MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 26 to 41 of 41
  1. #26
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Je groeit door met iemand van je eigen niveau competitie te draaien, omdat de kansen dan gelijk zijn.
    Dit is toch echt niet waar. Agreed je leert niet veel van een submission binnen 30 seconden. Maar een goede blauwe bander moet als doel hebben niet te hoeven te kloppen tegen een bruine bander. En dit is mijns inziens goed mogelijk.

    Daarbij, hoeveel black belts doen er nu daadwerklijk mee in ede? Zo af en toe zie je er eentje. Er doen wel wat bruine banders mee, maar zoals gezegd een blauw/paarse band moet het die toch zeker goed lastig kunnen maken.
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #27
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Dit is toch echt niet waar. Agreed je leert niet veel van een submission binnen 30 seconden. Maar een goede blauwe bander moet als doel hebben niet te hoeven te kloppen tegen een bruine bander. En dit is mijns inziens goed mogelijk.

    Daarbij, hoeveel black belts doen er nu daadwerklijk mee in ede? Zo af en toe zie je er eentje. Er doen wel wat bruine banders mee, maar zoals gezegd een blauw/paarse band moet het die toch zeker goed lastig kunnen maken.
    Daarbij wil ik nog zeggen dat hoe vaak krijg je nu de kans te rollen met een zwarte bander? Het is tevens poule systeem, dus als je verliest betekent dat niet meteen einde toernooi. Zo kun je het ook zien

  3. #28
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Daarbij wil ik nog zeggen dat hoe vaak krijg je nu de kans te rollen met een zwarte bander? Het is tevens poule systeem, dus als je verliest betekent dat niet meteen einde toernooi. Zo kun je het ook zien
    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Dit is toch echt niet waar. Agreed je leert niet veel van een submission binnen 30 seconden. Maar een goede blauwe bander moet als doel hebben niet te hoeven te kloppen tegen een bruine bander. En dit is mijns inziens goed mogelijk.

    Daarbij, hoeveel black belts doen er nu daadwerklijk mee in ede? Zo af en toe zie je er eentje. Er doen wel wat bruine banders mee, maar zoals gezegd een blauw/paarse band moet het die toch zeker goed lastig kunnen maken.
    In theorie heb je heus wel gelijk, maar in de praktijk blijkt toch dat dit niet zo werkt.
    Dus we kunnen gaan insinueren wat er wel en niet het doel moet zijn van een grapplingpartij, maar niemand houdt van verliezen en daarom blijft men zich in de beginnersklasses inschrijven.
    Vandaar dat ik een intermediate klasse voorstel.
    Fighting is poetry in motion

  4. #29
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by FightingDutchman View Post
    Ik vind het toch lastig, Je vergeet voor het gemak even dat het NAGA evenement een stuk groter is dan het NK Grappling en dat daardoor de spoeling bij de elite wat ruimer is dan op het NK. Persoonlijk ben ik wel voorstander van een extra klasse, zoals nu ook op het aankomende king of the beach toernooi komt, maar de vraag zal voornamelijk zijn hoeveel mensen bij de elite inschrijven. Ik denk dat een intermediate klasse de drempel om uit de beginners te gaan kan verlagen en dat dat voor iedereen goed is.

    Wat betreft het lager inschrijven hou je altijd problemen, het is gewoon moeilijk te controleren of iemand wel in de goede klasse vecht, tenzij je alle deelnemers gaat googlen, wat weer erg veel werk is. Maar een extra klasse zorgt er wellicht ook voor dat mensen eerder in de juiste klasse inschrijven omdat ze niet bang hoeven te zijn dat ze binnen 10 sec opgevouwen worden.
    Het NAGA voorbeeld ging mij juist om die intermediate klasse (zoals je kunt lezen ), en hun opzet in het algemeen.
    Het heeft geen zin om nu ineens 4 klasses te hanteren net als zij maar de criteria voor het meedoen aan 1 van die 4 klasses is bij hun erg goed onderbouwd.
    Zeker omdat het NK Grappling telkens meer een Benelux tintje krijgt.
    Fighting is poetry in motion

  5. #30
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    In theorie heb je heus wel gelijk, maar in de praktijk blijkt toch dat dit niet zo werkt.
    Dus we kunnen gaan insinueren wat er wel en niet het doel moet zijn van een grapplingpartij, maar niemand houdt van verliezen en daarom blijft men zich in de beginnersklasses inschrijven.
    Vandaar dat ik een intermediate klasse voorstel.
    Wat werkt in de praktijk niet?

    door het toevoegen van een klasse ondervang je niet het probleem van te lage inschrijvers. Ik las dat ze voortaan alleen nog bij de gevorderden nederlands kampioenschappen gaan uidelen. Dit is volgens mij wel een goede oplossing.

  6. #31
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1.321
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Wat werkt in de praktijk niet?

    door het toevoegen van een klasse ondervang je niet het probleem van te lage inschrijvers. Ik las dat ze voortaan alleen nog bij de gevorderden nederlands kampioenschappen gaan uidelen. Dit is volgens mij wel een goede oplossing.
    daar ben ik het sowieso mee eens

  7. #32
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Wat werkt in de praktijk niet?

    door het toevoegen van een klasse ondervang je niet het probleem van te lage inschrijvers. Ik las dat ze voortaan alleen nog bij de gevorderden nederlands kampioenschappen gaan uidelen. Dit is volgens mij wel een goede oplossing.
    Kom dan zelf eens met een praktische oplossing ipv telkens te vertellen wat wel en niet werkt.
    Waarom zou een extra klasse NIET het probleem van lage inschrijvers oplossen?
    Andere toernooien hanteren een soortgelijk systeem en die zijn ingevoerd omdat de competitie groter en diverser werd.
    Dus die zijn ook allemaal dom bezig?
    Je KAN het probleem van te lage inschrijvers niet oplossen maar op deze manier wel inperken.
    Maar please be my guest en kom met een betere oplossing.
    Last edited by lopez86; 01-06-2011 at 20:27.
    Fighting is poetry in motion

  8. #33
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Kom dan zelf eens met een praktische oplossing ipv telkens te vertellen wat wel en niet werkt.
    Waarom zou een extra klasse NIET het probleem van lage inschrijvers oplossen?
    Andere toernooien hanteren een soortgelijk systeem en die zijn ingevoerd omdat de competitie groter en diverser werd.
    Dus die zijn ook allemaal dom bezig?
    Je KAN het probleem van te lage inschrijvers niet oplossen maar op deze manier wel inperken.
    Maar please be my guest en kom met een betere oplossing.
    1 oplossing is dus alleen een Nederlands Kampioenschap uitdelen bij de gevorderden... heb je daar over heen gelezen?

  9. #34
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    3.463
    vCash
    125799

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    1 oplossing is dus alleen een Nederlands Kampioenschap uitdelen bij de gevorderden... heb je daar over heen gelezen?
    Nee hoor, maar hoe in godsnaam is dit een oplossing voor het inperken van te lage inschrijvingen???
    Fighting is poetry in motion

  10. #35
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by lopez86 View Post
    Nee hoor, maar hoe in godsnaam is dit een oplossing voor het inperken van te lage inschrijvingen???
    Als je bij beginners wint dan word je nederlands kampioen kan je dat op je palhares zetten. Dus het loont om bij beginners te sandbaggen. Valt dat weg, zit er geen beloning bij.

    Soms denk ik te snel, daar ben ik me van bewust.

  11. #36
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    338
    vCash
    126000

    Default

    Ik vind het ook gedeeltelijk de verantwoordelijkheid van de coach dat deelnemers zich in de juiste klasse inschrijven. Mijn trainer zou het nooit goedkeuren als ik meedoe in de beginners klasse terwijl ik een blauwe band bjj heb. Ik snap dat niet alle deelnemers een coach bij zich hebben, maar er kijken genoeg mensen op mixfight bij de uitslagen, dus het is niet zo dat je dat geheim kunt houden voor je trainer en de anderen die bij jouw team trainen. Ik zou me doodschamen als mijn trainer of anderen uit mijn team er achter zouden komen als ik me "stiekem" te laag heb ingeschreven op een toernooi.

  12. #37
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    338
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Als je bij beginners wint dan word je nederlands kampioen kan je dat op je palhares zetten. Dus het loont om bij beginners te sandbaggen. Valt dat weg, zit er geen beloning bij.

    Soms denk ik te snel, daar ben ik me van bewust.
    Ik word liever 3de bij de gevorderden dan 1ste bij de beginners

  13. #38
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by bazooka View Post
    Ik word liever 3de bij de gevorderden dan 1ste bij de beginners
    Inderdaad. Grappig dat jij dat ook zegt, volgens mij straalt dat een stukje ervaring uit. Train jij bij JJF?

  14. #39

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Inderdaad. Grappig dat jij dat ook zegt, volgens mij straalt dat een stukje ervaring uit. Train jij bij JJF?
    Aan zijn wijze woorden te zien, traint hij bij Team Agua.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

  15. #40
    Join Date
    Nov 2009
    Posts
    338
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by cholitzu View Post
    Aan zijn wijze woorden te zien, traint hij bij Team Agua.
    Ik moet je helaas teleurstellen ;-) want Briant had het goed. Ik train bij JJF.

  16. #41
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by bazooka View Post
    Ik moet je helaas teleurstellen ;-) want Briant had het goed. Ik train bij JJF.
    Dat dacht ik al :P Wij zijn conculegas haha (Gracie Barra).

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •