MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 11 of 11
  1. #1

    Default kijkoperatie rechter knie

    Er zijn al een paar topics gemaakt over knie problemen, maar nog niets voorbij zien komen over een kijkoperatie van de knie. Ben net terug uit zbc en loop op krukken. 3 dagen flinke uitrusten en over 5 dagen naar de fysio. Ik heb pijnstillers gekregen, maar neem ze liever niet. iemand ervaring met kijkoperatie vd knie.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Mijn zus heeft een kijkoperatie gehad in der knie. Mijn vader een ontsteking, maar ik weet niet of daar een kijkoperatie aan te pas kwam.

    Beterschap dermee!
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #3
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    beterschap en sterkte ermee man!

  4. #4
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.875
    vCash
    121333

    Default

    Goed ijzen. om zwelling en vocht te proberen te voorkomen , voor de rest rustig aan!

    sterkte
    "Toto, I've got a feeling we're not in Kansas anymore."

  5. #5
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Veel beterschap, in iedergeval veel tijd voor Mixfight
    Be a Warrior, not a Worrier

  6. #6
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    101
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    Er zijn al een paar topics gemaakt over knie problemen, maar nog niets voorbij zien komen over een kijkoperatie van de knie. Ben net terug uit zbc en loop op krukken. 3 dagen flinke uitrusten en over 5 dagen naar de fysio. Ik heb pijnstillers gekregen, maar neem ze liever niet. iemand ervaring met kijkoperatie vd knie.
    Zelf een week of 4 / 5 geleden kijkoperatie gehad aan mijn linker knie. Herstel ligt aan hetgeen er gedaan dient te worden in de knie, zo staat er voor meniscusletsel aan de binnenzijde van de knie bijvoorbeeld minder tijd dan voor meniscusletsel aan de buitenzijde van de knie. Daarnaast ligt het er natuurlijk ook aan in hoeverre iets kapot is.

    Koelen heeft totaal geen zin, aangezien de zwelling en warmte onderdelen van het herstel zijn.

    Bij mij is er 1/3e voorste deel van mijn buitenmeniscus afgehaald, kon vanaf het begin al zonder kruk lopen binnenshuis. Buitenshuis een week met 1 kruk gelopen. Na een week kon ik redelijk goed doorstappen maar merkte ik wel dat mijn knie nog instabiel was ivm vocht ook rond de spieren. Ben nu 4 a 5 weken verder en ben ondertussen alweer een week of 2 volledig aan het werk (fysiek). Merk wel dat er nog wat spierzwakte is.

  7. #7

    Default

    Iedereen bedankt voor de reactie..! Ik heb inmiddels de bijsluiter goed doorgelezen en het gaat om pijnstillers met een onstekingsremmer, dus lijkt me zowiezo wel verstandig om dit te nemen. Koelen kan op dit moment niet, het zit namelijk nog ingezwachtelt, en dat moet zo blijven tot dinsdag, want dan heb ik fysio. Ik weet wel dat het koelen helpt als de zwachtel eraf gaat en bv na het lopen of oefeningen koelt. Dat heb ik ook meestal gedaan na de trianing van de fysio. Dit versnelt het genezings process. en zal dit ook wel gaan doen als de zwachtel eraf is.
    Mijn voorste kruisband is ingescheurd en verdikt en verslapt, dit worden waarschijnlijk biotechnische kruisbanden, en kraakbeen is versleten , daar heeft de chirurg ook wat haakjes van geschuurd. Ook is er wat zwevend kraakbeen verwijderd,
    Ik heb inderdaad ook gehoord dat het na ongeveer 2 weken weer zonder krukken kan en kan belasten met gewoon lopen.

    Nogmaals bedankt voor reacties

    Ik heb nu inderdaad nog wat meer tijd voor mixfight...
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Misteryland Piramid Floriade
    Posts
    7.063
    vCash
    126000

    Default

    gedeelde smart dus. Een hoop kneuzen hier dus.

    Die zwachtel doet hetzelfde als koelen. Vocht afdrijven. Wat belangrijks is want vocht is een factor voor ontsteking.

    Ik heb zelf in 2004 een kijkoperatie gehad. kruisband plastique. Ze hebben een pees van mijn hamstring gepakt en die als voorste kruisband gemaakt.
    Het lichaam zet de pees om in een band. Banden zijn sterker. Was best zwaar allemaal, maar ben er echt 100% van hersteld.
    Alleen als ik echt tot het uiterste ga voel ik dat been zwak worden. Grotendeels draait het om je herstel, hoe hard je er voor traint.

    Knieën zijn lastig, al maakt het scharnier gewricht het je wel minder moeilijk dan een schouder.

    Succes.

    tip.

    Als je operatie wond hersteld is van binnen, 3 a 4 weken en je zwelling is weg, laat je been dan met regelmaat goed masseren.
    Hebben ze bij mij nooit gedaan, maar die fysio snapte daar niks van, die dacht alleen maar aan trainen. Nu weet ik beter.

  9. #9
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  10. #10

    Default

    Quote Originally Posted by Silat View Post
    gedeelde smart dus. Een hoop kneuzen hier dus.

    Die zwachtel doet hetzelfde als koelen. Vocht afdrijven. Wat belangrijks is want vocht is een factor voor ontsteking.

    Ik heb zelf in 2004 een kijkoperatie gehad. kruisband plastique. Ze hebben een pees van mijn hamstring gepakt en die als voorste kruisband gemaakt.
    Het lichaam zet de pees om in een band. Banden zijn sterker. Was best zwaar allemaal, maar ben er echt 100% van hersteld.
    Alleen als ik echt tot het uiterste ga voel ik dat been zwak worden. Grotendeels draait het om je herstel, hoe hard je er voor traint.

    Knieën zijn lastig, al maakt het scharnier gewricht het je wel minder moeilijk dan een schouder.

    Succes.

    tip.

    Als je operatie wond hersteld is van binnen, 3 a 4 weken en je zwelling is weg, laat je been dan met regelmaat goed masseren.
    Hebben ze bij mij nooit gedaan, maar die fysio snapte daar niks van, die dacht alleen maar aan trainen. Nu weet ik beter.


    IK heb gelukkig een goede fysiotherapeut nu. na de rechter moet ook de linker.
    Thanks voor de reactie en de tip.!
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  11. #11

    Default

    Ben inmiddels al weer anderhalve week verder, Wordt goed gemasseerd door de fysio, draag zo'n kous om een goede doorbloeding te krijgen. Zoveel mogelijk met ijs koelen.

    Ook een aantal oefeningen voor thuis meegekregen. Al het verband en pleisters kunnen er nu af. Ook bij de fysio weer begonnen met licht gewicht dmv legpress etc.

    Loop nu nog op 2 krukken, over een paar dagen over op 1 kruk voor een week en dan als het goed is weer opbouwen van kracht dmv van fysio/fitness.

    dan de linker knie zelfde verhaal. en dan krijg ik hoogst waarschijnlijk ook die kruisband plastic. Hoop dit jaar alles weer hersteld te hebben.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •