MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 33
  1. #1
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    613
    vCash
    126000

    Default Vanaf welke leeftijd mogen kinderen een vecht/verdedigings sport beoefenen?

    Wie kan mij vertellen welke leeftijd kinderen minimaal moeten hebben voordat ze kennis mogen maken met een vechtsport? (sportschool)

    en welke vechtsport? moet ik dan aan judo of taekwondo denken of is er meer voor de hele kleintjes?

    thnx



    (dochter net 4yr geworden)
    Last edited by Fan1976; 16-04-2011 at 08:23.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    Judovormen 4 jaar > judostoeien zoiets.

    Ik geef zelf taekwondo v.a. 7 jaar.

  3. #3
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    562
    vCash
    126000

    Default

    ik zat samen met mijn broer vanaf mijn 4de op judo bij van helmondsport in hilversum , dat hoorde volgens onze ouders bij de opvoeding . ik weet nog wel dat we het erg leuk vonden .
    nu bij mij in de gym hebben we kleuter kickboxen vanaf 4 jaar waar we stoeien -boksen en kickboxen met een knipoog . de kids hebben de grootste lol en kunnen op een leuke manier hun ei kwijt .



    op de foto de net 4 jaar oude roel tabak

  4. #4
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Judo vanaf 4 lijkt me altijd een goede keuze.

  5. #5
    Join Date
    Sep 2006
    Location
    Over here
    Posts
    7.202
    vCash
    126000

    Default

    Ik heb het voor die van mij (2jr) al uitgestippeld... 4jr judo, 6 jr kickboksen, 8jr worstelen, 10jr BJJ, 12 jr boksen, 16jr jongste UFC vechter, 18jr jongste UFC Middleweight champ, 20 jr nieuwe Fedor...

    100% BAD ASS #elBastardoStyle

  6. #6
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    bij ons is het karate-do vanaf 6 of 7 jr geloof ik

  7. #7
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    613
    vCash
    126000

    Default

    Zou dan ff moeten kijken waar ik in rotterdam terecht kan voor judo. Moet wel een goede sportschool zijn.
    Last edited by Fan1976; 16-04-2011 at 10:00.

  8. #8
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Toen ik 4 was begon in met Judo, vond het super leuk altijd, heb het daarom ook 9 jaar volgehouden, haha.

  9. #9
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    De Korte is altijd de beste keuze, ook erg goed op de grond. Ook Gosh sport is een goede keuze vooral voor de jeugd. Beetje afhankelijk waar je woont dus

  10. #10
    Join Date
    Nov 2005
    Location
    rotterdam
    Posts
    897
    vCash
    126000

    Default

    bij ons is jongste in jeugd 7 (boksen)

    judo vanaf 4/5 lijkt me ' beste' start

  11. #11

    Default

    Van mij is 6 en doet nu een jaartje judo, heeft vandaag zijn 2e wedstrijd meegedaan, doet het heel leuk. Hij doet 2 keer in de week, maar bij verschillende scholen. Nu heeft hij bij de ene zijn gele band en bij de andere groene slip. Voor kinderen vanaf 3/4 jaar bestaat er tuimel judo. Maar wordt niet overal gegeven. Mijn mening is dat judo in iedergeval 1 van de betere sporten is voor kinderen, ook is er veel competitie. BJJ zou wel een eerste plaats innemen als dat er was voor kids van die leeftijd.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  12. #12
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Bij ons worstelen ze al vanaf hun 4e jaar.
    Worstelen is bij de kleintjes heel erg actief in Nederland en superleuk!!
    Dat wordt gedaan in een zogeheten "stoeigroep".
    Fighting is poetry in motion

  13. #13
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    41
    vCash
    126000

    Default

    ik zou je kind op worstelen doen...

  14. #14
    Join Date
    Sep 2010
    Posts
    348
    vCash
    126000

    Default

    bij ons is 6 meest gebruikelijke.
    zo kan iemand van 5 met een goede moteriek best meetrainen.
    Het is bij ons vooral afhankelijk van het kind zelf.

  15. #15
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Tilburg
    Posts
    221
    vCash
    126000

    Default

    Bij ons in kidsafety beginnen we op onze school bij 6 jaar oud. De lessen zijn gericht op jonge kinderen.
    De lessen zijn speels en hebben een zeer grote focus op preventie. Nu gaat de reclame modus weer af...

    De leeftijd verschilt heel erg per systeem. Ook zou je moeten kijken wat je doel is. Komt dat overeen met wat er aangeboden wordt?
    Zit je met een specifiek probleem zoals slachtofferschap van pesten, of wil je dat het kind leuk leert stoeien en dus contact maken met anderen. etc?
    ik zou in ieder geval wel gaan voor een programma dat is afgestemd op jonge kinderen. Je ziet veel jonge kindergroepen bij judo en taekwondo.
    Bijna elke sport zou kunnen zolang het programma pedagogisch onderbouwd is (lesstof en manier van lesgeven zijn goed afgestemd op de leeftijd)

    Daarnaast vooral ook kijken of ze er veel plezier in hebben
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

  16. #16
    Join Date
    Oct 2009
    Posts
    650
    vCash
    30984

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    Mijn mening is dat judo in iedergeval 1 van de betere sporten is voor kinderen, ook is er veel competitie. BJJ zou wel een eerste plaats innemen als dat er was voor kids van die leeftijd.
    Pas in het jaar dat je 12 wordt mag je in het Judo ook de armklemmen en verwurgingen toepassen. We trainen ze uiteraard wel al eerder mar er is een belangrijke reden om dit dan pas te doen en dat is de lichamelijke ontwikkeling. Bij een armoverstrekkingen zet je druk op de groeischijven van een kind die op die plaats in het gewricht zitten. Dit kan gevolgen hebben voor de verdere groei dus is het juist daarom niet toegestaan. Ook kun je je voorstellen dat je een kind van onder de 12 nog geen verwurgingen wilt leren omdat dit een bepaalde volwassenheid vereist. Er hoeft maar een kind in een schoolruzie een verwurging toe te passen die te lang wordt vastgehouden. Daarom je BJJ voor de jeugd nogal een lege sport zonder klemmen en verwurgingen. Dan is het feitelijk enkel worstelen en dit is natuurlijk een onderdeel van grondjudo. Na 20 jaar judoles te hebben gegeven heb ik de voordelen van judo gezien en ook zelf ervaren toen ik vanaf 12 jaar ook andere vechtsporten ging doen. Je balans is goed, je bent gewend om te vechten, je kunt tegen een stootje en hebt discipline meegekregen. Gelukkig is het niet erg blessuregevoelig wat je bijvoorbeeld van voetbal zeker niet kunt zeggen. Daarnaast ben ik ook van mening dat het een redelijk nette sport is, er is erg weinig asociaal gedrag langs een judomat.

  17. #17
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    423
    vCash
    126000

    Default

    Toen mijn dochter vier was heeft ze een aantal maanden op judo gezeten. Nu (acht jaar) zit ze op kids Krav Maga en dat vindt ze echt fantastich. Het leuke is dat deze lessen echt helemaal op de kinderen zijn gericht. Dus stoten en trappen doen ze nog niet. Ze zijn vooral bezig met motoriek, ontwijken en blokkeren. Dus nog geen 'vuile' technieken die komen pas vanaf een jaartje of 12. Dus eerst een paar jaar lekker ravotten en rennen.

  18. #18
    Join Date
    Aug 2008
    Posts
    613
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by gimgamgommetje View Post
    Bij ons in kidsafety beginnen we op onze school bij 6 jaar oud. De lessen zijn gericht op jonge kinderen.
    De lessen zijn speels en hebben een zeer grote focus op preventie. Nu gaat de reclame modus weer af...

    De leeftijd verschilt heel erg per systeem. Ook zou je moeten kijken wat je doel is. Komt dat overeen met wat er aangeboden wordt?
    Zit je met een specifiek probleem zoals slachtofferschap van pesten, of wil je dat het kind leuk leert stoeien en dus contact maken met anderen. etc?
    ik zou in ieder geval wel gaan voor een programma dat is afgestemd op jonge kinderen. Je ziet veel jonge kindergroepen bij judo en taekwondo.
    Bijna elke sport zou kunnen zolang het programma pedagogisch onderbouwd is (lesstof en manier van lesgeven zijn goed afgestemd op de leeftijd)

    Daarnaast vooral ook kijken of ze er veel plezier in hebben
    jeetje jij maakt er een heel DR Phill zaak van hahaha niet erg hoor.

    Hier is het meer het geval van sportiviteit en pappa's affiniteit met de vechtsport wat ik wil overbrengen. Zie ik dat ze het leuk vind kunnen we er met de tijd in door groeien. Zie ik dat het niks wordt blijft het bij dansles en zwemmen voorlopig.

  19. #19
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    423
    vCash
    126000

    Default

    Oh ja vergeten te vermelden hier in Amsterdam heb je ook ouder-kind judo dat is ook te gek, vanaf pakweg een jaartje of 5 samen met je vader of moeder judo-en. Mogen de kleintjes de ouwe lui in de houtgreep nemen over met een heupworp op de grond gooien.

  20. #20
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Pas in het jaar dat je 12 wordt mag je in het Judo ook de armklemmen en verwurgingen toepassen. We trainen ze uiteraard wel al eerder mar er is een belangrijke reden om dit dan pas te doen en dat is de lichamelijke ontwikkeling. Bij een armoverstrekkingen zet je druk op de groeischijven van een kind die op die plaats in het gewricht zitten. Dit kan gevolgen hebben voor de verdere groei dus is het juist daarom niet toegestaan. Ook kun je je voorstellen dat je een kind van onder de 12 nog geen verwurgingen wilt leren omdat dit een bepaalde volwassenheid vereist. Er hoeft maar een kind in een schoolruzie een verwurging toe te passen die te lang wordt vastgehouden. Daarom je BJJ voor de jeugd nogal een lege sport zonder klemmen en verwurgingen. Dan is het feitelijk enkel worstelen en dit is natuurlijk een onderdeel van grondjudo. Na 20 jaar judoles te hebben gegeven heb ik de voordelen van judo gezien en ook zelf ervaren toen ik vanaf 12 jaar ook andere vechtsporten ging doen. Je balans is goed, je bent gewend om te vechten, je kunt tegen een stootje en hebt discipline meegekregen. Gelukkig is het niet erg blessuregevoelig wat je bijvoorbeeld van voetbal zeker niet kunt zeggen. Daarnaast ben ik ook van mening dat het een redelijk nette sport is, er is erg weinig asociaal gedrag langs een judomat.
    Agreed Judo is gewoon de beste sport voor een jong kind. Vanaf 4 jaar doen ze vooral tuimelen en vanaf 6 jaar gaan ze echt stoeien. Submissions vanaf een leeftijd van 12 heeft niet alleen met lichamelijke maar ook met geestelijke ontwikkeling te maken. Pas vanaf rond hun 12e krijgen kinderen het besef van wat hun acties voor invloed hebben op anderen. Ze leren de hogere emoties van anderen af te lezen rond deze tijd.

    Ik ben nooit zo voor sporten met slaan en trappen op jonge leeftijd, dit is naar mijn mening een verantwoordelijkheid die kinderen op die leeftijd nog niet kunnen dragen. Bij judo wordt er alles aan gewijd de kinderen veilig te laten vallen en stoeien, met slaan en trappen is er geen veilige manier van incasseren. Jeugd kickbox partijen vind ik ook altijd verschrikkelijk om te zien. Van mij moet dat pas mogen vanaf een jaar of 14, maar ja ik schrijf geen wetten.

  21. #21
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Amsterdam
    Posts
    720
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ervani View Post
    Toen mijn dochter vier was heeft ze een aantal maanden op judo gezeten. Nu (acht jaar) zit ze op kids Krav Maga en dat vindt ze echt fantastich. Het leuke is dat deze lessen echt helemaal op de kinderen zijn gericht. Dus stoten en trappen doen ze nog niet. Ze zijn vooral bezig met motoriek, ontwijken en blokkeren. Dus nog geen 'vuile' technieken die komen pas vanaf een jaartje of 12. Dus eerst een paar jaar lekker ravotten en rennen.

    Ervani, waar word kids krav maga gegeven?

  22. #22
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Pas in het jaar dat je 12 wordt mag je in het Judo ook de armklemmen en verwurgingen toepassen. We trainen ze uiteraard wel al eerder mar er is een belangrijke reden om dit dan pas te doen en dat is de lichamelijke ontwikkeling. Bij een armoverstrekkingen zet je druk op de groeischijven van een kind die op die plaats in het gewricht zitten. Dit kan gevolgen hebben voor de verdere groei dus is het juist daarom niet toegestaan. Ook kun je je voorstellen dat je een kind van onder de 12 nog geen verwurgingen wilt leren omdat dit een bepaalde volwassenheid vereist. Er hoeft maar een kind in een schoolruzie een verwurging toe te passen die te lang wordt vastgehouden. Daarom je BJJ voor de jeugd nogal een lege sport zonder klemmen en verwurgingen. Dan is het feitelijk enkel worstelen en dit is natuurlijk een onderdeel van grondjudo. Na 20 jaar judoles te hebben gegeven heb ik de voordelen van judo gezien en ook zelf ervaren toen ik vanaf 12 jaar ook andere vechtsporten ging doen. Je balans is goed, je bent gewend om te vechten, je kunt tegen een stootje en hebt discipline meegekregen. Gelukkig is het niet erg blessuregevoelig wat je bijvoorbeeld van voetbal zeker niet kunt zeggen. Daarnaast ben ik ook van mening dat het een redelijk nette sport is, er is erg weinig asociaal gedrag langs een judomat.
    Goeie info dit !

  23. #23
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    423
    vCash
    126000

    Default

    Krav Maga kids:
    Mijn dochter volgt de lessen in haarlem (woensdag/zaterdag) Helena Sport Trainingscentrum - Helena - Krav Maga - Trojan Workout - MMA - Zelfverdediging - Haarlem - Alphen a/d Rijn
    In Amsterdam heb je ook kids lessen (zondag)

  24. #24
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    FPA / Amersfoort
    Posts
    1.480
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ulis-E View Post
    Waar word kids krav maga gegeven?
    Welcome to the Frontpage

  25. #25
    Join Date
    Jun 2006
    Location
    Amsterdam
    Posts
    720
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Ervani View Post
    Krav Maga kids:
    Mijn dochter volgt de lessen in haarlem (woensdag/zaterdag) Helena Sport Trainingscentrum - Helena - Krav Maga - Trojan Workout - MMA - Zelfverdediging - Haarlem - Alphen a/d Rijn
    In Amsterdam heb je ook kids lessen (zondag)
    lol dammit ben net weg uit haarlem

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •