MIXFIGHT.COM
NOG GEEN LID?
MELD JE HIER GRATIS AAN!
Page 3 of 4 FirstFirst 1234 LastLast
Results 51 to 75 of 83
  1. #51
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    6.069
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by ijsblok View Post
    ff wat meer richting t topic: Garcia heeft hier een punt. Voor t eerst MMA wedstrijden in den haag en het was een groot succes. Jessie Gibbs verzorgde een waardige hoofdpartij. Zoals gezegd kun je je vraagtekens hebben bij de wijze waarop deze pot gescheidst is. Echter, de partij van darpinyan vs romming vond ik vreemder qua jury. Wie begreep er nog meer niet dat de winst naar darpinyan ging?
    Ondanks dat Hachro een teamgenoot is van mij is was dit wel een cadeau van de jury. Ik had de partij liever onbeslist zien gaan want beide heren waar zeer aan elkaar gewaagd. En wat een spectakel, letterlijk alles achtergelaten in de ring en beide compleet oververmoeit uit de ring gegaan.

    Respect!
    Advertentie door Mixfight.nl
    Advertentie van Mixfight


  2. #52
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    Tijd voor scheidsrechters die MMA begrijpen wellicht?

    EN HOPPA>>>>HET ANTWOORD!!!!!!
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  3. #53
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by n.k.b.b. View Post
    Zonder dat je erbij bent geweest en weet wie de scheidsrechters zijn en wat hun vechtsportachtergrond is, is het wellicht een te snelle conclusie?
    Het kan natuurlijk zo zijn dat een scheidsrechter een verkeerde inschatting maakt en hierop een verkeerde keuze. Opleiden, bijscholen, blijven evalueren...zeker doen!!
    Klopt en daar heb je dan een procedure voor...toch? om bezwaar in te dienen?

    Wordt alleen nooit op terug gekomen....


    MMA scheidsrechters is heel anders weet iedereen, maar toch wordt er bij gebrek aan beter een goede MT scheids als MMa scheids ingezet....die dan een modderfiguur slaat......Doet af aan de status van de sport, maar ook aan die van de scheids die i9n het MT wel zijn sporen heeft verdiend... (kweet niet wie er nu was, maar observatie door de jaren heen)
    Last edited by The Bulldog; 03-06-2011 at 17:03.
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  4. #54
    Join Date
    Apr 2007
    Posts
    126
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by remco pardoel View Post
    @ n.k.b.b. Ik blijf in mijn mening, en is zeker geen snelle conclusie
    Als ze niet eens een situatie (herhaaldelijk) kunnen inschatten dan zijn ze niet capabel als MMA scheidsrechter.
    Dus dan moet je ze niet in de ring zetten als scheidsrechter zijnde.
    Daar hoef je geen raket geleerde voor te zijn.

    Je staat als bond voor autoriteit en kunde.
    Dus dat ik een conclusie geef wat al langer speelt is zeker niet voorbarig.

    Als je je aangevallen voelt dan mag en kan dat.
    Dan zou ik er zeker aan kwaliteitsverbetering gaan werken.

    Ik kan me zeker in pinpoint zijn aanvulling / tips vinden.

    door slecht inzicht en toedoen van een slechte scheids kan je iemand zijn loopbaan als atleet naar de klote geholpen worden.
    Dat heb ik vaak genoeg gezien inmiddels.
    Ik baal daar van.
    Je mag best bij je mening blijven. En dat wordt zeker niet gezien als aanval.

    Van Bob Schreiber hebben wij begrepen dat de scheidsrechters in een dilemma zaten ivm de ring. Hij zal daar vast nog wel in een column op terugkomen.
    Over de stop-don't move- regel kan je lang en breed praten die is er (nog) niet bij Rings.

    Als iedere vechter/ coach/ scheidsrechter altijd alles goed zo doen zou het helemaal te gek zijn! Scheidsrechters zijn ook mensen en ook zij moeten leren van hun fouten.

    Het zal zeker zijn dat er nog flink wat verbeterpunten te benoemen zijn. Het is misschien zeker goed als je bij de nover/ nkbb op een official meeting langskomt om jouw visie te geven!?? In het verleden hebben typische grondvecht sporters als Chris Dolman en Maxim Leijdekker dit ook gedaan.

    Vaak wordt er mening gevormd zonder dat men de feiten kent. Er zijn zat scheidsrechters/ officials die zelf tig keer per week trainen op alle facetten van het mma en/ of in een wedstrijdcircuit hebben meegedraaid.

    Met de Rings Fights zijn mensen als Yvel, Hardonk, Kasteel, Overeem, Schreiber, Struve etc groot geworden!!

  5. #55
    Join Date
    Dec 2008
    Posts
    1.308
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marco (scheids) View Post
    Onzin om te roepen dat een mma scheids zelf mma partijen heeft moeten vechten!
    Niemand die dit roept dit. Maar kun je onderbouwen waarom dit per definitie onzin is?
    Dat er een goede opleiding moet komen lijkt mij al jaren duidelijk. En idd, waarom is deze er niet?

    Volgens mij scheids jij zelf ook wel MMA partijen? (als ik me niet vergis) Wat is jouw achtergrond/ opleiding?

    In het MT en kickboksen gaat het ook regelmatig nog goed mis idd!


    @n.k.b.b.

    Tuurlijk mogen er fouten gemaakt worden. Dat zie je (zelfs) in de UFC.
    Maar wie is Nederland wijst deze mensen op hun fout(en)?
    Last edited by PinPoint; 03-06-2011 at 17:33.

  6. #56
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    The Netherlands
    Posts
    3.254
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by PinPoint View Post
    Volgens mij scheids jij zelf ook wel MMA partijen? (als ik me niet vergis) Wat is jouw achtergrond/ opleiding?
    Mijn achtergrond is Muay Thai (recreatief), en als kind heeeeeeeeeeeeeel lang geleden judo.

    Maar vanaf het begin heb ik trainingen gehad van oa Gilbert Yvel en Martijn de Jong, en heel veel mma partijen gescheidst...en BJJ, en af en toe getraind bij de diverse sportscholen (2x per jaar...lol).
    Ush,
    Marco.

  7. #57
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    The Netherlands
    Posts
    3.254
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by n.k.b.b. View Post
    Als iedere vechter/ coach/ scheidsrechter altijd alles goed zo doen zou het helemaal te gek zijn! Scheidsrechters zijn ook mensen en ook zij moeten leren van hun fouten.
    x 2
    Ush,
    Marco.

  8. #58
    Join Date
    Jan 2005
    Location
    Tilburg
    Posts
    360
    vCash
    126000

    Default

    Laat ik beginnen met de mededeling dat ik het TOP vind dat er een MMA georienteerd gala is georganiseerd in Den Haag.
    Natuurlijk zijn er genoeg verbeterpunten te vinden maar voor een eerste gala was het zeker niet verkeerd.
    Na dit succes kan de organisatie voor volgend jaar misschien zoeken naar een grotere lokatie.
    Deze ruimte was duidelijk te klein (lees te laag) waardoor de ring te laag stond en iedereen dus genoodzaakt was om op de stoelen te gaan staan bij het grondgevecht. Een cameraman en een scherm zou ook nog een oplossing zijn.
    Het eten en drinken was goed geregeld. Wat mij betreft prima dat er geen alcohol werd geschonken. Sommige mensen kunnen daar nu eenmaal slecht tegen, al denken ze daar vaak zelf heel anders over.
    Verder een goed debuut voor de ringspeaker overeem die zijn mening ook niet onder stoelen of banken stak. Vooral die opmerking na de partij van romming tegen darpinyan was treffend. Uitslagen zijn soms dubieus........idd imo mooie pot maar een duidelijke win voor romming.
    Scheidsrechters namen wel meer vreemde beslissingen. Francis Thode had zijn tegenstander bijvoorbeeld in een diepe guillotin waarna deze hem met zijn vinger (bewust) in zijn oog prikt en dus moest los laten. Volgens mij is dat gewoon reden voor disqualificatie. Vervolgens verliest hij de partij conditioneel in de 2e ronde (had ook anders kunnen lopen....)
    Jessie versus Sander..........terechte win voor Jessie. Zal wel een bepaalde tactiek geweest zijn van Sander om keer op keer de ring uit te kruipen maar het getuigde iig niet van fighting spirit. Gelukkig was Jessie ook staand een maatje te groot.

    Ik hoop dat dit gala nog verder kan uitgroeien tot een jaarlijks terugkerend event.

  9. #59
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    588
    vCash
    126000

    Default


  10. #60
    Join Date
    Mar 2005
    Location
    Haarlem
    Posts
    8.992
    vCash
    126560

    Default

    MMm niet erg geweldig dit. Worstelen en grond; ze stonden of lagen voornamelijk tegen elkaar aan. Staand was af en toe wel leuk, maar daarvoor kan je beter echte kickboksers bekijken i.p.v. dit. Lange weg te gaan voor Nederlands mma , want deze jongens behoren toch tot de top van NL (na Overeem, Struve en Mousasi dan)

    Zo'n ring als dit is ook wel klein voor MMA en een kooi is echt veel beter blijkt maar weer.

  11. #61
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    The Netherlands
    Posts
    3.254
    vCash
    126000

    Default

    WOW @ de ringtouwen !!!

    @ Barang, sorry maar Sander had van mij toch minimaal één kaart gekregen...lol...
    Ush,
    Marco.

  12. #62
    Join Date
    Apr 2008
    Posts
    1.321
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by marcelt View Post
    MMm niet erg geweldig dit. Worstelen en grond; ze stonden of lagen voornamelijk tegen elkaar aan.
    jessie heeft mooie takedowns gescoord, maar kon door het wegkruipen zijn grondskills niet echt tonen...

  13. #63
    Join Date
    Nov 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    588
    vCash
    126000

    Default

    :-)

    Quote Originally Posted by Marco (scheids) View Post
    WOW @ de ringtouwen !!!

    @ Barang, sorry maar Sander had van mij toch minimaal één kaart gekregen...lol...

  14. #64
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    19.536
    vCash
    186856

    Default

    Quote Originally Posted by marcelt View Post
    Zo'n ring als dit is ook wel klein voor MMA en een kooi is echt veel beter blijkt maar weer.
    Deze ring is inderdaad te klein voor MMA. Wat is dit, 5x5? Pride deed het in een 7x7 ring, dat is wel een redelijke maat voor MMA.

  15. #65
    Join Date
    Aug 2004
    Posts
    5.907
    vCash
    126000

    Default

    maar snel de stop dont move regel invoeren als je dit zo ziet

  16. #66
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    273
    vCash
    126000

    Default Belachelijk

    Ik heb de partij nog niet eens afgekeken en ik ben echt geen fan van hoe Jessie zijn laatste partijen vecht, maar hij zit gelijk 2x mount en moet 2x bijna direct opstaan.
    De eerste keer hangt hij buiten de touwen. Mooi ik zou zeggen terug naar het midden en in dezelfde positie verder. De tweede keer zit Jessie weer mount en weer moeten ze stoppen. Het komt zo belachelijk over dat als je een extreme voordeel positie hebt, deze moet opgeven en weer staand verder moet gaan.
    Dit zijn echt van die voorbeelden op internet zoals het NIET moet. In 1 woord belachelijk.....
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Intussen afgekeken... Jessie...mount, mount, side-mount , mount , mount etc etc en telkens moeten opstaan omdat Sander als het ware uit de ring kruipt. Gewoon terug de ring in en in dezelfde positie verder.
    Last edited by BJJCORE; 04-06-2011 at 22:33. Reason: filmpje afgekeken

  17. #67
    Join Date
    Feb 2007
    Posts
    273
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Marco (scheids) View Post
    x 2
    -1

  18. #68
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Met deze regels beloon je het de ring uit kruipen, en kijg je hele slechte partijen. Stop dont move meteen invoeren is de enige oplossing imo. En voor het wegkruipen uit de ring, strafpunten en uiteindelijk DQ uitdelen.

  19. #69
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Apeldoorn
    Posts
    1.154
    vCash
    126000

    Default

    Quote Originally Posted by Briant View Post
    Met deze regels beloon je het de ring uit kruipen, en kijg je hele slechte partijen. Stop dont move meteen invoeren is de enige oplossing imo. En voor het wegkruipen uit de ring, strafpunten en uiteindelijk DQ uitdelen.
    En zo is het Briant.. helemaal mee eens!

    A real fighter is not measured by how many times he falls, but how many times he stands up.

  20. #70
    Join Date
    May 2006
    Posts
    2.115
    vCash
    126000

    Default

    oei die ring touwen weet niet wie die ring heeft opgezet, niet best. en die scheids ook, elke keer na een take down weer laten opstaan. z'n tegenstander die onder de ring kruipt. dan wordt het mma spelletje ontregeld en wordt het veredeld kickboksen.

  21. #71
    Join Date
    Aug 2004
    Location
    heerhugowaard
    Posts
    12.037
    vCash
    126000

    Default

    gewoon die touwen onder stroom zetten. moet je kijken hoe groot die ring ineens lijkt!

  22. #72
    Join Date
    Aug 2006
    Location
    Nijmegen
    Posts
    4.386
    vCash
    127608

    Default

    Quote Originally Posted by redjuh View Post
    gewoon die touwen onder stroom zetten. moet je kijken hoe groot die ring ineens lijkt!
    lol of een gracht met alligators :P

  23. #73
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    8.442
    vCash
    126000

    Default

    ook het checken van de spanning op de ring towen is de scheids verantwoordelijk voor toch. waren ze beter op gespannen was de ring ook weer 20cm groter hehehehe
    Exitus Acta Probat
    don`t cry about shit, take ownership!!!
    hard werken,hard trainen en genieten van het leven!!!

  24. #74
    Join Date
    Oct 2004
    Posts
    20.302
    vCash
    371929

    Default

    Quote Originally Posted by Marco (scheids) View Post
    WOW @ de ringtouwen !!!

    @ Barang, sorry maar Sander had van mij toch minimaal één kaart gekregen...lol...
    Tja, de hele ring was verkeerd opgebouwd, te laag voor het publiek en er was geen strak doek over de ringvloer (puzzelmatten) gespannen.

  25. #75

    Default

    Veiligheid voor de vechters hoort ten alle tijde prioriteit nummer 1 te zijn.
    THE CURE IS FREE, YOU'RE PAYING FOR THE DISEASE.

Tags for this Thread

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •