MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 37
  1. #1
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default Hoeveel verdienen bazen van een goed doel:

    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight

    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    zijn lekkere bedragen..
    Be a Warrior, not a Worrier

  3. #3
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Da's toch gedeeltelijk wel boven de Balken Ellende norm.

  4. #4
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.097
    vCash
    126000

    Default

    Wat een kinderlijk geschreven stukje zeg. De schrijver stelt letterlijk dat die mensen er niet hard voor werken.


  5. #5
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Fyodor View Post
    Wat een kinderlijk geschreven stukje zeg. De schrijver stelt letterlijk dat die mensen er niet hard voor werken.
    Tjah, voor dat inkomen met die baan moet je toch ook wel érg hard werken.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  6. #6

    Default

    Het is gewoon niet meer normaal.
    Deze personen zijn of aanhanger of lid van PvdA, CDA, Groen Links, D66, maar niet van de PVV.
    Geen wonder dat men zo tegen de huidige kabinetsformatie ageert.

    LPF, SP en PVV is een verzets keuze tegen het slechte regeren van de overige partijen en ondanks dat het grootste deel van Nederland duidelijk laat zien dat er wat moet gaan veranderen worden we niet gehoord!!!!!! Blijf verzetten!!!! Samen zijn we sterk.

    pvv propaganda??


    Geen bron vermelding. Niet echt serieus dus imo.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  7. #7
    Join Date
    Sep 2009
    Location
    Utrecht
    Posts
    647
    vCash
    30000

    Default

    Is al wel vaker in het nieuws geweest dat de bestuurders van het KWF, de Hartstichting veel verdienen. Maar wil je daar goede mensen hebben zitten die iets kunnen betekenen dan moet er wel wat tegenover staan. Anders krijg je alleen de "kneusjes" die in het bedrijfsleven geen bestuursfunctie weten te krijgen. Het mes snijdt twee kanten op.

  8. #8
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Meen je dat ze al die reclames op TV gratis toegeworpen krijgen? En het ontwerp? De internetsite? Vliegtickets? Noem de boel maar op. Enorm slecht artikeltje dat, als het überhaupt al de naam 'artikel' verdient.

  9. #9
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Het klopt niet helemaal. Het salaris van de unicef topman dat beschreven wordt is niet het salaris maar de vertrekpremie. Dit stamt daarnaast uit 2008.

    'Ophef over vertrekpremie Unicef' - DePers.nl


    voor de rest hier een link naar onderzoek, met ook het salaris van de nieuwe directeur van Unicef Nederland:
    Salarissen goede doelen onderzocht | wereldburgers.TV

    Sommige salarissen komen redelijk overeen, maar sommige zitten er ook helemaal naast. Ik kon niet een veel recenter onderzoek vinden.

  10. #10
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Het klopt niet helemaal. Het salaris van de unicef topman dat beschreven wordt is niet het salaris maar de vertrekpremie. Dit stamt daarnaast uit 2008.

    'Ophef over vertrekpremie Unicef' - DePers.nl


    voor de rest hier een link naar onderzoek, met ook het salaris van de nieuwe directeur van Unicef Nederland:
    Salarissen goede doelen onderzocht | wereldburgers.TV

    Sommige salarissen komen redelijk overeen, maar sommige zitten er ook helemaal naast. Ik kon niet een veel recenter onderzoek vinden.
    Hou dit even stil, net project ingeleverd met deze bron derbij .
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  11. #11
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    1.264
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by citrusfruit View Post
    Is al wel vaker in het nieuws geweest dat de bestuurders van het KWF, de Hartstichting veel verdienen. Maar wil je daar goede mensen hebben zitten die iets kunnen betekenen dan moet er wel wat tegenover staan. Anders krijg je alleen de "kneusjes" die in het bedrijfsleven geen bestuursfunctie weten te krijgen. Het mes snijdt twee kanten op.
    Quote Originally Posted by Baske View Post
    Meen je dat ze al die reclames op TV gratis toegeworpen krijgen? En het ontwerp? De internetsite? Vliegtickets? Noem de boel maar op. Enorm slecht artikeltje dat, als het überhaupt al de naam 'artikel' verdient.
    Dit.
    Kwaliteit kost geld.
    Die bazen kunnen hetzelfde of meer verdienen bij commerciele bedrijven.

  12. #12
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by XanaduNL View Post
    Dit.
    Kwaliteit kost geld.
    Die bazen kunnen hetzelfde of meer verdienen bij commerciele bedrijven.
    Deze bazen zijn bazen van een GOED doel...
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  13. #13
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    205
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Deze bazen zijn bazen van een GOED doel...
    Daar veranderd toch ook niks aan?

    Het zijn idd hoge bedragen maarja... Het is waarschijnlijk ook niet een functie die iedereen zomaar kan bekleden. Dat de goede doelen goed werk kunnen leveren hangt voor een groot deel natuurlijk ook aan de clup die erachter zit.

  14. #14
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    Met een goed doel doe je iets terug voor de maatschappij.
    Even makkelijk geld in je broekzak schuiven is diefstal. Mensen die in het bestuur / commissie zitten hebben informele lunches en "vergaderingen".
    Dat kan en mag je ook niet zien als echt werk.
    zo'n hele stichting loopt al en deze mensen voegen echt niets toe aan de kwaliteit van de organisatie.

  15. #15
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Sorry Remco, maar je hebt een hele rare kijk op de wereld.

    Bovendien is het een kinderlijk geschreven stukje..omrekenen naar guldens 9 jaar nadat de Euro is ingevoerd ...please....
    Alleen al de inflatie is een slok op een borrel.
    Last edited by YoMarK; 14-05-2011 at 12:16.

  16. #16
    Join Date
    Feb 2010
    Location
    Rosmalen,Brabant
    Posts
    3.145
    vCash
    126000

    Default

    een goed doel is ook een bedrijf.. denk bv aan unicef een bedrijf dat wereld wijd bekend is. als je aan de top van zo'n bedrijf staat ongeacht wat ze doen dan verdien je een hoop knaken. logisch die mensen besteden zoveel tijd aan het bedrijf. zijn enorm lang naar school geweest. dus in mijn optiek logisch.
    Als de baas nou meer zou verdienen dan dat er naar een goed doel gaat ok dan zou ik ook zeggen dat het krom is.

  17. #17
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    4.233
    vCash
    126000

    Default

    Het valt best mee uitzonderingen nagelaten Unicef, Prins Bernard Cultuur Fonds, Woord en Daad, Astma Fonds dat is wel echt kansloos.


    Amnesty International, Ward Child, Novib is gewoon een normaal salaris voor een directeur van een grote organisatie.

  18. #18
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Bartju View Post
    een goed doel is ook een bedrijf.. denk bv aan unicef een bedrijf dat wereld wijd bekend is. als je aan de top van zo'n bedrijf staat ongeacht wat ze doen dan verdien je een hoop knaken. logisch die mensen besteden zoveel tijd aan het bedrijf. zijn enorm lang naar school geweest. dus in mijn optiek logisch.
    Als de baas nou meer zou verdienen dan dat er naar een goed doel gaat ok dan zou ik ook zeggen dat het krom is.
    Wat bedoel je met ''lang''? Ik vind dat ze toch wel een iets minder salaris mogen ontvangen. Het probleem is vooral (vind ik) dat de mensen die geld geven aan een goed doel DENKEN dat het écht naar het goede doel gaat...
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  19. #19
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Wat zou jij dan wel een gepast salaris vinden Pansier?

    Mijn eigen mening hierin is dat ik vind dat er wel andere principiële regels gelden voor ideologische organisaties dan commerciële. Uiteindelijk is het ieders eigen verantwoordelijkheid, maar het heeft te maken met fatsoen. Ik vind deze salarissen meevallen, maar ik vind 150.000 euro eigenlijk wel de grens. Vergeet niet dat het geld verkregen wordt, door het handje op te houden bij de mensen. Dan is er een zekere verantwoordelijkheid het vertrouwen van deze mensen, niet te beschamen.

    Ik vind de beredenering dat een goed salaris de enige manier is om goede bestuurders binnen te halen een beetje simpel. Bovendien heeft de kredietcrisis wel bewezen dat dit lang niet altijd het geval is. Er valt bovendien iets te zeggen voor een bevlogen iemand die bereid is voor minder geld zich in te zetten voor een goed doel. Dit hoeft echt niet per definitie een hippie op sandalen te zijn.
    Last edited by Facade; 14-05-2011 at 23:38.

  20. #20
    Join Date
    Apr 2009
    Location
    Groningen
    Posts
    796
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    Wat bedoel je met ''lang''? Ik vind dat ze toch wel een iets minder salaris mogen ontvangen. Het probleem is vooral (vind ik) dat de mensen die geld geven aan een goed doel DENKEN dat het écht naar het goede doel gaat...
    Bij grote organisaties als Unicef gaat zo'n 85% echt naar het goede doel. Tenminste dat is mij verteld.

  21. #21
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Wat zou jij dan wel een gepast salaris vinden Pansier?

    Mijn eigen mening hierin is dat ik vind dat er wel andere principiële regels gelden voor ideologische organisaties dan commerciële. Uiteindelijk is het ieders eigen verantwoordelijkheid, maar het heeft te maken met fatsoen. Ik vind deze salarissen meevallen, maar ik vind 150.000 euro eigenlijk wel de grens. Vergeet niet dat het geld verkregen wordt, door het handje op te houden bij de mensen. Dan is er een zekere verantwoordelijkheid het vertrouwen van deze mensen, niet te beschamen.

    Ik vind de beredenering dat een goed salaris de enige manier is om goede bestuurders binnen te halen een beetje simpel. Bovendien heeft de kredietcrisis wel bewezen dat dit lang niet altijd het geval is. Er valt bovendien iets te zeggen voor een bevlogen iemand die bereid is voor minder geld zich in te zetten voor een goed doel. Dit hoeft echt niet per definitie een hippie op sandalen te zijn.
    Ik vind dat als deze directeuren voor geld willen werken niet in zo'n organisatie thuishoren. Ik vind dat een directeur in een goed doel zo'n 30.000 netto per jaar mag verdienen, is ruim boven het gemiddelde en je kan er gemakkelijk mee leven...
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  22. #22
    Join Date
    Sep 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    3.544
    vCash
    126000

    Default

    @YoMark. Denk je?
    Ik vindt het tamelijk onbeschoft als mensen even een ton of meer in hun zak schuiven.
    Ze hebben in 9 van de 10 gevallen al een daytime job. Dit doen ze er bij.

    Dan kan je beter geld doneren aan dit project
    Niet compatibele browser | Facebook
    Je hebt de zekerheid dat alles op zijn plek komt. Het kantoor is gewoon een huiskamer en niks geen dure dingen.

  23. #23
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Wat zou jij dan wel een gepast salaris vinden Pansier?
    Of je doet het voor het goede doel of niet. Als je het voor het goede doel doet zou een VVV bon al genoeg moeten zijn. Gezien het feit dat dit vaak alleen een bijbaan is.

  24. #24
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Of je doet het voor het goede doel of niet. Als je het voor het goede doel doet zou een VVV bon al genoeg moeten zijn. Gezien het feit dat dit vaak alleen een bijbaan is.
    Ik vind het gemiddelde Nederlandse salaris voldoende, want je hoeft er alleen van te kunnen leven en je kan er nog een baan bij nemen.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  25. #25
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Veldhoven
    Posts
    3.382
    vCash
    122681

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Ze hebben in 9 van de 10 gevallen al een daytime job. Dit doen ze er bij.
    Dat betwijfel ik. Ik denk dat het eerder 1 op de 10 betreft, maar dat is een wilde gok.

    Feit is dat 150.000 Euro voor een beetje directeur met een aantal mensen "onder" zich echt niet zo gek is. En mits deze persoon ook echt capaciteiten heeft om een grote organisatie goed te leiden en ook echt iets aan bij te dragen, dan vind ik dat het geld ook wel waard. Mogelijk kan deze persoon zelfs het dubbele verdienen bij een commercieel bedrijf...je weet het niet.
    Neemt niet weg dat ik 371.459 euro ook wel veel geld vind.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •