MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 46 of 46

Thread: Cover - Creep

  1. #26
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by el bastardo View Post
    Als jij een muzikant iemand vindt die nummers, teksten en muziek van anderen nadoet en zelf geen nummers schrijft, nee dan ben ik geen muzikant. En dat wil ik dan graag zo houden
    Ik bedoel er alleen mee te zeggen dat je het princiepe van coveren niet snapt.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Mooie uitvoering van het liedje.
    Ik denk dat als je het schrijven van de eigen muziek als uitgangspunt neemt, je maar een hele kleine groep overhoudt die daadwerkelijk als 'artiest' te kwalificeren valt. Achter de meeste artiesten uit binnen- en buitenland zit vaak een uitgebreid productieteam natuurlijk inclusief schrijvers. Of een nummer dan al eerder uitgebracht is of niet, maakt dan niet heel veel uit.

  3. #28
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Natuurlijk vindt ik coveren ook minder, maar er zijn ook wel mooie covers gemaakt. Neem deze zwerver als voorbeeld, en wat dacht je van Milo?

    Normale nummers zijn toch mooier, omdat hij dan geheel naar eigen gevoel is geschreven, kijk naar eminem zijn eigen levensverhalen komen in zijn nummers terug. Zal wel toevallig zijn als iemand precies hetzelfde heeft meegemaakt.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  4. #29
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.733
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by el bastardo View Post
    Psies, smaken verschillen. Voor die mensen zijn er al die 101 programma's waarbij mensen die kunnen zingen, echte artiesten imiteren. Er kijken heel veel mensen, dus er blijkt echt daadwerkelijk markt voor te zijn.
    Ik, als muzikant, vind dit persoonlijk erg makkelijk.

    Maar goed, daarom is muziek zo mooi. Veel smaken voor veel verschillende mensen. Iedereen haalt er wat anders uit.
    Mr Basterdo ik ben het vaak met je eens geweest maar deze keer zeker niet, ik snap ook niet dat je fel tegen covers bent, alle covers volgens mij. Kijk bijvoorbeeld het nummer: man in the mirror van M Jackson dat nummer zingt hij het beste en als geen ander, hij gooit ook al z'n gevoel erin en het nummer is op z'n lijf geschreven, toch hebben 2 mensen dit nummer samen geschreven en mj niet zelf, is dit in jouw ogen dan ook een cover omdat hij niet zelf geschreven heeft? Soms zijn covers beter dan het Orgineel dat komt omdat het nummer op het lijf van de cover artiest is geschreven en die gooit al z'n gevoel erin, misschien door wat hij of zij heeft meegemaakt. Ik vind het gewoon wat kortzichtig mr Basterd.

  5. #30
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by maartenjackie View Post
    Mr Basterdo ik ben het vaak met je eens geweest maar deze keer zeker niet, ik snap ook niet dat je fel tegen covers bent, alle covers volgens mij. Kijk bijvoorbeeld het nummer: man in the mirror van M Jackson dat nummer zingt hij het beste en als geen ander, hij gooit ook al z'n gevoel erin en het nummer is op z'n lijf geschreven, toch hebben 2 mensen dit nummer samen geschreven en mj niet zelf, is dit in jouw ogen dan ook een cover omdat hij niet zelf geschreven heeft? Soms zijn covers beter dan het Orgineel dat komt omdat het nummer op het lijf van de cover artiest is geschreven en die gooit al z'n gevoel erin, misschien door wat hij of zij heeft meegemaakt. Ik vind het gewoon wat kortzichtig mr Basterd.
    Mee eens.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  6. #31
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Ben ook niet zo van de covers, maar als ik er dan toch 1 moet noemen die wel geslaagd is dan toch wel Easy van Faith no more...

    http://www.youtube.com/watch?v=t1WAMNIunKc

  7. #32
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    2.733
    vCash
    126000

    Default

    Lekker hoor

  8. #33
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    als we dan toch covers gaan posten...dit vind ik een hele vette...origineel is van the smiths
    http://www.youtube.com/watch?v=YM1e16nqHLo

  9. #34
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    dit is ook een gouden cover beter als het origineel. Ook egt op het lijf geschreven van deze ras artiesten!!


  10. #35
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Bartju View Post
    dit is ook een gouden cover beter als het origineel. Ook egt op het lijf geschreven van deze ras artiesten!!

    Fail, de titel verraad het al
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  11. #36
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    http://www.youtube.com/watch?v=_sD9IjVbCbs&feature=fvst

    De Johhny Cash verzie van Hurt Orgineel geschreven door Nine Inch Nails, Deze verzie is zoveel mooier en beter. ;D

  12. #37
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Quote Originally Posted by Jeru View Post
    Ben ook niet zo van de covers, maar als ik er dan toch 1 moet noemen die wel geslaagd is dan toch wel Easy van Faith no more...

    http://www.youtube.com/watch?v=t1WAMNIunKc


    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  13. #38
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Bartju View Post
    dit is ook een gouden cover beter als het origineel. Ook egt op het lijf geschreven van deze ras artiesten!!

    tot ie begon te zingen was ie leuk whaaaaaaaaaaaaahaha

  14. #39
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

  15. #40
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Johhny Cash is echt een held.

  16. #41
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by Gilaiir View Post
    Johhny Cash is echt een held.
    yep x2 heb zowat alles van hem

  17. #42
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Volgens mij heb ik wat recht te zetten..

    Ik heb helemaal geen hekel aan alle covers. Al de bovengenoemde mensen zijn artiesten van formaat en hebben voor zichzelf al een hele rij goeie nummers en CD's achter zich. Ik heb PERSOONLIJK niks met mensen die alleen maar (kunnen) coveren. Coverbands vind ik PERSOONLIJK dan ook vreselijk over het algemeen. Of er moet iets speciaals van het nummer zijn gemaakt.
    Een ander voorbeeld is iemand als Marco Borsato. Buiten het feit dat het een enorm goede artiest betreft, die de nummers die hij brengt op een super manier weet te brengen, heb ik toch net wat minder respect voor hem dan voor iemand die wel zijn eigen nummers schrijft.
    Het feit dat IK dit vind en iemand anders een hele andere mening heeft hierover, maakt muziek alleen maar mooi.

    Over de voorbeelden van hierboven... FNM is echt prachtig en imo veel beter en mooier dan het origineel.
    De Cash versie van Hurt vind ik persoonlijk de moeilijkste om te bepalen of het origineel beter is dan de cover... Ik ben een huge Cash fan en heb bijna alles van de man, maar ik denk dat ik de NIN versie toch mooier vind...

    Kortom, ieder zijn ding

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  18. #43
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Als je je hele carrière baseert op eerder behaald succes van anderen of probeert te verstoppen dat het iemand anders z'n liedje is, dan zegt dat natuurlijk wel wat over de kwaliteit van de artiest. Maar ik denk dat bastardo een goede cover op z'n tijd ook best kan waarderen toch, zolang je gehele oeuvre maar niet uit andermans rotzooi bestaat.

  19. #44
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Als je je hele carrière baseert op eerder behaald succes van anderen of probeert te verstoppen dat het iemand anders z'n liedje is, dan zegt dat natuurlijk wel wat over de kwaliteit van de artiest. Maar ik denk dat bastardo een goede cover op z'n tijd ook best kan waarderen toch, zolang je gehele oeuvre maar niet uit andermans rotzooi bestaat.
    En zelfs dan vind ik het niet altijd slecht. Wat bijv de Baseballs doen (niet mijn ding, maar toch) vind ik niet vervelend. Richard Cheese vind ik brilliant. Weird Al ook. Maar een dikke pad van X-factor, moet met haar poten van Jeff Buckley afblijven. Dat kan gewoon niet. Nogmaals... Mijn PERSOONLIJKE mening.

    edit: Dat nummer was trouwens ook niet van Buckley, maar van Leonard Cohen. De versie die Buckley ervan maakte was imo wel uiteindelijk VRE SE LIJK mooi!

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  20. #45
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default


    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  21. #46
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default


    100% BAD ASS #elBastardoStyle

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •