MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 8 of 8
  1. #1
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    110
    vCash
    126000

    Default Pijnlijke elleboog na armbar

    Beste mensen,

    Vorige week maandag heb ik tijdens training mijn elleboog horen kraken tijdens een armbar. Ik heb paar jaar breakdance gedaan voordat ik weer terug ging naar de vechtsporten, dus ik was en ben nog steeds wel erg lenig. Verder is het ook niet zo raar dat je wat kunt horen kraken en of knakken bij mij, ik doe dat wel eens met mijn vingers, nek, rug etc.

    Maar vorige week maandag dus lag ik tijdens het sparren/worstelen in een armbar met mijn rechtarm. De jongen die dit deed bij mij, had hem snel uitgevoerd, iets té snel. Toen hij mijn arm aantrok kon je hem dus horen kraken, zelfs de trainer die naast ons aan het worstelen was hoorde dit. Op dat moment was het gewoon een irritant gevoel, niet zozeer pijnlijk. De volgende dag voelde ik het wel, als ik mijn arm strekte en de spieren aan spande.

    Ik heb gewoon rustig lopen trainen woensdag, geen problemen gehad, maar nog steeds dat irritante gevoel. Gisteren (maandag weer, een week later), zat ik weer te sparren etc. Weer mijn arm in een armbar, maar voordat hij hem helemaal had, tikte ik al af. Ik voelde het al in mijn elleboog.

    Nu als ik dus mijn elleboog strek, of vouw en een beetje kracht erop zet heb ik een pijnlijk, irritant gevoel erin. Dus mijn vraag aan jullie is, hoe kan ik dit het beste/snelst laten herstellen? Rust, warm of koud houden, tijgerbalsem etc. Ik hoor het graag.

    En sorry the long story.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    Do today what others won't, so tomorrow you can do what others can't

  2. #2
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    176
    vCash
    126000

    Default

    Fysio!
    Lijkt me niet heel ernstig maar het is wel vervelend

  3. #3
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Klinkt als overstrekt. Heb dat vaak zat gehad, duurt meestal wel lang voor het weg is zeker als je blijft doortrainen. Als je je zorgen maakt ga even langs de dokter, maar het zou gewoon moeten weggaan in verloop van tijd.

  4. #4
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.097
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Klinkt als overstrekt. Heb dat vaak zat gehad, duurt meestal wel lang voor het weg is zeker als je blijft doortrainen. Als je je zorgen maakt ga even langs de dokter, maar het zou gewoon moeten weggaan in verloop van tijd.
    Same here, ook ooit een keer te laat afgeklopt en gewoon lang last van gehad. Ook door iets stoms als een steen weggooien, waardoor ineens de pijn er weer inschoot. Bij mij is het met rust genezen, zonder raadpleging van een arts of fysio.


  5. #5
    Join Date
    Nov 2006
    Posts
    1.932
    vCash
    40000

    Default

    Heb ik ook gehad. Een klein tikje en dat steekt enorm.
    Ik ben gewoon nog een hele tijd gestopt met BJJ en nu is dat weg! 2 maand

  6. #6
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by goro View Post
    Heb ik ook gehad. Een klein tikje en dat steekt enorm.
    Ik ben gewoon nog een hele tijd gestopt met BJJ en nu is dat weg! 2 maand
    Stoppen is moeilijk, het is toch een soort van verslaving. (je sport)
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  7. #7
    Join Date
    Nov 2010
    Posts
    191
    vCash
    126000

    Default

    Leuke trainingsmaat heb je ;-)

    Gewoon van te voren vragen om die bepaalde arm te ontzien...

  8. #8
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Ook een paar keer gehad, niet dat het kraakte, maar wel dat hij iets overstrekt was.
    Duurde meestal een week of 3 voordat het echt minder werd.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •