MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 33 of 33
  1. #26
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by el bastardo View Post
    Ik heb het voor die van mij (2jr) al uitgestippeld... 4jr judo, 6 jr kickboksen, 8jr worstelen, 10jr BJJ, 12 jr boksen, 16jr jongste UFC vechter, 18jr jongste UFC Middleweight champ, 20 jr nieuwe Fedor...
    Misschien is het ook een idee om geen stippelbaan te maken... Een kind moet plezier hebben in zijn sport en moet zelf kiezen, je kan hem het natuurlijk voorstellen en kijken of hij het leuk vindt, maar dit vind ik geen slim idee.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  2. #27
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Tilburg
    Posts
    221
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Misschien is het ook een idee om geen stippelbaan te maken... Een kind moet plezier hebben in zijn sport en moet zelf kiezen, je kan hem het natuurlijk voorstellen en kijken of hij het leuk vindt, maar dit vind ik geen slim idee.
    Ik schat zo in dat een korreltje zout hier wel op zijn plaats is
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

  3. #28
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Washington DC
    Posts
    556
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by gimgamgommetje View Post
    Ik schat zo in dat een korreltje zout hier wel op zijn plaats is
    Een heel pak zout misschien?

  4. #29
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Groningen
    Posts
    796
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Misschien is het ook een idee om geen stippelbaan te maken... Een kind moet plezier hebben in zijn sport en moet zelf kiezen, je kan hem het natuurlijk voorstellen en kijken of hij het leuk vindt, maar dit vind ik geen slim idee.

  5. #30
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Nederland Utrecht
    Posts
    551
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by no1983 View Post
    ik zou je kind op worstelen doen...

    Inderdaad dat is de beste basis. Je mag met 5 jaar al beginnen met worstelen!!!!
    Kijk op http://www.worstelbond.nl voor een club!!!
    Pain is Temporary Glory Lasts Forever..
    www.dehalter.com


  6. #31
    Join Date
    Sep 2008
    Posts
    8
    vCash
    126000

    Default

    Mijn dochter wordt in juli 4 jaar en zit nu 2 maanden op kabouter karate. Vanaf 7 jaar mag ze pas wedstrijden doen.

  7. #32
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    411
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Budokan View Post
    Pas in het jaar dat je 12 wordt mag je in het Judo ook de armklemmen en verwurgingen toepassen. We trainen ze uiteraard wel al eerder mar er is een belangrijke reden om dit dan pas te doen en dat is de lichamelijke ontwikkeling. Bij een armoverstrekkingen zet je druk op de groeischijven van een kind die op die plaats in het gewricht zitten. Dit kan gevolgen hebben voor de verdere groei dus is het juist daarom niet toegestaan. Ook kun je je voorstellen dat je een kind van onder de 12 nog geen verwurgingen wilt leren omdat dit een bepaalde volwassenheid vereist. Er hoeft maar een kind in een schoolruzie een verwurging toe te passen die te lang wordt vastgehouden. Daarom je BJJ voor de jeugd nogal een lege sport zonder klemmen en verwurgingen. Dan is het feitelijk enkel worstelen en dit is natuurlijk een onderdeel van grondjudo. Na 20 jaar judoles te hebben gegeven heb ik de voordelen van judo gezien en ook zelf ervaren toen ik vanaf 12 jaar ook andere vechtsporten ging doen. Je balans is goed, je bent gewend om te vechten, je kunt tegen een stootje en hebt discipline meegekregen. Gelukkig is het niet erg blessuregevoelig wat je bijvoorbeeld van voetbal zeker niet kunt zeggen. Daarnaast ben ik ook van mening dat het een redelijk nette sport is, er is erg weinig asociaal gedrag langs een judomat.
    x2 Eindelijk iemand met verstand van zaken

  8. #33
    Join Date
    Feb 2011
    Posts
    411
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Agreed Judo is gewoon de beste sport voor een jong kind. Vanaf 4 jaar doen ze vooral tuimelen en vanaf 6 jaar gaan ze echt stoeien. Submissions vanaf een leeftijd van 12 heeft niet alleen met lichamelijke maar ook met geestelijke ontwikkeling te maken. Pas vanaf rond hun 12e krijgen kinderen het besef van wat hun acties voor invloed hebben op anderen. Ze leren de hogere emoties van anderen af te lezen rond deze tijd.

    Ik ben nooit zo voor sporten met slaan en trappen op jonge leeftijd, dit is naar mijn mening een verantwoordelijkheid die kinderen op die leeftijd nog niet kunnen dragen. Bij judo wordt er alles aan gewijd de kinderen veilig te laten vallen en stoeien, met slaan en trappen is er geen veilige manier van incasseren. Jeugd kickbox partijen vind ik ook altijd verschrikkelijk om te zien. Van mij moet dat pas mogen vanaf een jaar of 14, maar ja ik schrijf geen wetten.
    x2 De tweede persoon met verstand van zaken

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •