MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 18 of 18
  1. #1
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Camerabg1 Mixfight.nl in gesprek met Germaine de Randamie (deel 1)

    INTERVIEW GERMAINE 'THE IRON LADY' DE RANDAMIE

    Zondag 1 mei a.s. zal de ongeslagen koningin van het kickboksen Germaine de Randamie haar comeback maken in de Nederlandse ring. Op het gala van Next Generation Warriors 5 in Utrecht, de thuishaven van Germaine, zal zij het dan opnemen tegen Leena Buitendijk. Het zal dan al weer drie jaar geleden zijn dat wij voor het laatst ‘The Iron Lady’ in actie konden zien in ons land. Op het Next Generation Warriors 2 gala in mei 2008 versloeg Germaine toen Julia Butt op KO. Er volgde daarna nog in augustus 2009 een afscheidspartij in Suriname tegen Casey Bormann (Germaine won op KO) waarna zij zich geheel op het MMA richtte en naar de USA verhuisde.



    Maar 1 mei a.s. is Germaine terug in haar land en haar eigen stad Utrecht om nog eenmaal in actie te komen voor de fans in Nederland. Hoewel Germaine tegenwoordig furore maakt in het MMA op de grote evenementen in de USA en ook tegenstandster Leena Buitendijk actief in het MMA is zal het een partij op good old Thaiboxing regels worden. Een bijzondere wedstrijd die geen liefhebber mag missen want het zal maar zo eens (voorlopig) de laatste keer kunnen zijn dat wij Germaine in de Nederlandse ring in actie kunnen zien en/of in een kickbokspartij.



    3 mei 2008 op Next Generation Warriors 2 slaat Germaine de Randamie met haar laatste actie in de Nederlandse ring tegenstandster Julia Butt KO.

    Onlangs was Germaine twee weken in Nederland en op de film/fotoshoot voor het Next Generation Warriors 5 gala sprak mixfight.nl met Germaine de Randamie.


    Germaine, je bent weer even terug in Nederland. Op “vakantie” of ben je met een bepaald doel?

    Nee, ik ben gewoon even voor twee weken vakantie terug in Nederland. Familie en vrienden bezoeken, paar keer lekker ouderwets kickboksen trainen en weer genieten van Nederland.




    Je leeft nu permanent in de USA. Hoe is het leven daar?

    Heel anders. Ik leef daar echt als een topsporter. In Nederland moet je er nog wat bij doen om te kunnen leven. In de USA leef ik echt als een professioneel sportster. Alles staat daar in het teken van de sport en ik kan me er zo voor 100% op focussen. Ook is echt alles heel professioneel met begeleiding met zaken als krachttraining, voeding, fysiotherapie enzo.


    Je traint en leeft als een topsportster in de USA. Hoe ziet een gemiddelde week er voor Germaine uit?

    Ik sta vroeg op om kwart over zes s’ochtends. De dag ziet er voor mij dan uit dat ik privé les geef, vervolgens zelf ga trainen, daarna weer les geef en daarna weer zelf train. Dan ga ik rusten om vervolgens weer te trainen. Op zaterdag train ik alleen s’ochtends en zondag is mijn rust dag. Dan ga ik ontspannen, uitrusten en chillen.




    Wat is het grote verschil tussen Nederland en de USA betreffende het MMA?

    Het MMA is in de USA echt een topsport die bij de populairste en grootste sporten van het land hoort. En daardoor zijn er ook veel meer faciliteiten en ook sponsors waardoor je echt geheel op de sport kunt richtten en ook alles in het teken van de sport staat. In Nederland moet je toch ook werken om rond te kunnen komen en blijft er al een stuk minder tijd over om je op de sport te kunnen richten. En het niveau van de het grondwerk is in de USA stukken hoger dan in Nederland.


    Het grondwerk is in de USA een stuk hoger dan in Nederland zeg je. Hoe groot is dat verschil?

    Je kunt het vergelijken met het staande kickboks werk tussen beide landen. Zo superieur Nederland is in het kickboksen en K-1, zo een stuk verder zijn ze in de USA met het grondwerk.




    Een tijd geleden vocht je op het Playboy Mansion een partij. Hoe was dat om daar te vechten en hoe ging de partij?

    Natuurlijk heel veel show er om heen met de nodige glitter en glamour en dames. Maar zelf heb ik er weinig van meegekregen en ook niet mee bezig gehouden. Ik kwam om te vechten en heb mee geheel op de wedstrijd gericht. De wedstrijd ging goed. Ik heb me goed aan mijn gameplan gehouden en de partij gewonnen.


    Je laatste partij vocht je onlangs op Strikeforce en won je op KO. Je kijkt tevreden terug op deze partij?

    Wat resultaat betreft wel natuurlijk maar wat betref wedstrijd verloop niet. Ik vocht op Strikeforce en daar zat 20.000 man. Ik maakte dan ook enkele stomme fouten en wist me ook niet aan mijn gameplan te houden. Maar uiteindelijk toch met een harde knie naar haar hoofd op KO te winnen. Het niveau is erg hoog en dan gaan kleine details tellen waarop je afgestraft kan worden. Het was wederom een leerproces en we zijn ook na de partij gelijk weer aan de gang gegaan om de fouten eruit te halen. Maar ik ben blij dat ik gewonnen heb.




    Staande zal er niet gauw iemand jou het lastig kunnen maken. Maar hoe gaat het met je vooruitgang betreffende het grondwerk?

    Het gaat steeds beter en ik heb het geluk dat ik een sterk team om me heen heb waarmee ik train. Wat ik al zei het niveau wat betreft grondwerk is hoog hier. Ik kan dus veel leren maar krijg ook te maken met sterke tegenstandsters. We trainen dan ook hard op alle facetten van het grondwerk en trainen ook vaak heel specifiek. Ik vind het in ieder geval geweldig om te doen en elke dag weer te leren.




    Wanneer is je volgende MMA partij?

    Dat staat nog niet helemaal vast maar zal waarschijnlijk 1 of 9 april zijn op Strikeforce.


    Hoe is je toekomstplanning voor het MMA?

    Vooral er van genieten en plezier eraan beleven. Dat heb ik lange tijd niet meer gehad en ik geniet er nu elke dag van. Ik heb een goed contract en we zien wel hoe het loopt. Ik doe er in ieder geval alles aan om zo ver mogelijk te komen. Maar vooral van de sport genieten elke dag.

    WORDT VERVOLGD IN DEEL 2 OVER ENKELE DAGEN HIER OP MIXFIGHT.NL


    Last edited by payap; 22-03-2011 at 21:17.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Thanks, erg mooi interview!!
    Last edited by Kemal; 22-03-2011 at 21:30.
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

    Default

    Tof intervieuw Chris!

  4. #4
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    leuk interview bedankt!

  5. #5
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    ZOG
    Posts
    1.571
    vCash
    126000

    Default

    Goed interview, thanx!

  6. #6
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Top Chris, bedankt.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  7. #7
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Wil nu al deel 2 lezen. Dank.

  8. #8
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Mokum
    Posts
    319
    vCash
    126000

    Default

    Top. Met Cindy en Jojo in het achterhoofd is dit leuk om te lezen.

  9. #9
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    791
    vCash
    126000

    Default

    Heel erg leuk om te lezen, ik kijk nu al uit naar het volgende deel!
    Fighting is poetry in motion

  10. #10
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Misschien ga ik wel. Heb Germaine wel een paar keer gezien. Maar zo voor de wellicht laatste keer........................

  11. #11
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Waalwijk
    Posts
    591
    vCash
    126000

    Default

    Thnx, leuk om te lezen.

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Thanks man! Goed interview. Hoop dat ze net zo gaat heersen in WMMA als in het kickboksen!!

  13. #13
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    4.780
    vCash
    126000

    Default

    Germaine is geweldig! Op naar Utrecht dan maar

  14. #14
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    Amsterdam
    Posts
    1.123
    vCash
    126000

    Default

    super Chris, thanks!
    ..

  15. #15
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Nederland
    Posts
    1.871
    vCash
    126000

    Default

    Bedankt!!

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Hier de flyer van de partij van Germaine 1 mie a.s. in Nederland


  17. #17
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.301
    vCash
    371929

  18. #18
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Waiting for Thailand
    Posts
    8.519
    vCash
    126000

    Default

    Straks deel 2 en slot van het interview met Germaine

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •