MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!

View Poll Results: Zullen deze monitors gaan helpen bij het beoordelen van een gevecht?

Voters
24. You may not vote on this poll
  • Ja

    19 79,17%
  • Nee

    2 8,33%
  • Mischien..

    3 12,50%
Results 1 to 21 of 21
  1. #1
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    43
    vCash
    126000

    Default UFC requests monitors for judges.

    Marc Ratner, the UFC's Vice President of Regulatory Affairs, informed MMA Fighting that the organization has formally submitted a request to the Nevada State Athletic Commission to install monitors as a backup viewing option for the judges assigned to score the bouts at UFC 130.
    "I've emailed [NSAC Executive Director] Keith [Kizer] and asked him to put the request on the next agenda. We believe these monitors will be another look to help with the judges," Ratner wrote via e-mail.


    Wat denken jullie zal dit helpen met het beter beoordelen van een gevecht?


    Denk zelf dat het wel een steentje kan bijdragen. Maar ben nog altijd van mening dat ze zelf ook een beetje MMA moeten beoefenen om het volledig te begrijpen.
    Last edited by Zolja; 26-04-2011 at 23:18.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    “Obstacles are things a person sees when he takes his eyes off his goal.”

  2. #2
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat het misschien wel kan helpen maar ook ik denk dat de judges (tenminste) moeten trainen
    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  3. #3
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    The Netherlands
    Posts
    3.254
    vCash
    126000

    Default

    Gaat 100% helpen!! Je ziet het namelijk als jury dan altijd van de beste/goede kant! En zonder monitor zie je het maar vanuit 1 vieuw!
    Ush,
    Marco.

  4. #4
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.097
    vCash
    126000

    Default

    Eigenlijk is het gewoon raar dat het nog niet gebeurde toch?


  5. #5
    Join Date
    Apr 2005
    Posts
    5.251
    vCash
    126000

    Default

    Dan kun je als judge ook lekker thuis blijven, laten we gewoon een sms vote erin gooien van wie gewonnen heeft! :P lol

    nee, ik denk dat het een serieuze verbetering is! Komt ook weer ten goede van Dana's bloeddruk

  6. #6
    Join Date
    Nov 2010
    Location
    Eindhoven
    Posts
    1.631
    vCash
    126000

    Default

    Dit gaat zeker helpen! soms zie je zo een rare uitslagen...

  7. #7
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    Krommenie
    Posts
    1.444
    vCash
    126894

    Default

    Ik vindt dit eigenlijk best wel groot nieuws. Ben alleen benieuwd hoe ze het gaan gebruiken? Bekijken de juryleden de wedstrijd via de monitor of kunnen ze deze in de pauze gebruiken als hulpmiddel?
    Train for perfection but aim for more

  8. #8
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    The Netherlands
    Posts
    3.254
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by steftheboxer View Post
    Ik vindt dit eigenlijk best wel groot nieuws. Ben alleen benieuwd hoe ze het gaan gebruiken? Bekijken de juryleden de wedstrijd via de monitor of kunnen ze deze in de pauze gebruiken als hulpmiddel?
    Tijdens de wedstrijd, wij hebben het bij de M-1 show in Hilversum ook wel eens gedaan, en als je even geen goed beeld hebt (om wat voor reden dan ook) dan kun je direct op de monitor kijken hoe de positie is.
    Ush,
    Marco.

  9. #9
    Join Date
    Dec 2008
    Location
    Krommenie
    Posts
    1.444
    vCash
    126894

    Default

    Quote Originally Posted by Marco (scheids) View Post
    Tijdens de wedstrijd, wij hebben het bij de M-1 show in Hilversum ook wel eens gedaan, en als je even geen goed beeld hebt (om wat voor reden dan ook) dan kun je direct op de monitor kijken hoe de positie is.
    Ok, ik zeg goede ontwikkeling voor de sport, wel kut voor Leonard Garcia ;-)
    Train for perfection but aim for more

  10. #10
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    43
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by joost View Post
    ... Komt ook weer ten goede van Dana's bloeddruk
    Hahah idd dat ook nog:P
    “Obstacles are things a person sees when he takes his eyes off his goal.”

  11. #11
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    44
    vCash
    126000

    Default

    Ik denk dat het weinig tot zeer weinig verschil gaat maken (maar dat hangt een beetje van wat en hoe ze dingen dan te zien kunnen krijgen)..

    Ik denk eerder dat ze de manier waarop de score word "berekend" moet veranderen en zolang er mensen in de jury zitten die takedowns (waar geenszins de intentie tot GnP of een submission is) hoog scoren, en dat je dan nog steeds dubieuze uitslagen krijgt. als voorbeeld het gevecht van Mousasi vs Jardin(e), waar je met of zonder monitor volgens mij toch duidelijk kon zien dat een draw niet de goede uitslag was....

    Ik vraag me ook af of de judges niet gewoon op de vele monitors in het stadion kunnen kijken? doe ik ook zodra ze naar de grond gaan.

    ach ja ik zal het maar zien als een stap in de goede richting, maar blijf erbij dat er gewoon mensen in de jury moeten zitten die ervaring in de sport hebben of hebben aangetoond dat ze er verstand van hebben..
    Hendo - Fedor - Mousasi

  12. #12
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by lepel View Post
    Ik denk eerder dat ze de manier waarop de score word "berekend" moet veranderen en zolang er mensen in de jury zitten die takedowns (waar geenszins de intentie tot GnP of een submission is) hoog scoren, en dat je dan nog steeds dubieuze uitslagen krijgt. als voorbeeld het gevecht van Mousasi vs Jardin(e), waar je met of zonder monitor volgens mij toch duidelijk kon zien dat een draw niet de goede uitslag was....
    Dat is dan wel weer grappig, ik vond het juist heel apart dat de commentatoren in het geval van Mousasi vs Jardine, zelfs met hun monitor voor de neus nog niet konden zien dat dit toch echt gewoon een draw was

    Maar op zich denk ik inderdaad dat een monitor niet zo heel veel uit zal maken als het om de jurering gaat. Het probleem is volgens mij namelijk niet dat ze het niet kunnen zien, maar dat ze niet weten waar ze naar kijken. Het dan 2 of 3 keer opnieuw zien zal je dan niet veel helpen. Belangrijkste is denk ik als eerste om er kundige mensen neer te zetten. Als je die vervolgens een monitor geeft, dan hebben ze er ook nog wat aan.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  13. #13
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Utrecht
    Posts
    290
    vCash
    126000

    Default

    Onvrede over beslissingen komt veel vaker door onenigheid over de scoringscriteria dan door gebrekkige waarneming.
    Daarnaast zorgen meer monitoren niet direct voor betere waarneming.
    I wonder, does it pour me something opaque...

  14. #14
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    The Netherlands
    Posts
    3.254
    vCash
    126000

    Default

    Ben t niet met je eens Ronald,

    Als er bv een guillotine-choke wordt aangezet en ik zie dat niet als jury omdat dat aan de andere kant van mij is, dan loopt de vechter dus de kans (bij mij) dat hij zn "submission attempt/effort to finish the fight" (wat de hoogste waardering is in het mma) misloopt. Tenzij de scheidsrechter het aangeeft (zijn we overgens nu bij M-1 / IMA wel mee begonnen) dat de klem goed zit !
    Heeft de jury in dat geval een monitor voor zn neus, dan ziet hij dat de klem goed zit en moet ie dat meenemen in zn jurering!

    De jury ziet gewoon de ruwe beelden die je ook op een video/tv later terug ziet. Hij heeft het niet om te kijken of er bv een take down goed wordt uitgevoerd, dat is kennis wat elke jurylid moet hebben, anders heb je daar nergens wat te zoeken.
    Ush,
    Marco.

  15. #15
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    The Netherlands
    Posts
    3.254
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Hoek View Post
    Onvrede over beslissingen komt veel vaker door onenigheid over de scoringscriteria dan door gebrekkige waarneming.
    Het is toch vooraf bekent bij de organisatie wat de scoringscriteria zijn?

    Quote Originally Posted by Hoek View Post
    Daarnaast zorgen meer monitoren niet direct voor betere waarneming.
    Toch wel .... zie hierboven een mooi voorbeeld, ervanuitgaande dat een subm attempt / effort to finish the fight de hoogste scoringswaardering heeft.
    Ush,
    Marco.

  16. #16
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    The Netherlands
    Posts
    3.254
    vCash
    126000

    Default

    Leuke discussie overgens !
    Ush,
    Marco.

  17. #17
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    19.397
    vCash
    126265

    Default

    Quote Originally Posted by Marco (scheids) View Post
    Als er bv een guillotine-choke wordt aangezet...
    Zo'n jurylid moet wel weten wat een guillotine choke is. Als je dat niet weet kun je er meerdere keren naar kijken, maar dan zie je nog steeds niets. Ik weet wel dat ik nu enigszins overdrijf/uitvergroot, maar dat is wat ik er mee bedoel te zeggen. Het probleem wat er nu speelt is niet dat ze het niet kunnen zien maar dat ze schijnbaar niet weten waar ze naar kijken.
    Foto's bijbestellen? www.eckringa.nl
    Of de snelle route via www.oypo.nl/sompong

  18. #18
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Ze moeten gewoon mensen zoals mij inhuren

  19. #19
    Join Date
    Dec 2010
    Posts
    44
    vCash
    126000

    Talking

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Ze moeten gewoon mensen zoals mij inhuren
    ik stem voor.. nog twee te gaan
    Hendo - Fedor - Mousasi

  20. #20
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Ze moeten gewoon mensen zoals mij inhuren
    haha om achter die monitor te zitten?

  21. #21
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    43
    vCash
    126000

    Default

    Ik las laatst ergens dat Ricardo Almeida nu die gestopt is met vechten. Is begonnen als een judge. Hopen dat er meer zijn voorbeeld gaan volgen..
    “Obstacles are things a person sees when he takes his eyes off his goal.”

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •