MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Results 1 to 20 of 20

Thread: Privé training

  1. #1
    Join Date
    May 2011
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default Privé training

    Beste mensen,

    Ik ben 24 jaar oud en woonachtig in Hilversum.

    Ik ben opzoek naar de mogelijkheid om privetraining te krijgen in kung fu.

    Heeft iemand hier een tip (wel in de buurt; dus Amsterdam kan bijvoorbeeld)

    Alvast bedankt!

    Gr Eric
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #2
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Wat wil je bereiken?
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  3. #3
    Join Date
    May 2011
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default

    Op korte termijn; in een hoog tempo de basistechnieken leren, vooral op gebied van zelfverdediging.
    Lange termijn; conditie en gevorderde technieken

  4. #4
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Je kan beter MMA opzoeken daar heb je veel meer aan ook in zelfverdediging situaties. Daarnaast vragen kung fu leraren vaak enorm veel geld en das zonde.

  5. #5
    Join Date
    May 2011
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default

    Ik zal het in overweging nemen.

    Anyone else? Of slaat Briant hier gewoon de spijker op z'n kop?

  6. #6
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by Hilly View Post
    Ik zal het in overweging nemen.

    Anyone else? Of slaat Briant hier gewoon de spijker op z'n kop?
    MMA zit eigenlijk bijna alles in wat je op straat tegenkomt, alleen het (echte) gemene vechten zoals: ballen trappen etc. zit er niet in.
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

  7. #7
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    Quote Originally Posted by Hilly View Post
    Ik zal het in overweging nemen.

    Anyone else? Of slaat Briant hier gewoon de spijker op z'n kop?

    luister idd naar briant.

    Kungfu is een vecht kunst, MMA is een vechtsport.
    Home mtk-gym.nl


  8. #8
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    MMA zit eigenlijk bijna alles in wat je op straat tegenkomt, alleen het (echte) gemene vechten zoals: ballen trappen etc. zit er niet in.
    Het is niet veel moeilijker iemand in zijn ballen te schoppen dan het is om iemand op zn lever te schoppen.

    Hilly, met MMA ben je bezig met effectieve technieken en je oefent deze in de gym op een "tegenstander" die tegenwerkt, waardoor je een realistische situatie creeert.

  9. #9
    Join Date
    May 2011
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Hilly, met MMA ben je bezig met effectieve technieken en je oefent deze in de gym op een "tegenstander" die tegenwerkt, waardoor je een realistische situatie creeert.
    Helder!

    Enig advies over goede sportscholen bij mij in de buurt die deze vechtsport aanbieden? (Gooi & omstreken).

    Ook ben ik wel benieuwd naar de 'randzaken'. Zijn er veel dingen waar je rekening mee moet houden, aan moet schaffen en/of moet laten in het dagelijkse leven? Ik hoef in principe niet mee te doen aan gevechten/tournooien whatsoever, tis puur voor de ontwikkeling van m'n vechttechniek & lichaam.

  10. #10
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Hilly View Post
    Helder!

    Enig advies over goede sportscholen bij mij in de buurt die deze vechtsport aanbieden? (Gooi & omstreken).

    Ook ben ik wel benieuwd naar de 'randzaken'. Zijn er veel dingen waar je rekening mee moet houden, aan moet schaffen en/of moet laten in het dagelijkse leven? Ik hoef in principe niet mee te doen aan gevechten/tournooien whatsoever, tis puur voor de ontwikkeling van m'n vechttechniek & lichaam.
    Voor goede gyms ben ik in die buurt niet zo bekend, maar denk dat de mensen hier vanzelf wel op reageren.

    Het beste is om gewoon een keer een lesje te gaan kijken of mee te doen (proefles) en daarna besluiten of het iets voor jou is. Spullen aanschaffen zou ik pas doen als je besluit door te gaan met trainen. Wat je dan nodig hebt zijn handschoenen, scheenbeschermers, bitje en een tok. Meestal kun je deze bij de sportschool zelf ook regelen.

    Er zijn genoeg mensen die alleen MMA trainen zonder ooit een wedstrijd te doen, dit is prima mogelijk. Zoals gezegd doe je in de gym ook lekker sparren dus je energie raak je sowieso kwijt. Je kan als in elke sport geblesseerd raken, maar de ervaring die ik heb is dat dit niet veel voorkomt en vaak zijn het kleine dingetjes als blauwe plekken of zo.

    Dingen laten in het leven, het is best een intensieve sport dus ik zou een beetje op mn voeding letten en niet roken, maar eigenlijk geldt dat natuurlijk altijd

  11. #11
    Join Date
    May 2011
    Posts
    5
    vCash
    126000

    Default

    Duidelijk, bedankt voor de info!

    Mensen als jullie hier nog tips/ervaringen hebben met sportscholen die deze vorm aanbieden in mijn regio, dan hoor ik die graag

  12. #12
    Join Date
    Mar 2009
    Posts
    2.097
    vCash
    126000

    Default

    Misschien kun je hier wat vinden:
    Lijst MMA scholen..


  13. #13
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Amsterdam
    Posts
    5.116
    vCash
    108788

    Default

    als je een keer kickboksen wilt proberen kan je bij mij gratis een proefles komen nemen.

    Pm me voor meer info.
    Home mtk-gym.nl


  14. #14
    Join Date
    Nov 2008
    Posts
    1.425
    vCash
    127381

    Default

    Ik ben ook van mening dat MMA het beste is voor zelfverdediging. Simpelweg omdat alle technieken die je moet weten (ook grondtechnieken dus) erin voorkomen en hoofdzakelijk omdat je deze oefent met sparren. Wil je leren vechten dan is full contact sparren essentieel.

    Zelf heb ik alleen ervaring met thaiboksen en boksen. De keren dat ik mezelf heb moeten verdedigen was trappen niet zo'n succes:P Stoten en clinchen/knieën wel. Het belangrijkste is gewoon dat je 'm niet gaat spacen wanneer je in een knokpartij belandt en je weet wat je doet. Hoe meer je spart, hoe meer je gewend raakt aan het vechten zelf als het ware en dat zal je met Kung Fu niet bereiken.

  15. #15
    Join Date
    Jan 2009
    Posts
    176
    vCash
    126000

    Default

    Privé Krav Maga training zou je ook kunnen doen, dan heb je wel de 'straatdingetjes' zoals in de ballen schoppen, wapens en in de ogen drukken. In Amersfoort is een leraar die zowel groeps- als privétrainingen geeft. De website is: Contact Combat : Krav Maga is een defense and fighting system

    Succes

  16. #16
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Tilburg
    Posts
    221
    vCash
    126000

    Default

    Even los van welke stijl je geweldig vind is het wel belangrijk te beseffen wat het verschil is tussen jezelf verdedigen op straat en een sport als MMA.
    Wat er gezegd is over de trainingsintensiteit van MMA is trouwens wel 100% waar. Je kunt beter een aantal technieken die gewoon voor jou goed werken op tegenwerkende tegenstanders oefenen dan op een laag intensiteitsniveau vanalles te gaan doen. daarnaast kun je van MMA genoeg zelfvertrouwen krijgen om rustig te blijven nadenken in situaties en dus betere oplossingen kan bedenken.

    Het grote verschil tussen situaties op straat en ringsporten is vooral het woordje situaties. De kans dat er opeens iemand voor je staat en uit het niets een mae geri inzet is niet zo heel groot. Vaak ontstaat er een situatie en hoe eerder je herkend wat er fout gaat en wat je op dat moment het beste kunt doen, hoe groter de kans dat je het gevecht niet eens aan hoeft te gaan.
    Wanneer je echt traint op zelfverdediging train je dus ook op voorkomen van en omgaan met agressie. Het is niet zo spectaculair als een flying armbar, maar wel hoe je jezelf in veiligheid houdt. Zodra je gaat vechten heb je al een paar stappen gemist.

    Daarnaast moet je reactie wel enigzins aangepast zijn aan de dreiging die je hebt. Wanneer iemand irritant aan je pols trekt om je aandacht te trekken is dat nog geen reden om in zijn gezicht te knieën. Je kunt nog steeds een bevrijding maken terwijl je blijft communiceren.
    Een stukje proportionaliteit en technieken die daar op aansluiten geven je opties tussen verbaal oplossen en stoten en trappen.

    Daarbij zit je soms met situaties en ook mogelijkheden die je in de ring niet hebt. Denk aan meerdere tegenstanders, gebruik van wapens.
    Mensen die doorgesnoven zijn en niet erg goed reageren op pijnprikkels etc. (daar werkt de rear naked wel goed tegen als je de goede positie kunt pakken)

    Heel veel technieken uit het MMA zijn ook gewoon goed geschikt voor zelfverdediging. Hard trainen met tegenwerkende tegenstanders
    is ook een must. Maar tactisch gezien is het een heel ander spel.

    Het hangt er dus erg van de school/ leraar af hoe gericht en intensief je traint.

    Ik geef ook regelmatig privelessen in krav maga, maar eigenlijk alleen als om wat voor reden dan ook de groepsles geen optie is zoals in hele specifieke gevallen of erg kwetsbare mensen die echt niet zomaar een sportschool binnenlopen. Dan nog probeer ik ze zo snel mogelijk zo ver te krijgen om in de groep te trainen met verschillende mensen van verschillende maten en soorten , en verschillende achtergronden etc.
    Het liefst ook gelijk mee sparren etc. En voor de prijs van een priveles kun je bij ons iets van 8 a 10 groepstrainingen doen....

    Wanneer mensen specifieke vragen hebben over mensen controleren op de grond (zoals bijv. beveiligers) verwijs ik ook dolgraag naar de MMA/ BJJ lessen.
    Ik geloof niet dat er een stijl bestaat die zaligmakend is. Ik geloof wel dat je zo gericht mogelijk moet trainen op de doelen die je stelt. Daar houd je met je keuze wel rekening mee.

    Ik heb me trouwens af en toe in de beveiliging goed gered met vooral boksen omdat dat mijn achtergrond is. Alleen netjes controleren van mensen gaat op die manier wat lastig.... Het was effectief voor het redden van mezelf, maar niet zo doelgericht voor de taak die ik op dat moment had.

    Een stijl alleen baseren op trappen naar het kruis en vingers in de ogen steken zou een hoop trainingstijd schelen , maar is vaak niet relevant voor de situatie en dan dus ook niet zo effectief omdat je het waarschijnlijk toch niet gaat doen als de situatie er niet voor is.
    Kravmagaschool 013
    si vis pacem para bellum

  17. #17
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Goeie post gimgamgommetje. Ik zeg altijd het belangrijkste wapen in zelfverdediging is common sense. Ga geen gevaarlijke plekken opzoeken, zoek altijd een uitweg, ga ongure tiepes uit de weg etc...

    99% van de situaties waarin aggressie opspeelde heb ik op die manier kunnen oplossen. In zelfverdediging heb je geen eer, het enige wat je hebt is overleven en dat betekent dus bijna altijd weg gaan.

    Wat ook belangrijk is uitstraling en dat straalt over het algemeen een man/vrouw die vechtsport beoefend gewoon uit. Omdat je traint op hoge intensiteit en je weet het effect van je technieken onder adrenaline (ook met trainen heb je hier mee te maken, niet alleen wedstrijden), weet je wat je aan kan richten. De juiste uitstraling is niet aggressief of macho, maar bewust en zelfverzekerd, zonder de noodzaak jezelf tegen iemand te bewijzen.

  18. #18
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Pansier View Post
    ballen trappen etc. zit er niet in.
    Om dat te kunnen heb je geen MMA of Kung Fu nodig.

  19. #19
    Join Date
    Jun 2008
    Posts
    11.113
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Sadix View Post
    luister idd naar briant.

    Kungfu is een vecht kunst, MMA is een vechtsport.
    Over Kung Fu gesproken. Ik kwam net dit tegen.
    http://www.youtube.com/watch?v=2mYHj...ature=youtu.be

  20. #20
    Join Date
    Oct 2010
    Location
    Zeeland
    Posts
    5.968
    vCash
    112250

    Default

    Quote Originally Posted by blackadder View Post
    Over Kung Fu gesproken. Ik kwam net dit tegen.
    http://www.youtube.com/watch?v=2mYHj...ature=youtu.be
    Dat filmpje is zo oud dat hij het hier niet doet :S
    A GOOD STANCE AND PROPER POSTURE REFLECT A PROPER STATE OF MIND.
    ~MORIHEI UESHBA

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •