MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 25 of 41
  1. #1
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    35
    vCash
    126000

    Default Eerste gevolgen vanwege het incident wat heeft plaats gevonden in Hoorn!

    De eerste gevolgen van het incident in Hoorn. Onderstaand de reactie op een aanvraag voor de zaalverhuur van een locatie die al 5 jaar verhuurd werd voor onze vechtsportevenementen.

    Heel spijtig voor de sport en zijn liefhebbers !



    (laatste mail)
    Beste Lam,

    Het is inderdaad spijtig dat besloten is om geen grootschalig vechtsportevenement meer te laten plaats vinden in sportcentrum …………. Nav een aantal zaken zijn wij tot onze beslissing gekomen en daar blijven wij ook bij. Afgelopen weekend was helaas voor deze tak van sport weer een voorbeeld van wat er kan mis gaan.

    Wij wensen jullie verder succes met het organiseren van evenementen.


    Met vriendelijke groet,

    …………….
    Coφrdinator

    Sportbedrijf ……..


    ________________________________________
    Van: Lam Nguyen [mailto:[email protected]]
    Verzonden: maandag 9 mei 2011 14:13
    Aan: ……….
    Onderwerp: Re: RE: aanvraag: `The BEST΄ pro kickboxing event Sporthal …….

    (mailproces)
    Beste Jan,

    Dat is erg spijtig om te horen, echter liepen we tegen hetzelfde probleem aan tijdens het aanloopproces in …...

    We hebben toen de gemeente wel kunnen overtuigen om ons de kans te geven om het imago van de sport in een positief daglicht te brengen.Dat is ons toen gelukt en daarvoor hebben we zelfs complimenten gehad van de gemeente …….
    Ons evenement is zonder enige problemen verlopen en wij hopen dit dan ook in ……….. te kunnen doen.

    Wij van mening dat er in goed overleg een bovengemiddeld evenement kan worden georganiseerd waar de jeugd en sport centraal staan op positieve wijze.
    Wij zullen er alles aan doen om het evenement in goede banen te lijden. Om maar een voorbeeld te geven "beveiliging", hier hanteren wij een 6 / 250 verhouding op beveiligers/
    bezoekers. Hierdoor kunnen de beveiligers op een passieve manier een gevoel van orde en veiligheid uitstralen. Ook onze marketing wordt professioneel verzorgd en spreekt daardoor ook een algemener publiek aan.

    ……….. en omgeving telt een groot aantal liefhebbers en beoefenaars van de sport. Wij zijn van mening dat deze groep juist een plek in de maatschappij moet hebben, daar wanneer deze groep buitenspel wordt gezet dit alleen maar in meer negativiteit resulteert. Met dit evenement hopen wij dat tevens te doen.

    We horen graag jou standpunt hierover.

    Met vriendelijke groet,
    Lam Nguyen
    T 06 ..................
    E [email protected]
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Fijn...

  3. #3
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    En dit is pas het begin ben ik bang.
    Fighting is poetry in motion

  4. #4
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Klotezooi Lam...

  5. #5
    Join Date
    Jul 2009
    Posts
    2.710
    vCash
    113250

    Default

    ik kan ook niet zeggen in dit geval dat het onterecht is van die sportcentrum...

  6. #6
    Join Date
    Mar 2011
    Posts
    344
    vCash
    64395

    Default

    Erg jammer dit.

  7. #7
    Join Date
    Jun 2010
    Posts
    2.361
    vCash
    126000

    Default

    Ik zou persoonlijk wachten met antwoorden op verdere mails... Wachten tot dit een beetje overwaait, en dan weer eens contact opzoeken voor het aanvragen van vergunningen. De uiteindelijke vertraging is zo, in mijn optiek, hooguit zo'n 4 weken. In die 4 weken kunnen nog genoeg dingen gepland worden zonder teveel kosten te draaien. Als de vergunning na die tijd nog steeds niet verstrekt wordt heb je zowiezo 4 weken werk al gedaan voor een eventueel volgend evenement.

    Op korte termijn kun je zo'n klap als Hoorn toch niet makkelijk afkaatsen. Beter opvangen en mee omgaan, als je nu meteen begint met antwoorden zullen zij toch alleen maar meer herinnerd worden aan het incident en zich alleen maar meer vast zullen nagelen in de grond. De sport begeeft zich nou eenmaal op dun ijs, en dan kun je niet al te druk doen. Gewoon vriendelijk wezen en begrip tonen (ik snap het op zich ook wel als je er iets meer over nadenkt), en als het overgewaaid is kun je met een mooi uitgewerkt plan en een goed sales-praatje weer aan de slag!

  8. #8
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Rotterdam / London
    Posts
    7.783
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    En dit is pas het begin ben ik bang.
    ik denk het ook..
    ''Mixfight is geen site maar een manier van leven!'' - Glen

  9. #9
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    35
    vCash
    126000

    Default

    Petrosyan188

    ik kan ook niet zeggen in dit geval dat het onterecht is van die sportcentrum...
    Ik moet er inderdaad bij vermelden dat het bij de betreffende locatie een keer uit de hand is gelopen (eenmaal in vijf jaar). Dit heeft natuurlijk ook meegespeeld in beslissing van de verhuurder. Nadat ik contact opgenomen met de gemeente en de plaatselijke eventcoφrdinator was er toch een sprankje hoop om het evenement te organiseren.

    Het incident in Hoorn is doorslaggevend geweest in de beslissing van de verhuurder om af te zien van een vechtsportevenement.

    Idd Baske

    We willen het hier niet bij laten zitten !

    "opgeven is geen optie"

  10. #10
    Join Date
    Sep 2007
    Posts
    369
    vCash
    126000

    Default

    Als ze net zo zouden reageren op elke vechtpartij rond een voetbalwedstrijd was die sport al een tijdje voorbij. Maar bij die weilandsport mag je het stadion, de binnenstad, de nodige bussen en treinen, en vooral andere bezoekers gewoon slopen zonder dat dat consequenties voor de sport heeft.
    Ik roep dan ook alle mongolen die zich graag willen misdragen op om voortaan naar voetbalwedstrijden te gaan en daar hun frustraties bot te vieren. Die sport kan het lijden, de onze niet. Oprotten dus.

  11. #11
    Join Date
    Jun 2009
    Posts
    11.168
    vCash
    124500

    Default

    nou daar hejje t gedonder al zeg....klote

  12. #12
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Mixfight
    Posts
    34.091
    vCash
    25000

    Default

    Jammer, was altijd een leuk gala. Ik hoop niet dat dit de tendens is voor alle vechtsportevenementen.
    Be a Warrior, not a Worrier

  13. #13
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Mooi kut voor je Lam! Bedankt dat je ons wat inzicht hebt gegeven in je communicatie wat van je aanvraag en argumenten valt niets negatiefs over te zeggen, gewoon correct.

  14. #14
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Aan de mails te lezen waren ze voor "Hoorn" al niet van plan om toestemming te geven..
    En ik blijf me verbazen hoe vechtsportliefhebbers al 20 jaar roepen over andere sporten terwijl ze niets/nauwelijks iets doen aan de ellende in hun eigen branche! Er wordt bovendien behoorlijk overdreven wat er rondom voetbalwedstrijden zou plaats vinden en men "vergeet" voor het gemak maar even dat voetbal een heel veel grotere sport is,waar dus heel veel meer mensen bij betrokken zijn dan de vechtsport....

    Roepen diezelfde mensen wanneer hun zoon/dochter door de politie wordt gepakt voor diefstal ook met een wijzend vingertje "maar hun stelen ook!" ?

    Wanneer de vechtsport in Nederland gered moet worden moet deze zelf onderhand eens aan de gang gaan met maatregelen nemen en stoppen met het wijzen naar anderen! Denk aan een alcoholverbod of op z'n minst een sterke drank verbod,beperking/geen VIP tafels,gala verboden voor zich misdragende vechters/trainers en publiek....iets wat er in het voetbal overgens allemaal al lang is en zich bewezen heeft....
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  15. #15
    Join Date
    Jan 2010
    Posts
    4.248
    vCash
    61568

    Default

    Quote Originally Posted by ArjanV View Post
    Aan de mails te lezen waren ze voor "Hoorn" al niet van plan om toestemming te geven..
    En ik blijf me verbazen hoe vechtsportliefhebbers al 20 jaar roepen over andere sporten terwijl ze niets/nauwelijks iets doen aan de ellende in hun eigen branche! Er wordt bovendien behoorlijk overdreven wat er rondom voetbalwedstrijden zou plaats vinden en men "vergeet" voor het gemak maar even dat voetbal een heel veel grotere sport is,waar dus heel veel meer mensen bij betrokken zijn dan de vechtsport....

    Roepen diezelfde mensen wanneer hun zoon/dochter door de politie wordt gepakt voor diefstal ook met een wijzend vingertje "maar hun stelen ook!" ?

    Wanneer de vechtsport in Nederland gered moet worden moet deze zelf onderhand eens aan de gang gaan met maatregelen nemen en stoppen met het wijzen naar anderen! Denk aan een alcoholverbod of op z'n minst een sterke drank verbod,beperking/geen VIP tafels,gala verboden voor zich misdragende vechters/trainers en publiek....iets wat er in het voetbal overgens allemaal al lang is en zich bewezen heeft....
    kom je weer op die bekende wijsheid : voetbal heeft maar 1 bond.

    wij zitten in een versnipperde situatie waardoor je geen vuist kan maken.

  16. #16
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    1.321
    vCash
    125794

    Default

    Ja duh....

    Dan begin je dus daar! Je kunt ook lekker op deze manier doorgaan zodat er uiteindelijk nergens meer iets georganiseerd kan worden...
    Maar er zijn zat maatregelen die een organisator en een sportschool zelf kan nemen....maar die doen al die tijd niets!!
    "Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand!"

  17. #17
    Join Date
    May 2010
    Posts
    510
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    En dit is pas het begin ben ik bang.
    Idd

  18. #18
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    kom je weer op die bekende wijsheid : voetbal heeft maar 1 bond.

    wij zitten in een versnipperde situatie waardoor je geen vuist kan maken.
    Alsof dat ook maar ene ruk verschil zou maken. Alsof de van der Laans en Paul Vugts van de wereld dan ineens anders over ons en onze sport zouden gaan praten omdat ze anders gefist zouden worden.

  19. #19
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Haarlem
    Posts
    2.433
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Bromios View Post
    kom je weer op die bekende wijsheid : voetbal heeft maar 1 bond.

    wij zitten in een versnipperde situatie waardoor je geen vuist kan maken.
    De ellende is dat onze sport niet voldoende geld in het belasting laatje brengt...
    Voetbal doet dat wel en de baten overschrijden de kosten ruimschoots...
    Dus....voetbal overlast wordt geaccepteerd door de overheid en kickboks overlast niet.

  20. #20
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Glen View Post
    De ellende is dat onze sport niet voldoende geld in het belasting laatje brengt...
    Voetbal doet dat wel en de baten overschrijden de kosten ruimschoots...
    Dus....voetbal overlast wordt geaccepteerd door de overheid en kickboks overlast niet.
    Zo is dat. Neem dit weekend. Vechtpartij in Hoorn. Een schot buiten de hal gelost. Gemeentes gaan twijfelen over het verstrekken van vergunningen. Ajax wordt kampioen. Vechtpartijen en een dode. Van der Laan vindt het een leuk feestje. Geen hond die het voetballen in twijfel trekt.

  21. #21
    Join Date
    Dec 2004
    Location
    Siebengewald
    Posts
    2.760
    vCash
    126000

    Default

    De ellende is dat er teveel randfiguren zijn in de sport! Dat is altijd zo geweest en zal ook nooit veranderen! Jammer!
    I love it when a plan comes together. Colonel John Smith aka "Hannibal"

  22. #22
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by Glen View Post
    De ellende is dat onze sport niet voldoende geld in het belasting laatje brengt...
    Voetbal doet dat wel en de baten overschrijden de kosten ruimschoots...
    Dus....voetbal overlast wordt geaccepteerd door de overheid en kickboks overlast niet.
    Het is nog niet eens zozeer het geld, maar wel het feit dat de stad waar de club vandaan komt op de kaart komt. Denk bijvoorbeeld aan Enschede met Twente. Dit is heel positief voor die stad en trekt weer nieuwe investeerders en inwoners aan. Bij vechtsportgala's heb je eigenlijk alleen maar last. Vechtsportgala's staan er niet goed op (wordt toch een beetje met de nek aangekeken) en je hebt ook nog een redelijke kans dat het uit de hand loopt.

    Dat gedoe met die bond kan dus niet, maart als ik hier meelees valt mij op dat iedereen elkaar altijd maar schijnt te kennen. Het is dus een klein wereldje. Kunnen al die mensen, nog niet eens in een bondverband, eens om de tafel om eens te bespreken waar het altijd misgaat en hoe dit beter kan? Lijkt me toch wel het minste. Een verontschuldiging naar de gemeenschap in Hoorn is ook wel op z'n plaats. In ieder geval iets waaruit blijkt dat je professioneel bezig bent.

    Als gemeenten het idee krijgen dat ze het met een stel goedbedoelende amateurs aan de stok hebben, zullen zij minder snel geneigd zijn je tegemoet te komen.

  23. #23
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Facade View Post
    Bij vechtsportgala's heb je eigenlijk alleen maar last. Vechtsportgala's staan er niet goed op (wordt toch een beetje met de nek aangekeken) en je hebt ook nog een redelijke kans dat het uit de hand loopt.
    Dat is toch echt niet waar.

  24. #24
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    zutphen
    Posts
    40
    vCash
    126000

    Default

    Is er geen interesse dan in een ander evenementenhal dan , zoals Hanzehal in Zutphen?
    Denk dat hier wel vergunningen voor worden verstrekt voor vechtsportgala`s , zo is er altijd het beats of the east gala en zijn er diverse andere vechtsport evenementen zoals kyokushin enzo.
    het is maar een idee hoor.

  25. #25
    Join Date
    May 2009
    Posts
    2.581
    vCash
    126238

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Dat is toch echt niet waar.
    Ik formuleer het misschien wat te bot. Wat ik bedoel is dat er voor de gemeente geen enkel belang is bij een vechtsportgala. Van het perspectief van de gemeente is er weinig te winnen bij een vechtsportgala. Je creλert geen goede publiciteit doordat vechtsport echt niet goed bekendstaat.

    Ik denk dus wel dat er een redelijke kans bestaat dat het uit de hand loopt, maarja daar kun je van mening over verschillen. 1 keer in de 5 jaar in dit voorbeeld, zie ik echter als een redelijke kans.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •