MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 3 of 3
  1. #1
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default Vechtsport & fitness: spiermassa behouden..

    Beste forumbroeders, vraagje!! Ik ben nu ruim een jaar aan het 'bulken' en wil binnenkort weer beginnen met boksen (en daarnaast nog ongeveer 2 keer per week onderhoud met fitness), maar ik wil niet m'n spiermassa kwijtraken.
    Mijn vraag is dus, wie van jullie heeft hier ervaring mee en hoe ging dat bij jullie in z'n werking qua voeding en trainingsintenseit?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Ik ben ook wel benieuwd naar de antwoorden hierop, want ja ik wil als cardio weer wat meer aan vechtsport doen.

    Wat ik gelezen heb is dat je in ieder geval wat spiermassa zult verliezen, maar dat het verstandig is voor en na je training genoeg eiwitten in je systeem te hebben. Er waren dan allerlei verklaringen waarom, maar die heb ik niet uit m'n hoofd geleerd . Kwam erop neer dat wanneer je te weinig eiwitten in je lichaam had, je op een gegeven moment eiwitten uit je voorraad (spieren) ging halen. Door dus vooraf genoeg daarvan in te nemen kun je dat beperken. Ik weet dus niet zo goed wat daar van klopt, want ik heb ook wel weer gelezen dat dat complete kolder is.

    Ik ben zelf van plan voor de training een shake achterover te gooien en erna ook. Ben benieuwd wat voor resultaat het heeft.

  3. #3
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Ik ben ook wel benieuwd naar de antwoorden hierop, want ja ik wil als cardio weer wat meer aan vechtsport doen.

    Wat ik gelezen heb is dat je in ieder geval wat spiermassa zult verliezen, maar dat het verstandig is voor en na je training genoeg eiwitten in je systeem te hebben. Er waren dan allerlei verklaringen waarom, maar die heb ik niet uit m'n hoofd geleerd . Kwam erop neer dat wanneer je te weinig eiwitten in je lichaam had, je op een gegeven moment eiwitten uit je voorraad (spieren) ging halen. Door dus vooraf genoeg daarvan in te nemen kun je dat beperken. Ik weet dus niet zo goed wat daar van klopt, want ik heb ook wel weer gelezen dat dat complete kolder is.

    Ik ben zelf van plan voor de training een shake achterover te gooien en erna ook. Ben benieuwd wat voor resultaat het heeft.
    Dat is idd ook zo'n beetje wat ik heb begrepen tot nu toe. Genoeg blijven eten, zowel proteïnen als koolhydraten. En hoewel het per persoon verschilt, wil toch graag wat ervaringen horen van mensen.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •