MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 5 of 5

Thread: Fruit eten

  1. #1
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default Fruit eten

    Hey, een vriend van me probeert af te vallen, maar ik weet niet of het verstandig is wat hij nu eet.

    Eten:
    5 stukken fruit gemiddeld p/d.
    's morgens 1 boterham.
    's middags 2 boterhammen.
    's avonds gewoon wat de pot schaft.
    Drinken:
    Alleen water.

    lengte: 1,78
    Gewicht: 75.4

    Wat denken jullie hiervan?
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  2. #2
    Join Date
    Dec 2010
    Location
    Amersfoort
    Posts
    8
    vCash
    126000

    Default

    Lijkt mij niet heel verstandig..ik ben geen diëtist o.i.d. Maar 's ochtends eten is belangrijker dan 's avonds (hoewel dat ook afhankelijk is van hoe je dagindeling is natuurlijk). Ook is 5 stuks fruit volgens mij veel, en het ligt er ook aan wat natuurlijk. Wat voor brood, wat voor beleg e.d. zijn ook wel belangrijke factoren.

    Al met al is er natuurlijk ook de regel dat als je wilt afvallen je meer moet verbranden dan dat je inneemt.

    Al met al een beetje te weinig informatie, ook voor de experts denk ik, om een goed advies te geven.

  3. #3
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    Lijkt mij ook een flink te kort aan eiwitten.

  4. #4
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    176
    vCash
    126000

    Default

    Teveel fruit en te weinig van de rest en in verkeerde verhouding.
    Zoek op internet eens een sample voeidngsschema op dan heb je een idee van hoe hij moet eten.

    Hier heb je al een aantal goede eetgewoonten:
    - Veel water drinken
    - Stoppen met dagelijks gebruik snoep, frisdrank, frituur, ect.
    - Veel groente eten
    - Maximaal 50% per maaltijd laten bestaan uit koolhydraten zoals rijst, aardappels, ect.
    - Veel en veel verschillende soorten eiwitten eten (dus veel ei, vis, rood vlees en wit vlees).
    - Veel gezonde vetten eten (lees: onverzadigd!)
    - Probeer 5,6,7 maaltijden per dag te eten
    - Laat al die maaltijden bestaan uit zowel koolhydraten, vetten, eiwitten en groenten.
    - Begin van de dag is wat koolhydraatrijker (dus meer brood of havermout) en het einde is minder koolhydraatrijk (bijvoorbeeld kwark).
    - Probeer de rest van de dag ongeveer dezelfde verdelingen aan te houden (bijv. 40% koolhydraten, 30% eiwitten, 30% vetten).

  5. #5
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    176
    vCash
    126000

    Default

    Tevens kan het nut hebben om als je wilt afvallen te bekijken hoeveel kcal hij totaal binnenkrijgt in verhouding tot zijn behoefte. Probeer te eten naar de basisbehoefte (zijn standaard kcalverbruik zonder training) en dan door training het verschil te maken (maximaal 500kcal per dag, als je meer traint dus iets boven behoefte eten).

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •