken dan ze daadwerkelijk zijn. Ik zie ze eerder de cijfers manipuleren om autochtone Nederlanders erger te laten lijken.
    de onderliggende woede te maken.
    Onderliggende woede wordt gevoed door de inactiviteit van de politiek correcte elite. Je hebt het maar leuk te vinden en als verrijking te zien anders ben je een racist.
    Tot zoiets verandert blijven types als Wilders stemmen binnenhalen.
    Wilders haalt stemmen binnen omdat de rest de problemen met groepen allochtonen decennia lang heeft genegeerd, mooi gepraat en thee mee heeft gedronken. Mensen voelen zich in de steek gelaten. En dat is niet Wilders z'n schuld.

  3. #53
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    nee ik bedoel ook niet dat ze cijfers manipuleren. Ik constateer dat er een probleem is en dat dat probleem gebruikt wordt om bepaalde groepen te 'demoniseren' als de vijand of wat dan ook en ze en masse het land uit te krijgen zodat wij het oude vertrouwde Nederland weer terug zouden krijgen. . Hesdy wordt opgepakt v/d Laan zegt Zie je nou wel -> implicatie: Zo is dus iedereen in de vechtsport doel (volgens jou) vechtsport beschadigen en uitroeien. Oud vrouwtje wordt in elkaar geslagen door een Marokkaan, Wilders zegt: zie je nou wel implicatie -> Zo gaat het nou altijd met dat volk doel: hele volk zwart maken en terugsturen... Heeft weinig met manipulatie van gegevens te maken. Kan het niet veel duidelijker krijgen dan dat. Heeft verder weinig met conspiracy's te maken ofzo

    De gevestigde orde is hier inderdaad niet handig mee omgegaan en daarom is het compleet uit de hand gelopen. Maar tegelijkertijd kun je je afvragen hoe rationeel mensen zijn die op Wilders stemmen. Het gaat veel mensen niet zozeer om de criminaliteit of wat dan ook. Hoe vaak ik dit soort discussies wel niet heb met mensen die nog nooit ook maar iets hebben meegemaakt met een buitenlander. Het gaat er voor veel mensen om dat Nederland gewoon verandert. Teksten als, ja als ze in ONS land willen wonen moeten ze zich maar AANPASSEN!!!11. Maar feit is dit is helemaal geen probleem dat je kan oplossen met beleid, dit gebeurt en daar doe je niks tegen en dat moet je ook niet willen. Anders loopt het totaal uit de hand en krijg je praktijken als in Denemarken waar het bijna nog makkelijker is een baan als bankdirecteur te krijgen dan voor goed opgeleide mensen uit het buitenland om te immigreren. Schandalig gewoon hoe er een soort primitieve klassescheiding ontstaat met immigranten als tweederangsburger. Ik hoop echt dat het hier NOOIT zo ver komt.

  4. #54
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    nee ik bedoel ook niet dat ze cijfers manipuleren.
    Ah. Ok.
    Ik constateer dat er een probleem is en dat dat probleem gebruikt wordt om bepaalde groepen te 'demoniseren' als de vijand of wat dan ook en ze en masse het land uit te krijgen zodat wij het oude vertrouwde Nederland weer terug zouden krijgen. . Hesdy wordt opgepakt v/d Laan zegt Zie je nou wel -> implicatie: Zo is dus iedereen in de vechtsport doel (volgens jou) vechtsport beschadigen en uitroeien. Oud vrouwtje wordt in elkaar geslagen door een Marokkaan, Wilders zegt: zie je nou wel implicatie -> Zo gaat het nou altijd met dat volk doel: hele volk zwart maken en terugsturen...
    Ik kan me niet herinneren Wilders ooit gezegd horen te hebben dat ie alle buitenlanders eruit wil gooien. Alleen zijn tegenstanders roepen dat ie dat wil. Criminele buitenlanders wil hij wel uitzetten. Heb ik geen probleem mee.

    Maar tegelijkertijd kun je je afvragen hoe rationeel mensen zijn die op Wilders stemmen.
    Hoe rationeel zou het zijn om op partijen te blijven stemmen die uit jou zicht je de rug hebben gekeerd?

    Teksten als, ja als ze in ONS land willen wonen moeten ze zich maar AANPASSEN!!!11.
    Vind ik helemaal niet gek. Heb ik tenslotte ook gedaan.

  5. #55
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Ah. Ok.
    Ik kan me niet herinneren Wilders ooit gezegd horen te hebben dat ie alle buitenlanders eruit wil gooien. Alleen zijn tegenstanders roepen dat ie dat wil. Criminele buitenlanders wil hij wel uitzetten. Heb ik geen probleem mee.
    Hoe verklaar jij dan de punten zoals de Nederlandse vlag op school en allerlei andere dingen ter bevordering van 'het vaderland'?

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Vind ik helemaal niet gek. Heb ik tenslotte ook gedaan.
    Op zichzelf is dit ook niet onredelijk, maar op een gegeven moment wordt dit onredelijk. Dit zie je nu in Denemarken gebeuren. Mensen mogen eigenlijk totaal geen binding meer hebben van iets wat ook maar een beetje met hun afkomst te maken heeft. Een voorstel van de PVV om een assimilatie formulier te ondertekenen verschilt helemaal niet zoveel ervan. "Assimilatiecontracten. Niet tekenen of niet naleven = het land uit"
    Letterlijk citaat uit het programma. Allemaal dingen die steeds meer die scheiding begint aan te geven. Het signaal is dat je God op je blote knieën mag danken dat je hier woont en dat je eigenlijk een soort tweederangs burger bent. Naast het feit dat dit denk ik averechts werkt, is dit denk ik een gevaarlijk proces en veel mensen vullen de punten van de PVV naar eigen voorkeur in zonder te checken of het eigenlijk wel klopt...

  6. #56
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Hoe verklaar jij dan de punten zoals de Nederlandse vlag op school en allerlei andere dingen ter bevordering van 'het vaderland'?
    Ach. Dat heeft ie gewoon afgekeken van Amerika. Hoeft van mij niet per se maar wat daar zo vies aan is mocht het ooit zover komen zie ik niet.

    Op zichzelf is dit ook niet onredelijk, maar op een gegeven moment wordt dit onredelijk. Dit zie je nu in Denemarken gebeuren. Mensen mogen eigenlijk totaal geen binding meer hebben van iets wat ook maar een beetje met hun afkomst te maken heeft. Een voorstel van de PVV om een assimilatie formulier te ondertekenen verschilt helemaal niet zoveel ervan. "Assimilatiecontracten. Niet tekenen of niet naleven = het land uit"
    Letterlijk citaat uit het programma. Allemaal dingen die steeds meer die scheiding begint aan te geven. Het signaal is dat je God op je blote knieën mag danken dat je hier woont en dat je eigenlijk een soort tweederangs burger bent. Naast het feit dat dit denk ik averechts werkt, is dit denk ik een gevaarlijk proces en veel mensen vullen de punten van de PVV naar eigen voorkeur in zonder te checken of het eigenlijk wel klopt...
    Ik weet niet welk programma je bedoelt. Heb je een link?

  7. #57
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Nee, ik denk en hoop dat het nooit zo ver gaat komen inderdaad. Vlag bij de school is overigens maar een voorbeeld van de velen uit het repertoire elke mogelijke buitenlandse invloed uit te bannen.

    http://www.pvv.nl/images/stories/Web...ogrammaPVV.pdf

    pagina 15

  8. #58
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Nee, ik denk en hoop dat het nooit zo ver gaat komen inderdaad. Vlag bij de school is overigens maar een voorbeeld van de velen uit het repertoire elke mogelijke buitenlandse invloed uit te bannen.

    http://www.pvv.nl/images/stories/Web...ogrammaPVV.pdf

    pagina 15
    Oh. Het verkiezingsprogramma. Wat vind je dan bv. van het streng straffen van vrouwenbesnijdenissen? Of hun standpunt bij sekseapartheid? Of dat NL zelf over het immigratiebeleid moet beslissen in plaats van de EU? Of het verhogen van de leeftijd voor prostitutie?
    Er zijn vast wel punten ergens in hun programma waar je het wel mee eens bent. En de soep wordt sowieso nooit zo heet gegeten als dat ie wordt op gedient.

  9. #59
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Hoe verklaar jij dan de punten zoals de Nederlandse vlag op school en allerlei andere dingen ter bevordering van 'het vaderland'?
    Dit is een goed ding. Hierdoor voelen mensen zich meer herenigd in mijn mening. ''Buitenlanders'' die zeggen dat ze het niet willen voelen zich geen Nederlander. Als je zegt dat ze een buitenlander zijn worden ze boos, terwijl als je bij het WK vraagt voor wie ben je dan kiezen ze hun ''afstam land'' als eerste keus.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  10. #60
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Natuurlijk zitten er punten tussen waar ik het wel mee eens ben, het is niet de personificatie van het kwaad ofzo. Het zijn vaak open deuren waar iedereen met enig gezond verstand zich wel in kan vinden. Maar er zitten punten in die de rode draad van de campagne vormen die ik dermate stuitend vind dat die mijn mening over de partij niet zomaar kunnen veranderen. Ik ben niet op m'n achterhoofd gevallen, zulke punten worden er niet voor niets ingestopt.

    De soep wordt dankzij coalitievorming inderdaad niet zo heet gegeten als ie wordt op gediend en dat is maar goed ook....
    Maargoed, wel leuke discussie kzal nu pitten

  11. #61

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Voorop gesteld dat feiten niet liegen en er onomstotelijk vaststaat dat bepaalde allochtone groepen onevenredig vertegenwoordigd zijn in criminaliteitscijfers, denk ik eerder dat deze problematiek gebruikt wordt om een proces van een veranderend Nederland tegen te gaan. De zogenaamde stok om mee te slaan, zoals jij zou zeggen dat v/d Laan bijvoorbeeld incidenten gebruikt om de vechtsport mee tegen te gaan.

    Ik denk persoonlijk dat het allemaal met identiteit en nationaliteit te maken heeft. Je hebt wijken die bevolkt worden door buitenlanders. Deze mensen kunnen allemaal universitaire opleidingen hebben en 0% vertegenwoordigd zijn in de criminele cijfers, maar gevoelsmatig zit het niet goed. Nederland verandert en verliest de identiteit volgens veel mensen (ook al zijn ze misschien niet in staat het zo te benoemen). Dit is dan die zogenaamde Islamisering. Vaak worden dan weer de problemen aangehaald maar eigenlijk hebben die weinig met de onderliggende woede te maken. Ik denk dat het triest maar waar is dat de publieke opinie tegen deze groep gericht blijft zolang die goed te onderscheiden is in de samenleving (het niet 'integreren' lees: volledig afstand doen van je wortels en de Nederlandsche vaderlandskleuren omarmen, dubbel paspoort, of wat je ook maar op een niet nederlander doet lijken). Helaas maakt het dan weinig uit hoe goed je bent opgeleid of wat voor werk je doet. Tot zoiets verandert blijven types als Wilders stemmen binnenhalen.

    Dit is dan mijn theorie en als je een paar punten erbij haalt van Wilders als: het volkslied zingen op school, De Nederlandse Canon leren, Nederlandse vlag op elke school, het ondertekenen van een assimilatieformulier, denk ik dat het redelijk klopt al zeg ik het zelf :P
    mooi gezegd, ik had nog nooit van het nederlandse canon gehoord, dus ben even op onderzoek uitgegaan, ik kwam een intressante link tegen:

    Naar schatting 98% van de Nederlanders heeft buitenlandse voorouders. Sporen van migranten zijn overal te vinden. In archieven, musea en bij jou thuis. Wat is jouw relatie met migratiegeschiedenis?

    98%


    Dit is een zeer grove schatting, mede op basis van wat we weten van immigratie cijfers gedurende vijf eeuwen. We zijn uitgegaan van een gemiddelde van 4 generaties per honderd jaar. Dus in vijf eeuwen gaat het dan om gemiddeld 20 generaties terug.
    De gemiddelde Nederlander van vandaag heeft in vijf eeuwen dus 524.288 voorouders. Naast de komst van vluchtelingen was Nederland eeuwenlang een aantrekkelijk gebied voor grote aantallen arbeidsmigranten uit met name omringende landen. De kans dat iemand geen migrant in de stamboom heeft zitten is, naar onze inschatting, verwaarloosbaar.

    bron
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  12. #62
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post

    De soep wordt dankzij coalitievorming inderdaad niet zo heet gegeten als ie wordt op gediend en dat is maar goed ook....
    Precies. Daarom vraag ik me vaak af waar al die kunstmatige opwinding tegen de PVV of Wilders persoonlijk goed voor is.
    Maargoed, wel leuke discussie kzal nu pitten
    Doe dat. Ik ga een borreltje of 3 halen in de kroeg.

  13. #63
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    mooi gezegd, ik had nog nooit van het nederlandse canon gehoord, dus ben even op onderzoek uitgegaan, ik kwam een intressante link tegen:

    Naar schatting 98% van de Nederlanders heeft buitenlandse voorouders. Sporen van migranten zijn overal te vinden. In archieven, musea en bij jou thuis. Wat is jouw relatie met migratiegeschiedenis?

    98%


    Dit is een zeer grove schatting, mede op basis van wat we weten van immigratie cijfers gedurende vijf eeuwen. We zijn uitgegaan van een gemiddelde van 4 generaties per honderd jaar. Dus in vijf eeuwen gaat het dan om gemiddeld 20 generaties terug.
    De gemiddelde Nederlander van vandaag heeft in vijf eeuwen dus 524.288 voorouders. Naast de komst van vluchtelingen was Nederland eeuwenlang een aantrekkelijk gebied voor grote aantallen arbeidsmigranten uit met name omringende landen. De kans dat iemand geen migrant in de stamboom heeft zitten is, naar onze inschatting, verwaarloosbaar.

    bron
    En die zijn allemaal geassimileerd. En dat zelfs zonder contract. Asjemenou.

  14. #64

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Dit is een goed ding. Hierdoor voelen mensen zich meer herenigd in mijn mening. ''Buitenlanders'' die zeggen dat ze het niet willen voelen zich geen Nederlander. Als je zegt dat ze een buitenlander zijn worden ze boos, terwijl als je bij het WK vraagt voor wie ben je dan kiezen ze hun ''afstam land'' als eerste keus.

    Ge hebt uw bus gemist verrekte koekwaus Nu wegwezen hup! Terug naar uw eige land!
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  15. #65

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    En die zijn allemaal geassimileerd. En dat zelfs zonder contract. Asjemenou.
    Waar heb je Wilders dan voor nodig?
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  16. #66
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    Waar heb je Wilders dan voor nodig?
    Want toendertijd had je natuurlijk nog geen linkse ballen die het assimilatie process verpestten.
    Het idee dat je je aanpast aan het land/streek waar je woont was vanzelfsprekend.

  17. #67
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marchant View Post
    zonder vrijheid van meningsuiting kan je geen poll op een forum zetten.
    Dus degene die hierop ja stemmen zijn tegen je mening mogen geven ,maar geven hun mening wel door hierop te reageren
    Ho, ho, er is niemand 'tegen' je mening geven...de stelling is of je het zat bent!
    Ja, ik ben het zat, het beledigen om het beledigen...niet leuk meer.

  18. #68
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    nimwegen
    Posts
    3.659
    vCash
    126000

    Default

    mijn probleem met wilders is dat ie het op een geloof betrekt. Hierdoor zet je een hele grote goedwillende groep buitenspel en creeer je juist een groter schisma. Wilders richt zich op problemen die er zijn alleen het feit dat ie daar altijd te pas en te onpas het allochtone kaartje aanhangt vind ik gevaarlijk. Als die problemen gewoon goed aangepakt worden lost het zich op, ongeacht of die jongeren allochtoon of autochtoon zijn....
    toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen!

  19. #69

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Want toendertijd had je natuurlijk nog geen linkse ballen die het assimilatie process verpestten.
    Het idee dat je je aanpast aan het land/streek waar je woont was vanzelfsprekend.
    Dus het zijn eigenlijk de linkse ballen die hier schuld aan hebben.

    Ben het wel met je eens dat je je moet aanpassen, maar men kan ook overdrijven. Moeten mensen hun geloof opgeven om zich hier aantepassen?
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  20. #70
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    Dus het zijn eigenlijk de linkse ballen die hier schuld aan hebben.
    Voor een heel groot deel wel.
    Ben het wel met je eens dat je je moet aanpassen, maar men kan ook overdrijven. Moeten mensen hun geloof opgeven om zich hier aantepassen?
    Als dat geloof teveel botst met de voorheersende gewoontes vind ik van wel.

  21. #71
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Amsterdam / Alkmaar / Napoli
    Posts
    3.368
    vCash
    126000

    Default

    ik was het al zat toen ik er achter kwam dat deze vrijheid alleen geld voor PVV'ers die hun wil en wet willen opleggen aan de rest van NL... als het van hun plaatje afwijkt dan geld alleen hun mening nog... en dat kromme begrijp ik niet helemaal, en al helemaal niet de mensen die daarop stemmen...

    maar verder...zucht @ deze discussie.. vielen dank PVV!!! Das has ich nicht gewessen....
    "Morte prima di disonore"
    ------------------
    ***MejiroGym***

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •