MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Bergen op zoom
    Posts
    385
    vCash
    125750

    Default Welke kettlebell?

    Mede forumleden,

    Zou graag wat hulp hebben bij de beslissing welke kettlebell nu goed is voor mij.
    Ik weeg rond de 64 en train met dumbbells van 8 tot 10 kg. De 10 kg kan ik reps van 8 doen en dan andere arm etc. Alleen ik vraag me af welke gewicht kettlebell moet ik dan hebben?

    Op verschillende sites zeggen ze 16 kg. Maar volgens mij kan ik daar alleen de 2 hand swing mee.
    Wil gewoon eens op andere manier trainen en wil de kettlebell eens uitproberen.

    Maar wat is nu het beste? Kunststof,klassieke versie, graphite etc?
    Hopelijk kunnen julle me helpen.

    osu
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    With great Powers comes hot Bitches

  2. #2
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Hey,

    Ik train zelf regelmatig met kettlebells zowel thuis als op de sportschool. Thuis heb ik een set van 8kg, 12kg, 16kg, 20kg, 24kg, 28kg en 32kg.
    Destijds begonnen met 8kg en 12kg, maar dit kan je in de loop van de tijd opbouwen naar 16kg of 20kg.

    Echter is het wel van belang om te kijken wat je wil bereiken. Wil je puur voor "core" trainingen gaan of eerder kracht/conditie.

    De kettlebells die ik heb zijn van staal, hebben een rubberen onderkant zodat de vloer niet beschadigd en zijn lasnaadvrij wat als voordeel heeft dat je geen irritaties krijgt bij je vingers.

    Mijn advies zou zijn om eens naar een gym te gaan en 14kg of 16kg uit te proberen. Squats kan je bijvoorbeeld met 20kg+ doen. Swings wellicht met 16kg. Gewoon proberen en zorg dat je na je sets goed stuk bent, dan weet je dat je goed bezig bent. Als jij je set niet af kan maken dan heb je een te zwaar gewicht, haal je het net, dan zit je goed, haal je het met gemak dan moet je zwaarder pakken.

    Veel succes!!

  3. #3
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Bergen op zoom
    Posts
    385
    vCash
    125750

    Default

    Hey,

    Bedankt voor je antwoord. Mijn doel is om wat kracht erbij te krijgen en alle extra conditie is meegenomen.
    Op deze site had ik eentje gevonden die 12 kg is er precies tussen gewoon om mee te beginnen.
    http://www.fitness-seller.nl/product...51f70b61a5b423

    Ik denk dat wel een goeie is? Misschien gewoon eerst deze proberen en dan als ik er aan gewend ben gewicht gaan verhogen.


    osu
    With great Powers comes hot Bitches

  4. #4
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Gewoon proberen, ik haal ze zelf bij Welkom bij Kettlebell.nl waar ook nuttige info en tips staan.

  5. #5
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Bergen op zoom
    Posts
    385
    vCash
    125750

    Default

    thanks agian
    With great Powers comes hot Bitches

  6. #6
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    Rotterdam
    Posts
    21
    vCash
    126000

    Default

    He, bij ons beginnen de meeste mannen idd met 12, persoonlijk zou ik altijd met een professional kettlebell trainen. Fitness Seller is volledig ok, ook qua prijs en service.



    KETTLEBELL CHICKS ROCK!!!!

  7. #7
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    127
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Garcia View Post

    De kettlebells die ik heb zijn van staal, hebben een rubberen onderkant zodat de vloer niet beschadigd en zijn lasnaadvrij wat als voordeel heeft dat je geen irritaties krijgt bij je vingers.
    Dit is inderdaad een goede tip. Als er een naad zit bij de vingers dan kan dit heel erg vervelend zijn met trainen. Vaak zijn de 'betere' wel iets duurder, maar het wel waard.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •